Gå til innhold

DPS, har jeg rett til taxi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hos psykolog om en uke. Jeg gruer meg!! Sitter her å griner, for det er stygg varmt ute, og jeg må gå i 15-20 min fra nærmeste bussholdeplass. Ingen kan kjøre meg, og jeg har ikke bil. alle som bruker å kjøre meg, er på ferie! 

Buss er helt for jævlig i seg selv. Men det verste er å gå i varmen. For da blir jeg varm og svett, også får jeg panikk over å bli svett, også skal jeg sitte i det venterommet og grue meg og svette. Får totalt panikkangst! Eneste gangene jeg er ute og går, er om natten, for da er det kaldt og ingen folk ute.  FAEN ALTSÅ! 

Vil heller dø enn å gå i den stygge varmen!!!!!!!!!! 

Kan jeg ha rett til å få dekket taxi?!

Jeg kommer til å ta taxi, som koster meg 200-300kr! 

Penger jeg egentlig ikke har, så må da sulte i 3-4 dager, for jeg har da ikke råd til mat. 

Hvem skal jeg kontakte? Hva skal til for at jeg får reisen dekket? 

Vurderer å avlyse timen. Men da blir vell saksbehandleren hos NAV forbannet! 

Anonymous poster hash: 8523f...51b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk heller å få byttet time. Få en time så tidlig om mulig om morgenen, så er det fortsatt litt kjølig ute, og færre mennesker.

Anonymous poster hash: 63343...7d3
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk heller å få byttet time. Få en time så tidlig om mulig om morgenen, så er det fortsatt litt kjølig ute, og færre mennesker.

jeg har den tidligste timen som er mulig! 

Men det er fullt av folk der, det ligger rett ved et kjøpesenter. Jeg har vært der flere ganger om morgningen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er helsemessige grunner til at du ikke kan benytte deg av rutegående transport kan du ha rett på rekvisisjon til taxi. Snakk med behandleren din, eventuelt henvisende lege. 

Anonymous poster hash: 2291a...a75
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er været, men du kan også gjøre deg selv mer ''svett'' av tankene og redselen din. Dersom du er nødt til å gå til bussen neste uke, så vil jeg - uavhengig av vær og vind  - anbefale deg å forsøke å gjøre det beste ut av det. Fokuser på at du puster godt og ikke overfladisk. Senk skuldrene og ikke bekymre deg for mye over at det eventuelt er varmt. I beste fall vil du kunne være varm, men ikke svett. Håper det går bra! Lykke til 

Anonymous poster hash: a2ddc...a99
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på DPS, fikk gratis taxi. Har ingen problemer med buss el. men fikk fortsatt gratis taxi. Fikk det gjennom NAV. Snakk med dem :)

Anonymous poster hash: 47f85...56e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på DPS, fikk gratis taxi. Har ingen problemer med buss el. men fikk fortsatt gratis taxi. Fikk det gjennom NAV. Snakk med dem :)

Anonymous poster hash: 47f85...56e

burde jeg ringe NAV? Eller DPS? Eller Helfo? 

Det er 6,8Km til DPS.. og det er da den raskeste veien i følge googler maps. Er det ikke en slik grense også?

ts

Skrevet

Ta en tidligere buss, gå sakte. Ta pauser. Slapp av.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta en tidligere buss, gå sakte. Ta pauser. Slapp av.

Må ta den første bussen som stopper ved det stoppet. Da har jeg 10 minutter på å gå en strekning som tar 15-20 min i vanlig gange, så jeg må gå fort. 

De som går tidligere stopper enda lengre bort, og da blir det minst en halvtime gåtur! + 2 bussbytter, den andre er én buss, og stopper ved den nærmeste holdeplassen. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du si? "hei, jeg vil ha gratis taxi fordi det er varmt ute og jeg vil ikke bli svett" ?

Anonymous poster hash: 85896...ae3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du si? "hei, jeg vil ha gratis taxi fordi det er varmt ute og jeg vil ikke bli svett" ?

jeg sliter med svettingen, fordi det er et symptom på sosial angst.

Det kan være varmere inne enn ute, og jeg svetter ikke. Det kan være kaldt ute, og jeg svetter, på grunn av angsten. 

Sommeren gjør det verre, for da blir det angsten + varmen samtidig. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være varmere inne enn ute, og jeg svetter ikke. Det kan være kaldt ute, og jeg svetter, på grunn av angsten. 

ts

Nei, det er ikke det at jeg ikke skjønner det er kjipt, måtte selv traske halvtime til psyk i horribel varme i dag, så ut som en klemt tomat med angstanfall da jeg kom frem. Jeg lurer bare på hva du skal si til nav for å få de til å spandere taxi på deg fordi du blir svett.

AnonymBruker
Skrevet

ts

Her forresten, står det om taxi til behandlingstilbud.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke det at jeg ikke skjønner det er kjipt, måtte selv traske halvtime til psyk i horribel varme i dag, så ut som en klemt tomat med angstanfall da jeg kom frem. Jeg lurer bare på hva du skal si til nav for å få de til å spandere taxi på deg fordi du blir svett.

jeg vet ikke hva jeg skal si heller. Vet ikke om det er en gyldig grunn en gang. 

Fader altså, skulle ønske vi hadde skype-psykologer. Hvor du slipper å må gå ut blant folk for å få hjelp!!! hadde vært såå mye enklere! 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Her forresten, står det om taxi til behandlingstilbud.

hmm, må snakke med psykologen, hvis jeg tørr. Det er veien dit som er viktigst. Hjemturen så kan jeg bruke så lang tid som jeg vil. Da kan jeg ta det rolig og ta mange pauser. også skal jeg jo hjem, og ikke sitte foran et annet menneske og prate, som også er vanskelig. Men vet jo at jeg må gjøre det for å bli frisk. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal si heller. Vet ikke om det er en gyldig grunn en gang. 

Fader altså, skulle ønske vi hadde skype-psykologer. Hvor du slipper å må gå ut blant folk for å få hjelp!!! hadde vært såå mye enklere! 

ts

Vil også ha skype-psykologer!

AnonymBruker
Skrevet

skype-psykologer høres ut som en fantastisk ide. Er i grunnen rart tjenesten ikke er lansert forlengst. 

Jeg ville tatt den tidligste bussen, den hvor det blir bytter og lengre vei. Da får du jo i hvert fall bedre tid på det, så du slipper å halse avgårde og ta en 20-minutters tur på 10 minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Vil også ha skype-psykologer!

det aller verste er jo veien dit! Så fort jeg setter meg ned i stolen, så kollapser jeg nesten. DA kjenner jeg hvor anspent og klam jeg er. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...