AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #21 Del Skrevet 16. mai 2012 ja nemlig?! hvorfor skriver hun da at hun er det ENESTE nordmann som har vært gjest på Oprah...... ta deg en bolle Trine Grung Fordi hun er en nettverker. Hun er ikke en bloggdronning, en radiodronning eller en helseekspert. Men hun er veldig flink til å overbevise andre om at hun er det. Og for all del, man skal ikke kimse av det å være flink til nettverksbygging. Det er jo en veldig fin egenskap å ha i form av at man bygger seg fine sjanser til å for eksempel oppleve ting i verden, være involvert i prosjekter også videre, men det øker jo også sjansen for å få kritikk, og da spørs det vel om man takler det. Trine har jo flere ganger vist (blant annet på studio FEM-innspillingen hvor hun stormet ut etterpå) at hun ikke klarer å fylle de store skoene hun lager for seg selv når hun blir stilt til veggen. Jeg har ikke noe i mot Trine personlig, men jeg ser at dette med nettverksbygging i vår tid virkelig fører noe negativt med seg: nemlig et søkelys som er fult av personer uten kompetanse, men som har vært flinke til å få folk til å tro at de har det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #22 Del Skrevet 16. mai 2012 trine grung henger på en diskret måte ut linni meyster.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #23 Del Skrevet 16. mai 2012 trine grung henger på en diskret måte ut linni meyster.... Diskret..? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #24 Del Skrevet 16. mai 2012 Fordi hun er en nettverker. Hun er ikke en bloggdronning, en radiodronning eller en helseekspert. Men hun er veldig flink til å overbevise andre om at hun er det. Og for all del, man skal ikke kimse av det å være flink til nettverksbygging. Det er jo en veldig fin egenskap å ha i form av at man bygger seg fine sjanser til å for eksempel oppleve ting i verden, være involvert i prosjekter også videre, men det øker jo også sjansen for å få kritikk, og da spørs det vel om man takler det. Trine har jo flere ganger vist (blant annet på studio FEM-innspillingen hvor hun stormet ut etterpå) at hun ikke klarer å fylle de store skoene hun lager for seg selv når hun blir stilt til veggen. Jeg har ikke noe i mot Trine personlig, men jeg ser at dette med nettverksbygging i vår tid virkelig fører noe negativt med seg: nemlig et søkelys som er fult av personer uten kompetanse, men som har vært flinke til å få folk til å tro at de har det. Hva var det som skjedde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #25 Del Skrevet 17. mai 2012 Hva var det som skjedde? http://www.kjendis.no/2009/09/01/kjendis/trine_grung/eli_hagen/tv_og_medier/7903215/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #26 Del Skrevet 17. mai 2012 Og her: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=578194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #27 Del Skrevet 17. mai 2012 "Jeg er slem mot andre, og så er de slemme tilbake? Å, så slemt!" Hvis du lever av å slenge dritt må du tåle at andre slenger dritt tilbake. Hun burde jo gjort det beste ut av situasjonen. Når Eli Hagen sier at hun sikkert er sjalu på dem som får jobbe i tv burde hun jo sagt noe selvironisk om det i stedet for å bli såret og skrive blogg om hvor såret hun ble. Spesielt når hun mistet tv-jobben fordi hun slengte dritt... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 17. mai 2012 #28 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg har gått fra å gi f, til å bli skikkelig engasjert i disse damene og tar meg selv i å havne i samtaler om dem på fest o.l. Enda mer overaskende er det at jeg ikke er den eneste, stadig flere har noe å si om TG og FF. Elsker det og elsker disse trådene 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. mai 2012 #29 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg vet hvem hun er, og det er godt mulig at jeg ikke liker henne, men hvorfor drive og hisse seg opp og irritere seg over mennesker man ikke kjenner? Jeg har verken tid eller energi til å holde på med sånt, kjenner jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #30 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg vet hvem hun er, og det er godt mulig at jeg ikke liker henne, men hvorfor drive og hisse seg opp og irritere seg over mennesker man ikke kjenner? Jeg har verken tid eller energi til å holde på med sånt, kjenner jeg. Heldigvis har jeg plenty av tid til slikt. Vi kan ikke alle være milde mennesker som aldri kritiserer andre. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. mai 2012 #31 Del Skrevet 17. mai 2012 Heldigvis har jeg plenty av tid til slikt. Vi kan ikke alle være milde mennesker som aldri kritiserer andre. Nei, men det å gidde å mene en masse stygge ting om folk som er i media, er allikevel veldig sånn way beyond me, for å si det sånn. Men hver sin interesse. (Greit det, altså - så det er ikke dét.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 17. mai 2012 #32 Del Skrevet 17. mai 2012 Tråden ryddet for innlegg som linker til innhold som oppfordrer til liberale holdninger rundt pedofili. Spørsmål og kommentarer om moderering tas på PM. Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 17. mai 2012 #33 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg ser i kommentarfeltet på innlegget om Norge på langs at flere lesere etterlyser folkeskikk i kommentarfeltet. Ironisk på bloggen til Trine Grung vel? Ikke god folkeskikk hun er mest kjent for... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #34 Del Skrevet 17. mai 2012 Nei, men det å gidde å mene en masse stygge ting om folk som er i media, er allikevel veldig sånn way beyond me, for å si det sånn. Men hver sin interesse. (Greit det, altså - så det er ikke dét.) Jeg må si at det er interessant at en som har bygd hele sin «karriere» på å slenge dritt om andre, ikke tåler kritiske spørsmål uten å storme ut og generelt oppføre seg om en 3 åring. Det er ikke slik at man gidder å engasjere seg i alle som er i media, men dobbeltmoral har vel alltid engasjert? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #35 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg er ikke noe fan av Trine Grung selv, men hva er galt med at hun lot HelseHilde få uttale seg om sin reise? Jeg har fulgt med på hennes innlegg og berømmer tvertimot at hun tar et oppgjør mot helsevesenet og ønsker å få opp øynene til folk at det finnes mer til helse enn hva som serveres av legemiddelindustrien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arlea Skrevet 17. mai 2012 #36 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg er ikke noe fan av Trine Grung selv, men hva er galt med at hun lot HelseHilde få uttale seg om sin reise? Jeg har fulgt med på hennes innlegg og berømmer tvertimot at hun tar et oppgjør mot helsevesenet og ønsker å få opp øynene til folk at det finnes mer til helse enn hva som serveres av legemiddelindustrien. Igjen, jeg har ingenting i mot at Trine Grung, HelseHilde eller andre ønsker å drive med alternativ medisin selv, men jeg synes måten de promoterer det på er problematisk av flere grunner. Virrvarr har forøvrig skrevet ganske godt om dette: http://www.virrvarr.net/blog/2010/11/02/uansvarlige-trine-grung/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #37 Del Skrevet 17. mai 2012 Igjen, jeg har ingenting i mot at Trine Grung, HelseHilde eller andre ønsker å drive med alternativ medisin selv, men jeg synes måten de promoterer det på er problematisk av flere grunner. Virrvarr har forøvrig skrevet ganske godt om dette: http://www.virrvarr.net/blog/2010/11/02/uansvarlige-trine-grung/ Det Hilde mente med at "kronisk sykdom er en illusjon", var ikke at man går rundt og innbiller seg at man er kronisk syk, men at ordet "kronisk" er noe vi har fått servert av en industri som ikke har funnet en kur, og derfor kaller det kronisk. Hun kunne sikkert ordlagt seg bedre akkurat der, men dette ble oppklart senere i bloggen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #38 Del Skrevet 17. mai 2012 Det Hilde mente med at "kronisk sykdom er en illusjon", var ikke at man går rundt og innbiller seg at man er kronisk syk, men at ordet "kronisk" er noe vi har fått servert av en industri som ikke har funnet en kur, og derfor kaller det kronisk. Hun kunne sikkert ordlagt seg bedre akkurat der, men dette ble oppklart senere i bloggen. Og det Hilde faktisk gjør, er å fortelle om sin ferd, hva hun har gjort og hvorfor. Alle som leser VET at Hilde ikke er lege og at det er snakk om hennes erfaringer, og hvis folk ønsker å prøve hennes metoder uten å konferere med legen sin på forhånd, så er det vitterlig opp til dem selv. Det Hilde ønsker er at folk skal få opp øynene for hvor viktig det vi putter i kroppene våre er for å fremme helse, og hvor farlig bieffekten av medisiner kan være , og derfor være våkne for hvordan vi velger å gå frem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 17. mai 2012 #39 Del Skrevet 17. mai 2012 Mange av de metodene Helsehilse promoterer er farlige, savner dokumentasjon, og har ingen ting med virkeligheden å gjøre. Måden hun promoterer det på er villedende, og kan føre til at folk ikke oppsøker nødvendig og adekvat helsehjelp som faktisk vilde ha hjulpet dem. En hver som har gått på skole burde forstå at det meste av dette er bare tull - men det er pakket ind på en måde som gjør at mange faktisk tror på det. Det findes ikke fnugg av bevis. De forklaringsmodellene som presenteres er så fulde av feil, at det er en gru. Elementær fysikk og kjemi trosses over en lav sko, men allikevel falder folk for det. Helsehilde demonstrerer egentlig bare tydelig at hun ikke har forstått noe av hvordan hverken kropp eller naturlover fungerer. Å pakke det ind som en "personlig reise" er bare usmakelig. Hun burde heller ha satt seg ind i hvordan kroppen faktisk fungerer, i stedet for å legge ud på et hadsk korstog mod helsevesenet, som kun er destruktiv for alle parter. At Trine Grung ikke ser det problematiske ved dette, og ikke tar sitt redaksjonelle ansvar alvorlig, er faktisk temmelig alvorlig. All honnør til Dr. Pernille Nylehn, som nokså systemtisk har plukket fra hverandre det hele. Men naive mennesker lures stadig. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 17. mai 2012 #40 Del Skrevet 17. mai 2012 Mange av de metodene Helsehilse promoterer er farlige, savner dokumentasjon, og har ingen ting med virkeligheden å gjøre. Måden hun promoterer det på er villedende, og kan føre til at folk ikke oppsøker nødvendig og adekvat helsehjelp som faktisk vilde ha hjulpet dem. En hver som har gått på skole burde forstå at det meste av dette er bare tull - men det er pakket ind på en måde som gjør at mange faktisk tror på det. Det findes ikke fnugg av bevis. De forklaringsmodellene som presenteres er så fulde av feil, at det er en gru. Elementær fysikk og kjemi trosses over en lav sko, men allikevel falder folk for det. Helsehilde demonstrerer egentlig bare tydelig at hun ikke har forstått noe av hvordan hverken kropp eller naturlover fungerer. Å pakke det ind som en "personlig reise" er bare usmakelig. Hun burde heller ha satt seg ind i hvordan kroppen faktisk fungerer, i stedet for å legge ud på et hadsk korstog mod helsevesenet, som kun er destruktiv for alle parter. At Trine Grung ikke ser det problematiske ved dette, og ikke tar sitt redaksjonelle ansvar alvorlig, er faktisk temmelig alvorlig. All honnør til Dr. Pernille Nylehn, som nokså systemtisk har plukket fra hverandre det hele. Men naive mennesker lures stadig. Mange av de metodene hun promonterer har fått meg frisk. Ikke fordi at hun promoterte det, men fordi jeg gjorde det på egenhånd. Hadde det ikke vært for leverrenser, detoxer og kosthold, så hadde jeg ikke eksistert i dag. Jeg slapp medisinsk behandling av gallestein som gjorde ME til et enda større mareritt ved hjelp av leverrens. Mulig du ikke har hatt gallesteinsanfall før, men det sies at det er mer smertefullt enn fødsel. Det sies at det eneste som kan gi det minste lindring når anfallene er som værst, er å gå frem og tilbake. Men når man ikke er i stand til å en gang løfte huet fra puta, så er sier det seg selv hvor sant et mareritt det er. Et par totalt smertefrie renser, og jeg har ikke hatt problemer med gallestein siden. Jeg foretrekker vitterlig den måten fremfor medisinering eller operasjon. Pernille Nylehn bør åpne sine horisonter og slutte å gå med skylapper, og jeg skjønner godt hvorfor mennesker kritiserer helsevesenet. Det er gjerne vi som ikke har fått hjelp av helsevesenet og tvert i mot har fått hjelp ved å følge andre metoder som gjør dette. Vi gjør det ikke uten grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg