Gå til innhold

DPS, har jeg rett til taxi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

skype-psykologer høres ut som en fantastisk ide. Er i grunnen rart tjenesten ikke er lansert forlengst. 

Jeg ville tatt den tidligste bussen, den hvor det blir bytter og lengre vei. Da får du jo i hvert fall bedre tid på det, så du slipper å halse avgårde og ta en 20-minutters tur på 10 minutter.

Anonymous poster hash: 63343...7d3

 

jeg vurderer det. Fortsatt noen dager å bestemme meg.

Har time ganske tidlig, så da må jeg opp klokken 6 om jeg skal ta den første bussen. Og jeg sliter med søvn fra før. De siste dagene har jeg ikke sovnet før 5 om morgningen, selv om at jeg har lagt meg 12! Og legger meg fordi jeg er trøtt og sliten. og ja, jeg følger ALLE rådene! Jeg går en times tur om kvelden for å slite meg ut. Jeg drikker ikke brus eller kaffe etter klokken 6. Jeg følger alle rådene, men ingenting funker. 

 

Gruer meg til å må trosse angsten, gå i varmen og sitte hos psykolog i en time, uten å ha fått noe søvn som helst! Er på gråten av tanken. 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gled deg til det er overstått, jeg skal krysse fingrene for at det blir overskyet og bittelitt regn, akkurat nok til å gjøre lufta frisk men uten at man får klamme klær. :klem:

 



Anonymous poster hash: 63343...7d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre, ts! Den første psykologtimen kan være skummel (men viser seg ofte å være helt ufarlig, når du først er der!). Om ingen har mulighet til å kjøre deg, kjenner du noen som kunne ha gått sammen med deg? Ofte kan det gjøre en gåtur lettere. Om det er varmt, kunne det kanskje hjelpe å ha med en sprayflaske med vann som du sprayer deg med (ja, det høres latterlig ut, men det funker). 

 

En ting til, ts: Jeg ser du sliter med søvn. Har du fått prøve melatonin? Det er et søvnhormon man kan få på resept. 

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre, ts! Den første psykologtimen kan være skummel (men viser seg ofte å være helt ufarlig, når du først er der!). Om ingen har mulighet til å kjøre deg, kjenner du noen som kunne ha gått sammen med deg? Ofte kan det gjøre en gåtur lettere. Om det er varmt, kunne det kanskje hjelpe å ha med en sprayflaske med vann som du sprayer deg med (ja, det høres latterlig ut, men det funker). 

 

En ting til, ts: Jeg ser du sliter med søvn. Har du fått prøve melatonin? Det er et søvnhormon man kan få på resept. 

har hørt med alle jeg kjenner, enten så skal de på jobb, eller så er de på ferie. 

 

Har prøvd melatonin, remeron, phenergan og mange, mange andre medisiner, både med og uten resept. Jeg må holde meg unna de man blir avhengig av, for jeg blir lett avhengig av ting. Sliter også med å slutte. 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikk!!!! timen ble fremskyndet, og jeg skulle få AAP to dager før timen, perfekt! Men, så fikk jeg en telefon nå, om at timen er fremskyndet og jeg er blakk! 

Hva skal jeg gjøre?! 

 

Det krasjer med husleien, så jeg kan ikke låne et par hundre kroner fra den kontoen heller. Så jeg har ikke penger til taxi. Buss må jeg betale med mobilen, så det går greit. Men selve timen har jeg ikke råd til! 

 

Foreldrene mine dro til syden forrige helg, og de bruker å kjøre meg til Coop Obs, slik at jeg får storhandle, så sier seg selv at det å kjøpe mat for 3 uker, koster en god del. 

De har ingenting å låne meg heller. Vennene mine blir sure og sier "hvorfor kan du ikke bare snylte på nav som du allerede gjør?". De nekter å låne meg et par hundre kroner. 

Jeg har ikke penger til å ta det på giro heller, jeg må spare det jeg kan. Er allerede i minus på grunn av medisiner og buss! 

 

Hvor mye koster en time hos psykolog?!! Noen som vet?!

Jeg må selge wii'en min, og må da selge den for den summen. Surt å må selge den, men jeg har ingen andre muligheter. Og har ikke noe annet å selge heller. 

Har et bord... men det får jeg maks 50kr for, selv om at den er splitter ny og ubrukt. 

 

ts



Anonymous poster hash: 8523f...51b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har hørt med alle jeg kjenner, enten så skal de på jobb, eller så er de på ferie. 

 

Har prøvd melatonin, remeron, phenergan og mange, mange andre medisiner, både med og uten resept. Jeg må holde meg unna de man blir avhengig av, for jeg blir lett avhengig av ting. Sliter også med å slutte. 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

 

Ja, det skjønner jeg godt! Har du noen tro på at søvnen kan bedre seg om du får det bedre med deg selv, da? Ikke at det er til hjelp nå. :/ Men om du nå skulle klare å komme deg til bussen, og videre til psykologen, håper jeg at du kan oppleve det som en liten seier i alle fall. Hver gang jeg har trosset angsten eller depresjonen og klart å gjøre noe som var "umulig", prøvde jeg å se på det som en seier i alle fall. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å huske at en time hos DPS koster 320,-. Men du har ikke frikort da? Da koster det ingenting :) Tror uansett du kan be om faktura, betalingen for timen er jeg helt sikker på at ordner seg. Pust med magen og ikke lag større problemer enn det som allerede er. Skjønner at det er frustrerende, men prøv å fokuser på løsninger i stedenfor. 

 

Om du må selge wii'en, så kan du sikkert få mer for den enn 320? Du kan jo ringe DPS og forklare det med pengene, det kan jo være det ikke koster ekstra å få faktura. 



Anonymous poster hash: 8142a...059
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Panikk!!!! timen ble fremskyndet, og jeg skulle få AAP to dager før timen, perfekt! Men, så fikk jeg en telefon nå, om at timen er fremskyndet og jeg er blakk! 

Hva skal jeg gjøre?! 

 

Det krasjer med husleien, så jeg kan ikke låne et par hundre kroner fra den kontoen heller. Så jeg har ikke penger til taxi. Buss må jeg betale med mobilen, så det går greit. Men selve timen har jeg ikke råd til! 

 

Foreldrene mine dro til syden forrige helg, og de bruker å kjøre meg til Coop Obs, slik at jeg får storhandle, så sier seg selv at det å kjøpe mat for 3 uker, koster en god del. 

De har ingenting å låne meg heller. Vennene mine blir sure og sier "hvorfor kan du ikke bare snylte på nav som du allerede gjør?". De nekter å låne meg et par hundre kroner. 

Jeg har ikke penger til å ta det på giro heller, jeg må spare det jeg kan. Er allerede i minus på grunn av medisiner og buss! 

 

Hvor mye koster en time hos psykolog?!! Noen som vet?!

Jeg må selge wii'en min, og må da selge den for den summen. Surt å må selge den, men jeg har ingen andre muligheter. Og har ikke noe annet å selge heller. 

Har et bord... men det får jeg maks 50kr for, selv om at den er splitter ny og ubrukt. 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

 

En psykologtime koster omlag 300 kroner tror jeg. (Hvis du har henvisning). Om du selger Wi-en for 600 er du uansett innafor. Men hva tror du skjer om du ikke kan betale? Veldig lite. Ja, da må du ta det på giro, men det er ikke snakk om mange ekstra kroner. 

 

Edit: Jeg må legge til at jeg tror det er angsten din som snakker nå. Det er nok ikke første gang noen sliter med å betale for en time på DPS. Jeg betalte ofte mine timer etterskuddsvis, med faktura. 

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor mye koster en time hos psykolog?!! Noen som vet?!

Jeg må selge wii'en min, og må da selge den for den summen. Surt å må selge den, men jeg har ingen andre muligheter. Og har ikke noe annet å selge heller. 

Har et bord... men det får jeg maks 50kr for, selv om at den er splitter ny og ubrukt. 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

 

Timen koster 320,-, men du trenger ikke selge noen ting for å betale den. Du ber om faktura, så betaler du den når du får penger.

 

Hører du det? FAKTURA

Anonymous poster hash: 26348...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykologtime koster omlag 300 kroner tror jeg. (Hvis du har henvisning). Om du selger Wi-en for 600 er du uansett innafor. Men hva tror du skjer om du ikke kan betale? Veldig lite. Ja, da må du ta det på giro, men det er ikke snakk om mange ekstra kroner. 

 

 

 

Mener å huske at en time hos DPS koster 320,-. Men du har ikke frikort da? Da koster det ingenting :) Tror uansett du kan be om faktura, betalingen for timen er jeg helt sikker på at ordner seg. Pust med magen og ikke lag større problemer enn det som allerede er. Skjønner at det er frustrerende, men prøv å fokuser på løsninger i stedenfor. 

 

Om du må selge wii'en, så kan du sikkert få mer for den enn 320? Du kan jo ringe DPS og forklare det med pengene, det kan jo være det ikke koster ekstra å få faktura. 

Anonymous poster hash: 8142a...059

 

ok så ikke så mye altså. Har en i familien som ønsker seg wii... kan selge den for 500 kr, så har jeg nok til timen :D 

 

giro blir nesten en 50 lapp mer. De kronene må jeg ha når mobilen er tom, for jeg får 200kr på mobilen i måneden, ringer så sjeldent som mulig og bruker den som et busskort. Mye billigere å bruke mobil, enn å kjøpe busskort. For jeg har ikke 600+ og legge av til busskort, som også er dyrere per vei. 43 kr vær vei med busskort, 37 kr med mobil. 

 

Jeg er 1700kr unna frikort. Dumt at sovetablettene ikke går på det, for da hadde jeg vært over grensen for lenge siden. 

Jeg får 3000 i bostøtte om en måned, og da skal jeg legge av 2000kr til psykolog timene, så er det dekket inntil jeg får frikort.

Før den tid så får jeg spise annen hver dag for å spare penger. og frem til neste bostøtte i September. Det ordner seg til slutt, hvis man bare vill  :laugh:

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ok så ikke så mye altså. Har en i familien som ønsker seg wii... kan selge den for 500 kr, så har jeg nok til timen :D 

 

giro blir nesten en 50 lapp mer. De kronene må jeg ha når mobilen er tom, for jeg får 200kr på mobilen i måneden, ringer så sjeldent som mulig og bruker den som et busskort. Mye billigere å bruke mobil, enn å kjøpe busskort. For jeg har ikke 600+ og legge av til busskort, som også er dyrere per vei. 43 kr vær vei med busskort, 37 kr med mobil. 

 

Jeg er 1700kr unna frikort. Dumt at sovetablettene ikke går på det, for da hadde jeg vært over grensen for lenge siden. 

Jeg får 3000 i bostøtte om en måned, og da skal jeg legge av 2000kr til psykolog timene, så er det dekket inntil jeg får frikort.

Før den tid så får jeg spise annen hver dag for å spare penger. og frem til neste bostøtte i September. Det ordner seg til slutt, hvis man bare vill  :laugh:

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

 

Giro koster ingenting hos psykologen.

 

DU TRENGER IKKE HA PENGER TIL TIMEN DEN DAGEN DU SKAL HA DEN. FÅ DET INN I HODET, SLUTT Å SUTRE.

 

Bli voksen!

Anonymous poster hash: 26348...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Timen koster 320,-, men du trenger ikke selge noen ting for å betale den. Du ber om faktura, så betaler du den når du får penger.

 

Hører du det? FAKTURA

Anonymous poster hash: 26348...eae

 

Betaler du med faktura så er det gebyr. 

 

Koster meg så lite å selge wii'en også. Kan jo alltids kjøpe meg det igjen senere, en dag jeg har penger. 

Fikk den i julegave, så jeg har ikke kastet bort penger på det altså. Jeg sparer der jeg kan. Solgte dvd samlingen min for noen måneder siden, DET var surt det! For den har jeg jobbet med i snart ti år. Dumme strømregningen var for høy. Jeg bruker ikke ekstra strøm, men om naboen bruker ekstra så må jeg fortsatt betale mer, for summen er delt på antall kvm. 

Også var det noen som knuste ei glassdør to ganger, som vi i blokken måtte betale. Så da måtte jeg selge DVD samlingen for å ha nok penger til å betale den regningen og strømregningen. Den var ikke ekstrem altså, men 200kr, jeg går vanligvis i null, for jeg har den minste leiligheten og bruker svært lite strøm.  

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Giro koster ingenting hos psykologen.

 

DU TRENGER IKKE HA PENGER TIL TIMEN DEN DAGEN DU SKAL HA DEN. FÅ DET INN I HODET, SLUTT Å SUTRE.

 

Bli voksen!

Anonymous poster hash: 26348...eae

 

så det er annet der? Men da kan jeg jo utsette...

hos fastlegen så er det gebyr... og kjøreskolen (da jeg holdt på med det for noen år siden)... 

Men hvis det ikke er gebyr så tar jeg faktura :D 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

ok så ikke så mye altså. Har en i familien som ønsker seg wii... kan selge den for 500 kr, så har jeg nok til timen :D 

 

giro blir nesten en 50 lapp mer. De kronene må jeg ha når mobilen er tom, for jeg får 200kr på mobilen i måneden, ringer så sjeldent som mulig og bruker den som et busskort. Mye billigere å bruke mobil, enn å kjøpe busskort. For jeg har ikke 600+ og legge av til busskort, som også er dyrere per vei. 43 kr vær vei med busskort, 37 kr med mobil. 

 

Jeg er 1700kr unna frikort. Dumt at sovetablettene ikke går på det, for da hadde jeg vært over grensen for lenge siden. 

Jeg får 3000 i bostøtte om en måned, og da skal jeg legge av 2000kr til psykolog timene, så er det dekket inntil jeg får frikort.

Før den tid så får jeg spise annen hver dag for å spare penger. og frem til neste bostøtte i September. Det ordner seg til slutt, hvis man bare vill  :laugh:

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

 

Hei igjen! Jeg synes du kan selge wi-en for litt mer enn 500 kroner, i alle fall hvis den er i god stand. Jeg synes du skal prøve å få i deg mat HVER dag, om det så blir havregrøt og knekkebrød. Du har helt rett i at ting ordner seg (som regel). Husk også at det finnes masse billig mat man kan lage. Jeg heier på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg synes du kan selge wi-en for litt mer enn 500 kroner, i alle fall hvis den er i god stand. Jeg synes du skal prøve å få i deg mat HVER dag, om det så blir havregrøt og knekkebrød. Du har helt rett i at ting ordner seg (som regel). Husk også at det finnes masse billig mat man kan lage. Jeg heier på deg. 

kan ta 600? Den er bare et år gammel, og ingen skader eller noe på den. 

Jeg har hamstret opp bønner, ris og kylling fra sverige. Så mat har jeg, men om jeg må strekke det en uke til så går det kanskje. Men om det ikke er gebyr på fakturaen så kan jeg spise vær dag :) 

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, TS?

 

Skjerp deg.



Anonymous poster hash: 26348...eae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva bruker du pengene på? Husleie... Du får 3.000 kr. i bostøtte. Jeg regner med du får AAP av NAV? Dvs. ca. 11.000 kr.

Anonymous poster hash: 0c2e1...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kan ta 600? Den er bare et år gammel, og ingen skader eller noe på den. 

Jeg har hamstret opp bønner, ris og kylling fra sverige. Så mat har jeg, men om jeg må strekke det en uke til så går det kanskje. Men om det ikke er gebyr på fakturaen så kan jeg spise vær dag :)

 

ts

Anonymous poster hash: 8523f...51b

 

Dette ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...