Gå til innhold

Ødelegge/knuse ting når man er sint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen gang ødelagt noe i sinne? Føltes det bedre etterpå?
Jeg merker selv at om jeg blir skikkelig, skikkelig sint og skuffet, så får jeg så lyst til å ødelegge noe. Kaste noe i veggen, trenger ikke nødvendigvis være mer enn en pute, selv om det ikke gir samme "ahh"-effekt.

Hvor normalt er dette? Jeg skjønner jo at det kanskje er snakk om et sinneproblem. Er det kanskje noen her som har "slitt" med dette, men har funnet bedre måter å lette sinnet sitt på? Kom gjerne med tips isåfall.

 

For ordens skyld er jeg kvinne..



Anonymous poster hash: a45d1...350
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Jeg tror det er veldig normalt, og av en eks kjæreste fikk jeg faktisk et par tallerkener som jeg kunne knuse da det ble slutt. 

 

Men jeg ikke av den typen. Har det ikke i meg å ødelegge ting. Blir så mye å plukke opp etterpå. Men jeg har en sjelden gang slått og sparka i veggen om jeg har følt at jeg bare må det. Har som regel angra litt etterpå. Det gjør jo vondt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er forholdsvis normalt, å undertrykke sinne er i alle fall ikke bra. Fysisk aktivitet er en av de bedre mestringsmetodene(jeg har selv en boksesekk hengende :fnise: ). Men jeg har kastet ting, men som regel ting som tåler å bli kastet som du sier. Jeg liker ikke å ødelegge ting. Kaster man ting som kan gå i stykker så vitner det også om mangel på kontroll(man kan utvise en viss grad av kontroll selv om man er sint). Jobbet i butikk lenge og en gang lot jeg sinnet gå utover en rull med gaffateip pga. en ufordragelig kunde:P Gikk ågså løs på en pappeske med tapetkniven, den skulle uansett i papp-pressa :laugh:



Anonymous poster hash: 33fd5...686
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med temperament, og har skjedd at jeg har kastet asjetter o.l i veggen når samboeren har gjort meg sint - for å ikke utøve vold. Og nei det får meg ikke til å føle meg bedre, jeg må jo rydde det opp igjen uansett.. Føles bra der og da bare, men ikke etterpå.



Anonymous poster hash: 1c568...e53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kastet et kokt, skrellet egg og eg telys. Bare tull å kaste på ting.

Anonymous poster hash: 04893...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri ødelagt noe i sinne, men jeg får en trang til å slå meg selv hvis jeg blir ordentlig sint.



Anonymous poster hash: a6c65...3aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Universe

Jeg har knust glass og tallerken (kastet det i gulvet), dør (sparket foten gjennom en glass dør og en annen dør som ble hull i), og vindu (med stein).

Endret av Universe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har dere noen gang ødelagt noe i sinne? Føltes det bedre etterpå?

Jeg merker selv at om jeg blir skikkelig, skikkelig sint og skuffet, så får jeg så lyst til å ødelegge noe. Kaste noe i veggen, trenger ikke nødvendigvis være mer enn en pute, selv om det ikke gir samme "ahh"-effekt.

Hvor normalt er dette? Jeg skjønner jo at det kanskje er snakk om et sinneproblem. Er det kanskje noen her som har "slitt" med dette, men har funnet bedre måter å lette sinnet sitt på? Kom gjerne med tips isåfall.

 

For ordens skyld er jeg kvinne..

Anonymous poster hash: a45d1...350

 

 

Det er bedre å ta ut sinnet gjennom fysisk trening, eksempelvis kan du løpe 5 000 meter, da går sinnet vanligvis over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik i puberteten, men for meg ble det langt bedre da hormonene sluttet å koke slik.

Jeg spiller i korps, og har alltid gjort det, og det hjalp godt å spille skikkelig høyt. Da fikk jeg blåst ut mye rart. Det hjelper egentlig fremdeles når jeg er irritert på noe :) 

 

En annen ting som er merkelig tilfredsstillende er å kaste glass i glasscontaineren. Det er noe herlig forløsende i lyden av tomme vinflasker og syltetøyglass som knuses. 



Anonymous poster hash: 86ee9...644
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og exen hadde en krangel, hvor han dyttet meg og var voldelig, så jeg tok tak i en dyr krystallvase å skulle kaste den i gulvet. Desverre kom han mot meg i det jeg kastet så jeg traff armen hans, og han måtte sy seks sting. Var jo såklart ikke meningen at han skulle bli truffet, og han klandrer meg fremdeles idag for å "med vilje gjøre at han måtte sy seks sting"... Aldri kastet noe eller ødelagt noe i sinne etterpå.

Anonymous poster hash: e3136...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det masse da jeg var yngre. Kunne bli så sint at jeg begynte å grine og da gikk det utover inventar.

Nå om dagen så utløser jeg sinnet med å sparke til ting som sofa og døra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg.

Og nei det føles ikke bedre etterpå, faktisk enda verre, fordi man da må rydde opp.

Pluss det skikkelig unødvendige tapet av det man ødela.

(med mindre man har noe "greit å ødelegge"-greier liggende)

 

Nå tar jeg meg heller en løpetur, mye bedre måte å få ut frustrasjon, og nyttig.



Anonymous poster hash: 8e655...6fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir alltid veldig rolig, fokusert og får veldig klar/belærende stemme når jeg blir sint. Tror dette har gjort at de jeg er sinte på raskt skygger banen. Tror jeg har sluppet unna et par slåsskamper og lignende.

 

Tror egentlig det er bedre å få ut sinne ved å knuse ting sånn ellers. Da får du det kanskje ut raskere, noe som vil hjelpe anspente muskler (?) og unngå at andre må "ta del i" ditt sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen her som ser på det som et sinneproblem? 



Anonymous poster hash: a45d1...350
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er det noen her som ser på det som et sinneproblem? 

Anonymous poster hash: a45d1...350

 

Jeg ser på det som et problem dersom noen rundt meg må ty til å kaste ting/slå ting for å ikke slå personer når h*n var sint. En sjelden gang i blant er det kanskje greit, men ikke hver gang man krangler/den personen blir sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

Huska at eg ødela leiker som nekta å f.eks stå. Det føltest veldig deilig å bare få ut alt sinne.

Eg har også reve i stykker klær i sinne.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror at det blir bedre om man slipper ut sinne ved å kaste eller slå i veggen. Men dette stemmer ikke, det blir bare lavere terskel for å gjøre det samme neste gang man er sint. I verste fall går man etter hvert til det steget at man ikke klarer å stanse seg selv fra å slå eller kaste.

 

Jeg pleide å bli så sint da jeg var ung, men har etter hvert klart å lære meg opp til å ta ting mer med ro og ikke hisse meg opp.



Anonymous poster hash: d88e4...e3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er artikkel om det

 

Venting anger on inanimate objects -- punching a pillow or hitting a punching bag, for example -- increases rather than decreases aggressive behavior.

 

http://www.nytimes.com/1999/03/09/health/letting-out-aggression-is-called-bad-advice.html



Anonymous poster hash: d88e4...e3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kunst en god del telefoner oppigjennom årene, og fjernkontroller.

Har også kastet en helt ny brusflaske i veggen, da sprutet det høyt og lavt.

 

Etter å ha ødelagt ting for flere tusen så måtte jeg finne andre måter å få ut sinnet på.

En dag så stakk jeg ei saks ned i armen min, og slik startet flere år med selvskading. Ingenting er bedre enn å ødelegge deg selv. 



Anonymous poster hash: 280c9...270
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...