Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Men altså, bør vi besøke Vatikanet tidlig om morgenen eller sent på kvelden? Begge deler blir jo foreslått her...

La merke til at jeg ikke presiserte ordentlig: det er koselig med kveldstur rundt vatikanet (spesielt rett utenfor kirken, såkalt "vatican square") rett før den stenger kl.23 på grunn av lys osv. Men hvis du vil besøke inni kirken og museumet er det selvfølgelig lurt å dra tidligere. Er usikker på når kirken stenger, lurer på om det er kl. 18? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Roma forrige uke, og hadde det helt herlig. Ekstremt varmt, så jeg søkte skyggen og drakk mye! Vatikanstaten er et must, og jeg kjøpte skip the line-billett, men jeg var jo der midt i høysesong, og det var ekstremt lange køer. Følte det var verdt pengene, ellers hadde jeg vel svimt av i varmen om jeg skulle stått i kø. Jeg kjøpte billett på en sånn sightseeing-buss, og syntes det var genialt. Da fikk jeg med meg alle severdighetene uten å bli utslitt, og jeg kunne hoppe av og på så mye jeg ville i løpet av dagen. 

Husk å spise masse gelato og nyt den italienske rødvinen hvis du liker vin :)

Anonymous poster hash: 0987d...0de
Skrevet

Åååååh nå vil jeg dra til Roma  :rodmer:

:jepp::daane:

Skrevet

Liker også veldig godt Trastevere-området og Villa Farnesina er vakkert  :jepp:

Villa Farnesina er en (litt glemt) kunstperle. :hjerte:

Rett i nærheten er det en koselig botanisk hage om man trenger litt ro og grønt.

Trastevere og Campo de' Fiori er to yndlingssteder uansett hvor mange turister det måtte være.

I disse områdene, og f.eks. i området mellom Campo og Piazza Navona er det mange fine småbutikker.

• Liker 1
Skrevet

Et tips som kan være ekstra romantisk på bryllupsreise: Dra til Castel Sant'Angelo og gå på cafeen på toppen. Det er inngangspenger, men det er en svært interessant og historisk bygning som først var keiser Hadrians mausoleum.

Fra denne litt mer "hemmelige" cafeen er det fantastisk utsikt over Roma, Tiberen og mot Peterskirken. Dere kan jo også passe på å gå englebroen Ponte Sant'Angelo på veien dit eller tilbake.

a989440238.jpg

castel-sant-angelo.jpg

Vakkert!!

• Liker 1
Skrevet

Vakkert!!

Ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...