Gå til innhold

Ned i vekt til jul

ftk93

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er skikkelig spent på i morgen!! Krysser fingrene for at vekta han gått litt nedover denne uken. Har det vært en bra uke for dere? Føler dere at vekta går riktig vei i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden badevekta har tatt kvelden, må jeg bruke gårsdagens ettermiddagsvekt nå. Ny vekt vil bli kjøpt i ettermiddag. Håper bare ikke den viser mye mer enn den gamle, veldig kjedelig å i så fall "gå opp" flere kilo.

Men jeg er i hvert fall fornøyd med ukas innsats, selv om jeg selvsagt skjønner at det meste bare er vann :-)

03.08: 135.8

10.08: 130.4

- 5.4 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 168

Mål: 73 kg innen jul

Startvekt 24.07: 88 kg

Vekt 03.08: 85,2 kg

Vekt 10.08: 83,7 kg

Vekt 17.08:

Vekt 24.08:

Vekt 31.08:

Vekt 07.09:

Vekt 14.09:

Total vektnedgang: 4,3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden badevekta har tatt kvelden, må jeg bruke gårsdagens ettermiddagsvekt nå. Ny vekt vil bli kjøpt i ettermiddag. Håper bare ikke den viser mye mer enn den gamle, veldig kjedelig å i så fall "gå opp" flere kilo.

Men jeg er i hvert fall fornøyd med ukas innsats, selv om jeg selvsagt skjønner at det meste bare er vann :-)

- 5.4 😊

Super bra jobba!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 165
Mål: Stabilisere vekta

Startvekt 10.08: 115,3

Vekt 03.08:

Vekt 10.08: 115,3
Vekt 17.08:

Vekt 24.08:

Vekt 31.08:

Vekt 07.09:

Vekt 14.09:

Jeg har gått opp noen kilo i løpet av sommeren, mer nøyaktig ca 8 kg siden begynnelsen av mai. Derfor har jeg satt som mål å stabilisere vekta i første omgang. Erfaring viser at hvis jeg hopper rett på et veldig strengt regime og går ned i vekt går jeg veldig fort opp igjen.

Denne ukas "regler": Fire faste måltider om dagen. Unngå godteri/snacks etc i ukedagene, kan til nød ta en slikkepinne. Spise "etter klokka", for jeg har dårlig kontakt med sulten/mett følelsen.

Det kommer flere "regler" etterhvert, men det er lettere for meg å lykkes hvis jeg tar det gradvis.

Neste uke kommer jeg også i gang med trening igjen.

- Stabilisator

Anonymous poster hash: 6af1b...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 181 cm

Mål: 80 kg.

Startvekt 20.07: 89.5 kg

Vekt 27.07: 87.3 kg (-2.2 kg)

Vekt 03.08: 87.3 kg (---)

Vekt 10.08: 87.0 kg (-0.3 kg)

Vekt 17.08:

Total vektnedgang: 2.5 kg

Det går ikke like fort som jeg ønsker, men det går i hvert fall nedover. Tror jeg må begrense hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag, for hittil har jeg ikke telt kalorier. Hvordan kan jeg regne ut hvor mye jeg bør ligge på i løpet av en dag?

Også starter selvfølgelig fadderuken om et par dager. Jeg får være flink til å begrense alkoholinntaket en del  :vin:  :fnise:

Anonymous poster hash: f810f...cac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde: 181 cm

Mål: 80 kg.

Startvekt 20.07: 89.5 kg

Vekt 27.07: 87.3 kg (-2.2 kg)

Vekt 03.08: 87.3 kg (---)

Vekt 10.08: 87.0 kg (-0.3 kg)

Vekt 17.08:

Total vektnedgang: 2.5 kg

Det går ikke like fort som jeg ønsker, men det går i hvert fall nedover. Tror jeg må begrense hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag, for hittil har jeg ikke telt kalorier. Hvordan kan jeg regne ut hvor mye jeg bør ligge på i løpet av en dag?

Også starter selvfølgelig fadderuken om et par dager. Jeg får være flink til å begrense alkoholinntaket en del :vin::fnise:

Anonymous poster hash: f810f...cac

Søk på kalorikalkulator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum er veldig enkel å grei ! Synes fitnesspal er mer vanskelig :)

Uansett, vekta i dag var 80 blank.

Går seint her også, men gikk opp noe ila uka, må nok være mer obs på kostholdet...

Det har vært mange kamper ;)

Start: 81.7

Uke 1: 80.5

Uke 2: 80.0

Total, 1.7

Egentlig veldig fornøyd.

Jeg har som sagt ikke vært helt flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum er veldig enkel å grei ! Synes fitnesspal er mer vanskelig :)

Uansett, vekta i dag var 80 blank.

Går seint her også, men gikk opp noe ila uka, må nok være mer obs på kostholdet...

Det har vært mange kamper ;)

Start: 81.7

Uke 1: 80.5

Uke 2: 80.0

Total, 1.7

Egentlig veldig fornøyd.

Jeg har som sagt ikke vært helt flink :)

Flink du er!! Fra og med neste uke er 8 tallet ditt borte 😄
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Frk 163*

Hei, jeg slenger meg med! :)

Høyde: 163 cm
Startvekt: 76.6 Kg
Mål innen jul: 65 Kg
Målvekt: 55 Kg

For noen år siden veide jeg 90 Kg. Brukte 2 år på å gå ned til 63 Kg. Men så gikk jeg gradvis opp igjen. Nå er det ca 6 mnd siden fødsel, og vekta har stått stille en stund på rundt 76-78. Men håper jeg denne gangen klarer å komme i mål, og bli der :) 

Min største utfordring blir middagsporsjoner, og småspising *sukk*. Er veldig glad i å spise. Veide 97 Kg rett før fødsel  :rodme: 

----
Så flinke dere andre er! :D Ser frem til en sprek høst sammen med dere :)

Anonymous poster hash: 6ee91...82d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært frk163 !!!!!! Fy søren :)

Og etter fødsel så er det alltid litt "vedlikehold" å ta fatt i :)

Gikk selv ned 11kg før fødsel, og nå har jeg ca 7kg igjen før jeg er der jeg var, for så å gå ned en 8kg til 65 ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært frk163 !!!!!! Fy søren :)

Og etter fødsel så er det alltid litt "vedlikehold" å ta fatt i :)

Gikk selv ned 11kg før fødsel, og nå har jeg ca 7kg igjen før jeg er der jeg var, for så å gå ned en 8kg til 65 ... :)

Takk :)

Ja, er litt å ta tak i ;) Vi må virkelig skjerpe oss når det kommer til middager. Snart har vi en til som skal spise det samme som oss også. Så det er jo en ekstra motivasjon til å ta seg sammen :)

Kan jeg spørre hvor høy du er? :) Jeg er usikker på om målvekta mi realistisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

162 :) så når jeg når 65kg, får jeg se om den vekta er ok :)

Hørtes lurt ut. Muskler veier jo mer enn fett også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.08: 130.8

siden vekta tok kvelden forrige uke, måtte jeg kjøpe ny. Til min skuffelse viste den nye ca 3 kilo ner enn den gamle. Vekta som registreres denne uka er dermed 0.4 kg opp i forhold til sist mandag, men i realiteten har jeg gått ned ca 2.5 kilo, så jeg er fornøyd. Neste uke vil jeg nok kunne registrere nedgang igjen, og regner da med at jeg er nede på 120-tallet.

Jeg begynner å se det selv når jeg ser i speilet, så gleder meg bare til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte veiedag idag så veier meg i morgen i stedet. Kjedelig å veie seg etter å spist frokost og drukket mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start: 81,7

Uke1: 80.5

Uke2: 80.1

Skulle ikke tro det var mulig, men om man forstår selve hva slags berg og dalbane vekta har vært i det siste, så er jeg veldig fornøyd.

Vekta har gått en del opp, deretter lå den på 80.5 og nå ned litt. Jippi!!

Men først, var jeg faktisk nede i 79.8 her en dag....

Men har litt å jobbe med mtp kostholdet, hender jeg sprekker.

Og nå er det litt nedgang, og slike små ting motiverer veeeldig! Så nå skal jeg være med godt mot denne uka. Lage meg en middagsmeny for uka nå mens jeg hiver i meg frokost! =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest January

Blir med her :)

Startvekt: 67,7 kg

Mål innen jul: 58 Kg

Målvekt: 54 kg

17.08: 67,7 kg

Skal prøve å gå ned 0,5 kg i uka i snitt. 

Endret av January
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Frk 163*

Høyde: 163 cm
Startvekt: 76.6 Kg
Mål innen jul: 65 Kg
Målvekt: 55 Kg

10 aug; 76.6 Kg
17 aug; 75.6 Kg

Jeg ble skikkelig overasket da jeg gikk på vekten i dag :O Gått ned et helt kilo siden forrige uke. Vekten har jo stått stille en stund nå, og kan ikke skryte på meg at jeg har trent den siste uka heller (eller spist særlig sunt). Men jeg fikk i allefall et ekstra boost nå til å fortsette. :)

Før i tiden var jeg og mannen veldig flinke til å planlegge middager for en uke om gangen. Jeg tenkte å begynne med dette igjen nå :) Nå er det slutt på ferien hans også, så nå blir det forhåpentligvis litt vanlig hverdag på oss igjen. Aah, jeg har savnet rutiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...