Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonym11223344 skrev (4 timer siden):

Da forstår du absolutt ingenting av den lutherske tro og kirke. Det er den personlige troen som du sverger at du vil forsøke å videreføre til barn, og som er det uomtvistelige dogmet i den norske kirke.

Hvem snakker om å videreføre noe til barn?

Anonymkode: b722a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.37):

Jeg er litt der jeg også. Og så godter jeg meg når jeg hører om asiatiske kvinner som skiller seg fra fyren når hun har fått oppholdstillatelse, og ordner seg et liv på egenhånd i Norge. Jeg heier på selvstendige asiatiske damer som ikke lar seg pille på nesen og være "kjøpekone" resten av livet! :nigo:

Anonymkode: 7bbc2...ee5

Så du godter deg over han at han som i lengsel og desperasjon finner lykken i et annet land blir alene og lurt? Medmenneskelighet der altså...

Anonymkode: 53bf3...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.33):

Mobbing er ikke greit og mobbere er et problem og har et problem. Det er feige og svake mennesker. Bare sånn at det er nevnt. 
Ofte så har mobbeofferet ofte selv skyld i at de blir mobbet. Bytter du skole 2 og 3 ganger, men fortsatt blir mobbet så burde du ta hintet. Når det gjelder barn og unge uten sosiale evner og egenskaper, så burde foreldrene ta et tak og lære opp barna sine bedre. 

Er du ufør på grunn av angst, så ser jeg på deg som en snylter og et svakt og evneveik menneske. Angst, i alle former, er fult mulig å bli frisk av dersom man vil. Det kan ta lengre tid for noen, men det er fortsatt fult mulig så lenge man selv vil. 
Ja, jeg har selv erfaring med alvorlig angstlidelse og har blitt fortalt av 3 psykologer at det ikke var mulig å bli frisk. Kun fordi DPS ikke tar seg tiden. Tok meg 5 psykologer å finne ei som var villig til å bruke den tiden det tok å bli frisk. 

Anonymkode: fa070...a40

Jeg har også erfaring med å bli frisk "nok" av angst, selv om jeg ble anbefalt å søke ufør. Det var beinhard jobbing og privat (svindyr) psykolog inn i bildet. Jeg kan likevel forstå at ikke alle har de ressursene som trengs for å bli frisk, ikke bare penger, men kunnskapen, forståelsen, drivet, motivasjonen, selvinnsikten og evnen til å finne løsninger. Jeg kan ikke sette meg selv som standard for hva andre skal klare.

Anonymkode: a433c...a7a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Norske kvinner er så privilegerte at det egentlig er helt sprøtt.

Anonymkode: 81cf6...e82

Det er helt sant. I forhold til kvinner i veldig mange andre land er vi kvinner i Norge veldig privilegerte. Som Meryl Streep sa i en tale nylig: "En hukatt har mer rettigheter enn en kvinne i Afghanistan i dag." 

Men, vi er dog ikke mer privilegerte enn en Norsk, hvit mann. 

Anonymkode: 06c37...428

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Folk som skal synge hele sangen i bakgrunnsmusikken i film/serier, til og med høyt, irriterer vettet av meg. Det er forstyrrende og jeg dømmer de som gjør det. Det er kun show off, og ødelegger stemningen man kommer inn i når man ser filmen. 

Anonymkode: 9e872...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr er mye mer verdt enn mennesker. Jo mer jeg ser av menneskene mer elsker jeg dyrene er noe jeg lever etter. Ikke mange smarte folk der ute lenger dessverre.

Og se opp fra mobilene deres når dere går ute! Dere ser ikke hvor dere går og dunker borti folk! Og treffer dere feil folk så kan det hende dere får et smell i trynet, og da skal jeg love at jeg skal le høyt! 

Anonymkode: 745e4...fc9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 10.03):

Norske kvinner er så privilegerte at det egentlig er helt sprøtt.

Anonymkode: 81cf6...e82

Hva er menn da? Norske kvinner er privilegerte fordi de kan velge bort menn, vi klarer oss selv økonomisk. Trenger ikke sutrete manne-barn da. 

Anonymkode: 73faf...44d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 23.15):

Det er så enkelt å skylde på muslimene for meningstapet som finner sted under nyliberalismen. Høyresiden burde heller innse at det er USA som tapper landet deres for kultur og "kristne verdier".

Anonymkode: d3774...e99

Vi måtte spise Eid kaker og feire det på skolen, men vi fikk ikke gå Lucia tog og spise boller fordi det ble muslimene krenket av. Norge blir ikke mer liberale, vi skal ta avstand fra kristne tradisjoner og verdier til fordel for islam. Det er problemet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye empati ellers, men akkurat narkotikabrukere ønsker jeg dit pepper'n gror. Man vet hva man går til. Man vet hvor det kommer fra. Man vet at man støtter kriminelle og at folk blir drept. Det er for mange ting som burde gjøre at man holdt seg unna det til at det på noen som helst måte kan forsvares. Det bør fordømmes på det sterkeste.

Anonymkode: c77ee...af1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange fordommer tror jeg, men noen holdninger jeg ikke snakker for høyt om....

Jeg liker ikke å se andre lide feks ved terminal langvarig sykdom, og mener at det burde være lov å ha råderett over eget liv om man ønsker å avslutte det med assistanse...

Dette kunne feks stått i legejournalen på lik linje med registrering i organdonor registeret.

Jehovas vitne kan nekte blodoverføring.

Eldre mennesker kan nekte gjenoppliving om de ikke ønsker det.

Anonymkode: 936ad...3c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 22.08):

Jeg har ikke så mange fordommer tror jeg, men noen holdninger jeg ikke snakker for høyt om....

Jeg liker ikke å se andre lide feks ved terminal langvarig sykdom, og mener at det burde være lov å ha råderett over eget liv om man ønsker å avslutte det med assistanse...

Dette kunne feks stått i legejournalen på lik linje med registrering i organdonor registeret.

Enig. Det er et brutalt tema men vi må snakke om det :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan det vel sies veldig høyt for det er et ræva kongehus og kongefamilie vi har.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå kan det vel sies veldig høyt for det er et ræva kongehus og kongefamilie vi har.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

Kan godt avvikle deg for min del

Anonymkode: 9e872...62b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 22.08):

Også nekte blodoverføring til sine barn?

Anonymkode: eb2f1...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flaut å si, men jeg tror jeg har fordommer mot muslimer. Muslimske kvinner som har tildekket ansikt i offentlig rom skaper en slags, "uhyggestemning". Og syns også de kan dempe seg litt på bussen f.eks, de skriker så høyt, og høres så sinte ut. De må også lære seg å passe på barna sine, de lar barna herje fritt i butikker ol.

Anonymkode: 61ba5...f6d

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 15.33):

Jeg synes man  bør forby elsparkesykler. Nordmenn kommer til å bare bli enda feitere når de ikke engang trenger å gå til busstasjonen. 

Anonymkode: 64ebd...809

Jeg ønsker å også å forby disse, men av en helt annen grunn.  Disse fremkomstmiddelet er jo livsfarlig og forpester utemiljøet, står i veien for blinde og bevegelseshemmede og av og til tenker jeg at de to som står på sammen uten hjelm og vingler seg fram og tilbake i nærmeste mopedfart har god livsforsikring eller donorkort 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nordmenn er et potetfolk som har funnet litt olje.

Anonymkode: d3774...e99

Ja, og?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...