AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #21 Skrevet 27. juli 2015 Jeg har alltid fått epikrisene i journalen nærmest umiddelbart. Og det er ikke bare fastlegen som ser de... De leser de jo høyt for meg på legevakt, hos revmatolog, når jeg skal trekke tenner på kjevekirurgisk osv..? Anonymous poster hash: 72de9...d88 Det er veldig merkelig, for alle disse har separate systemer, og epikriser sendes normalt ikke rundt på den måten - med mindre du har samtykket til det fordi du har utredning eller behandling på gang hos et stort antall avdelinger. Det er ikke mulig å si noe helt spesifikt om dette, siden vi ikke vet hvor du ha vært behandlet, og fôlgelig heller ikke vet hvilken relevans disse epikrisene har på de ulike avdelingene.Anonymous poster hash: a76e3...aea
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #22 Skrevet 27. juli 2015 Det er veldig merkelig, for alle disse har separate systemer, og epikriser sendes normalt ikke rundt på den måten - med mindre du har samtykket til det fordi du har utredning eller behandling på gang hos et stort antall avdelinger. Det er ikke mulig å si noe helt spesifikt om dette, siden vi ikke vet hvor du ha vært behandlet, og fôlgelig heller ikke vet hvilken relevans disse epikrisene har på de ulike avdelingene.Anonymous poster hash: a76e3...aea Jeg mener at min epikrise fra f. eks. voldtektsmottaket ikke har noen relevans når jeg skal trekke en tann, men det er det vel da tydeligvis noen som mener noe annet om? Anonymous poster hash: 72de9...d88
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #23 Skrevet 27. juli 2015 Jeg mener at min epikrise fra f. eks. voldtektsmottaket ikke har noen relevans når jeg skal trekke en tann, men det er det vel da tydeligvis noen som mener noe annet om? Anonymous poster hash: 72de9...d88 En slik epikrise vil aldri sendes til en tannlege.Anonymous poster hash: a76e3...aea 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #24 Skrevet 27. juli 2015 En slik epikrise vil aldri sendes til en tannlege.Anonymous poster hash: a76e3...aea Så hvorfor kan tannlegen vite om den? Anonymous poster hash: 72de9...d88
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #25 Skrevet 27. juli 2015 Hva står egentlig i en epikrise kontra en journal? Anonymous poster hash: 15fc3...905
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #26 Skrevet 27. juli 2015 Hva står egentlig i en epikrise kontra en journal?Anonymous poster hash: 15fc3...905 En epikrise er et slags sammendrag/oppsummering/konklusjon og evt notiser om hva som bør gjøres videre f. eks. Anonymous poster hash: 72de9...d88
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #27 Skrevet 27. juli 2015 Så hvorfor kan tannlegen vite om den? Anonymous poster hash: 72de9...d88 Det er det som er det uvanlige her. Normalt sendes ikke slikt til tannleger, og tannlegen har ikke tilgang til journalen din. Hvis det skal være aktuelt å sende en epikrise fra psykolog eller lignende, må tannbehandlingen være knyttet opp til forhold ved denne behandlingen. Når jeg henviser pasienter til offentlig tannklinikk, skal jeg opplyse om hvorvidt de har psykiatrisk problematikk som kan føre til vold, aggresjon og utagering, men jeg har ikke lov til å komme med journalopplysninger, og sender heller ikke med noe slikt. Dette fylles dessuten ut i samarbeid med pasienten.Anonymous poster hash: a76e3...aea
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #28 Skrevet 28. juli 2015 Det er det som er det uvanlige her. Normalt sendes ikke slikt til tannleger, og tannlegen har ikke tilgang til journalen din. Hvis det skal være aktuelt å sende en epikrise fra psykolog eller lignende, må tannbehandlingen være knyttet opp til forhold ved denne behandlingen. Når jeg henviser pasienter til offentlig tannklinikk, skal jeg opplyse om hvorvidt de har psykiatrisk problematikk som kan føre til vold, aggresjon og utagering, men jeg har ikke lov til å komme med journalopplysninger, og sender heller ikke med noe slikt. Dette fylles dessuten ut i samarbeid med pasienten.Anonymous poster hash: a76e3...aea Har aldri vært voldelig, aggresiv eller utagerende eller noe sånn... Men alle andre avdelinger på sykehuset har jo også det samme? Gjelder jo ikke bare kjevekirurgen.. Anonymous poster hash: 72de9...d88
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #29 Skrevet 28. juli 2015 Det er det som er det uvanlige her. Normalt sendes ikke slikt til tannleger, og tannlegen har ikke tilgang til journalen din. Hvis det skal være aktuelt å sende en epikrise fra psykolog eller lignende, må tannbehandlingen være knyttet opp til forhold ved denne behandlingen. Når jeg henviser pasienter til offentlig tannklinikk, skal jeg opplyse om hvorvidt de har psykiatrisk problematikk som kan føre til vold, aggresjon og utagering, men jeg har ikke lov til å komme med journalopplysninger, og sender heller ikke med noe slikt. Dette fylles dessuten ut i samarbeid med pasienten.Anonymous poster hash: a76e3...aea Det var det jeg også trodde at vi har regler i forhold til slike ting. Hadde jeg kommet oppi en slik situasjon, så hadde jeg rett og slett besvimt. Det høres jo veldig spesielt ut det som har skjedd. Anonymous poster hash: 10a2f...f4a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #30 Skrevet 29. juli 2015 Det var det jeg også trodde at vi har regler i forhold til slike ting. Hadde jeg kommet oppi en slik situasjon, så hadde jeg rett og slett besvimt. Det høres jo veldig spesielt ut det som har skjedd. Anonymous poster hash: 10a2f...f4a Tro meg, jeg syns det var veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: 72de9...d88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå