Gå til innhold

Chiquitas dager og netter

Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp... 200 nisser og et lite hus...

Det er et puslespill å finne plass til alle (men noen er ganske små også da) :wink:

Tror nok ikke alle kommer frem fra skapet i år da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange det. Har en del selv også, men har problemer med å finne plass til dem. også er jeg spesielt svak for Glassnissene fra Hadeland Glassverk. Må ha noen nye hvert år, og håper noen kjøper dem i julegave til oss :sjarmor:

I tillegg har jeg Hadeland Glassverk sine 3 vise menn. De er jeg utrolig glad i. Siste julegaven jeg fikk av bestefar før han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så spesielt begeistret for de glassnissene jeg.

Jeg liker best de "gode gammeldagse" nissene...

*leter etter bilde*

slike har jeg

og slike

Litt dårlige bider egentlig - men de er kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånne også da.

Har også masse annet som mannen hadde med seg inn i vårt forhold, og som jeg ikke er så begeistret for (hysj, ikke si det til ham :sjarmor: ), og det forsvinner litt av de styggeste tingene hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også masse annet som mannen hadde med seg inn i vårt forhold, og som jeg ikke er så begeistret for (hysj, ikke si det til ham :sjarmor: ), og det forsvinner litt av de styggeste tingene hvert år.

Har du det på samme måte, altså...

Vel, jeg har "blitt kvitt" det meste til nå da - har igjen litt som jeg synes er OK da. Men ellers så er alt kjøpt nytt i løpet av våre år sammen.

Er greit det også :wink:

Men nå sier ikke Bananmannen noe på at jeg "forkaster" ting han hadde tidligere heller da - så det er greit... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, tror ikke min mann ville sagt noe heller, men det er jo litt stygt gjort da...å ikke synes det han har fra før er godt nok :oops:

Men så har det noe med at dette er julepynt han og xsambo hadde sammen...og at det ikke er helt min smak og slik jeg vil pynte til jul.

I år må jeg få gjennom å kjøpe ny juleduk til middagsbordet i stuen. Den vi har er ikke så fin. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsjuleduk?

Forklar litt mer hva du tenker på da...

Har kjøpt noen fine store juleduker på Obs! for noen år siden. Blå og røde med "julebroderier" på.

Veldig fine, synes jeg (og så kostet de bare et par hundrelapper)

Men nå vet ikke jeg helt hva du liker da, så... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg mener duk til spisestuebordet...der vi spiser middag når det er jul. Jeg liker ensfargede duker, også heller pynte dem med små nisser og lysestaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ensfargede duker' date=' også heller pynte dem med små nisser og lysestaker[/quote']

:klø:

Kan ikke akkurat si at jeg har noe forslag...

Pleier egentlgi ikke å se etter duker, for jeg har så alt for mange :roll:

Og i år skal vi ikke ta frem spisestuebordet heller (det står i kjelleren resten av året). Skal ikke ha noen middagsgjester i år - det gidder jeg bare ikke i år :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjønner jeg godt....at du ikke orker middagsgjester. Det er vel bare rett og rimelig at du får være middagsgjest dette året.

Vel, jeg kunne kanskje tenkt meg en julerød linduk også kanskje et par julegrønne løpere i lin som jeg legger over duken på tvers av bordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være middagsgjest, ja.

Den eneste jeg skal ha til middag i år er mannen :wink:

Jeg kan vurdere å lage mat til oss to - men ikke til noen flere...

Julerød linduk med grønne løpere høres fint ut :Nikke:

Kan jo ha grønn duk med røde løpere også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i stuen vår tror jeg det passer best med rød som hovedfarge til jul...

*neida, jeg er ikke intressert i interiør og design*

:klø: Lurer på hvorfor jeg ikke ble interiørdesigner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg lurer litt på hva som passer best i vår stue nå.

Vi har jo endret stuefarge siden forrige jul (da hadde vi rød vegg - nå har vi "noe hvitt")

Men rød er jo en sikker vinner da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lys lys grå stue. Vil egentlig male den, men da må vi skifte tapet også..og mannen skjønner ikke hvorfor den ikke er god nok som den er så..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da forstår jeg at du vil skifte, ja :Nikke:

Hos oss var det heldigvis bare å male direkte over - og da er det jo ikke noe problem.

Men det blir litt mer "styr" av å skifte tapet først, ja... :roll:

*holder for ørene når mannen banker med hammer like bak meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - han ble akkurat ferdig nå...

Banket inn ett-eller-annet på skuffene som han monterte nå (rakk ikke å montere de før middag)

Men NÅ står den ferdig ved siden av meg

*flink mann*

Lurer bare på hvor vi skal oppbevare den frem til vi skal sette den på badet... :klø:

Jeg mente at han kunne vente med å montere den, men nei da... Så nå er den montert...

Hadde jo vært mer praktisk å oppbevare den som flatpakke i kjelleren... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...