Gå til innhold

Når faller USA?


Monstermagnet

Anbefalte innlegg

Historien viser at alle imperier faller før eller siden. Når faller USA? Om 10 år? 20? 100?

Jeg håper inderlig jeg ser slutten på USAs dager som den totale supermakt i min egen levetid ihvertfall, og at EU overtar som den dominerende aktøren innen både handel og politikk.

Enig valhalla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

usa kommer til å marginalisere seg selv.

bush blir gjenvalgt, går til krig mot iran og oppdager litt i seneste laget at oops, dette landet hadde sannelig litt større militære ressurser enn naboene gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
usa kommer til å marginalisere seg selv.

bush blir gjenvalgt, går til krig mot irak og oppdager litt i seneste laget at oops, dette landet hadde sannelig litt større militære ressurser enn naboene gitt.

Ikke for å være vanskelig, men Irak har vel både far og sønn tatt ganske grundig for seg allerede? De har i hvert fall, selv i et relativt avvæpnet land, lagt igjen mange døde soldater og fått temmelig lite olje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

det skulle stå iran.

gjorde slemme ting mot hjernen min i går, så jeg er bare ikke helt med i dag.

hvilket skulle være bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
ok, nå har jeg vært tilbake og endret, så nå er det du som ser dum ut, trøffel.

:wink:

Som om dét var noe nytt, liksom... :o

Spør Esther!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

valhalla driver og ignorerer meg i dag' date=' så jeg tror ikke han vil komme hit nå.[/quote']

Neida. Han ignorerer deg ikke. Han er bare svar skyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Monstermagnet les ivanka sine svar til meg så vil du nok ta tilbake det siste du sa. Deg derimot kan jeg godt diskutere med selv om du beveger deg farlig nær ivanka's personangrep strategi.

Jeg er selvsagt uenig. Europa må tvert i mot samarbeide med Usa. Eu er en pipedream og vil ikke fungere i lengden. Deres motvillighet mot å styrke det militære taler også for at de ikke kommer til å kunne matche Usa. Man skal være forsiktig med å støte fra seg sine venner og flørte med sine fiender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monstermagnet les ivanka sine svar til meg så vil du nok ta tilbake det siste du sa. Deg derimot kan jeg godt diskutere med selv om du beveger deg farlig nær ivanka's personangrep strategi.

Jeg er selvsagt uenig. Europa må tvert i mot samarbeide med Usa. Eu er en pipedream og vil ikke fungere i lengden. Deres motvillighet mot å styrke det militære taler også for at de ikke kommer til å kunne matche Usa. Man skal være forsiktig med å støte fra seg sine venner og flørte med sine fiender.

Fiender? Noe sier meg at vi har et ganske ulikt bilde av hvem som er venner og fiender. Ditt fiendebilde ser ut til å strekke seg over hele Asia og Afrika.

Hvorfor tror du ikke EU vil fungere i lengden? Noen spesiell grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Det er for mange stater med for forskjellige interesser særlig nå når øst europa kommer inn. Frankrike og Tyskland har gjerne alliert seg innenfor EU mot Storbrittania.

Ikke vær dum,jeg snakker ikke om hele afrika og asia det vet du meget godt. Snakker F.eks om Tyskland,Frankrike og Russlands økonomiske interesser i Irak som la grunnlag for deres motstand mot krigen. De flørter hemningsløst med land i midtøsten også i deres søken etter det sterke Eurabia som en motpol mot Usa.

Jeg søker samarbeid med Usa ikke drømmen om et sterkt Europa alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakker F.eks om Tyskland,Frankrike og Russlands økonomiske interesser i Irak som la grunnlag for deres motstand mot krigen. De flørter hemningsløst med land i midtøsten også i deres søken etter det sterke Eurabia som en motpol mot Usa.

Og USA har ingen økonomiske interesser i Irak? Mange mener dette er hovedgrunnen til deres invasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og USA har ingen økonomiske interesser i Irak? Mange mener dette er hovedgrunnen til deres invasjon.

Usa vet hva som trengs for å få tak på slikt - makt. Feministisk antivoldelige europeere skjønner ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...