Gjest Elihol Skrevet 18. mai 2012 #61 Del Skrevet 18. mai 2012 Kunne ikke sagt det bedre selv, Arlea. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #62 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg er veldig glad for at det dukket opp en tråd om Trine Grung. Når det gjelder privatlivet hennes i form av mann og barn så er ikke det noe jeg kommenterer eller spekulerer i. Fenomenet-Trine Grung derimot. Det blir noe tilnærmet Caroline Berg Eriksen. Det er en grunn til at slike tråder oppstår. TG er en person som har valgt å skrive blogg, og mange av prosjektene hennes omhandler henne selv. Hun starter f.eks et firma og plutselig kan vi lese på bloggen at "jentene" (de ansatte) er hjemme hos henne på middag.Hun forteller lesere om råd hun mottar fra de ansatte, stresse mindre osv. Selv firmaet hennes blir så veldig personlig og da er det klart man kommenterer det hun selv legger ut på en offentlig blogg. Hvorfor har man et kommentarfelt? Jeg får ofte følelsen av at hun har mye driv, enorme planer og hun skyter fra hofte og skriver om det før det i det hele tatt har noen rammer. Da er det klart fallhøyden blir stor og kommentarene kommer der lesere etterlyser og spør videre når det plutselig blir stille. Eksempler: Sykkelturen Vi pusser opp-bloggen: Hun startet med å etterlyse sponsorer. I hennes hode tror jeg hun tenker at bedrifter selvsagt er interessert i å sponse henne og hennes private hjem. Hun er jo privat når det gavner henne. Samme med sykkelturen, hun trenger sponsing. Filmen til Oprah: Hun leide helikopter og jobbet med det i lang tid. På selve Oprah ble hun vist i noen få sekunder. Det jeg har reagert mest på av bloggen hennes er et av innleggene etter 22. juli. Da skrev hun at hun gledet seg til rettsaken og det hadde vært så spennende om hun kunne blogge/twitre fra rettsalen. Den gangn kommenterte jeg at det var usmakelig med ordleggingen og at hun ekspert på sosiale medier kunne hun trå litt varsomt noen dager etter hendelsen. Problemet med fenomenet Trine Grung er at hun ofte ser ut til å mangle selvinnsikt på egen kompetanse. Igjen dene fallhøyden. En annen ting er hvordan hun har gått fra å se ned på rosa bloggere til å iherdig og desperat forsøke å bli en del av det. Plutselig kommer det shoppingtips, linker osv. Det blir bare ofte veldig feil. Jeg tror ikke hun helt har funnet seg selv, skal jeg være helt ærlig. Hun må ofte ta seg pause fra bloggen og planene. Det er klart det blir for mye til tider. Til tross for at hun er selverklært ekspert så tror jeg ikke hun har tro på at hun klarer ting uten å melke andre. Hadde Trine Grung bare gått ut og sagt det var idiotisk å harselere med kjendiser på bloggen på den måten og aktivt tatt en annen retning, så tror jeg folk ville blitt ferdig med det. Jeg lurer sånn på hva hun veileder bedrifter til, for det kan umulig være hvordan man skal fremtre offentlig. Nå er TG dobbelt så gammel som meg, men jeg ser på henne og synes egentlig det er mest trist. Jeg tror mange kan kjenne seg igjen i det å gjøre feil og gå i forsvarsposisjon. Imidlertid tenker jeg at man kanskje klarer å se egne feil når man er såpass opp i årene. Nå skriver ikke jeg en blogg der jeg i tillegg til å tjene penger er selverklært ekspert, så beklager at jeg ikke har tatt meg tid til å lese gjennom. TG må jeg si ikke har et særlig utviklet ordforråd og egentlig ikke mestrer blogging. Bilder sier mer enn tusen ord? De fleste bildene er tatt med mobilen og det går stort sett i ansiktet til TG. Jeg tror hun faktisk er i gang med å se litt mer på seg selv og egen rolle. Tror ikke ellers hun ville slettet seg fra Twitter og skrevet at hun ikke brydde seg om denne tråden. Hvis du leser dette TG: Det er mye man skulle ønske man selv skulle gjort. Noen ganger må man tillate at neste generasjon mestrer ting bedre enn en selv. Ja, du var av de første bloggerne, men det gir en ikke automatisk tittel som best. Bruk tid på familien og plei deg selv. I det siste virker det som du konstant har vært påkoblet. Pust. P.S: Ofte skriver ikke folk som kommenterer på blogger navnet sitt. Det handler ikke alltid om å være feig. Jeg vil ikke assosieres til bloggen din ved et google-søk. Beklager, men det er grunnen. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #63 Del Skrevet 18. mai 2012 hun ville blogge/twittre fra rettsalen? det er ikke lenge siden hun skrev at hun syns rettssaken var "supersnork" (en uttalelse som hun senere beklaget pga kommentarer).... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #64 Del Skrevet 18. mai 2012 syns jeg ser det for meg... hun sitter i rettsalen og blogger: "gjeeeesp enda et vitne. znork znork. hmmm sende sms til caroline om hun vil møtes for hvitvin etterpå? elsk på caroline <3" 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #65 Del Skrevet 18. mai 2012 Mulig hun har endret på det med blogging.Det er bare så usmakelig hvordan alt skal dreie seg om henne. http://www.trinegrung.no/2011/07/24/respekterer-man-en-ond-mann/#disqus_thread Den gang fikk hun en del kommentarer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #66 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Trine Grung er ei sånn dame som en gang i tiden var "pen og spesiell" og hausa opp til det ugjenkjennelige høyder på hjemstedet (begynte sin status som kjendis som dama til bokseren ole lukkøyet), fikk eget plateprogram i P3 og der så kome "kjendisstatusen" og forhold med Jostein Flo. Problemet hennes er at hun fremdeles tror hun er pen og spesiell og at hun skal slippe unna med ting, som f. eks frata seg selv redaktøransvar for helsehildes skit i blogggen sin. Uansett, både henne og FF får meg til å tro en ting: Det er noe rart med de damerne de der fotballspillerne velger seg. Endret 18. mai 2012 av "gjest" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #67 Del Skrevet 18. mai 2012 Meget bra innlegg fra AB i innlegg # 62. Ja, det kommer usaklige kommentarer fra folk av og til, men det har gjerne sammenheng med den grad av usaklighet fra vedkommende selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #68 Del Skrevet 18. mai 2012 Kjære Trine Grung (siden du tydeligvis leser dette): Jeg har tidligere kommentert på bloggen din med fornavn (pluss min private mailadresse). Jeg var kritisk(til helsehilde), men oppførte meg pent; skrev en saklig kommentar rundt sak og ikke person. Tror faktisk ikke jeg skrev om Hilde eller deg engang, jeg prøvde å bare å forklare og forsvare noe en annen person hadde skrevet fordi du misforsto det helt. Kanskje med vilje, fordi det stilte deg i et bedre lys. Helt uten grunn(jeg fikk ihvertfall ingen forklaring fra deg) så ble jeg blokkert fra kommentarfeltet ditt. Jeg syns ikke noe om sensurering på blogger eller sensur generelt(med mindre det er rein skjær hets e.l.) og jeg har derfor holdt meg langt unna bloggen din siden den tid. DERFOR skriver jeg her (og grunnen til at jeg er anonym her er av helt andre grunner enn at jeg er feig!!), for mitt inntrykk av deg ble ikke akkurat bedret, og som et internettfenomen så tror jeg du bare må regne med å bli diskutert. Jeg tar helt avstand fra diskusjoner rundt ditt privatliv(jostein osv), men bloggtrine syns jeg det er greit å diskutere. Det kan på en måte ikke sammenlignes med en vanlig person, bloggtrine er et produkt, som både kan og BURDE diskuteres! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia626 Skrevet 18. mai 2012 #69 Del Skrevet 18. mai 2012 Både Gunnar Tjomlid og Pernille Nyhlen har tatt tak i innholdet på Trine Grung sin blogg. Trine Grung selv stikker fingrene i øra og blokkerer folk fra kommentarfeltet over en lav sko (Å tie kritikk på den måten hun gjør er et tegn på at temaene ikke tåler kritisk lys). Helsehilde sine innlegg er på ingen måte uskyldige, noe av det hun anbefaler er direkte livsfarlig annet er bare tanketomt svada. Ingen bør ta disse menneskene seriøst. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #70 Del Skrevet 18. mai 2012 Vel, jeg synes tiggingen til oppussingen av eget hjem var veldig over grensen på hva man kan tillate seg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #71 Del Skrevet 18. mai 2012 Vel, jeg synes tiggingen til oppussingen av eget hjem var veldig over grensen på hva man kan tillate seg. En gang til???! Hun har hva?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #72 Del Skrevet 18. mai 2012 En gang til???! Hun har hva?? Har du ikke lest "Vi pusser opp"-bloggen hennes? Det er der hun etterlyste sponsorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 18. mai 2012 #73 Del Skrevet 18. mai 2012 Både Gunnar Tjomlid og Pernille Nyhlen har tatt tak i innholdet på Trine Grung sin blogg. Trine Grung selv stikker fingrene i øra og blokkerer folk fra kommentarfeltet over en lav sko (Å tie kritikk på den måten hun gjør er et tegn på at temaene ikke tåler kritisk lys). Helsehilde sine innlegg er på ingen måte uskyldige, noe av det hun anbefaler er direkte livsfarlig annet er bare tanketomt svada. Ingen bør ta disse menneskene seriøst. Enig i dette. Den måten hun og andre lignenede kvakksalvere operer på er mildt sagt uetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #74 Del Skrevet 18. mai 2012 hva er HENNES begrunnelser for at leserne skal sponse oppussingen av hennes private hjem? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #75 Del Skrevet 18. mai 2012 Har hun blogget i pussopp-bloggen etter desember, siste jeg får opp er vel 14, men ingenting etter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #76 Del Skrevet 18. mai 2012 hva er HENNES begrunnelser for at leserne skal sponse oppussingen av hennes private hjem? Hun tenkte på bedrifter, interiørbutikker og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #77 Del Skrevet 18. mai 2012 Hun tenkte på bedrifter, interiørbutikker og lignende. åh ok. hørtes ut som hun ville leserne skulle spandere, slik som den bloggeren som fikk leserne sine til å spandere sertifikatet på sin mor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #78 Del Skrevet 18. mai 2012 åh ok. hørtes ut som hun ville leserne skulle spandere, slik som den bloggeren som fikk leserne sine til å spandere sertifikatet på sin mor. Vel, jeg kan tiltro henne noe slikt også, men det er jo ikke det samme som at hun kommer til å gjøre det jeg tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #79 Del Skrevet 18. mai 2012 "Han har planlagt alt til den minste detalj…til og med at litt solarium måtte til for å «pressebildene» skulle være fine. Akkurat det er litt humor….femiklatten. Vil han «kreve» solariumstimer før rettsaken for å opprettholde imaget sitt? LOL." dette er altså skrevet av en godt voksen dame, en selverklært mediaekspert. jeg brekker meg. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vodka Skrevet 18. mai 2012 #80 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg synes ikke hun har noe i media å gjøre. Hun er en fæl dame. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg