Chiquita Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #941 Del Skrevet 11. februar 2005 I morgen blir jeg å gå litt i allefall. Vi skal ivei og besøke svigermor, og så skal vi innom none butikker på veien for å kjøpe bl.a. morsdagsgaver... Så da blir det litt bevegelse... Forhåpentligvis får jeg utglidningen til å gå tilbake i løpet av dagen.... *krysser fingre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. februar 2005 #942 Del Skrevet 11. februar 2005 Morsdagsgaver ja............ der minnet du meg på at jeg må ringe pappa og få ham til å fikse morsdagsgave til mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #943 Del Skrevet 11. februar 2005 Blir ikke de store tingene på mødren våre i år. De får vel hver sin bestemor-kopp (ingen av dem har det fra før), samt en blomsterbukett... Enkelt og greit. (mamma ønsket seg bestemor-kopp da, så den blir i allefall godt mottatt) *lurer på hva jeg får* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. februar 2005 #944 Del Skrevet 11. februar 2005 Du skal ikke lure på det så mye og kanskje ødelegge moroa for mannen og lillingen Vi her i huset har blitt enig om at en blomster holder i massevis til mødrene våre. I år tror jeg de skal få hver sin Orkidee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #945 Del Skrevet 11. februar 2005 Du skal ikke lure på det så mye og kanskje ødelegge moroa for mannen og lillingen Jammen - jeg sier jo ikke noe høyt da... Jeg lurer inni meg, liksom ("tørr" ikke kjøpe potteplanter til "mor" vi - mamma har ikke grønne fingre, og svigermor har MASSE blomster, så da er buketter veldig greit) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. februar 2005 #946 Del Skrevet 11. februar 2005 Men du trenger ikke grønne fingre for å kjøpe en orkide. Den skal jo bare så vidt det er ha litt vann. Spør dem på butikken, vel. Og de er jo så stilige :-) Svigermor liker sånne sammenplantinger i kurver, men jeg er så lei av de stygge blomstene der, så jeg har lyst å prøve en orkide. Også hadde det vært artig å sende pappa ut på orkidejakt. Jaja, han kan jo klare det, for da han kom hjem fra Spania hadde han kjøpt mascara til meg. Ikke nok med at han hadde funnet Lancome, men han hadde funnet rett "undermerke" også *klappe for flinke pappaen min* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #947 Del Skrevet 13. februar 2005 Så lenge holdt vi ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #948 Del Skrevet 13. februar 2005 Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #949 Del Skrevet 13. februar 2005 Hva mener du? Vi "måtte" gjenoppta våre ekteskapelige plikter i går, for vi greide ikke å holde "fingrene fra fatet" noe lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #950 Del Skrevet 13. februar 2005 Det var det jeg trodde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #951 Del Skrevet 13. februar 2005 Er jo ikke noe rart jeg gliser stort da, vel _____ Hvordan får man forresten en baby til å sove? Han har tørr bleie, er mett, og har nattklærne på. Etter at han våknet kl 9.30 i dag, så har han kun sovet i to timer - fra 15 til 17. Ellers så har han vært lys våken... Han har aldri vært så mye våken tidligere. Kanskje sover han masse i natt? Så nå venter vi på at han skal vise tretthetstegn, og så skal han legges i senga si for natten. Lurer på når det skjer, for han virket helt lys våken... Jaja. Nå er det pappa-banan som har ham og prøver å "dysse" ham ned. Kanskje han lykkes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #952 Del Skrevet 13. februar 2005 Har ikke så stor erfaring med sånne pittesmå, men jeg vet at venninna mi har sin baby oppe til ca. 22.00. Da har h*n selvfølgelig sovet litt mer på dagen enn lillebanan har gjort i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #953 Del Skrevet 13. februar 2005 Vi har jo ikke pleid å legge ham før mellom 22 og 23.30 da. Men det er jo på dager hvor han har sovet MYE mer enn hva han har gjort i dag. Så egentlig skulle jeg jo tro at han burde bli trett snart. Men det er ikke antydning til tretthet å spore heller. Nå ligger han i soffaen og kikker på pappaen sin med store øyne. Søte gutten min! Men men - jo lengre han er oppe, jo senere blir jo matingen i natt. Er jo ikke sikkert han sovner før neste måltid heller (rundt kl 22-23 vil jeg tro) Vi får se hva kvelden bringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. februar 2005 #954 Del Skrevet 13. februar 2005 Du MÅ få han til å sove mer på dagen eller så får du han aldri til å sove på natta :o Søvn avler søvn skjønner du, og det er veldig smart å legge han til faste tidet hver dag. Hele dagen gjennom. Da vår var så liten som din var han gjerne våken til både klokka 24 og 02, men han sov minst tre dupper om dagen. Lykke til med leggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #955 Del Skrevet 13. februar 2005 Du MÅ få han til å sove mer på dagen Jammen - jeg har jo prøvd å få ham til å sove i løpet av dagen jo... Han pleier å sovne etter mat - men det har han ikke gjort. Han pleier å sovne når vi kjører bil - men det gjorde han ikke. Han pleier å sovne når han trilles i vogna - men det gjorde han ikke. Han pleier å sovne om han får ligge på brystkassen min - men det gjorde han ikke. Han sovnet da jeg og mamma skiftet på å bysse ham, og vi drev på ganske lenge før han sovnet. Han våknet når vi la ham i vogna, men sovnet igjen ganske raskt, og sov da i to timer... *forstår ingen ting* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. februar 2005 #956 Del Skrevet 13. februar 2005 Vi hadde noen sånne dager vi og, da lille T var på gutten din sin alder. Ha ble plutselig fryktelig våken og ingenting hjalp, for han skulle ikke sove nei. Antakeligvis går det over av seg selv etter noen dager, men om det ikke gjør det, må du prøve å legge inn sovedupper hver annen time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #957 Del Skrevet 13. februar 2005 Jippi - nå sovnet han endelig. Etter litt mer mat... La det bare vare i noen timer... Må vel vekke ham til mat når jeg skal legge meg rundt midnatt, slik at jeg kan få litt ordentlig søvn i natt jeg også Han pleier jo å ha et måltid da, så det passer jo egentlig bra. Han må få sove mer på dagtid ja. Men det er jo ikke så lett å si til ham at nå skal du sove, liksom.. Vil jo gjerne ikke at lillegull skal bli overtrett heller (som jeg gruer for kan skje dersom han ikke sover) vel, vi får se hvordan morgendagen blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #958 Del Skrevet 13. februar 2005 Godt at det hjalp med litt mat da. Så får vi håpe det blir bedre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #959 Del Skrevet 13. februar 2005 Han sover enda. Blir vel til at jeg vekker ham før jeg legger meg til å sove. Skal snart gå til sengs vi også nå. Det skal bli godt. Har ikke sett så mye til mannen i dag jeg, for han har vært borte, så jeg tror jeg skal "lure" meg til litt kos. Føler et stort behov for nærhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #960 Del Skrevet 14. februar 2005 Nå har Chiquita og Banangutten vært ute med vogna i et kjempefint februarvær. Vår første trilletur! Sloa tittet frem, og graderstokken viste 0*C. Litt lind, men den var det jo bare mammaen som merket noe til. Banangutten lå god og varm nede i voksiposen sin... Mammaen løste sitt "problem" med lue og votter... Skulle hatt en varmere bukse for det ble litt kaldt på lårene, men men... Vi var ute i en time. Og Banangutten lå for det meste og kikket seg rundt. Han sov de siste 15 minuttene. Tenkte at jeg bare skulle la ham få sove videre ute, men han våknet når jeg sluttet å trille. Så da fikk han bli med inn alikevell. Og der var det en som var blitt sulten! Selv om det ikke hadde gått 2 timer siden forrige måltid engang Man blir sulten av frisk luft - det gjelder tydeligvis for små banangutter også Nå ligger han på en matte på golvet og sover. Godt til ham det. Håper været holder seg slik en stund fremover, slik at vi får tatt flere turer i de nærmeste dagene. Jeg hadde i allefall godt av det, for jeg merker at jeg blir lett anpusten. Så om været holder seg, så får jeg rørt litt på meg, og da blir jo pusten forhåpentligvis bedre etterhvert også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå