Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i sprengkulden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, frysepinnene har i hvert fall den muligheten... vi fra den andre tråden har ingen steder å gjøre av oss.  :vetikke:

Anonymous poster hash: 78871...37f

Jo, jeg stortrives i Norge nesten året rundt, jeg. Det er bare de få ukene om sommeren som er uutholdelige. Jeg tenker mer at hvis man synes alt under 20 varmegrader er sprengkulde, så vil man jo mistrives i Norge omtrent 90% av året. Da vil det kanskje være bedre for egen livskvalitet at man flytter til varmere strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, frysepinnene har i hvert fall den muligheten... vi fra den andre tråden har ingen steder å gjøre av oss.  :vetikke:

Jeg er både frysepinn og en av de som ikke takler varmen. Norsk sommer er dermed ganske fin.Spesielt den i år (:

Anonymous poster hash: acbd2...b4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da ville det kanskje vært bedre for deg å bo i et land lenger sør?

Dessverre for meg er foreldrene, (og resten av familien) mine norske, så jeg er stuck up here. Familie, jobb, studier, venner m.m. Ikke bare-bare å flytte fra alt sammen. 

Men kanskje kjøper jeg meg en oppblåsbar hoppeslott, og gjør det om til et slags hus. En bærbar hus som jeg kan ta med sørover når det er drepende kaldt her.

Anonymous poster hash: ae2d1...3c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å, du, mulighetene er mange flere enn du tror. Tror Ojmjakon i Sibir er rette sted for deg og dine likesinnende. Er kaldt der nesten hele året. Gjennomsnittstemperaturen vinterstid er rundt -40 grader. Perfekt for deg og dine! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å, du, mulighetene er mange flere enn du tror. Tror Ojmjakon i Sibir er rette sted for deg og dine likesinnende. Er kaldt der nesten hele året. Gjennomsnittstemperaturen vinterstid er rundt -40 grader. Perfekt for deg og dine! :)

Håper arbeidsmarkedet er bra der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper arbeidsmarkedet er bra der :P

Mjo, etter hva jeg har lest, så er mulighetene mange:

* Lærer

* Reindrift

* Bonde

* Jobb på den lokale meieriet eller butikk.

* Taxisjåfører for spinngale turister som velfarter dit.

* Flyplassen

Men det er litt primitivt der, de har fremdeles utedo. Må forte seg for å ikke forfryse stumpen  :sjokkert:

Så det er en mulighet til å starte opp rørleggerfirma og spesialisere seg på å bygge toaletter av den standarden vi er vant med her hjemme. Så jo, bare å dra avgårde. Husk ullundertøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da ville det kanskje vært bedre for deg å bo i et land lenger sør?

På samme måte som de i den andre tråden bare kan flytte til Svalbard da mener du?

Anonymous poster hash: f133d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som de i den andre tråden bare kan flytte til Svalbard da mener du?

Som sagt: Det er forskjell på å slite et par uker i året og å slite de fleste ukene i året. Det går på livskvalitet i hverdagene. 

Og vil tro det er mer attraktivt å bo i Spania eller den franske rivieraen en på Svalbard. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du sammenligne sommer varmen med kulden om vinteren?I fjor sommer så var det så varmt at du kunne gå splitter naken, og fortsatt svette som en gris. Om vinteren, så er det bare å kle på seg! Fatter ikke at folk syter og bærer seg over kulde, for det kan du faktisk gjøre noe med! Men når det er varmt, så kan du ikke gjøre noe med det, du kan gå naken, og fortsatt være glovarm!  Håper solen og varmen er over for godt. Liker det best kaldt, for da kan jeg regulere temperaturen selv!  Anonymous poster hash: 9ad99...c90

Hallo les hva tråden heter! Denne tråden er for oss som sliter i kulden. Stikk vekk. Hvorfor må du inn her å klage på oss?!

Anonymous poster hash: 0eea3...988

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Himmel og hav, nok en dag med sprengkulde i morgen! :grine:

Jeg samlet meg nok mot til å ta en kikk på morgendagens værvarsling. 17 grader! Dette er uakseptabelt! Nok en dag med strømpebukser og ekstra lag med klær før jeg begir ut i dette været. Fryser snart i hjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må le av dere som fryser :fnise: .

Løsningen er...ESSOLUBE!

Da blir det ikke kaldere i det hele tatt. Så løp og kjøp.

Anonymous poster hash: 19367...04b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I morgen bare 16 grader. RIP Sommer 2015 :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sol og hater kulde.

Men ja,det blir litt mye hvis det skal være 30+ og man svetter etter 5min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_frisk

Hvorfor er det så mange svettinger her inne? Kan ikke frysepinnene få ha en egen tråd slik som de varme? Gradestokken viser 15 grader og jeg ligger i ullgenser. Så ja, vi kler på oss! Det handler bare om at vi skulle ønske vi slapp, i juli. Jeg gledet meg til å ta frem shorts og sommerkjoler og drikke iskald boblevin i sola. Istedet ligger jeg i ullgenser og drikker kakao. Jeg fryser ikke, men ville foretrukket å ikke fryse i sommerklær i stedet. Har jo hele høsten, vinteren og våren til å være innpakket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en milliard år blir det så varmt at havene koker bort. Så nyt kulda mens det varer.

Speaking of which:

Scientists are especially interested in studying Kepler 452b for the ways in which its star is different from our own. It's similar in size (just 4 percent more massive and 10 percent brighter) but it's at least 1.5 billion years older.

“If Kepler 452b is indeed a rocky planet, its location vis-a-vis its star could mean that it is just entering a runaway greenhouse phase of its climate history,” Doug Caldwell, a SETI Institute scientist working on the Kepler mission, said in a statement. “The increasing energy from its aging sun might be heating the surface and evaporating any oceans. The water vapor would be lost from the planet forever.”

And that means that the planet could give us a look into our distant future.

http://www.washingtonpost.com/news/speaking-of-science/wp/2015/07/23/scientists-discover-12-new-potential-earth-like-planets/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

I den andre tråden der folk sliter i varmen,så har jo ingen lov til å skrive noe kritisk eller noe som ikke er støttende. Så hvorfor kan ikke folk få ha denne tråden i fred?

Jeg er veldig glad i sol og sommer,og selv om sommeren i fjor var veldig varm så vil jeg heller ha det slik i ett par måneder enn sånn som det er nå.

Akkurat nå er det litt bedre,men jeg sitter fortsatt under ullteppet og drikker te hver eneste kveld. Før i sommer var 5 grader,og vi måtte ha på varmepumpe.

Sommerklærne ligger ubrukte,grillet har vi gjort maks 3 ganger og å bade i år kan jeg bare glemme.

Ja,så selv om det er meningsløst å klage på været så savner jeg sommer. Når det regner hele året ellers så hadde jeg håpet på et lite avbrekk.

Men skal til varmere strøk en uke i år,så da får jeg et kort blaff av sommer :)

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, for en kald og skuffende sommer vi har hatt! Beste sommeren var i fjor.

Dere svettepinner, gå inn i den andre tråden å klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange svettinger her inne? Kan ikke frysepinnene få ha en egen tråd slik som de varme?

Kunne ikke ha vært mer enig! I den andre tråden for vi jo så øra flagrer hvis vi sier noe. Det er visst helt greit for de å komme inn her for å klage på oss :roll:

Endret av Savannah87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

akkurat kommet hjem fra 40 grader i syden :P savner det.....

Jeg vil bade i Norge!!!!

Anonymous poster hash: 6fa4e...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merker at du hører til i den andre tråden ja.

Nei, det er ikke bare til å kle på seg bittelitt mer klær. Varmeovnen står på nesten fullt, det er unormalt å gå med ull midt på sommeren og om vinteren må jeg ha på meg 4 lag med klær bare for å hente posten. Og av og til så er det så gale at uansett så fryser jeg. Det er kalt og det er jævlig og jeg fatter ikke hva alle som svetter bare det er over 5 grader gjør i denne tråden også?

Løsningen er jo så enkel for dere som at dere får kle av dere, og vips så er ikke det noe problem for dere... (hørtes jeg nesten like arogant ut for deres problem som noen av dere gjør for våres nå? )

Vi kan ikke kle av oss huden vår :) Selv om vi sitter kliss nakne inne i skyggen er det for varmt. Så for oss finnes ingen løsning som ikke koster skjorta (AC), mens for dere er det faktisk BARE å ta på mer klær. At dere ikke ønsker det om sommeren er helt i orden, det handler om ønsker. Men dere har muligheten, det har ikke vi :) 

Jeg er forresten skikkelig frysepinn vår og høst, da det blir midt i mellom så jeg må kle av og på meg hele tiden ;) Ull hjelper masse mot det, da det også svaler om det er varmt. 

Anonymous poster hash: 75a8d...4a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...