Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Susanna: det er nok samme gutten ja.... Nei, det er godt en ikke vet hva fremtiden bringer.....

Nå er Martine akkurat lagt ned for en dubb, har vært helt propell i dag, nå har vi komt så langt på rekkverket til terassen at hun ikke kan stikke av... Har lekt seg masse der helt siden hun sto opp i dag :) Hun og hunden til svigers har løpt om kapp, og hun har matet han og gitt han tutekopp :ler:

I går var vi en tur i byen, handlet en trebenk til Martine, slik som står lpå rasteplasser å sånn (mini utgaven så klart).... Martine elsker den benken... satt kjempelenge å kikket i bok på den i sta, og så klart måtte hun spise lunsjen sin der. Har kjøpt knall rosa voksduk til å ha på for å bevare treverket fint litt lengre..... Ble så bra atte....

Nå skal jeg se om jeg får vasket over gulvene her mens snuppa sover, rekner med det blir ut å leke igjen så snart hun våkner.

I kveld skal vi kose oss med reker og loff, gleder meg :) Det er bare så godt :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg akkurat komt ut av :dusje: , etter å ha avlagt 1 mil på ergometersykkelen. Snuppa sover dagen dubb, rekner med hun våkner om ikke så alt for lenge.

Om et par timer er det tid for å dra på kveldsvakt, rekner med der blir nok å gjøre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mil ??? :overrasket: Skal si du er flink!!!

Her går det i data mens minien sover. Tragisk, men sånn er det når jeg snart skal på jobb :ler:

Må lage litt middag nå snart. Kjedelig å spise middagen så tidlig, men men. Mennene jobber på huset mitt og når det er ferdig skal alt bli så mye bedre :ler:

Ha en super dag snuppa!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forresten terassen fix ferdig.... bare maling som står igjen, men det får vente, materialen var skikkelig våt, vannet sprutet når skruene ble skrudd i, så den trenger nok å tørke ja..... Men det spørs da i dette været her om det er noe særlig til tørk. Skikkelig grå vær :tristbla:

Neste prosjekt i hagen er hekk mot naboen, blir nok thuja siden det er det vi har på fremsiden av huset også. Skal se om vi får plantet til helgen om været blir bra... er ikke lange strekket som skal til, og jord og bark ligger klart så da er det bare å sette i gang ;)

Har også planer om å sette opp et gjerde mot veien, men må få tillatelse hos de andre i rekkkehuset først siden det egentlig er fellesareal på yttersiden av leiligheten vår, ikke det at jeg tror de har glede av å bruke det, men er litt kjipt å ta seg til rette å så er de i mot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snart helg, skulle egentlig ha jobbet, men har opparbeidet så mange timer at jeg skal avspasere lørdag og søndag :) Men må desverre jobbe i kveld da, litt kjipt siden det er jonsok, frister mer å grille å kose meg med familien, men er ikke noe å gjøre med det. Har vært maks uheldig med turnusen så langt der jeg jobber, har jobbet alt av hellig dager i år og alltid når vi skal noe så kræsjer det.... men men... håper det blir bedre til neste år, kan jo ikke være uheldig alltid vel???

Onsdag var jeg å ordnet pass til Martine, så nå kan august bare komme :) Gleder meg bare såååå mye til vi skal til syden :) Jammen gikk det kjapt å få pass.... de sa det skulle ta to uker, men det kom i posten dagen etter :)

I dag har vi ikke så store planer siden jeg skal på jobb, skal på foreldremøte i barnehagen, så må vi ha oss en trilletur når det lir litt ut på formiddagen. Får ta det når snuppa våkner, var ganske tidlig oppe i dag, så er alt lagt for en dubb.

Bare en uke til jeg og gubbelure skal på tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen der på i dag ja..... feiret svigers i går, var kjempe koselig. Mange gjester og mye god mat og drikke :) Ble noen bokser cider ja, og litt likør ++++ Men formen er ikke så aller verst i dag da heldigvis ;) Kom vel hjem i 3 tiden tenker jeg.

Oldeforeldrene til Martine overnattet her og passet henne, så var deilig å kunne sove litt ekstra i dag :)

Holder på å bake en ladning brød nå mens snuppa sover dubben sin, regner ute i dag så ble ikke noe hagearbeid på meg. Skal en tur til byen etterpå, ikke så mye å finne på i drittværet så tar oss en tur på akvariet og ut å spise middag etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en koselig helg. Godt at du fikk tatt deg litt ut du og!

Her har det vært en rolig helg med sofa kos og film. Nå skal vi få min mor på middagsbesøk og kake. Deilig!!

Ha en super søndag!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å baker kaker, skal ha familieselskap i morgen og siden jeg har "fri" i dag og helt fri i morgen så sa jeg til svigermor at jeg kunne bake en kake. Håper bare den blir vellykket, har ikke laget den før så, det blir spennende.

Martine er i barnehagen, egentlig helt rart å være hjemme alene, skjer liksom ikke så ofte. Jeg skal på seinvakt i dag. I morgen har jeg fri hele dagen, så da må jeg se om jeg får vasket leiligheten og kanskje jeg tar meg en bytur helt alene, deilig :)

Ble tur på akvariet i går, Martine stor koste seg, bestillte oss en pizza som vi tok med hjem, ble ikke noe restaurant middag, tiden fløy fra oss. Skulle ta med oss deler av et flyttelass også, så tiden strakk rett og slett ikke til.

Håper på finevær til i morgen, vi har bestilt flytur til svigerfar i bursdagsgave, men de kan bare fly om været er bra. Er en i nærheten her som har et egenbygd småfly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble flytur i går :) Svigerfar så ut til å stor kose seg. Eneste han visste var at han måtte ha på seg godt med klær for det kom til å bli kaldt ;)

Tror ikke jeg hadde gått opp i det flyet om jeg så hadde fått betalt for det, var kjempe lite...... Sambo truer med at det er min tur neste gang siden jeg har bursdag om 1 1/2 mnd, men håper ikke det ja... tor jeg hadde fått helt panikk oppi der. Men er jo sikkert spennende å få sett alt i fugleperspektiv da.... Ble sen kveld på Martine i går, kom seg ikke i seng før kl 22, 3 timer etter vanlig leggetid..... så nå ligger hun å tar en dubb. Lurer på om jeg skal legge med ned selv også, jeg var oppe til halv 2 i natt, kjøpte ny kleskommode til Martine og begynte så klart å montere den veldig seint i går....

Skal på seinvakt etter på, bare to vakter til nå så reiser vi på tur :) Regner med å reise fredag ettermiddag/kveld, må se når mamma kommer først, hun som skal være her å passe snuppa. Blir rat å være borte en hel held uten Martine, har vi nemlig ikke vært enda, har bare vært en og en natt. Men det går nok greit. Får se om vi flesker til med en IKEA tur på lørdag eller om vi bare tar til takke med shopping i Lillehammer/Hamar, blir noen timer ekstra i bil og for ikke å snakke om omvei om vi skal ta IKEA, men skal ikke legge skjul på at det frister......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: :ler:

Ja i dag drar vi :) Skal bli kos :)

Det nydelige været i dag også, så blir nok grillings før vi drar. Spørs om vi kommer oss avgårde i rimelig tid, hadde liksom planer om å besøke et vennepar på vei til hytta, men spørs om vi rekker det :( Svigers har begynt med slåtten og mulignes skal høyet i hus i dag, så spørs om vi må trå til der litt før vi drar. Skulle egentlig bare mangle at vi gjorde det, skal være fullt kjør med klipping av dyrene i helgen, og så reiser vi bort...... Sambo er tross alt "ansatt" med dem for å hjelpe til. Men kjøringa i helga kunne han ikke gjøre noe med så, må få tatt den glattkjøringa nå, ellers får han ikke ha lappen videre....

Nå sover Martine dubben sin, spørs om ikke jeg må bruke tiden til å re opp sengen til barnevakten, få tatt inn noe klær som henger til tørk, og kanskje se å få pakket litt. Må skrive handleliste også, å jo kjøpe inn ting og tang til de som skal være igjen hjemme.

Nei, kan vel ikke sitte her hele dagen, får se å få gjort unna noe nå som her er ro i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hoitell frokosten akkurat spist, litt stusselig å spise der alene, men men.... sambo dro kl 6.50 i dag for å rekke kursstart 40 minutter senere.

Har hatt en helt super tur så langt. Statet fredagskvelden kl 19.30, ble litt seint, men mye som måtte ordnes hjemme først. Skulle egentlig stoppe underveis hos et vennepar, men siden det ble så seint tok vi heller en 10 min stop på den lokale bensinstasjonen så kom veninna mi dit :) Får ta det igjen med en søndagstur senere i sommer eller noe.

Kom omsider på hytta til svigers kl 23.

I går startet vi dagen kl 8 med å sette oss i bilen og kjøre nedover, ble nok til at vi tok en IKEA tur ;) Men nåt Tetra først er der så tenker hun ikke på hva hun har plass til i bilen.... ble litt av et styr, fikk omsider plass, men alt måtte ligge på kryss og tvers :ler: Full bil med andre ord..... Tok også en tur på Alna senteret og Steen og Strøm på Lørenskog var det vel når vi først var der nede..... Satte kursen oppover hit kl 17

Når vi omsider fikk komt oss på hotellet slappet vi bare av en liten stund før vi dro på kinarestaurant og spiste middag, var nydelig ja :) Å i går kveld klokka 20 var det ikke mindre enn 33 grader ute :)

Lurer på hva jeg skal ta meg til i dag mens sambo er på kurs, hel garderte da vi bestilte hotell om å få ha rommet til han er ferdig slik at jeg skulle ha en plass å være hvis det ble skikkelig møkkavær, men det har det jo ikke blitt da..... Spørs om jeg får ta meg en spasertur i byen og kanskje gå i en park jeg så her borte å få litt sol på kroppen, for galt å sitte inne hvertfall....

Må bare surfe litt til først, dagen blir lang nok så.... Rekner med å være hjemme rundt 23 tiden i kveld, blir å kjøre i ett strekk når gubbelure kommer igjen i 16 tida.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nytt finværet det meste av uken, har vært lite jobbing, eller det vil si, har jobbet natt, så dagene har jeg hatt hjemme :)

Tirsdag var vi på sommeravslutning/grillfest i barnehagen, og Martine stor koste seg som alltid der. Spiste mye god grillmat, de store jentene i bhg tok henne med på tur i skogen der de gjemte seg å spiste snop..... luringer ;)

I går var vi en tur på stranda, ikke syns jeg det var så fint at det gjorde noe, er nok bortskjemt med all sanden på stranda der jeg kommer fra. Her er en del stein, så Martine hadde problemer med å komme seg dit hun ville, og allerhelst skulle hun være i sjøen hele tiden, men det var jo så iskaldt i vannet..... ble skikkelig sinna når hun ikke fikk lov, så ble til at vi dro hjem å badet i hagen i stedet. Pappan hadde kjøpt plaskebasseng i går, så der tilbrakte hun over 1 time..... stor koste seg sammen med sambos søskenbarn som er her på besøk. De to jentene har det så fint sammen, leker gjemsl i timesvis, og Martine ler seg nesten skakk :)

I går kveld kom drit været, eller det vil si, en skikkelig regnskur med torden og full pakke, sluttet å regne men var mye kaldere.

I dag har det vært fin temp, men nå kom regnet igjen, akkurat når jeg holdt på ute å plantet hekk..... fikk gjort ferdig det meste. Satt ned plantene, lagt duk og singlet - bare barken som står igjen, den får vente.

Venter på at dusjen skal bli ledig nå, å etterpå skal vi kooooose oss med noe god drikke (var på polet i dag, tror det er over ett år siden jeg var der sist....) og så må vi jo ha litt snacks.

I morgen får jeg besøk av en kjempe god veninne, skal hente henne på flyplassen, blir så koslig atte :) Hun blir nok her bare i morgen, for hun skal videre, så vi får kose oss så best vi kan. Har kjøpt reker og hvit vin, så om været er bra blir det ut på terassen å kose seg ;) Får ikke sett lille jenta hennes som jeg er fadder på denne gangen da for hun er i syden med pappan og besteforeldrene, får heller ta oss en tur å besøke dem til høsten..... Har jo to ferieuker tilgode så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite som skjer om dagen...

Martine er levert i barnehagen og jeg skal på flyplassen å levere noen slektninger av sambo som har vært på besøk.

Skal også innom kjøkkenleverandøren vår å klage på spottene i innredningen. er neimen ikke rart at de ikke lyser, har prøvd å skifte pærer å alt, men nei da.... Så i går fikk jeg svigerinna mi som er elektriker lærling og hennes nye kjærest som også er elektriker til å se på det og der var ledningsstumpene svartsvidd, og isolasjonen på ledningen smeltet. Inni koblingsboksen mellom ledningen og pæren så det ut som en røyk som var stumpet..... Blir spennende å se hva de sier, har med meg de svidde delene også, skal jo holde mer enn ett år vel??? :overrasket:

Ellers lite planer for dagen, får se om jeg tar en svipp tur innom flere butikker når jeg likevell skal til bysentrum, er så sjelden jeg er der....

Bare 5 arbeidsdager igjen til ferie :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ikke lenge til ferie!!! Og det passer jo bra siden fineværet kommer på fredag. Jeg gleder meg iallefall. Dritt lei av regn og regn og regn!

Håper forresten du fikk ordnet på spottene på kjøkkenet. Skulle bare mangle at de skal fikse det for deg. Skal jo holde mer enn i ett år!!

Håper du får en fin ferie :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem:

Fikk ordnet det med spottene, var visst ikke et ukjent fenomen :overrasket: De hadde hatt et dårlig parti, men visste ikke hvilke kunder som hadde fått de... Så nå skal her komme service mann og fikse det i løpet av 1-2 mnd, tar så pass lang tid pga ferien, men men, vi skal jo bort selv også så..... De skifter heldigvis ut alle, godt var det også at de var klar over det så jeg slapp krangle... :)

Ellers lite som skjer her, Martine har tatt ferie fra bernehagen, så nå koser vi oss hjemme, skal ha fri i tre uker :) Akkurat nå tar hun dubben sin, våknet 6.50 i dag :( Skal prøve å få henne i feriemodus tror jeg, orker ikke stå opp så tidlig hver dag....

Bare 4 vakter i gjen jeg også nå, så er det fri... nedtelling ja....

Nei, må se å få ryddet litt her, fikk akkurat sms fra en veninne som ville stikke innom en tur. Kanskje ta en tur på butikken når snuppa våkner, har jo ingenting å servere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En smule babysyk.... har et vennepar som var på UL i dag (skal ha i des), og har enda et vennepar som skal ha i januar..... Bare så synd vi har bestemt oss for å vente en god stund.... , men det er jo lov å gjøre om på planene da.... så vi får se... men passer ikke helt der vi bor nå som sagt før.... *drømme* *drømme*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene om feriemodus på Martine går stikk i strid med teorien.... La henne en liten time seinere i går, men tror dere ikke hun våkna en time tidligere enn vanlig i dag da.... :forvirret:

I dag har jeg vært en dagstur hjemme hos mamma, var koslig :) Er på jobb nå, siste innspurt før ferie, får gå av hele 10 timer før planlagt... :ler:

I morgen skal vi prøve å få til en bytur, er båtfestival, så får håpe været blir bedre, orker ikke dra om det regner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule babysyk.... har et vennepar som var på UL i dag (skal ha i des), og har enda et vennepar som skal ha i januar.....  Bare så synd vi har bestemt oss for å vente en god stund.... , men det er jo lov å gjøre om på planene da.... så vi får se... men passer ikke helt der vi bor nå som sagt før.... *drømme* *drømme*

Oj, oj så gøy ;)

Håper du blir skikkelig babysyk og trosser den lille bo plassen :ler: Hadde vært sååå artig om vi hadde blitt prøvere sammen - igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da nærmer det seg ferieslutt med stormskritt, angrer bittert på at jeg bare tok to uker nå, hadde vært så godt med litt mer, men men... bare 3 uker til vi skal til syden nå så ;)

HHadde ikke de helt store ferieplanene for disse to ukene her, men jammen har vi feriert.... Har vært borte det meste av tiden :) Først hjemme hos mammai nesten uke der vi bygde redskapsbod i hagen for henne. Martine stor koste seg skikkelig sammen med mormor. Hadde også en dagstur på Jazzfestivalen i nabobyen :) Det hører med hvert eneste år :) Etter en liten uke hjemme dro vi hjem en natt før vi reiste videre...

Var først på hytta fra søndag til tirsdag. Tirsdag dro vi på Hunderfossen, Martine koste seg kjempe mye, selv om der ikke er allverden av aktiviteter for de aller minste. Leide oss leilighet på Øyer, så var i Lillehammer traktene helt til i går :)

Onsdag brukte vi halve dagen ved et fritidsbad med masse sklier både innendørs og utendørs, kjempe deilig siden været var topp. Resten av dagen brukte vi i byen på shopping :)

I går sto Barnas gård, Lilleputthammer og Hafjell lekeland for tur.... Martine koste seg som bare det, helt propell hele dagen ;) Lekeland ble desverre stengt pga varmen så da ble det en liten shopping runde på ho mor i går også....

Tok kveldsstellet på et kjøpesenter før vi satte oss i bilen nordover igjen, Martine sovnet etter 5 min og sov hele den lange veien hjem, deilig å kjøre på kvelden når hun sover og det ikke er steikende sol, vet ikke hva vi skulle gjort uten AC nei..... har lagt på rundt 30 grader hele uka....

Det var en liten ferierapport... Har med andre ord kost oss masse, vi som liksom skulle holde oss hjemme ;)

Nei, får dra ut å hjelpe sambo, har kjøpt oss nye hagemøbler i dag som han holder på å montere, ble aluminium nå, mest mulig vedlikeholdsfritt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...