Gå til innhold

Chiquitas dager og netter

Chiquita

Anbefalte innlegg

I tillegg til at det er valentines day i dag, så har vi også 6 måneders bryllupsdag :hjerter:

Og jeg fikk en kjempefin "gave" av mannen når han kom hjem fra jobb: Han hadde vært på butikken og kjøpt noen boller med fyll som jeg synes er kjempegode! Jeg hadde "ventet" sjokolade (for det er det han pleier å gi), men jeg må si han overrasket stort. Og jeg er SVÆRT fornøyd!!! :Nikke:

Jeg ble mer glad for de bollene (som jeg elsker), enn hva jeg hadde blitt for blomster, tror jeg :wink:

*fornøyd med mannen min*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en nydelig februardag.

Sola skinner, og det er ikke en sky å se på himmelen.

Men det er kaldt enda da. -13*C *brrr*

Må nok bli en god del varmere før jeg tar ut Banangutten, ja. Men det blir vel raskt varmere nå når sola skinner. Håper det i allefall for jeg har veldig lyst til å ta en tur ut i dag også.

Nå ligger han på lammeskinnet på gulvet på stua og sover. Det var ganske kaldt på stua når vi stod opp, så da fant jeg ut at lammeskinnet sikkert var godt å ligge på :Nikke:

Nå har jeg fått fyrt opp i ovnen, så da blir det vel raskt varmt.

En ting som er litt "gøy" med Banangutten, og det er at han alltid våkner kl 9.30 til mat - samme når han fikk mat sist. Så om det har gått 1 eller 4 timer siden siste måltid - det bryr han seg ikke noe om, nei :wink:

Litt fint det også da, at vi kan stå opp til samme tid hver dag. Hjelper jo på å gi ham rutiner det også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trett og sliten.

Jeg har vært våken det meste av natta pga vondt i magen. Luftsmerter, tror jeg. Kan ikke finne noen annen årsak i allefall. Har hatt slike smerter flere ganger siden fødselen, og det er sinnsykt vondt. De aller fleste av riene var ikke så vonde engang... *sukk*

Nå ligger lille Banan og sover på lammeskinnet på stua. Han liker seg godt der.

Jeg har nå sterilisert pumpe-utstyret, og så skal jeg prøve å pumpe litt i dag, tror jeg...

Må prøve om den lille vil ta flaske. Håper han gjør det. Mannen skal få prøve å gi ham flaska, for da lukter det ikke så mye mamma... Tror det kan være lurt.

Ellers så har jeg gått med sommerfugler i magen i hele dag.

MrsL skal jo ha uttak i dag, og jeg er spent på deres vegne. Håper bare det går bra denne gangen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være etterrier du kjenner da? De kan være veldig vonde..?

Håper det gir seg snart, uansett hva det er da :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ikke være etterrier du kjenner da? De kan være veldig vonde..?

Nei, det er ikke etterrier. Det er jeg helt sikker på.

Smerten sitter oppe i mellomglvet - og på en måte mellom ribbeina.

Og jeg tviler på at det er etterrier som kjennes der oppe.

Og det kommer "bare" om jeg spiser tung mat, eller om jeg spiser/drikker noe som gir luft.

Bør vel egentlig ta en tur til legen siden jeg har hatt dette 7-8 ganger siden fødselen, men jeg har ikke orket enda. Får se om det fortsetter, liksom. Og i mellomtiden prøver jeg å holde meg unna ting som jeg tror kan innvirke på dette...

Selv synes jeg det er myyye kaldere å gå med bukse enn med lange skjørt.

Jo det er det, men jeg føler ikke at jeg kan tre på meg et skjørt når jeg skal ut og gå sånn... Ikke på denne årstiden i allefall. Men bare vent litt lenger utover våren - DA skal jeg finne frem skjørtene mine igjen

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper det gir seg jeg også.

For det kan komme "når som helst". Oftest på kvelds og natters tid da. De to siste nettene har jeg våknet av smerter, og dermed blitt holdt våken en tid også. Det gir seg etter ca en time. Slitsomt.

Og jeg går bare og håper at Banangutten ikke våkner når jeg har vondt, for jeg makter ikke å sitte oppreist eller ligge. Vil bare krøke meg sammen...

Det har gått greit til nå da, men det skjer vel en gang vil jeg tro *desverre*

Nå har jeg prøvd å pumpe meg litt.

Fikk ut 50ml uten å anstrenge meg for mye.

Det er jo ikke mye, men nok til at mannen kan prøve om han vil ta flaske.

Fant ut at jeg ikke måtte pumpe meg tom heller, for det varer vel ikke lenge før jeg må frem med puppen og gi min lille prins mat. Da hjelper det jo ikke om alt er på flaske :wink:

Blir ikke Banangutten mett etter 50 ml, så er det jo ikke noe problem å slenge frem puppen for å gi han resten av det han trenger...

Bananmannen skal få prøve i kveld, så melka står nå og venter innerst i kjøleskapet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener du har luftsmerter og de er vondere enn riene i fødselen, ja, da gruer jeg meg ikke til fødselen - for jeg VET hvor vondt det er med luftsmerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener du har luftsmerter og de er vondere enn riene i fødselen' date=' ja, da gruer jeg meg ikke til fødselen - for jeg VET hvor vondt det er med luftsmerter[/quote']

:Nikke:

Det var bare den siste timen av fødselen som var vondere enn disse smertene. Men alikevell tror jeg at jeg ville valgt fødselssmertene, for da får en jo litt pause innimellom. Det får jeg ikke nå når det er vondt konstant.

Så jeg vet hva jeg ville ha valgt, ja...

*lurer på hvordan det gikk i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget veldig med luft i magen og har hatt vondt hver dag, helt til jeg la om kostholdet. Nå er det bare av og til. Men det verste er når det er så vondt at du nesten ikke får puste og bare må ligge sammenkrøket. Og det er sant, i en fødsel får du iallefall noen små pauser imellom.

*skriver i min egen dagbok snart*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det verste er når det er så vondt at du nesten ikke får puste og bare må ligge sammenkrøket.

:Nikke:

Forferdelig!

Men men - trøsten er jo at det går over etterhvert....

*fattig trøst*

Nå er jeg spent på å lese i dagboken din.

Håper bare at lille banan ikke våkner nå da slik at jeg må forlate PC'en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det, men jeg føler ikke at jeg kan tre på meg et skjørt når jeg skal ut og gå sånn... Ikke på denne årstiden i allefall. Men bare vent litt lenger utover våren - DA skal jeg finne frem skjørtene mine igjen

*gleder meg*

Jeg går med skjørt året rundt, jeg. :) Men så går jeg ikke så mye med bukser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig du.

Og om 10 måneder så håper jeg at jeg får et bilde fra deg også :wink:

___

Har pumpet melk igjen i dag.

Banangutten tok da flaska etterhvert i går. Han måtte bare finne en "tekninkk" først. Og så var det jo litt rart at det ikke luktet mamma når han fikk mat. Så at han grublet litt på det der. Han kikket ordentlig rart på pappaen sin :wink:

50ml ble jo for lite i går kveld, så jeg "spedde på" med puppen.

I kveld får guttene mine 130ml å boltre seg med, så da blir han vel mett uten min hjelp vil jeg tro :Nikke:

Kunne sikkert fått ut litt mer av det ene brystet, men flaska var ikke større.

Men det er jo nok da, så det er jo ikke behov for mer heller vil jeg tro...

Om matinga i dag går uten problemer, så skal jeg pumpe for frysing litt fremover.

Og så kan "hu mor" ta seg en etterlengtet shoppe-tur uten å tenke på å måtte frem med puppen i tide og utide. For Bananmannen og Banangutten kan da bli hjemme :hoppe::wink:

Gleder meg til å få tatt meg en shoppe-runde igjen. Å få kjøpe meg noen nye klær. Alle de klærne jeg har er nå egentlig litt for store. Luksusproblem :wink:

Men da har jeg jo en grunn til å kjøpe meg noe nytt :Nikke:

Og jeg fortjener det jo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er vanlig jeg.

Men en kan jo starte med slike ting når ammingen går greit, osv. I allefall kan en begynne å pumpe da, så da vil jeg tro at en kan starte med flasketilvenning også.

Og han tok brystet greit etter at han hadde tatt flaska i går, så det gikk greit...

Vi synes det er greit å begynne tidlig, slik at vi er sikre på at han vil ta den. Så etter at han har fått flaske i noen kvelder, så skal vi "roe ned" igjen, og bare gi flaske innimellom for å "opprettholde" teknikken...

Da er vi godt rustet til den dagen jeg ikke er tilstede når Banangutten er sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo velfig greit om han tar flaska da, for da kan jo dere finne på ting som ikke krever at en må planlegge "utslenging av pupp" overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...