Gå til innhold

Sambo ble innlagt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg bare lurer på om noen kan berolige meg litt, evt tenke litt sammen med meg..

Min kjære sambo var alene på jobb da han plutselig som lyn fra klar himmel fikk smerter i mellomgulvet, ryggen og ble tungpustet og generelt dårlig. Han ringte legevakten og ble hentet av ambulanse. Fikk oksygen hele tiden og han fikk en nitro som visstnok hjalp samt kvalmestillende. Legevakt valgte og sende ham videre til akkutten på sykehuset hvor han lå en stund og tester og blodprøver ble tatt. De vil ihvertfall ha ham der til imorgen men mer vet jeg ikke.. Eller, han skal flyttes til en avdeling nå inatt og han skrev noe om tester imorgen, blodprøver å en sykkeltest (?). Tror han har tatt bilder av lunger, ekg og sånt. Han er en sunn normalvektig gutt på 29 år. Variert kosthold og ingenting som tilsier at noe sånt plutselig skulle skje..

Jeg får ikke sove, dette var sent igår kveld og jeg har snakket med ham.. Han var rolig i tlf og sa han var trett. Jeg er jo veldig bekymret og har et hinsides tankekjør.. Frem til jeg hører noe mer så håper jeg at noen orker tenke litt sammen med meg hva dette kan være fornoe..

Hilsen redd..

Anonymous poster hash: c9154...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har det ikke bedre noen steder enn der han er nå! Han er i trygge hender på sykehuset. Og du får jo snakket/sett han i morgen. Prøv å sov litt, de ringer om det er noe! Det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltest er noe de bruker for å finne ut om hjertet får nok blod - og følgelig oksygen - under økende anstrengelse. Hvis det er innsnevringer i årene som server selve hjertet med blod vil denne testen avklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kun synsing. Men jeg vet de bruker sykkeltest på hjertepasienter. Det er for å se om syklingen (fysisk anstrengelse) utløser brystsmerter (evt samme type symptom som han ble innlagt med) pga for lite oksygen til hjertets blodårer og ser på ekg etter endringer i (kort forklart) hjertets impulser.

Men igjen dette er kun synsing om grunnen til det. Uansett så regner jeg med han er i de tryggeste hender, blir undersøkt og behandlet godt :) Etter svar på sykkeltest og blodprøver vil dere nok sikkert få et bedre svar på hva som hendte ham.

Må legge til: høres ut som de behandler symptomene hans som brystsmerter (hjerterelatert). Kan selvfølgelig ikke si det med sikkerhet da...Men siden han er så ung som han er så vil han nok bli undersøkt grundig :)

Prøv å slapp av nå og sov litt før i morgen. Man tenker ofte klarere og mer positivt med litt søvn :) selv om det ikke er like lett i en situasjon som denne.

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...