AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Vet ikke helt om dette passer under forbruker, men... Da jeg tok flyet hjem fra ferie så satt jeg på første rad, altså rett ved der hvor flyvertinnen viser sikkerhetsinstruksen. Jeg hadde allerede reist langt den dagen (mange timers busstur til flyplassen) og jeg var rimelig trøtt, jeg lener derfor hodet mot setet og lukker øynene. Jeg hadde ikke fått sove noe på bussen og var veldig takknemmelig da jeg duppet av. Da pirker hun bort i meg og sier at jeg må følge med på sikkerhetsinstruksene. Blir så iritert, jeg er dødtrøtt, og kan jo selvfølgelig dette. Dette er faktisk ikke min første flytur og jeg vet hva det går i, så jeg svarer surt tilbake "har dere forandret på noe den siste uken, slik at det dere informerte om på turen ned ikke gjelder?" og da himlmer hun med øynene til meg. Altså dette kan jo alle som har flydd et par ganger.... Anonymous poster hash: 2383c...9ed 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juli 2015 Sikkerhetsinstruksene tar to minutter. Synes du burde vise respekt og følge med. Anonymous poster hash: 4b9f5...f4a 56
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Hadde ikke tenkt noe mer over det.Når du svarer frekt må du forvente det samme tilbake.Men her synes jeg du var frekkest. Anonymous poster hash: d6d0f...3b4 49
LoneWolf Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Hun var ikke frekk her, det var det du som var. 32
Gjest Ravna Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Sikkerhetsinstruksene tar to minutter. Synes du burde vise respekt og følge med. Anonymous poster hash: 4b9f5...f4a hvorfor det, jeg kan de jo, hvorfor skal jeg følge med på informasjon jeg er fullt klar over. Det er ingen ny informasjon for meg å hente. Jeg hadde sovet to timer den natten og var dødssliten, og ENDERLIG fikk jeg sove, så blir jeg F... meg vekkt..... Anonymous poster hash: 2383c...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Stakkars deg som hadde sovet så lite og av den grunn lot humøret ditt gå ut over ei som bare gjorde jobben sin. Du har min fulle sympati! Anonymous poster hash: fb3af...f19 17
HvittHus Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 (endret) hvorfor det, jeg kan de jo, hvorfor skal jeg følge med på informasjon jeg er fullt klar over. Det er ingen ny informasjon for meg å hente. Jeg hadde sovet to timer den natten og var dødssliten, og ENDERLIG fikk jeg sove, så blir jeg F... meg vekkt..... Anonymous poster hash: 2383c...9ed Hvordan skulle flyvertinnen vite at du er en erfaren flypassasjer mener du? Du var frekk, ta det til deg til neste gang. Endret 17. juli 2015 av HvittHus 23
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Rutinen tar ikke mange minuttene, de er nok like lei av å gjøre det som vi som reiser ofte er å se det, men de gjør det for en grunn. Å friske opp minnet om nødutganger og livvester er ikke det verste man kan gjøre før man flyr, skulle noe (gud forby) gå galt. Bruk to minutter på å vise dem respekt og gjøre det de ber så kan du sove resten av turen. Selvfølgelig, jeg mener ikke at sikkerhetsinstruksene ikke er viktige. Det er de selvfølgelig, men jeg (og veldig veldig mange andre) kan de jo ut og inn. Jeg kunne holdt den instruksjonen selv. Jeg fikk ikke sove resten av turen og endte opp med en marerittur, jeg syntes det er veldig vanskelig å sove sittende og hvis jeg først får til det, så blir jeg veldig irritert av at noen med viten og vilje vekker meg. Anonymous poster hash: 2383c...9ed 1
Ginny Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Merkelig nok så står ikke antall tidligere flyturer i panna på folk, for alt hun visste kunne det hende du aldri hadde vært i et fly før. Hun prøvde faktisk bare å gjøre jobben sin og sørge for at du visste hva du skulle gjøre i en nødsituasjon. 16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 Stakkars deg som hadde sovet så lite og av den grunn lot humøret ditt gå ut over ei som bare gjorde jobben sin. Du har min fulle sympati! Anonymous poster hash: fb3af...f19 det er ikke jobben hennes å gå rundt å vekke sovende passasjerer. Det er ikke som om de går igjennom flyet og rister liv i samtlige passasjerer. Det var bare hun som lot sin frustrasjon gå ut over meg fordi jeg satt nærmest. Anonymous poster hash: 2383c...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #12 Skrevet 17. juli 2015 Merkelig nok så står ikke antall tidligere flyturer i panna på folk, for alt hun visste kunne det hende du aldri hadde vært i et fly før. Hun prøvde faktisk bare å gjøre jobben sin og sørge for at du visste hva du skulle gjøre i en nødsituasjon. Men da er det vel passasjerers oppgave å selv følge med. Kan man ikke sikkerhetsrutinene må man selvsagt følge med, men dette er jo hver enkelt passasjers ansvar, ikke flyvertinnens. Anonymous poster hash: 2383c...9ed 2
Ginny Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Men da er det vel passasjerers oppgave å selv følge med. Kan man ikke sikkerhetsrutinene må man selvsagt følge med, men dette er jo hver enkelt passasjers ansvar, ikke flyvertinnens. Anonymous poster hash: 2383c...9ed Jo, sikkerheten til passasjerene er faktisk ansvaret til flyvertinnene. De gjør så godt de kan for at du skal vite hva du skal gjøre i en nødsituasjon. Det er jobben deres. Tro det eller ei, hovedansvaret deres er ikke at du skal få peanøtter på turen, men at du skal være trygg. Selvfølgelig har hver enkelt ansvar for seg selv, men det er likevel flyvertinnenes ansvar å opplyse så godt de kan. Hva hvis det faktisk hadde oppstått en situasjon hvor du ikke visste hva du skulle gjøre, fordi du aldri hadde tatt fly før, og hadde sovna før sikkerhetsdemonstrasjonen? Du kunne satt både eget og andres liv i fare. Eller kanskje det var en annen passasjer som sovna i stedet for å følge med, som aldri hadde flydd før. Og kanskje det var denne personen som ikke hadde snøring, og som var grunnen til at du eller noen du er glad i ble skadet i en nødsituasjon.. Uansett er det en demonstrasjon som tar max et par minutter, selv om du har hørt den hundre ganger før så hadde det ikke vært et stor problem å følge med bare littegrann. 12
infectedsopp Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Tar ikke lang tid med instruksene og uansett hvordan kan hun vite at du kan dem? Hun gjorde da jobben sin, og du gav henne et skikkelig unødvenig svar.. 5
Christiania_Oslo Skrevet 17. juli 2015 #15 Skrevet 17. juli 2015 Vet ikke helt om dette passer under forbruker, men... Da jeg tok flyet hjem fra ferie så satt jeg på første rad, altså rett ved der hvor flyvertinnen viser sikkerhetsinstruksen. Jeg hadde allerede reist langt den dagen (mange timers busstur til flyplassen) og jeg var rimelig trøtt, jeg lener derfor hodet mot setet og lukker øynene. Jeg hadde ikke fått sove noe på bussen og var veldig takknemmelig da jeg duppet av. Da pirker hun bort i meg og sier at jeg må følge med på sikkerhetsinstruksene. Blir så iritert, jeg er dødtrøtt, og kan jo selvfølgelig dette. Dette er faktisk ikke min første flytur og jeg vet hva det går i, så jeg svarer surt tilbake "har dere forandret på noe den siste uken, slik at det dere informerte om på turen ned ikke gjelder?" og da himlmer hun med øynene til meg. Altså dette kan jo alle som har flydd et par ganger.... Anonymous poster hash: 2383c...9ed Utrolig respektløst av deg. De er der for å gå igjennom rutinene og da kan du klare å følge med de få minuttene det tar. 7
Christiania_Oslo Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 Uansett hvor mange ganger du har hørt og sett rutinene så skal jeg love deg at om det skjer noe så vil du få panikk og antageligvis IKKE følge rutinene.. 14
Jolene Skrevet 17. juli 2015 #17 Skrevet 17. juli 2015 Du oppførte deg som tullingen TS. Ta det til deg til neste gang. Unødvendig frekkhet, helt enkelt! 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #18 Skrevet 17. juli 2015 Det var du som var frekk. Hun gjorde bare jobben sin, og det er sånne som deg som gjør det fælt å jobbe i serviceyrker! Anonymous poster hash: cf7a6...e14 13
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #19 Skrevet 17. juli 2015 Kjempeviktig. Riktig med vest og oksygen maske når man styrter inn i døden. Anonymous poster hash: 75c4f...c06 1
Meridian Skrevet 17. juli 2015 #20 Skrevet 17. juli 2015 Dette var frekt og respektløst av deg. Ser du det ikke selv når du skriver det ned? Flyvert(inn)ene plikter at alle følger med. Hadde vært annerledes om du var blind, da får du ikke gjort så mye med det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå