AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #21 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg skal flytte fra Oslo siden jeg vil vekk fra min familie og han. Jeg trenger ting på avstand. Jeg har opplevd mye jeg ikke kan skrive om her. Jeg vil ha ny start på livet og på et sted jeg ikke kjenner noen. TS Anonymous poster hash: 82094...19e Jeg er enig i at du bør snakke med noen på et krisesenter. Noen som vet hvilke utfordringer du komme til å møte og som kan hjelpe deg med strategier for hvordan du kan håndtere de. Det er vanskelig å bryte ut av et slikt forhold. Det å ha noen å henvende seg til og få støtte og forståelse hos, det kan være forskjellen på å klare det eller å bli sittende enda mere fast. Masse lykke til - livet blir mye bedre, men prosessen kan inneholde både sorg og sinne og tvil og selvfordømmelse (ikke fordi det er din feil, men ford du er et menneske som ikke har fått rom til å tenke eller føle eller være deg selv på så lenge). Det er viktig med støtte slik at du kan se hva du rømmer til og skal bygge opp.Anonymous poster hash: eb41f...cb3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #22 Del Skrevet 26. juli 2015 Takk for svar, jeg har vel rett på å flytte om det er noe jeg ønsker? Slutte å grine, om du ikke har noe bedre å komme med så hadde jeg satt pris på at du ikke svarte i det heletatt. Hva jeg har opplevd og opplever vet ingen andre bedre enn meg. Jeg er veldig ensom som gjør at jeg må søke råd på nettet. TSAnonymous poster hash: 82094...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #23 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg er enig i at du bør snakke med noen på et krisesenter. Noen som vet hvilke utfordringer du komme til å møte og som kan hjelpe deg med strategier for hvordan du kan håndtere de. Det er vanskelig å bryte ut av et slikt forhold. Det å ha noen å henvende seg til og få støtte og forståelse hos, det kan være forskjellen på å klare det eller å bli sittende enda mere fast. Masse lykke til - livet blir mye bedre, men prosessen kan inneholde både sorg og sinne og tvil og selvfordømmelse (ikke fordi det er din feil, men ford du er et menneske som ikke har fått rom til å tenke eller føle eller være deg selv på så lenge). Det er viktig med støtte slik at du kan se hva du rømmer til og skal bygge opp.Anonymous poster hash: eb41f...cb3 Tusen takk. Anonymous poster hash: 82094...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 26. juli 2015 #24 Del Skrevet 26. juli 2015 Uff, dette høres ikke bra ut. Bra du har tatt grep. Du må få gi han beskjed om at det er slutt, og gi han en frist på når han må ut. Så får su ta det fra der. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #25 Del Skrevet 26. juli 2015 Som tidligere nevnt her bør TS oppsøke et krisesenter og få hjelp av noen der som kan og vet hva de gjør. Hun beskriver mannen som kontrollerende og manipulerende, de er gift og har vært det i mange år, og de bor i hennes leilighet. Derfor er det ikke bare å 'slutte å grine og flytte ut', eller 'kaste ham ut nå'.. Denne mannen kommer sikker ikke til å bare pakke kofferten sin og reise dersom TS faktisk er modig nok til å be ham om det. Og hun sier i HI at hun ikke har noen andre, ergo er det ikke bare å 'finne en sterk mannlig kollega eller venn som kan være der dersom hun er redd han skal klikke'. TS: Du er ikke alene om dette, jeg har ikke selv vært i et slikt forhold, men jeg kjenner andre som har, og de har greid å komme seg ut av det. Det var vanskelig, det tok tid, mye tårer, redsel og kamp, men de greide det. Det kan du også. Bare det at du har tatt steget og søker hjelp er veldig bra. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med så mye annet enn å råde deg til å ta kontakt med nærmeste krisesenter og få hjelp der av de som kan det. Prøv å holde motet oppe, det blir tøft, men er du sterk nå så vil det lønne seg til slutt og du kan leve ditt liv for deg. Lykke til! Anonymous poster hash: c3ad9...6d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #26 Del Skrevet 26. juli 2015 Tusen takk for alle svar. Min mann har enda ikke kommet hjem men idag har jeg pakket sakene hans og han får gå når han kommer hjem... TS. Anonymous poster hash: 82094...19e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #27 Del Skrevet 26. juli 2015 Tusen takk for alle svar. Min mann har enda ikke kommet hjem men idag har jeg pakket sakene hans og han får gå når han kommer hjem... TS. Anonymous poster hash: 82094...19e Kjempebra gjort, TS! Skulle ønske du hadde noen hos deg når du gjorde dette da, han høres ikke helt god ut..Anonymous poster hash: 079da...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #28 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg er livredd men har på følsen at han ikke kommer hjem idag, han pleier å være borte noen dager når han er sur og jeg har hvergang beklaget og fått han hjem men denne gangen skjer det ikke. Anonymous poster hash: 82094...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #29 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg er livredd men har på følsen at han ikke kommer hjem idag, han pleier å være borte noen dager når han er sur og jeg har hvergang beklaget og fått han hjem men denne gangen skjer det ikke.Anonymous poster hash: 82094...19e Har du vurdert å skifte låsen på døra? Da slipper du å pines med venting og kan ta kontroll selv over hjemmet ditt. Anonymous poster hash: 3eff5...66d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #30 Del Skrevet 26. juli 2015 Skal høre med styre imorgen om hvordan det er med å bytte lås. Da kan han slippe å komme hit også kan jeg levere tingene hans hos hans familie, de har jeg god kontakt med og jeg snakket med dem og de respekterer mitt valg. Anonymous poster hash: 82094...19e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. juli 2015 #31 Del Skrevet 26. juli 2015 Nå ser det ut som om "slutt å grine" ble litt sårt, men det ligger mye i den kommentaren - som å sette seg ned å tenke gjennom tingene. Jeg skjønner jo at å leve slik i en årrekke gjør noe med deg som menneske, men han kan ikke ta fra deg noe du ikke lar han - det ligger i å tørke tårene sine, du er så sterk som du må være hver dag - men du trenger ikke være sterk på hans premisser, du kan være sterk på dine! Ingen andre enn du kan hjelpe deg ut av dette, de kan gi deg råd selvsagt men til syvende og sist er det du som må gjøre jobben. Det at du har pakket tingene hans er en kjempestart! Det betyr at du HAR tørket tårene, du HAR sluttet grine og du HAR gjort noe! Bra! Samtidig må du fortsette - fortsett å være sterk for din egen del, det er din fremtid - du kan, tro det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 26. juli 2015 #32 Del Skrevet 26. juli 2015 Denne drittsekken tapper deg for energi for hver dag som går. Det er svært viktig at du får han ut av livet ditt så raskt som mulig mens du enda har kampvilje! Jeg mener også at du må slutte å grine, ikke fordi jeg mener du sutrer, men fordi han ikke er verdt tårene dine! Ønsker deg alt godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #33 Del Skrevet 26. juli 2015 Tusen takk for alt. Jeg har ingen energi til noe siden han gjør meg så sliten. Jeg har fått konsentrasjons problemer og føler meg så dårlig hverdag. Jeg håper at dette går fort over. Anonymous poster hash: 82094...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 26. juli 2015 #34 Del Skrevet 26. juli 2015 Men kjære deg! Du må få hjelp et sted. Jeg har ikke så god greie på hvor, men jeg vet godt at det er vanskelig å stå i slikt alene. Er du redd for å bryte med han i frykt for hans reaksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 26. juli 2015 #35 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg er helt enig med flere her, ta kontakt med et krisesenter. De kan hjelpe deg. Der vil du bare møte forståelse og få god hjelp mtp veien videre. Når det er sagt, TS, du er tøff! Du er i gang med å bryte ut av et destruktivt forhold og ta vare på deg selv. Det står det enorm respekt av! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #36 Del Skrevet 27. juli 2015 Han kom hjem kl. 03:30 i natt. Han så at tingene hans var pakket og kom og la seg som ingenting hadde skjedd og ville ha sex. Jeg ba han ikke ta på meg, ble kvalm rett og slett. Han ble sur og snudde seg og sov. Idag tidlig stod han opp og kysset meg og beklaget. Jeg sa at det er over nå. Han ble rasende og sa at alt er min feil. Og gikk uten å ta tingene sine. TS. Anonymous poster hash: 82094...19e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #37 Del Skrevet 27. juli 2015 Gratulerer med første steget! Han kommer nok til å prøve å manipulere deg videre, og jeg tror fortsatt det er viktig du snakker med noen utenfor. Så du er forberedt om han begynner å prøve å slite deg enda mere ned. Han har et mønster (med å skylle på deg og skjelle deg ut) som har virket. Når det han er vant til at virker ikke gjør det lenger, er det mange som "skrur opp volumet" for å få det resultatet de ønsker. Det er bra du har støtte i familien hans, men det er godt mulig han kommer til å vri på ting eventuelt fortelle løgner og gjøre det vanskelig for deg alle steder du har støtte. Så vær så snill å snakke med noen på et krisesenter. Du trenger ikke flytte inn der, men du kan få råd om hvordan du praktisk kan gjøre ting - så prossessen med skilsmisse og det å få han ut av leiligheten går enklest mulig for deg. Fortsatt masse lykke til!! Anonymous poster hash: eb41f...cb3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alantia Skrevet 27. juli 2015 #38 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg tror du er mye sterkere enn du tror jeg du var jo helt klart det i natt! Lever tingene hans til familie idag, så setter du i det minste på en sikkerhetslås på døra di med en gang, mens du venter på svar om å skifte lås! Stå på, du kan klare det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 27. juli 2015 #39 Del Skrevet 27. juli 2015 Enig med Alanita, du har alt vist at dette kan du klare - bli høy på deg selv og det du har oppnådd når du er så langt nede nå så går dette veien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 27. juli 2015 #40 Del Skrevet 27. juli 2015 Han kom hjem kl. 03:30 i natt. Han så at tingene hans var pakket og kom og la seg som ingenting hadde skjedd og ville ha sex. Jeg ba han ikke ta på meg, ble kvalm rett og slett. Han ble sur og snudde seg og sov. Idag tidlig stod han opp og kysset meg og beklaget. Jeg sa at det er over nå. Han ble rasende og sa at alt er min feil. Og gikk uten å ta tingene sine. TS.Anonymous poster hash: 82094...19e Det var flott gjort av deg. Nå kan du benytte sjansen til å levere tingene hans hos sin familie og bytte lås. Men kan du ikke flytte inn til noen andre så lenge? Evt krisesenter, evt reise langt bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå