Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Så flink du er som nesten er ferdig med julegavene. Jeg var ute en tur i dag jeg og, men fikk bare kjøpt to. Men fikk handler litt til meg selv og etter gammelt så det var jo veldig greit. Og så måtte jeg bare ha litt klær til tulla. Hun vokser ut av alle klær og det er ikke bare bare å kle på henne lenger. Alt for korte gensre og bukser før jeg får tid til å kjøpe nye :ler:

Men i dag fikk jeg nå kjøpt litt. Hva skulle en ha gjort uten hennes&maurits ;) Der har de det meste.

Nå venter jeg i spenning på at fotballen skal bli ferdig så det er mulig å se de to filmene som vi har leid.

Ha en super kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til deg Glossy!!

Du sier noe du, hva skulle en gjort uten H&M..... De har jo så mye stilig.

Skikkelig nmøkkavær her i dag, så blir nok å tilbringe dagen innendørs for det meste. Martine ligger og tar sin første dubb nå, og jeg sitter hr bare og sløver, har ikke den helt store orken til å gjøre så mye i dag. Litt godt bare å ta det piano også.

Lørdag var jeg og sambo ute å spiste middag, kjempe koselig :hjerte:, dro en tur på byen etterpå, men ble ikke så allverdens lenge, var vel hjemme igjen runt 1 tiden tenker jeg.

I går koste vi oss på farsdagen, god frokost, Martine overrekte en liten pakke til pappan sin, og sambo betsemte middagen, kyllingwok.

Vi hadde kjøpt inn marsipankake, men i stede for å spise den hjemme tok vi den med til svigers som kom hjem fra syden i går, så tok vi ettermiddagskaffien og kaken der, koselig. De hadde kjøpt med seg så mye finttil Martine, dongeribukse og jakke, en dukke, som skriker og sier "mamma-pappa" + litt annet småtterier.

Ellers i går gjorde vi ikke så mye, fikk laget julekort som vi har sendt til fremkalling, klarte ikke bestemmehvilket vi skulle ha, så endet opp med å bestille flere sorter, bestilte også noen forstørrelser som vi skal gi til noen gamle tanter i julegave, fant ut at det blir alt for dyrt om vi skal gi fotograf bilde til alle, så har tatt noen fine svart/hvitt bilder selv til dem. Bestilte også nærmere hundre bilder som vi har tatt de siste mnd som skal limes inn i albummet til Martine.

Nei, skal hive meg i dusjen nå før snuppa våkner opp igjen, litt gost å være på badet alene, slippe å forte seg mens hun ligger på gulvet og leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en kveld alene bare du og mannen da! :hjerte:

Var innom tomten i går og tok noen bilder av tomten, så dere var hjemme , men rakk ikke å stikke innom. Var på vei i ett selskap.. Men har kjempe lyst å besøke dere en dag, det må bare være en dag jeg har bil...

Ønsker deg ei kjempe fin uke snuppis! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna :klem:

Tatt litt bilder av tomten ja... derehar vel ikke bestemt dere enda, eller? Hvertfall spennende..... Dere skulle vel undesøke med et annet byggefirma også først?

Vi var hjemme på søndag ja, var vel ute et par tuer, men om volvon var her, så var vi hjemme ja :)

Bare å komme en dag, hadde vært koselig det. Da kunne du jo vist tomten også ;)

Skulle komt en finværsdag så kunne vi jo trillet....

I dag da jeg våknet var det snø ute..... årets føørste.... kan ikke akkurat si at jeg gleder meg over den nei. men men...... var ikke så mye, så forsvinner vel like fort igjen.

Nei, får finne køya en liten stund til, akkurat fått gitt martine mat og fått sambo ut gjennom dørene på jobb. Håper Maartine vil sove en liten stund til, synes dagene blir så innmari lange når vi står opp så tidlig, og hvertfall når ikke været ute er fristende å gå ut i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snøe, det snør tiddelibom...............

Skikkelig vintervær ute...... hadde det bare blitt litt kaldere så den kanskje snøen hadde holdt seg.

Lite nytt her, var en tur å snakka med TK i går for å se hvordan vi på en best mulig måte kan løse det med pappapermen på, men slik det ser ut nå så får nok ikke mannen ta den så sant han bytter jobb, kunne tatt det nå fra mandag av og i 14 dager siden jeg fortsatt har ferie, men blir i korteste laget å gi beskjed til arbeidsgiver. Så nå har vi funnet ut at han skal ta ut sin resterende ferie i en evt oppsigelsestid og være hjemme sammen med oss da.

I dag skal vi på babysang, så sant Martine vil sove litt på forhånd, hun holdt et lite sirkus i natt, noe hun aldri bruker å gjøre, så spørs om ikke det er tenner som er i anmarsj i gjen.

Foruten om dette har vi ingen planer for dagen.

Gleder meg så mye til lørdag, fikk melding av en veninne av meg at hun skal et snarærend til byen her om lørdagen, blir så alt for sjelden jeg ser henne siden hun bor så langt borte, så da skal jeg og Martine reise ut å hilse på ja, tror ikke hun skal være der så lenge heller, men får jo om ikke annet utvekslet noen ord :)

Nei, får gå ned å se om Martine har sovnet, så får jeg evt pakke klar sekken vi skal ha med oss og litt mat. Vi har nemlig lunsj etter sangen, så kan barna leke og vi voksne drikke kaffi og prate.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en veldig gledelig nyhet i sta, skal komme tilbake til den en annen dag når jeg vet litt mer :)

Bare glede her i heimen nå...... Sambo vant seg en hotell overnatting i en konkurranse på nett, fikk gavekort i posten i dag :hoppe: Så nå skal vi ha en natt på hotell, bare kose oss :) Står fritt til å velge hvilket hotell vi vil i den aktuelle kjeden, så da får vi se hva vi finner på. Måtte benytte oss av gavekortet før 1. mars og mellom fredag og mandag. :)

Ellers i dag så har vi vært på babysang, og shoppet tombolagevinster til neste helg. Sambo hadde fått vite at gevinstene skulle koste 15 kr, men hva får man for 15 kr i dag da????? Jammen ikke mye, så ble litt dyrere gevinster her ja.....

Skikkelig vinter ute nå, men snøen er skikkelig våt, så egentlig ikke så mye å rope hurra for. Skal til byen i morgen eller lørdag å finne vinterdress til Martine, har bare en tjukk og god jakke, men er så praktisk med dress om vi skal være ute å leke.

Håper det er bra vær i morgen, da skal vi få kommet oss ut på trilletur også, har vært alt for sløv i det siste. Ikke særlig fristende å gå ut for å vasse i bløtt slaps siden kommunen ikke har orket å dra seg ut for å skrape veiene.....

Nei, får rydde litt her mens Martine sover, så skal vi bort til svigers å hente fotograf cd'n vår. Fant nemlig ut at de skulle få plukke seg ut bilder selv, vi synes det var så vanskelig, har enda ikke bestemt hvilket vi vil ha selv heller. Så nå har oldeforeldrene fått tatt seg ut en favoritt, det samme har farmor/farfar og sambo sin søster. Så da gjenstår det bare for min mor og mormor og plukke ut det de vil ha.

Fikk forresten en haug med bilder fra eurofoto i dag, 2 forstørrelser som vi skal gi til noen gamletanter i julegave, julekort og vanlige bilder som jeg må få limt i albummet til Martine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått meg jobb ja :) , men ingenting er avklart enda, tror faktisk jeg har fått meg to jobber, så nå blir det neimen ikke lett å velge her...... Den ene er den jeg var til intervju på, 50% fast stilling i psykiatrien (syns ikke det virket ut på arbeidsoppgavene som jeg får brukt mine kunnskaper som sykepleier i så veldig stor grad i og med at det var mer en miljøarbeider stilling og i tillegg var det tre delt turnus med delvis hvilenede nattevakt..) Den andre jobben var på et sykehjem 50% vikariat i ett år. Så nå har jeg helgen til å tenke på. På en måte har jeg veldig lyst å ta vikariatet, da får jeg i hvertfall bruke det jeg har gått tre år på skole for å lære, men samtidig er det jo mer trygghet å ha en fast jobb..... Skal ikke være lett nei..... :(

I dag har vi ikke gjort stort, martine har vært et par timer hos oldeforeldrene sine så jeg fikk gjort unna noen ærend. Så har vi vært på trilletur sammen med naboen, så nå ligger martine ute og sover.

Har ikke så mange planer for helgen annet enn å møte min veninne i morgen. Sambo skal åpå kurs hele helgen, så vi får se hva vi finner på.

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen og på an igjen med en ny uke.

Nå har Martine skjønt hvordan hun kan åle seg fremover, går ikke så fort enda, men fort nok synes jeg. I sta skulle hun absolutt bort til den oljefylte ovnen hele tiden, så ble til at jeg bare måtte skru den av så hun ikke skulle brenne seg. Alt av leker ble uinterresant når hun fant ut at hun kunne ta ovnen. Og i går dro hun ut hele cd samlingen vår av et statvi som står på gulvet, så nå skjer det ting her ja.....

Har også lært seg og vinke, var bare så søt da hun fant det ut..... først i sakte film, så kom hun på hvordan det skulle gjøres ja :hjerte:

Har hat en strålende helg, bare kost oss. Sambo har vært på kurs hele helgen, så på lørdag var vi som sagt i byen og histe på min veninne som også er fadder på martine, skikkelig koselig, spiste lunsj sammen før vi dro å hørte på henne spille konsert. martine satt og digget brass musikken :)

I går var vi ute å gikk en lang tur sammen med svigermor, så var vi hos dem til middag, kjempe koselig.

resten av uken har vi ikke så mange planene med unntak av helsestasjon og babysang. Må også få klarhet i det med jobber, neimen ikke lett, men tror jeg bortimot har bestemt meg, må bare ta et par telefoner først å undersøke litt ;)

Nei får se til å gjøre litt :husarbeid: mens snuppa sover litt, ikke godt å få gjort noe når hun er våken hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 1. etg vasket, og middagen gjort klar. Har laget potetball i dag, så nå er alt klart for at mannen kan komme hjem :) endelig en dag da han slutter i normale tider :hoppe:

Skulle egentlig vasket 2. etg også, men får se, enten gjør jeg det i kveld eller så venter jeg til i morgen..... blir nok til at jeg drøyer til i morgen kjenner jeg meg rett, latskapen lenge leve..... :flau:

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jobbvalget tatt :) Får håpe jegvil trives i den nye jobben nå da..... Skal få tilsendt turnus slik at jeg kan begynne å planlegge barnepass, håpe3r bare dagmammaen vi har tenkt på har ledig kapasitet så vi slipper barnehage.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEia :klem:

Ble det sykehjemsjobben du endte på??

Så flott at jobben endelig er i boks!! :Nikke:

Ønsker deg og Martine en kjempe fin dag!!

Stor klem fra Jonas og meg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna: Ble den jobben innen psykiatrien, den var tross alt fast, så da har jeg ikke det tidspresset med å finne meg ny jobb. Så får vi bare se om jeg liker jobben etterhvert.

Når har vi akkurat vært ute på en lang trilletur tross regnværet, herlig.

Var på helsestasjonen før i dag, nå er Martine nesten 8,8kg og 71cm lang, så hun vokser fint.

Ellers lite planer for dagen, skal til mormoren og morfaren til mannen i dag og spise kveite, gleder meg ja......

Nei, da var det ei lita frøken som våknet ute i vognen sin, får gå å ta henne inn.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært å besøkt min nye arbeidsplass, dro en tur innom for å hente turnus slik at vi kan begynne å planlegge barnepass for Martine, bør nesten få ut finger snart siden det bare er 2 mnd til jeg skal begynne å jobbe.....

Slik det ser ut nå trenger vi gjennomsnittlig 2 dager i uken, men siden jeg skal ta litt ekstravakter også så får vi se hvordan vi gjør det. Satse på at vi får til en litt fleksibel løsning enten med dagmamma eller barnehage. Vet hvertfall at i en barnehage i nabobygda får de levere inn turnusen sin for 6 uker av gangen slik at barnehagen ser når barnet kommer, det må være en super løsning, for er jo ingen uker som er lik når en har et slikt yrke.....

Venter på at martine skal våkne nå, skjer vel i hvert øyeblikk tenker jeg, da skal vi i middagsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en skikkelig produktiv dag i dag....

Vært på babysang, handlet til helgen, bakt 8 store brød og en stor porsjon med julemenner.

Er jo bare 1 mnd til jul :nisse:

Ingen planer for morgen dagen annet enn å hjelpe svigerfar med noe på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi akkurat kommet hjem fra julemesse, ikke så mye å e på der akkurat, men fikk støtten en god sak med å kjøpe mange lodd ;)

Sambo er der fortsatt, de skal holde på til kl 17, så skal de rydde opp etter på så gudene vet når han kommer hjem.

Marttine sover nå sin andre lur for dagen, den første ble rimelig kort, så spørs nå da om hun sover lenge... jeg skal til å henge opp noe klesvask, så skal jeg lage pizza. Siden jeg ikke vet når sambo kommer hjem så er det like greit bare å lage den klar, så slipper vi å spise så innmari seint.

Neste helg skal vi kanksje på julebord, men har ikke bestemt oss enda. Har forøvrig ikke fått invitasjonen enda heller pga en noe treg sjef som sambo her, men har fått vite at den skal dukke opp i posten over helgen.

Reiser evt fredag med buss og blir til søndag. Hadde jo i og for seg sikkert vært dilig med en hotellweekend, men disse folkene som sambo jobber sammen med eer en type for seg selv, kanskje de oppfører seg annerledes sammen med sine koner, men det vet vi jo ikke. dessuten er det 99% sikkert at sambo kommer til å si opp før jul, så da føler han jo litt på at det ikke blir helt rett i forhold til det også. Ene jobben han søkte på ble han instilt som nr. 3, men hun som fikk jobben er ute i permisjon med en liten baby, så da skulle han mest sannsynlig få jobben frem til hun kommer tilbake, så venter i grunn på klarsignal til å si opp sin nåværende jobb hvilken dag som helst :) Skal bli deilig ja med en mann som har normale arbeidstider. Og siden vi da blir å jobbe på samme plass kan vi samkjøre også når jeg skal ha tidlig vakter og jeg kan levere Martine hos han når jeg skal på seinvakt, for det er bare snakk om et kvarter i overlapping :) , eller han kan hente henne hos meg alt etter som :)

Har begynt å forhøre oss om dagmama og barnehage nå..... Har mest lyst på dagmamma, men hun vi har spurt ville tenke på det til over helgen. I bunn og grunn er det ikke så mange dagene vi trenger, men jeg skal nå søke om utvidet stilling, så da blir det jo straks litt mer. Så vi får se. Om ikke vi får dagmamma så har vi lurt litt på en naturbarnehage, der de driver gård og er mye ute. Den barnehagen har halvparten av antallet barn som er på den som ligger nærmest oss her, så syns kanskje det hadde vært bedre, men de begynte å få fullt de også når jeg snaket med dem. Skal neimen ikke være lett, så får vel bare slenge inn en søknad på alle rundt om her tenker jeg.

Har hørt om barnehager der foreldre som arbeider turnus får levere inn turnusen sin for 6 uker av gangen, det hadde ingen av de barnehagene jeg har vært i kontakt med hørt om, men de var ikke fremmed for tanken på at det kunne bli en mulighet, hadde jo bare vært helt ypperlig. Er jo tross alt mange som kunne hatt nytte av en slik ordning.

Nei, får stope her, ble jammen mye snikk snakk på meg i dag.

Ha en fin fin lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så nå at jeg har en haug med skrivfeil ja, men orker ikke rette dem nå....

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg da, skulle egentlig lagt meg, sovet elendig i natt, men holder på å fyre i ovnen så her skal være godt og varmt til martine står opp. Fant ut at hun helt sikkert hadda blitt fasinert av flammene, så best å fyre mens hun sover, så kan det bare ulme mens hun er oppe, sikkert ikke fullt så stor tiltrekningskraft den ovnen når det ikke flammer inni.

Var 4,5 minus ute nå...... Brrrrrr og en hel del snø :)

Ingen planer for dagen, tenkte kanskje å ta oss en tur i svømmehallen, men vi får se hva dagen bringer.

I går skulle vi egentlig på adventskonsert, fikk inbydelse i posten siden jeg skulle motta blomster etc, men vi fikk ikke tid, martine var så pjuskete til å spise i går (slik som er hver dag nå.....) og sovingen kom midt i veien, så konsert og julegrantenning fikk bare være for vår del. Svigermor kom innom etter på, jeg fikk meg en fin julestjerne, forøvrig årets første her i huset og Martine hadde vunnet det kjempeflotte lyset på boklotteri. :)

Ellers lite nytt her i heimen, lørdag gikk som sagt med til messe og gårsdagen tilbragte vi for det meste hjemme. Var ute å gikk oss en tur alle tre, og jeg og sambo samarbeidet om middagen mens martine sov, ikke hver dag vi får anledning til det. jeg laget frityr røre og han sto utepå verandanen og stekte kylling i frityrkokeren, skikkelig yammi....... Har fått oppskriften fra på frityrgryta av en kokk som døde så alt for tidlig, den er bare helt aldeles nydelig, så neste gang tror jeg at jeg skal prøve med fisk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny jobb da Tetra!! :klem:

Må være deilig å endelig ha noe fast! Ikke så enkelt å få kabalen til å gå opp med vår turnusjobbing nei...men det ser ut til at det ordner seg for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: Takk for hilsen :klem:

Ja det er godt å endelig ha fått en fast jobb, og det med barnepass ordner seg nok etterhvert tenker jeg :)

Fy som det har snødd ute, akkurat vært ute å spadd frem inngangspartiet og kostet ren bilen så slipper jeg å ta det senere når jeg skal ut å fare...... Men slik det er nå er det ikke sjans å komme frem med bilen en gang, og etter vi flyttet har vi ikke tatt hit snøbrettet, gidder ikke måke heller for den saks skyld, er et godt stykke bort til den offentlige veien, så det får sambo ta med traktor når han kommer hjem, lenge leve latskapen........ får holde oss hjemme eller ta beina fatt frem til da.

Snakket med den barnehagen vi kunne tenkt oss i går, han skulle sende søknadsskjema, så da får vi bare søke og se hva som skjer. Hørtes ikke helt lovende ut, men han var heller ikke totalt avvisende så.... Skulle purre på foreldrene til de som allerede har plass der for å få vite hvilke plasser de vil ha til nyåret, først da fikk han full oversikt over hvordan det ligger an. Den kommunale barnehagen er sprengt etter som jeg forstår nå, men til påske åpner de helt ny barnehage og får 24 nye plasser etter som jeg har forstått, så da er det nok håp.

Nei, får svinge meg rundt å få gjort litt nå som snuppa mi sover litt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...