Susanna Skrevet 13. september 2005 #481 Del Skrevet 13. september 2005 God tur!! Kos dere!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 14. september 2005 #482 Del Skrevet 14. september 2005 Hei hei!! Innom for å ønske deg en super uke,men ser at du ikke er her!! Håper du koser deg masse på tur.... fra oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 20. september 2005 #483 Del Skrevet 20. september 2005 Hei hei snuppa!!! Håper alt står bra til i Tetra heimen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 21. september 2005 Forfatter #484 Del Skrevet 21. september 2005 Heisann, da var jeg jammen tilbake, en uke går jo så fort.... Har hatt en helt super tur, kost oss masse. Martine har også kost seg, syns også hun har utviklet seg i rekordfart den siste uken. Har mye mer tålmodighet til å ligge på magen, åler seg litt bakover i mageleie, og spinner i sirkel har også fått tann nr. 4 de tre første tennene kom i løpet av 3 dager, og nå en uke senere er jammen nr. 4 på plass også. Ferie uken gikk med til å gå turer, i hvertfall første dagen, gikk så langt første dagen at jeg fikk enorme gnagsår, så dagen etter ble det investert i nye sko, men resten av turen ble litt amputert når det gjaldt gåing da, men har heldigvis kommet seg nå Koste oss ekstra mye i helgen da når sambo kom nedover, søndagskvelden gikk jeg og han på kino, fikk kvelden for oss selv bare vi to, koslig. Jammen lenge sidden vi har vært på kino, kan ikke huske når det var en gang..... Ble en del shopping på turen, kjøpt en del interiør til jenterommet på IKEA, gleder meg til vi skal begynne å få laget det til med tid og stunder. Kjøpte også en del klær både til meg og Martine, og ikke minst fått gjort unna hele 5 julegaver Endelig et år da jeg har fått begynt tidlig..... Tror han som skjekket oss inn når vi reiste hjem i gjen i går stusset litt, der sto jeg med Martine i bæresleen og haugen på med baggasje, han trodde jeg skulle ha med meg alt han.... (1 ENORM koffer, 2 bagger, 1 ransel, i bilstol, 1 bæremeis, 1 stappet IKEA nett) Men da han oppdaget at vi var to voksne var ikke det så ille da. Men merket godt at vi hadde shoppet ja, jeg har aldri fått merket kofferten med heavy før.... I dag skal vi bare kose oss inne, skikkelig møkkavær ute. Har akkurat vært på flyplassen med min mor og mormor nå. Får vel springe ned å rydde litt og sette på en maskine med klær, hopet seg litt opp her.... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 22. september 2005 #485 Del Skrevet 22. september 2005 Hei!! Høres ut som dere storkoste dere på tur ja!! Jeg og mannen har også planer om å komme oss ut litt alene nå! Har ikke vært på kino sinen Jonas lå i magen.. Og ellers så har vi bare vært borte fra han en kveld.. Og det var den 15. juli, da va vi ute å feiret forlovelsesdagen vår.. jaja, føler liksom ikke jeg har hatt behov for mere heller da.. Så er jeg jo en hønemor, så det er ikke hvem som helst som får passe lillegullet heller..! Men jeg tenker jeg skal spørre svigermor om ikke hun vil komme nå da, kanskje neste helg?? hmm... Så flink Martine er da!! Åsså, 4 tenner da!! Jonas har fortsatt bare 3 han..! Snakkes!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 23. september 2005 Forfatter #486 Del Skrevet 23. september 2005 Takk for hilsen Susanna klarer ikke helt gi slipp på lille gullet jeg heller, liktt for mye hønemor I morgen skal vi på nabofest, ha krabber og reker. Blir koslig Har ikke helt bestemt oss for om vi skal ta med Martine enda elelr om farmor og farfaren skal være barnevakt, om de passer henne blir det nok til at hun sover over hos dem kan jeg tenke meg. Men siden vi bor i et byggefelt med mange små unger tror jeg nok de fleste barna skal bli med, så da må vel Martine også få bli med, hvertfall en liten stund. I dag har vi vært mye ute, hvertfall Martine, først gikk vi en liten tur bare så pass at hun sovnet så jeg fikk gjøre litt helgevask. Akkurat når Martine våknet gikk vi på ny trilletur sammen med en nabo, og endte opp på lekeplassen utfor huset vårt hvor der var fult av barn og foreldre, koslig Når vi gikk inn i gjen for å spise så kom trillepiken til Martine, så etter å ha spist dro hun ut på enda en trilletur, så nå får vel jeg benytte meg å få vasket fra meg og kanskje tilberede middagen så den er klar til gubben kommer hjem. Ha en super helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 25. september 2005 Forfatter #487 Del Skrevet 25. september 2005 Da er dagen-der-på snart over og den har gått over all forventning. Kan ikke hsuke sist jeg var på fest, har sikkert ikke drukket alkohol siden hvertfall et 1/2 år før jeg ble gravid. Var kjempekoslig i går hvertfall, masse folk, god mat, konkurranser, gitarspill og sang Var bare den harde kjerne som ble igjen til slutt Kom vel hjem i 1.30 tiden. Fikk litt mer oversikt over hvem alle naboene er nå..... I dag har vi bare slappet av, baket en posrsjon kanelboller og var hos svigers på middag, sosakjøtt. I morgen skal jeg kanskje til byen på hufa så på kafe, skal muligens dra sammen med en nabo. Nei, får se til å få vasket noen flasker og slengt klesvasken i tørketrommelen så jeg får det mest mulig tørt før vi tar kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 27. september 2005 Forfatter #488 Del Skrevet 27. september 2005 Innom en liten snartur mens jeg venter på barnevakte, skal på musikkøving i kveld og sambo er på RK, tor det er tanten til Martine som kommer i dag Egentlig er det barnevakten som legger henne, men i dag har jeg gjort det selv, hun har nemlig ikke villet sove på ettermiddag i dag, sist hun sov var kl 12 Ikke helt likt henne. Prøvde det meste, men ingen ting hjalp, så da fikk hun bare være våken da.... Men nå ser det ut som hun har tenkt å ta kveld. Så da spørs det om hun sover godt... Har nemlig byttet rom i dag, skal sove på "rommet sitt" i natt, vi også skal sove der siden vi får overnattingsgjester, de skal få rommet vårt siden den sengen er bedre og større, så får vi se da om vi flytter Martine tilbake igjen eller om hun blir værende på eget rom heretter. Hun har nemlig begynt å våkne når vi legger oss, så mulig det er best for både henne og oss, tar nemlig en god stund før hun faller til ro og sovner igjen, ligger bare å babbler i vei, tror sikkert mamman og pappan har lyst å føre en time lang samtale når de legger seg I går var vi på Hufa og kjøpte vinterlue, skulle egentlig på kafe etterpå, men siden været ble så bra tok vi heller en to timers trilletur I dag har vi bare gått en liten tur, har hatt en del å gjøre hjemme så. Nei, får avslutte her, må orden meg klar til å gå så snart barnevakten kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 29. september 2005 Forfatter #489 Del Skrevet 29. september 2005 For et kjedelig vær som er ute regner og blåser..... Fikk heldigvis skuret og vasket hagemøblene før det begynte å regne, så nå er det bare å kjøre dem på vinterferie til svigers En må vel bare innse at høsten er kommet. Koser oss inne nå, fikk meg en gledelig overraskelse i sta Får være hjemme 4 uker lengre enn jeg har regnet med sammen med Martine...... trygdekontoret hadde glemt å ta med ferien min, passer egentlig utmerket, for dambo har fri i julen uansett, så om han skulle hatt pappapermen sin da, hadde jo det egentlig vært bortkastet. Ble bare så innmari glad, egentlig bare flaks at jeg oppdaget det. Så nå er det bare å vente på at jeg skal få meg en jobb, har tre jobbsøknader inne rundt omkring nå, så da er det bare å håpe på det beste, det er henholdsvis en 100%, 75% og 70% stillling og alle er faste. *håpe håpe håpe* Senere i dag skal vi ha oss en tur til byen, har begynt et nytt prosjekt som jeg sikkert har nevnt før med å gjøre innkjøp en dag i uka, no som har fungert utmerket denne første uka hvertfall, så siden det er en del vi trenger og det er større utvalg i byen drar vi dit. Skal også skaffe meg nytt mobil abonement, ser de har et tilbud på en butikk, så da er det bare å slå til, alt er bedre enn det jeg har i dag hvertfall. Har vel så og si det syreste på markedet og skulle ha byttet for lengst, men har aldri kommet meg så langt at jeg har fått gjort det. Må jo få med at martine lå på rom alene i natt for første gang, gikk helt supert, hun sov 11,5 time i strekk. Men jeg synes ddet er litt vemodig at hun ikke ligger på samme rom som oss lengre, så spørs om jeg kommer til å flytte henne tilbake en stund til, vi får se. Skal hvertfall la henne prøve et par netter til før vi bestemmer oss, er sikkert den første som er verst for mamman også. Nei, da er det ei lita frøken som har lyst på middag, kanksje jeg skal se om mors hjemmelagde faller i smak i dag.... Hun har nemlig ikke hatt sansen for det tidligere, men kjøpematen går ned på høykant Tror vi har fått oss en bestemt liten frøken ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 30. september 2005 #490 Del Skrevet 30. september 2005 Innom for å ønske dere god helg!! 11, 5 timer i strekk er jo kjempe bra!! wow!! Jonas ligger også på eget rom nå! Ja, det er vedmodig! Men han kan jo ikke ligge inne hos oss til han blir stor, så for min del, så tror jeg det er best å bare få det "unnagjort" så tidlig som mulig.. Men det er rart, og litt "skummelt" Vi reiser ut på Øen i helgen! Tannlegebesøk... KOs dere i helgen, og gi Martine en klem fra oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #491 Del Skrevet 3. oktober 2005 Takk for hilsen Susanna Huff, tannlege besøk er ikke noe koslig, ihvertfall ikke når en har skrekk slik som jeg. Skulle så absolutt tatt turen jeg også, men det å ta skrittet å bestille timen er helt pyton. har ikke vært der siden jeg var gravid. Slipper å reise hjem da.... han har nemlig en dag i uken da han er på kontoret over fjorden, snerte ja I dag er det skikkelig møkkavær, så blir nok til at vi koser oss inne i dag ja bortsett fra en tur på posten å sende en jobbsøknad og på Shell å levere en film vi lånte i går. I helgen har vi ikke gjort så mye, var ute å reiste på lørdag, jeg og martine reiste et par timer etter de andre, gadd ikke stå opp så tidlig, og så ble det mest praktisk slik med tanke på grøtspising etc på formiddagen, vi var nemlig på en holme. martine koste seg skikkelig sammen med alle dyrene, men nå er halvparten sendt til slakting, så da er det bare å vente på at noe av det kommer i retur så vi får fylt opp frysern med fårekjøtt. I går var det også skikkelig ruskevær så dagen ble tilbragt innendørs. Martine hadde seg en skikkelig sovedag, og ikke var hun videre interessert i å spise heller, mulignes utslitt etter lørdagens utflukt??? Resten av uken skal vi ikke gjøre så mye, skal en tur til byen i morgen, se om jeg finner noen fine "jentegardiner" til Martine sitt rom. Det vi har innredet med går i rosa og grønt, så må se om jeg finner noe som passer. Blir nok et kafe besøk også. Lørdag skal vi i 30 års lag, blir sikkert koslig det, skal være overraskelsesselskap. Martine skal nok overnatte med farmoren og farfaren, det blir rart, første natten uten go jenta. Gruer meg litt til det ja, har funnet ut at jeg er en smule hønemor som har vanskelig for å slippe taket, men en gang må jo være den første. Nå ligger Martine å sover sin første dubb, mens jeg surfer litt og nyter stillheten. Sitter å undrer meg på hva jeg skal finne på i bursdagsgave til min kjære som snart har bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #492 Del Skrevet 5. oktober 2005 Da er dagens gjøre mål unnagjort. Fått vasket en hel haug med klær som nå henger ute i vinden til tørk. Har vært ute å gått tur i dag også, deilig. Nå ligger Martine å jabber på stuegulvet, åler seg bakover og ruller seg akkurat dit hun vil. Har også blitt flink å holde balansen når hun sitter, men setter seg ikke opp selv enda så det er ikke mye vi lar henne sitte. I går var vi en tur i byen å kjøpte gardiner til jenterommer, skal si rommet har blitt fint og rosa nå ja.... Knall rosa gardiner med litt mønster i, og så måtte jeg kjøpe et par rosa pynteputer..... ble så koslig att Nå har jeg akkurat bestilt time til fotograf, gleder meg. Tror vi skal neste uke, så det blir spennende. Venter på at fotografen skal ringe tilnake så vi får avtale litt mer. Skal si det er dyrt med fotograf, men forhåpentligvis er det verdt det. Den fotografen vi endte opp med er nok litt dyrere i studio enn de andre vi har snakket med, men forstørrelsene var en hel del billigere. Så da får vi enda flere julegaver i boks. Skal en tur utover til byen etterpå også, må kjøpe en finere body å ha under kjolen som vi skal ha med på fotograferingen og så skal vi møte en veninne på kafe som er sjelden jeg får tid til å møte. Hun hadde vært på et jobb møte og på vei hjem lurte hun på om vi ville møtes, så det blir jo koselig. Nei, da er det ei lita frøken som vil ha seg litt melk, så da får vel mamman gjøre jobben sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 5. oktober 2005 #493 Del Skrevet 5. oktober 2005 åhhh så gøy med fotograf!!!! Håper du får skikkelige gode bilder. Og ikke minst at du legger de ut her Har jo lyst å se den snuppa di. Tenker hun er blitt stor nå. Min vokser og vokser iallefall. Vokser ut av alle klær så jeg må hele tiden kjøpe nye Men det så koselig atte. Ikke sett noe til tenner enda så hun er vel en at de trege. hi hi. Men hun er flink på sittingen da. Ikke at jeg tør å gå fra henne enda, men det kommer seg stadig. Av og til går hun bokstaveligtalt rett på tryne. Da blir det litt gråting, men med litt mamma trøst så kommer det seg fort. I dag reiste hun til Bergen med pappaen sin. Jeg reiser etter på fredag og da har jeg en uke fri. Kjempe koselig å komme hjem og være hjemme alle 3 en uke. Får besøk i helgen i tillegg så da blir det helt topp! Håper du får en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #494 Del Skrevet 7. oktober 2005 Takk for koselig hilsen Glossy! Da er fotograf timen i boks,så nå gleder jeg meg til neste uke ja Martine er ute på trilletur nå med trillepiken, har avtalt at hun skal leveres med svigers for vi skal dit på middag så snart sambo kommer hjem. Godt å ha litt tid for seg selv hjemme så en får gjort litt. Tok helgevasken i går, så i dag tok jeg resten (gulvvask). har vært ute på lekeplassen og husket med Martine og så var vi på lunsj med Martines oldeforeldre. I morgen skal Martine og pappan være hjemme alene hele dagen, det går sikkert helt fint det. Pappan stor gleder seg hvertfall, han jobber så mye om dagene, at det blir ikke mye tid han får tilbringe med henne. Og i morgenkveld skal Martine overnatte hos farmoren og farfaren slik at vi får dra i 30 års lag, får bare håpe svigerinnen min har klart å ordne oss sjåfør, jeg har hvertfall ikke tenkt å kjøre Nei, da hører jeg sambo komme, så da får vel dra å spise middag tenker jeg. god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #495 Del Skrevet 10. oktober 2005 Da var det jammen mandag igejn.... gårså fort disse helgene Lørdag var det musikkøving hele dagen, Martine og pappan stor koste seg hjemme, første gang pappan har vært så lenge alenemed henne, men deklarte seg kjempefint, ringte ikke en eneste gang Lørdagskvelden leverte vi Martine hos farmorof farfar, vi skullesom sagt førpå fest. Litt godt å bare gå ut som et par og ikke som en familie, jammen lenge siden sist. Og ikke minst å våkne opp søndagsmorgen å bare kunne ligge så lenge vi vl for så å lage en bedre frokost. Litt rart var det jo så klart, men...... Martine hadde stor koset seg, bare grått en gang, og det var når hun måtte hapå pysjen ogpusse tenner, men det gjør hun ofte hjemme også så. Hadde bare flirt når farmoren skulle ta henne om morgenen, troddekanskje hun kom til å bli litt skeptisk over å våkneopp på en ny plass, men tror den tulla våraksepterer det meste jeg. Går alltid strålende når andre legger henne også, deilig I går etter vi hentet Martine dro vi til nabokommunen og gikk oss en lang tur opp på en sæter, var kjempe fint der, blir nok flere turer dit ja. Grusvei hele veien så vi kunne trille. Har fått oss en Bergans bæremeis som vi skal ta i bruk, men synes hun er litt liten til den enda, drukner helt i den, så må bli litt større først. I dag blåser det skikkelig ute, så får se om vi orker å gå tur i dag, burde jo det da..... Skal bort til svigers å hente hunden, holde han med selskap i dag, så skal vi på flyplassen og hente min onkel og et av søskenbarna mine som skal hjem til min mor på høstferie, skal kjøre dem til fergeleiet. Onsdag skal jeg også utover, må vente til da for jeg skal på musikkøving i morgen og i et møte og til fotograf på onsdag. Så resten av uken blir det nok ikke noe særlig med KG tid, får ta det igjen når jeg kommer tilbake på lørdag. Ha en fin uke alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 11. oktober 2005 #496 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Lykke til hos fotografen i dag!! Er kjempe spent på resultatet, selv om det bare må bli nydelige bilder når sjarmtrollet Martine er foto -objektet!! Endret 11. oktober 2005 av Susanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #497 Del Skrevet 12. oktober 2005 Da har vi komt hjem til mamma etter en lang dag. Var først i et møte tidlig i dag, etter det gikk jeg tur en times tid sammen med en nabo slik at Martine skulle få sove slik at hun var godt uthvilt til fotograferingen. På vei til byen fikk jeg meg et aldri så lite sjokk, holdt på å kræsje, kunne gått skikkelig ille det i en 80 sone Jeg kom kjørende på en bein strekning og nærmet meg en slakk sving, ut av svingen kom en bil mot meg som holdt på med forbikjøring. Fikk helt panikk, ikke mange metrene fra oss. I ren refleks vrengte jeg bilen ut mot kanten, og jammen hadde jeg flaks, var akkurat en busslomme der..... Ble helt skjelven, hva hvis ikke busslommen hadde vært der???? Blir så forbanna på folk som kommer kjørende som tullinger, også attpå til forbikjøring rett etter en sving før de får sett seg om Reaksjonen min kom ca etter 5 min, da fikk jeg tenkt meg skikkelig om og på hva som kunne skjedd, må bare innrømme at tårene satt løst da ja, de bare trillet. Martine var den jeg tenkte aller mest på.... Go jenta mi Kom oss til fotografen, så nå venter vi spent på at cd'n med bildene skal kommme i posten, gleder meg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 12. oktober 2005 #498 Del Skrevet 12. oktober 2005 Åååå, så jeg gleder meg til å se bildene!! Spennende!! Og helt sikkert aldeles nydelige!! Uff..så grusomt med den bilen som var over i feil veibane da..!! En kan bli så over enkelte korttenkte idioter altså!!! Fy flate!! Jeg hadde stortutet jeg, dersom det var meg, så jeg skjønner godt du måtte felle noen tårer ja..! Sender en kjempe stor til deg!! Vi snakkest!! Kos deg hos ho mor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #499 Del Skrevet 16. oktober 2005 Da er det søndag, og ikke så mye å finne på, sambo polerer bil for vintern, Martinesover og jeg venter på at hjortebiffen skal bli ferdig så vi kan spise middag. Er et helt aldeles nydelig vær ute, jeg og Martine var ute å trillet i bortimot 2 timer i sta, deilig Sol fra blå himmel Hadde noen koslige dager hjemme hos mamma, hadde besøk av ene onkelen min og kusinen min på 13 år, hun og Martine trivdes veldig godt i hverandres selskap..... Reiste hjem i gjen fredagskveld, fant ut at det var mest praktisk, skal si her var en pappa som bleoverrasket da ja, når lille jenta hans kom hjem en dag fortidlig..... I går var vi i byen på shopping. Bruker å være slik at enten så finner jeg ingen ting, eller så finner jeg en hel del, så endte opp med tre gensere..... Kjøpte også ergometersykkel, er så dritt lei av å ikke komme ned i vekt etter graviditeten..... Går stort sett en lang tur pr dag, spiser minimalt med godteri, men nei da..... null effekt. Så nå skal det sykles..... se om det hjelper. Så i går statt jeg på soverommet, syklet og så på tv. Begynte med å sykle 1 mil, får ta det litt piano nå i begynnelsen, så kommer til å sykle annen hver dag foreløpig tror jeg. Nei, da var det ei lita frøken som ikke hadde tenkt og sove lengre, så da får jeg hente henne opp tenker jeg, så får vi laget ferdig middagen til sambo kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 17. oktober 2005 #500 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei du!! Så flink du er som har kjøpt deg sykkel. Tenker det blir resultater nå ja. Jobber med saken selv og skal si det går tregt! Men jeg når forhåpentligvis målet mitt med eksta jobbing og positiv innstilling. Håper vi får se bilder av den skjønne hos fotografen. DET hadde jammen vært gøy. Tenker hun er så fin atte Ha en super kveld!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå