Gå til innhold

Ned i vekt til jul

ftk93

Anbefalte innlegg

*Frk 163*

For å motivere meg selv litt ekstra nå, så har jeg laget meg en liten ønskeliste. Eller rettere sakt, en belønningsliste. Jeg har lagt inn noen delmål, og hva jeg skal kjøpe/unne meg når jeg har nådd det målet. Første delmål er 72 Kg, og da skal jeg kjøpe garn og strikke meg en tunika/kjole tenker jeg :)

Noen av dere andre som gjør dette? Eller har dere andre måter å motivere dere selv på? :)

Anonymous poster hash: 6ee91...82d

Nå er ikke jeg så aktiv i denne tråden at det gjør noe... Men... Da jeg startet livsstilsendringen min for ca ett år siden, så satte jeg opp små premier på forskjellige delmål som skulle hjelpe meg å holde meg motivert.

Det jeg oppdaget var at når delmålet var nådd, så var det selvmotivering nok å se at jeg klarte det. Dermed glemte jeg hele premien. (Og når jeg kom enda lenger ned hadde jeg plutselig ett helt skap med klær som passet. Så da ble det belønningen istedenfor det jeg hadde tenkt.)

Men i starten kan det være godt å se for seg hva en skal få belønne seg med hvis en klarer det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg så aktiv i denne tråden at det gjør noe... Men... Da jeg startet livsstilsendringen min for ca ett år siden, så satte jeg opp små premier på forskjellige delmål som skulle hjelpe meg å holde meg motivert.

Det jeg oppdaget var at når delmålet var nådd, så var det selvmotivering nok å se at jeg klarte det. Dermed glemte jeg hele premien. (Og når jeg kom enda lenger ned hadde jeg plutselig ett helt skap med klær som passet. Så da ble det belønningen istedenfor det jeg hadde tenkt.)

Men i starten kan det være godt å se for seg hva en skal få belønne seg med hvis en klarer det!

Så fint! :)

Jeg tenker også at det er belønning nok for meg. Jeg har vært flink til å spare på klær som har blitt for små, da jeg vet at jeg skal passe til de klærne igjen :)

Vennlig hilsen

Frøken spretten :hoppe:

Anonymous poster hash: 3e10d...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps

Måten jeg skal gå ned i vekt på, er rett og slett å endre litt på hva jeg spiser.

Lykke til, alle dere som er på vei til å nå deres mål om en enda sunnere kropp! :blomst:

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Frk 163*

For å motivere meg selv litt ekstra nå, så har jeg laget meg en liten ønskeliste. Eller rettere sakt, en belønningsliste. Jeg har lagt inn noen delmål, og hva jeg skal kjøpe/unne meg når jeg har nådd det målet. Første delmål er 72 Kg, og da skal jeg kjøpe garn og strikke meg en tunika/kjole tenker jeg :)

Noen av dere andre som gjør dette? Eller har dere andre måter å motivere dere selv på? :)

Jeg blir i grunnen motivert nok av å se at kiloene forsvinner. Akkurat nå er motivasjonen at det nok snart begynner å vise litt. Min mor er f.eks veldig flink til å komme med positive bemerkninger om hun ser jeg har gått ned i vekt, så for øyeblikket er faktisk motivasjonen å få en kommentar på nedgangen fra henne.

Også ser jeg frem til jul, hvor jeg satser på å veie en del mindre enn nå, og dermed kan gå og kjøpe meg noe fint å kle meg i på julekvelden.

Har også en jakke som har vært for liten siden jeg fikk den, og den prøves titt og ofte for å se om jeg snart kan få igjen glidelåsen.

Også gleder jeg meg til å gå i sko med litt hæler, uten at alle kiloene mine skal bidra til at beina verker innen få minutter.

Så er det jo 17.mai, og da skal bunaden på.

Ja, har mange små gleder jeg.

Men samtidig har jeg også satt meg opp en liste med små belønninger for hvert 5. kilo som forsvinner. Premiene er alt fra en frisørtime, nye klær, middag på restaurant med mannen osv.

Anonymous poster hash: cdadb...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tar mandagsveiingen i dag, da jeg ikke får anledning på mandag

Vennlig hilsen

Startvekt 24.08: 69,0 kg  Mål før Jul: 63 kg

Vekt 31.08: 68,0 kg

Vekt 07.09:

Vekt 14.09:

Vekt 21.09:

Vekt 28.09:

Vekt 05.10:

Vekt 12.10:

Vekt 19.10:

Vekt 26.10:

Vekt 02.11:

Vekt 09.11:

Vekt 16.11:

Vekt 23.11:

Vekt 30.11:

Vekt 07.12:

Vekt 14.12:

Vekt 21.12:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med her :)

Startvekt 24. Aug: 106 kg.

Høyde: 1,75

Målvekt til jul: 91 kg

Har satt meg et mål som nok blir hardt å nå, men det bør være mulig dersom jeg ikke har noen utskeielser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er veldig flinke! Har selv noen mål før jul :)

Startvekt 2. juni: 104,2kg

Vekt i dag: 88,4kg!

Heia oss  :danse:  :danse:  :danse:

Anonymous poster hash: c6299...b8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^meg over også. er 175 høy, ønsker vekt 75-80kg.

Anonymous poster hash: c6299...b8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.08: 135.8

10.08: 130.4

17.08: 130.8 (ny vekt som viser 2.5 kilo mer enn den gamle)

24.08: 129.5

31.08: 127.7

Ned totalt: 8.1

Ned 1.8 denne uka!

Er fremdeles ved godt mot, føler motivasjonen ikke er et problem, i hvert fall ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag :)

Starvekt 24. aug: 106 kg

Høyde: 1,75

Mål før jul: 91 kg

31. aug: 102,6 kg

Total vektnedgang: 3,6 kg :)

Endret av Jodi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.08: 135.8

10.08: 130.4

17.08: 130.8 (ny vekt som viser 2.5 kilo mer enn den gamle)

24.08: 129.5

31.08: 127.7

Ned totalt: 8.1

Ned 1.8 denne uka!

Er fremdeles ved godt mot, føler motivasjonen ikke er et problem, i hvert fall ikke ennå.

Utrolig bra!!!  :klappe:  :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilisator.

Høyde: 165
Mål: Stabilisere vekta

Startvekt 10.08: 115,3

Vekt 03.08:

Vekt 10.08: 115,3
Vekt 18.08: 117,1

Vekt 24.08: 116,9

Vekt 31.08: 116,8

Vekt 07.09:

Vekt 14.09:

100 gram mindre enn forrige uke. Jeg får si meg fornøyd med det. (Dessuten, er det ikke når du har mensen vekta går litt opp?) Uansett, på kostholdssiden har innsatsen vært laber denne uka. Har spist altfor mye godteri, og slett ikke bare i helgen. (Og når jeg sier "mye godteri" er det minimum snakk om 200 gram sjokoladeplate.) På "treningsfronten" har det gått bedre. Fem av sju dager har vi vært ute og gått tur. Korte turer, men poenget er å innarbeide vanen og få opp både den fysiske og psykiske formen for å klare lengre turer.

Alt i alt, fornøyd med uka.

Kommende uke: Fortsette med gåturer, i utgangspunktet hver dag. Skjerpe inn kostholdet, mindre godteri, men er ikke sikker på hvor jeg skal sette grensen for å ha en realistisk målsetting.

Anonymous poster hash: 6af1b...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Frk 163*

Høyde: 163 cm
Startvekt: 76.6 Kg
Mål innen jul: 65 Kg
Målvekt: 55 Kg

10 aug; 76.6 Kg
17 aug; 75.6 Kg
24 aug; 75.4 Kg
01 sep; 75.1 Kg

Ser på kalenderen at jeg må ta meg litt mere sammen fremover skal jeg klare målet til jul. Men så lenge vekta ikke snur, så skal jeg være fornøyd med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i grunnen motivert nok av å se at kiloene forsvinner. Akkurat nå er motivasjonen at det nok snart begynner å vise litt. Min mor er f.eks veldig flink til å komme med positive bemerkninger om hun ser jeg har gått ned i vekt, så for øyeblikket er faktisk motivasjonen å få en kommentar på nedgangen fra henne.

Også ser jeg frem til jul, hvor jeg satser på å veie en del mindre enn nå, og dermed kan gå og kjøpe meg noe fint å kle meg i på julekvelden.

Har også en jakke som har vært for liten siden jeg fikk den, og den prøves titt og ofte for å se om jeg snart kan få igjen glidelåsen.

Også gleder jeg meg til å gå i sko med litt hæler, uten at alle kiloene mine skal bidra til at beina verker innen få minutter.

Så er det jo 17.mai, og da skal bunaden på.

Ja, har mange små gleder jeg.

Men samtidig har jeg også satt meg opp en liste med små belønninger for hvert 5. kilo som forsvinner. Premiene er alt fra en frisørtime, nye klær, middag på restaurant med mannen osv.

Anonymous poster hash: cdadb...900

Helt enig med deg ;) Det er en belønning i seg selv at kiloene forsvinner!

Ja ikke sant :) Jeg har også en del klær som ligger bak i skapet og venter ;) 

Men jeg har altså satt opp en liste over ting jeg ikke trenger, men har lyst på :) Så får vi se om jeg husker på den eller ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tar mandagsveiingen i dag, da jeg ikke får anledning på mandag

Vennlig hilsen

Frøken spretten 

Startvekt 24.08: 69,0 kg  Mål før Jul: 63 kg

Vekt 31.08: 68,0 kg

Vekt 07.09: 67,2 kg   Total vektnedgang siden 24.08: 1,8 kg

Vekt 14.09:

Vekt 21.09:

Vekt 28.09:

Vekt 05.10:

Vekt 12.10:

Vekt 19.10:

Vekt 26.10:

Vekt 02.11:

Vekt 09.11:

Vekt 16.11:

Vekt 23.11:

Vekt 30.11:

Vekt 07.12:

Vekt 14.12:

Vekt 21.12:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Frk 163*

10 aug; 76.6 Kg

17 aug; 75.6 Kg

24 aug; 75.4 Kg

01 sep; 75.1 Kg

Ser på kalenderen at jeg må ta meg litt mere sammen fremover skal jeg klare målet til jul. Men så lenge vekta ikke snur, så skal jeg være fornøyd med det :) 

Hei!

Over 20 kg vektnedgang på så kort tid, er svært mye!

Er det ikke bedre å ta det sakte men sikkert, over en periode på noen flere måneder enn det du har satt som mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Frk 163*

10 aug; 76.6 Kg

17 aug; 75.6 Kg

24 aug; 75.4 Kg

01 sep; 75.1 Kg

Hei igjen, og beklager min forrige post!

Jeg leste kun 55 kg, og så ikke det du skrev: Mål innen jul: 65 Kg ,som jo er et fornuftig mål på disse månedene!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg her. Leser også om premier. tror også jeg vil joine den. trenger frisørtime, og nye joggesko. første delmål er 75 kg-frisørtime,andre delmål er 70 kg og siste mål denne runden er 65, vet ikke hva premien der skal være. kommer vel på noe? ny frisørtime kanskje, eller en skidress... hva har dere for premier? (kanskje jeg skal lese innleggene bedre)

05.09- startvekt 79kg

07.09-

14.09-

21.09-

27.09-

05.10-

12.10-

19.10-

26.10-

02.11-

09.11-

16.11-

23.11-

30.11-

07.12-

14.12-

21.12-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...