Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i sprengkulden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan du sammenligne sommer varmen med kulden om vinteren?I fjor sommer så var det så varmt at du kunne gå splitter naken, og fortsatt svette som en gris. Om vinteren, så er det bare å kle på seg! Fatter ikke at folk syter og bærer seg over kulde, for det kan du faktisk gjøre noe med! Men når det er varmt, så kan du ikke gjøre noe med det, du kan gå naken, og fortsatt være glovarm!  Håper solen og varmen er over for godt. Liker det best kaldt, for da kan jeg regulere temperaturen selv!  Anonymous poster hash: 9ad99...c90

Kan ikke du gå over i den andre tråden og bitche og være så grinete?

Kommer det en kommentar i den andre tråden om folk som mener at de som sutrer over at det er for varmt ikke har noe å klage på da det tross alt aldri er varmt her i Norge(utenom i fjord sommer, lykkelige tider) så får en beskjed om at det kan de opprette en annen tråd for osv, nå er det blitt gjort så hva med å ikke være en gedigen surfis i denne tråden? Tror du at du kan klare det?

Vi liker forskjellige temperaturer og nå er den andre tråden sånn ca 600 sider så jeg tror ikke du skal si så mye om hvem som klarer mest av oss.

Det er jævlig å fryse. Om sommer så som om vinteren. Skulle ønske det ble varmere, sånn ca 25+

Har gått i shorts en dag i sommer :( unektelig trist og håper vi får en super solfylt august og sensommer. Hater vinteren, intenst og jævlig.

Anonymous poster hash: f133d...366

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått i shorts en dag i sommer :(

Jeg eier faktisk ikke en shorts engang :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsk meg lykke til folkens! Nå skal jeg ut i sprengkulden. 12 grader står det, grisekaldt er det iallefall og jeg har på meg strømpebukser, tykk genser og skjerf  :fryser:  Nok en miserabel "sommer"dag og jeg hater denne sommeren mer og mer. Hvorfor kan vi ikke ha det slik det var i fjor sommer?

Psyke meg opp for å gå ut og fryse i hjel (i tillegg regner det, så det blir en flott start på dagen. Brrr)

Anonymous poster hash: ae2d1...3c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er værsjuk og lei. Kjenner at jeg trenger sol og varme. Har jo gledet meg hele vinteren til det. Skulle gjerne vært i syden nå, men har ikke økonomi til å ta med hele familien på det. Drittsommer. Føler ferien bare blir en vits.

Anonymous poster hash: cde09...2fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er værsjuk og lei. Kjenner at jeg trenger sol og varme. Har jo gledet meg hele vinteren til det. Skulle gjerne vært i syden nå, men har ikke økonomi til å ta med hele familien på det. Drittsommer. Føler ferien bare blir en vits.

Anonymous poster hash: cde09...2fc

Man skal ikke så langt vekk i europa før det er varme på 28+. Se på et værkart eller noe :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er riktig fornøyd med denne sommeren, jeg. Sprengkaldt er det slett ikke - hadde vi hatt 8 grader og sur vind i ukesvis skulle jeg heller vært enig.

Og jeg bor i tillegg i Bergen, som iflg ekspertisen har hatt den aller verste sommeren så langt værmessig:

http://www.yr.no/artikkel/kven-har-best-grunn-til-a-klage-over-veret_-1.12454761

Mai hadde vi også tidenes nedbørsrekord - det er liksom da vi normalt sett har sol her i byen. :lol:

Menmen, jeg skal ikke reise noe sted likevel og jobbe hele sommeren, så helt greit for meg alt sammen, bare det ikke blir som i fjor, som var fæle greier med den varmen.

Anonymous poster hash: 52576...bcb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren har vært nydelig! Sol, overskyet, vind og 15-17 grader. (Nesten) perfekt vær! For meg som har hund og som elsker å gå tur og trene hund, så kunne jeg ikke bedt om en bedre sommer. Blir det 20+ så barrikaderer både hunden og meg oss inne og forsøker å overleve med vifte og isbiter.

Og siden sommeren har vært så nydelig, så klarer jeg helt fint å kose meg de få gangene det bikker 20+.  :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bade, da blir du avkjølt. Duuuh

Om en milliard år blir det så varmt at havene koker bort. Så nyt kulda mens det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sprengkulde

20 blå da snakker vi sprengkulde.

Og, ja, er vel ikke varmeste sommern. Men så lenge det er tosifrede røde så går det helt fint med shorts. 13-14 og oppover går det helt fint med singlet så lenge det er sol.

Sprengkulde

Trodde du satt på sørpolen med full vinter

Anonymous poster hash: 4f635...856

20 minusgrader er da helt normal vintertemperatur! Runder det -30 derimot så begynner det å bli slik at man ikke kan være ute noe særlig.

Kan ikke du gå over i den andre tråden og bitche og være så grinete?

Kommer det en kommentar i den andre tråden om folk som mener at de som sutrer over at det er for varmt ikke har noe å klage på da det tross alt aldri er varmt her i Norge(utenom i fjord sommer, lykkelige tider) så får en beskjed om at det kan de opprette en annen tråd for osv, nå er det blitt gjort så hva med å ikke være en gedigen surfis i denne tråden? Tror du at du kan klare det?

Vi liker forskjellige temperaturer og nå er den andre tråden sånn ca 600 sider så jeg tror ikke du skal si så mye om hvem som klarer mest av oss.

Det er jævlig å fryse. Om sommer så som om vinteren. Skulle ønske det ble varmere, sånn ca 25+

Har gått i shorts en dag i sommer :( unektelig trist og håper vi får en super solfylt august og sensommer. Hater vinteren, intenst og jævlig.

Men kjære deg, dere kan jo bare kle på dere? :) Løsningen er jo så enkel, sommer som vinter. De som synes det er for varmt kan kun hjelpes via air condition eller andre dyre løsninger, man kan jo ikke akkurat ligge i vannet en hel dag om man skal jobbe e.l. Men dere som synes det er kaldt kan jo bare ha på et ekstra lag klær, så fryser dere ikke lenger. 

Anonymous poster hash: 75a8d...4a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke dere som sier det er kaldt, jeg svetter hver eneste dag og går berrføtt og med sandaler ute. Det er varmt. 

Anonymous poster hash: b076d...4c0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de få som synes at alt under 10 grader er iiiisskaldt...

Men...Jeg får vondt i ledd også når det er kaldt :)
Ifjor...Hadde jeg ikke vondt i kroppen en eneste dag på sommeren, merker det mest i knær, håndledd,fingre og rygg :)

Og nei...det er ikke bare bare å dra til syden heller ;) For å dra til syden, så må du ha penger.....ha-ha...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20 minusgrader er da helt normal vintertemperatur! Runder det -30 derimot så begynner det å bli slik at man ikke kan være ute noe særlig.  Men kjære deg, dere kan jo bare kle på dere? :) Løsningen er jo så enkel, sommer som vinter. De som synes det er for varmt kan kun hjelpes via air condition eller andre dyre løsninger, man kan jo ikke akkurat ligge i vannet en hel dag om man skal jobbe e.l. Men dere som synes det er kaldt kan jo bare ha på et ekstra lag klær, så fryser dere ikke lenger.  Anonymous poster hash: 75a8d...4a5

Merker at du hører til i den andre tråden ja.

Nei, det er ikke bare til å kle på seg bittelitt mer klær. Varmeovnen står på nesten fullt, det er unormalt å gå med ull midt på sommeren og om vinteren må jeg ha på meg 4 lag med klær bare for å hente posten. Og av og til så er det så gale at uansett så fryser jeg. Det er kalt og det er jævlig og jeg fatter ikke hva alle som svetter bare det er over 5 grader gjør i denne tråden også?

Løsningen er jo så enkel for dere som at dere får kle av dere, og vips så er ikke det noe problem for dere... (hørtes jeg nesten like arogant ut for deres problem som noen av dere gjør for våres nå? )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det kunne vert sol, og 20-25 grader jeg. Ikke bare 12-14. Maks 15. Det har vert høst hele sommeren. Bare litt smakebiter av sommer. Trist :grine:

Kom til Oslo, det høres perfekt ut for deg. Og nå skal jeg også flykte tilbake til den andre tråden der jeg hører hjemme  :laugh:

Anonymous poster hash: 78871...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er rar. Men det er fordi du kaller temperaturene som er nå for "sprengkulde". Sånn ellers har jeg forståelse for at helfrelste sommermennesker synes denne sommeren er kjip, for min egen del synes jeg den er helt passe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men kjære deg, dere kan jo bare kle på dere? :) Løsningen er jo så enkel, sommer som vinter. De som synes det er for varmt kan kun hjelpes via air condition eller andre dyre løsninger, man kan jo ikke akkurat ligge i vannet en hel dag om man skal jobbe e.l. Men dere som synes det er kaldt kan jo bare ha på et ekstra lag klær, så fryser dere ikke lenger. 

Anonymous poster hash: 75a8d...4a5

Lett for deg å si :P

Det har noe med forventninger å gjøre, vi frysepinner ser frem til sommeren av en eneste grunn: at det skal bli varmt, og sol. Så når forventningene ikke går i oppfyllelse, så blir vi frysepinnene skuffet. For oss som kjemper mot sprengkulden hver eneste vinter, har som oftest en eneste lyspunkt i den mørke vinteren, at det skal bli lysere og varmere. Så å måtte kle på oss, fryse nok en sesong og påføre oss alt fra forkjølelse til lungebetennelse, er dette en enorm skuffelse.

Og dessuten trenger vi frossenpinner energien solen og varmen gir oss, både c-vitaminer og et velfylt energilager til høsten og første halvdel av vinter. Så det er ikke bare-bare å kle på oss :/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, du er rar. Men det er fordi du kaller temperaturene som er nå for "sprengkulde". Sånn ellers har jeg forståelse for at helfrelste sommermennesker synes denne sommeren er kjip, for min egen del synes jeg den er helt passe. 

Alt over under 20 grader ER sprengkulde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over under 20 grader ER sprengkulde. 

Da ville det kanskje vært bedre for deg å bo i et land lenger sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har noe med forventninger å gjøre, vi frysepinner ser frem til sommeren av en eneste grunn: at det skal bli varmt, og sol. Så når forventningene ikke går i oppfyllelse, så blir vi frysepinnene skuffet. For oss som kjemper mot sprengkulden hver eneste vinter, har som oftest en eneste lyspunkt i den mørke vinteren, at det skal bli lysere og varmere. Så å måtte kle på oss, fryse nok en sesong og påføre oss alt fra forkjølelse til lungebetennelse, er dette en enorm skuffelse.

Det har noe med forventninger å gjøre, vi glovarminger ser frem til vinteren av en eneste grunn: at det skal bli kaldt, og snø. Så når forventningene ikke går i oppfyllelse, så blir vi glovarminger skuffet. For oss som kjemper mot hetebølgen hver eneste sommer, har som oftest et eneste lyspunkt i den glovarme sommeren, at det skal bli mørkere og kaldere. Så å måtte kle av oss, svette nok en sesong og påføre oss alt fra varmeutslett til heteslag, er milde vintre en enorm skuffelse.

Vi er egentlig ikke så ulike... på en måte.  :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da ville det kanskje vært bedre for deg å bo i et land lenger sør?

Ja, frysepinnene har i hvert fall den muligheten... vi fra den andre tråden har ingen steder å gjøre av oss.  :vetikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...