Gjest Colubra Skrevet 9. september 2004 #1 Del Skrevet 9. september 2004 Funderer litt på om jeg skal skaffe meg en katt eller ikke, men er usikker på om jeg bør ha inne- eller utekatt slik jeg bor nå. Derfor lurer jeg på om det er noen grunner til at en katt som jeg har hatt som innekatt en stund (si to år f.eks) ikke skal få gå ut og bli utekatt (så sant den vil ut da). De mister kanskje litt naturlige forsvarsreflekser hvis de bare er innekatter hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. september 2004 #2 Del Skrevet 9. september 2004 Vi har en tidligere innekatt som nå lever lykkelig og er både inne og ute. Han klarte seg fint - kastert hankatt - men er litt feig på kuldt, regn og slikt. Vi har vennet ham gradvis til å være ute og nå er det helt ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. september 2004 #3 Del Skrevet 9. september 2004 jeg har en 9 år gammel kastrert hannkatt som aldri hadde vært ute før han var tre år gammel. han koser seg glugg ihjæl ute, har lært seg å fange mus og klatre i trær og jage bort nabokattene og allslags uteferdigheter på egenhånd. han var skikkelig trist og frustrert som innekatt (før han ble min, men jeg kjente ham godt) , og er blitt en 'ny' og lykkelig pus etter at han ble utekatt. han var ganske usikker i begynnelsen, men nå bor han mer eller mindre ute hele sommerhalvåret, men er mest inne vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colubra Skrevet 9. september 2004 #4 Del Skrevet 9. september 2004 ok, da regner jeg med at det ikke kommer til å bli et problem :-) takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 9. september 2004 #5 Del Skrevet 9. september 2004 Den eneste forskjellen er at katten må lære en del ting i voksen alder som den vanligvis skulle lært som liten unge. Og det går som regel helt fint. Katten min ble slupet ut da hun var 4 år gammel, og vi merket fort at hun ble mye mere grasiøs og presis når hun hopper og gjør mere kompliserte bevegelser. Hun ble også mere leken, kosete og selvsikker av det. Disse kattene blir ikke nødvendigvis de aller beste musejegerne, men de er fullstendig i stand til å ta vare på seg selv. Det kan være lurt å følge dem ut de første gangene, både for å passe på og for at ikke katten skal føle seg uttrygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2004 #6 Del Skrevet 9. september 2004 Men ikke alle katter vil være innekatter. Min nektet..så han ble utekatt. Vi bodde ved Tønsbergs mest traffikerte vei..men det gikk heldigvis bra Etterpå flyttet han til mine foreldre som har mer landlige omgivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå