Gå til innhold

Alternativ trening. Trening man ikke tenker på at er trening!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke helt klart å finne noen treningsform jeg liker. 

Jeg går på treningssenter og går innimellom på spinning eller trener for meg selv. 

Helt ok, men det hadde vært kjekt med en annen type trening man gjerne ikke tenker på som typisk trening!

Jeg hater å jogge/løpe, så det blir uaktuelt. 

Går innimellom korte turer eller turer på fjellet. 

Så hvis du har tips, så er det bare å komme med de :) Har kanskje tenkt å prøve å klatring en gang, og det er jo trening samtidig som man gjerne ikke tenker på det. 

Anonymous poster hash: e0337...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd step på treningssenter? :) Det er kondisjonstrening i grupper på stepkasse. Første gang jeg prøvde likte jeg det ikke, men prøvde flere timer og synes nå det er kjempegøy!

Det er svintungt, men kjempemorsomt. Tiden flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dans, step, zumba, gå raske turer i kupert terreng(ta med en venn), leke med barn(?), sex, vaske huset, poledance, hogge ved, begynn på en sport? Finnes mange klubber som har lag for voksne i håndball, fotball, volleyball osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd step på treningssenter? :) Det er kondisjonstrening i grupper på stepkasse. Første gang jeg prøvde likte jeg det ikke, men prøvde flere timer og synes nå det er kjempegøy!

Det er svintungt, men kjempemorsomt. Tiden flyr.

Kan man trene step hjemme, dersom man har en passende benk eller krakk?

Har du evt forslag til hvilken krakk man kan bruke? Holder det med denne? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60265163/

eller må man ha noe mer solid? Hva er ca høyde på det dere "stepper" opp på på treningssenteret?

Anonymous poster hash: f1363...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS:

Å gå opp trapper i steden for å ta heis

Å gå i steden for å ta buss/ bil

Bære hjem tunge ting

Vaske og male tak og vegger, og annet husarbeid og hagearbeid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene step hjemme, dersom man har en passende benk eller krakk?Har du evt forslag til hvilken krakk man kan bruke? Holder det med denne? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60265163/eller må man ha noe mer solid? Hva er ca høyde på det dere "stepper" opp på på treningssenteret? Anonymous poster hash: f1363...907

Når jeg går på steptimer er det en instruktør som har lagt opp et program til musikk. Vi gjør mange forskjellige trinn på steppen, omtrent som en koreografi. Man kan selvfølgelig trene step hjemme, men da ville jeg funnet videoer som man kan følge.

Man kan ikke bruke en vanlig krakk nei, og den du linker til er alt for liten og upassende til slik type aktivitet. Her har du et eksempel på en stepkasse: http://www.xxl.no/trening-helse/fitness/steppkasse/xxl-steppkasse/p/1072797_1_style

Den kan man bygge opp til tre forskjellige høyder, den er bred og solid, og har gummiknotter under slik at den ikke sklir unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg går på steptimer er det en instruktør som har lagt opp et program til musikk. Vi gjør mange forskjellige trinn på steppen, omtrent som en koreografi. Man kan selvfølgelig trene step hjemme, men da ville jeg funnet videoer som man kan følge.

Man kan ikke bruke en vanlig krakk nei, og den du linker til er alt for liten og upassende til slik type aktivitet. Her har du et eksempel på en stepkasse: http://www.xxl.no/trening-helse/fitness/steppkasse/xxl-steppkasse/p/1072797_1_style

Den kan man bygge opp til tre forskjellige høyder, den er bred og solid, og har gummiknotter under slik at den ikke sklir unna.

Tusen takk! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching, parkour, rulleskøyter, gå i vannkanten, klatre i trær, lek med barn, ridning, sykle/gå istedenfor buss/bil/trikk, gå flere ganger, dans mens du lager mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :blomst:Anonymous poster hash: f1363...907

Bare hyggelig! Lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter brukeren som nevnte padling! Andre alternativer kan være kampsport (spesielt østlige), klatring, ballsport (der de gjør det for gøy), klatring, dans, trommer og enkelte andre instrumenter, sykling, svømming, ridning og mye, mye mer. Tror ofte at det egentlig ikke handler om selve idretten, men om hvor godt miljøet er og at man opplever en følelse av mestring. Det kan gjerne være lurt å finne ut av hvilke idretter du har genetiske anlegg for, da dette kan gi ekstra motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...