AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #41 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner ikke igjen så veldig mye av det du skriver. Tror ikke det er så veldig mange stemødre som forventer noe annet enn vanlig høflighet og samarbeid om barna. Tror heller ikke så mange stemødre legger seg opp i hva som er til det beste for barnet med mindre mor er helt på jordet. Konfliktene ligger ofte i at mor ikke tåler synet på stemor og omvendt på grunn av sjalusi, Har du lest de siste trådene her på KG? de fleste handler jo om at far er tafatt og barna er umulige- men selvsagt er det ene og alene mor's skyld.. beklager glemte meg bort ett litt Anonymous poster hash: 6e7d9...934
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #42 Skrevet 20. juli 2015 Jenter med stefedre har ofte en kikker i huset, de føler seg seksuelt utrygge. Dokumentasjon for din påstand takk. Vokste selv opp med stefar, og han er meg nærmere enn min biologiske far som nesten aldri gadd å ha samvær eller følge meg opp. Den dag idag, i voksen alder, er det stefaren min jeg har mest kontakt med selv om det ble slutt mellom han og moren min for 10 år siden. Anonymous poster hash: 71021...601 2
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #43 Skrevet 20. juli 2015 Dokumentasjon for din påstand takk. Vokste selv opp med stefar, og han er meg nærmere enn min biologiske far som nesten aldri gadd å ha samvær eller følge meg opp. Den dag idag, i voksen alder, er det stefaren min jeg har mest kontakt med selv om det ble slutt mellom han og moren min for 10 år siden. Anonymous poster hash: 71021...601 Dokumentasjon på at du har så bra forhold til din stefar at du kan generalisere alle stefedre/stebarn forhold.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #44 Skrevet 20. juli 2015 Dokumentasjon på at du har så bra forhold til din stefar at du kan generalisere alle stefedre/stebarn forhold. Det var du som slengte ut påstanden om at stefedre er kikkere og at jenter med stefedre vokser opp som seksuelle utrygge, så bevisbyrden ligger hos det. Snakke om å generalisere..... Anonymous poster hash: 71021...601 2
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #45 Skrevet 20. juli 2015 Det var du som slengte ut påstanden om at stefedre er kikkere og at jenter med stefedre vokser opp som seksuelle utrygge, så bevisbyrden ligger hos det. Snakke om å generalisere..... Anonymous poster hash: 71021...601 Og du slenger ut påstanden at alle stefedre er så gode fedre som bare føler seg som far der de har en pen ung tenåringsjentekropp i huset.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #46 Skrevet 20. juli 2015 Og du slenger ut påstanden at alle stefedre er så gode fedre som bare føler seg som far der de har en pen ung tenåringsjentekropp i huset. Gjerne lag en ny tråd vedrørende dine påstander så slipper du å spore av tråden om "bitre biomødre"-- så kan vi fortsette diskusjonen der. Anonymous poster hash: 71021...601 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #47 Skrevet 20. juli 2015 Jenter med stefedre har ofte en kikker i huset, de føler seg seksuelt utrygge. Herregud... Anonymous poster hash: d4a5f...2d7 2
GørilB Skrevet 20. juli 2015 #48 Skrevet 20. juli 2015 Jeg tror det er sårt for mange mødre at eksen finner seg en ny dame, kanskje raskt etter bruddet også. Selv om det var mor som gjorde det slutt. Mange mødre blir sjalu av at barnet skal tilbringe tid med stemor og far, en ny familie, og det er sårt for mor at hun ikke er en del av "familien" lengre. Ikke mister mor bare mannen, men også svigerfamilien der det er ei ny dame som "tar over" plassen. 1
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #49 Skrevet 20. juli 2015 Jeg tror det er sårt for mange mødre at eksen finner seg en ny dame, kanskje raskt etter bruddet også. Selv om det var mor som gjorde det slutt. Mange mødre blir sjalu av at barnet skal tilbringe tid med stemor og far, en ny familie, og det er sårt for mor at hun ikke er en del av "familien" lengre. Ikke mister mor bare mannen, men også svigerfamilien der det er ei ny dame som "tar over" plassen. Tror også veldig mange menn forventer at eksen skal tilrettelegge sånn at livet hans skal gå knirkefritt på samme vis som det hun gjorde da de fremdeles var sammen, så da eksdamen ikke gjør det så blir de så sure og grinete.
GørilB Skrevet 20. juli 2015 #50 Skrevet 20. juli 2015 Tror også veldig mange menn forventer at eksen skal tilrettelegge sånn at livet hans skal gå knirkefritt på samme vis som det hun gjorde da de fremdeles var sammen, så da eksdamen ikke gjør det så blir de så sure og grinete. Det kan jeg være enig med deg i, men siden tråden handler om vanskelige mødre svarte jeg på bakgrunn av det.
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #51 Skrevet 20. juli 2015 Det kan jeg være enig med deg i, men siden tråden handler om vanskelige mødre svarte jeg på bakgrunn av det. Vel, men det er generelt en uting å etablere forhold og trekke inn folk i huset ilag med ungene alt for tidlig også da.
GørilB Skrevet 20. juli 2015 #52 Skrevet 20. juli 2015 Vel, men det er generelt en uting å etablere forhold og trekke inn folk i huset ilag med ungene alt for tidlig også da. Det er det.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #53 Skrevet 20. juli 2015 Vel, men det er generelt en uting å etablere forhold og trekke inn folk i huset ilag med ungene alt for tidlig også da. Der er det jo også interessant å lese hva mange ekser mener er "for tidlig" . Men jeg er helt enig i at en ikke skal forhaste seg. Et brudd er en stor sorgprossess for barn. Anonymous poster hash: d4a5f...2d7
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #54 Skrevet 20. juli 2015 Der er det jo også interessant å lese hva mange ekser mener er "for tidlig" . Men jeg er helt enig i at en ikke skal forhaste seg. Et brudd er en stor sorgprossess for barn.Anonymous poster hash: d4a5f...2d7 Vel, hvis nydama har flyttet inn etter tre måneders bekjentskap innen år etter bruddet dem i mellom, så må jeg innrømme at jeg er enig med de er eksene (om eksen er mann eller kvinne).
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #55 Skrevet 20. juli 2015 Jeg er stemor til 4 barn. Deres mor er et herlig menneske. Jeg digger henne, hun er aldri bitter og jeg føler meg godt mottatt. Det fungerer veldig godt forholdet mellom oss. Hun har funnet på en hobby å drive med når barna er borte. Hadde det ikke vært for at jeg er sammen med eksem hennes hadde vi vært bestevenner. Hun er ikke en slik mor ts beskriver.synes og flere stemødre her skriver om vanskelige barn og klager over div ting.Anonymous poster hash: be83d...322 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #56 Skrevet 21. juli 2015 Dersom dere bitre mødrene ikke ønsker stemor til barna deres, så kanskje dere burde greid å holde på familien da. Anonymous poster hash: f713b...f8e Du har misforstått livet... Av respekt for seg selv som verdensborger og individ så skylder man seg selv respekt gjennom å gå dersom en relasjon er destruktiv. Man skylder seg da å IKKE "holde på" men tvert i mot å gi slipp. Enhver med noe dypere innsikt vet dette.Anonymous poster hash: c46ba...c36 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #57 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er stemor til 4 barn. Deres mor er et herlig menneske. Jeg digger henne, hun er aldri bitter og jeg føler meg godt mottatt. Det fungerer veldig godt forholdet mellom oss. Hun har funnet på en hobby å drive med når barna er borte. Hadde det ikke vært for at jeg er sammen med eksem hennes hadde vi vært bestevenner. Hun er ikke en slik mor ts beskriver.synes og flere stemødre her skriver om vanskelige barn og klager over div ting.Anonymous poster hash: be83d...322 Så flink hun er...har hun en hobby? Du verden.😳😴Anonymous poster hash: c46ba...c36 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #58 Skrevet 22. juli 2015 Det finnes jammen meg endel sjalu stemødre også.. Her oppfører stemoren seg til barnet mitt helt på jordet. Hun nekter eksen enhver kontakt med meg (vi har bare kontakt når det er noe som angår barnet), hun ser helst at barnet er minst mulig til faren. Barnet blir ikke invitert med i familieselskaper. Faren får ikke delta på foreldremøter sammen med meg......osv osv. Jeg konfronterte faren med hele situasjonen, og han unnskyldte henne med at hun er sjalu. Sjalu på det vi hadde og at han opplevde alt for første gang med meg, men for hun så er det hennes første gang (f.eks barnefødsel, forlovelse, bryllup). Dessverre er det barnet det går utover. Hun har absolutt ingen grunn til å være sjalu. Det er 12 år siden det ble slutt mellom faren og meg, det var jeg som gikk. 3 år etter bruddet fant jeg en fantastisk mann som jeg idag er gift med og har fått barn med. Jeg har aldri etter bruddet sett meg tilbake og angret. Så, det er ikke akkurat sånn at jeg vil ha eksen tilbake. Hennes sjalusi er fullstendig irrasjonel. Anonymous poster hash: 71021...601 Jeg skrev at det finnes mange sjalu mødre og stemødre, hvis du leser innlegget mitt en gang til. Anonymous poster hash: b05ff...a06 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #59 Skrevet 22. juli 2015 Det finnes både dårlige og gode stemødre. Og det finnes gode og dårlige mødre. Jeg er enig med en over her at mor har veldig stor makt i forhold til hvor godt barna går sammen med sine stemødre. Og jeg synes jeg like ofte ser at mødre direkte eller indirekte saboterer for stemor. Et godt forhold til barnet er veldig ofte avhengig av at moren spiller på lag. Barn vil med en gang merke hvis mor har i mot stemor, og barn er lojale mot sine foreldre, så de behøver ikke en gang si noe for at et barn skal oppfatte misnøye. Og en ting er sikkert, mange mødre sier ganske mye. Anonymous poster hash: b05ff...a06 Mener du at fars nye venninne er moren til fars og hans ex sitt barn? Hva mener du "ste" betyr? Hvordan lar du fars venninne få bli kalt "mor"? Far møtte en ny venninne - barnet gjorde ikke det - barnet ba aldri om dette og det siste barnet har fått er mor nr 2. Anonymous poster hash: c46ba...c36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå