Chiquita Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #1341 Del Skrevet 1. januar 2006 Det håper jeg da virkelig. Men jeg tror nok det blir litt "rart" også... *gruer meg litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. januar 2006 #1342 Del Skrevet 2. januar 2006 hint hint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. januar 2006 Forfatter #1343 Del Skrevet 2. januar 2006 Bare hinte du, men noen tur til Oslo blir det nok ikke på meg med det første. Det lille jeg har igjen av energi må nok brukes hjemme, og ikke på reisefot Desverre. Men det hadde vært morro da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 2. januar 2006 #1344 Del Skrevet 2. januar 2006 I am back Håper du er blitt frisk nå Jeg er mye bedre i magen, men du kan gjerne fortelle meg litt om symptomer og så videre.... Er usikker på om jeg skal ringe legen, siden jeg bare kjenner ett og annet stikk i siden. Og jeg har jo legetime rundt den 20. januar uansett liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #1345 Del Skrevet 3. januar 2006 Koselig å ha deg her igjen. Jo da, jeg var frisk, men nå ser det ut til at det har startet på igjen Mamma har heldigvis vært her og hentet Lillebanan, så jeg trenger bare å ta vare på meg selv på tur til do. Krysser fingrene og håper på at det var noe i veien med maten jeg spiste i går, slik at dette er "fort gjort" og ikke noe som henger i flere døgn igjen Hvilke smptomer jeg hadde når jeg hadde gallesten... Hmm Egentlig ikke så mange. Men det var jo de sinnsykt vonde galleanfallene innimellom da, som kom etter at jeg hadde spist fet mat, eller mat med mye melk i. Anfallene kom garantert etter et slikt måltid. Og smertene var grusomme (jeg gleder meg til fødselssmerter i forhold, altså) Husker smertene satt på høyre side - og ganske langt opp mot ribbeina. Men det er kanskje fordi levra mi også var påvirket og infisert. Det var vondt-vondt å stå oppresit. Aller best å kroke seg sammen i fosterstilling på gulvet og "vugge" litt frem og tilbake - gjerne med en kald pute presset mot magen. (og så husker jeg at jeg alltid var redd for å gi lyd fra meg slik at Lillebanan våknet og ville ha melk, for han var jo bare 5-7 uker når jeg hadde de verste anfallene før jeg havnet på sykehuset når han var 7 uker) Normalt så varte ikke smertene så lenge. Rundt 30 min på et normalt anfall. (men det er lenge nok når en har så konstant vondt) Husker at jeg tenkte at det ikke var noen vits i å ringe legen, for innen jeg fikk time på legevakta så hadde da anfallet gått over, og hva kunne legen gjøre da, liksom Det var først når jeg fikk et anfall hjemme hos foreldrene mine at Bananmannen nesten ble "tvunget" av dem til å ringe legevakta. Mamma har også hatt gallesten, og hun kjente igjen symptomene. Så mødre skal vi høre på... Og jeg er glad jeg kom meg så tidlig til legen for å bli undersøkt. For jo - legen finner masse selv om en ikke har et anfall der og da. Husker at han trykte på enten galleblæra eller levra mi, og det gjorde SÅ vondt - nesten som et anfall igjen Og så får de også en indikasjon på hva det kan være vha blodprøver. Men dersom du ikke får noen flere anfall før legetimen din så tror jeg ikke det er nødvendig for deg å ringe. Men lov meg at du ringer legevakta dersom du får sterke smerter igjen... Slik at du får det undersøkt før det blir for ille. Jeg ventet selv for lenge, nesten FOR lenge, og det angrer jeg på nå... (dersom jeg hadde spist normalt den dagen jeg ble innlagt på sykehuset så er det ikke sikkert Lillebanan har hatt noen mamma noe mer, for levra mi og bukspyttkjertelen var svært "overbelastet" og fikk ikke kvittet seg med sine "avfallsstoffer" pga en gallesten som blokkerte. Legen ringte meg med blodprøvesvar når jeg var på vei inn til sykehuset. Prøvene var tatt 3 dager tidligere, og hadde ikke jeg vært på tur til sykehuset allerede så hadde han sendt sykebil for å hente meg...) Så ring om du får kjempevondt en gang til. Nå er det jo heldigvis sjelden at det blir så alvorlig som det var i mitt tilfelle, men det er ikke verdt å vente lenge når en har mistanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #1346 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, jeg husker jo at du var skikkelig dårlig. Jeg har hatt det slik en gang før. Det var i sommer - på et hotellrom i Tønsberg - etter en uke med masse god, men fet mat som feriegjester i Sverige. Det varte den natta, så var det borte igjen. Også kom det nå i julen. Jeg skal til legen på fredag uansett. Kanskje de kan finne ut noe selv om det er bedre. Har forstått det sånn at dette ikke er noe å tull med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #1347 Del Skrevet 3. januar 2006 Nix, det er ikke til å tulle med. Så forklar legen om smertene, og at de er kommet etter "fete uker". anfallene kommer vanligvis ikke så tett til å begynne med heldigvis, så jeg tror nok du berger frem til du skal til legen. Og så ber du om blodprøver og henvisning til ultralyd for å sjekke om det er gallestein. Da tror jeg nok det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #1348 Del Skrevet 3. januar 2006 Blodprøve og utralyd skal bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #1349 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg spiser jo ikke fet mat ellers i året da. Det er liksom i feriene og det er da det har skjedd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #1350 Del Skrevet 3. januar 2006 Jepp, og det er en fin indikasjon på hva det kan være. Håper du finner ut av det og får gjort noe med det. For SÅ VONDT unner jeg ingen - og i allefall ikke mine venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #1351 Del Skrevet 3. januar 2006 Har nettop hatt besøk av venninne M og hun har også hatt det, og sier det kan komme av hormoner også - ikke bare fet mat, så det kan jo være noe jeg har fått etter det vi var gjennom for en stund siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #1352 Del Skrevet 3. januar 2006 Hm, kan hormoner være årsak til gallesten? Det visste jeg ikke. Men er det jo det så er det jo ikke noe rart om du nettopp har begynt å bli plaget. Jeg begynte med små-anfall ca 1 år før forsøket vårt, og det ble forværret etter fødselen hos meg (hadde ingen anfall mens jeg var gravid, heldigvis) Fikk høre at det ofte forværret seg etter fødsler jeg da. Kanskje det er hormonene rundt en fødsel som er årsak da? *grubler* Hater å ikke vite slikt. Får vel lese litt på nett igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #1353 Del Skrevet 3. januar 2006 Hun som fortalte meg det hadde gallestein da hun var ung og hadde ikke født da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #1354 Del Skrevet 3. januar 2006 Hun som fortalte meg det hadde gallestein da hun var ung og hadde ikke født da. ← Jepp, det er helt sikkert mulig. Men jeg grubler på om det kan være hormoner som er årsaken til at det kommer etter fødsel også. For det er jo ikke noe annet "der oppe" som påvirkes under en fødsel... *grubler alt for mye* Nå har jeg og mannen bestilt oss en ny "kjærlighetstur" til Østersund *drømme* Denne gangen blir Lillebanan med på utsiden av magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #1355 Del Skrevet 4. januar 2006 Hva er det som er så bra med Østersund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #1356 Del Skrevet 4. januar 2006 Hva er det som er så bra med Østersund? ← Det er en koselig liten by med alt innen rekkevidde - kjempefint for meg som til tider har vanskelig for å gå stort. Og så er det jo så nært. Valget stod mellom Østersund eller Trondheim, og vi valgte bort Trondheim fordi det er så "stort", og fordi vi er der ganske ofte. Og så er jo hotellprisene i Østersund mye mer koselig enn i Trondheim da Vi betaler ca 2000 NOK for minisvite for en helg - og det kunne vi bare drømme om at vi fikk i Trondheim. (kravet vårt var et ganske stort rom, samt badekar) ____ Jeg er ganske fornøyd med meg selv i dag. I vår opprettet jeg og mannen en sparekonto for at vi skal kunne dra på ferietur til høsten/tidlig vinter. Vi tenker da på sydlige strøk. Og det har gitt meg motivasjon til å spare, gitt... Og når jeg sjekket kontoen i dag stod det hele 25 000,- der inne Og jeg har spart alt. Synes det er ganske imponerende for meg som egentlig ikke har noen jobb jeg (men jeg kan nok takke Tupperware for det aller meste der inne da) Så det ser ut som om det blir tur ja. jippi jippi jippi. Og enda har jeg noen mnd å spare på (vet hvor kontantstøtten skal plasseres ja) Alt det der blir nok ikke brukt til ferietur da - vi må kjøpe oss ny komfyr også, men jeg synes grunnlaget absolutt er veldig bra. Jeg ble så i godt humør av å sjekke kontoen i dag. Visste jo at det begynte å bli litt penger der inne, men drømte ikke om at det var over 20 nei... *lurer på hva jeg skal feire med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #1357 Del Skrevet 4. januar 2006 Lurer på hvorfor jeg ikke får e-postvarsel på denne tråden... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 5. januar 2006 #1358 Del Skrevet 5. januar 2006 Så flink du har vært å spare Vi er ikke like flink, men må ta oss i nakken nå. Det kommer jo bare flere regninger som skal betales. Men jeg er glad i å fornye meg selv litt også. Men nå når bommen er slutt sparer vi faktisk 10.000,- i året på det. Men det har vi allerede funnet ut hva vi skal bruke det på. Vi skal melde oss inn i SATS igjen Vi skal bli sunne, bevege oss mere, komme oss ut, få sterkere rygger og gå ned noen kilo Sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #1359 Del Skrevet 6. januar 2006 Det er jo morro å trene sammen med noen da. Gleder meg til sommeren og høsten jeg, til jeg kan begynne å bevege meg litt mer. Skal bli godt ja. ______ I dag har vi kjøpt oss ny komfyr. Den vi hadde fra før var nesten 20 år gammel, og ganske så dårlig. Og siden det stod så mye penger på feriekontoen "ofret" vi litt og kjøpte oss ny. Vi trenger det ja, for å si det slik Så nå driver jeg og "koker av den" slik at den skal bli klar til bruk i morgen. Da snakker mannen om at vi skal lage oss stek, men vi får se hva det blir til. Hm. Jeg er forresten sulten nå også jeg. Kanskje en prosjon med nudler hadde vært noe? Eller har vi noe annet godt, tro? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #1360 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har akkurat sittet og tenkt på nudler jeg også! Fortsatt god fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå