Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer kjeder seg å det går alltid ut over meg.

Jeg hadde flere hobbyer når jeg traff han som jeg har sluttet med for han kjeeeeder seg.

Nå har jeg satt ned foten å sagt det bryr jeg meg fint lite om.

Jeg har vert alene med min sønn i 4 år og nå samboer som også har et barn, å sagt jeg trenger den alene tiden til å scrappe, lese eller strikke.

Så han spør meg, hva skal jeg gjøre da??!

Han vil begynne å skyte og fullføre jegerprøven men dette er ikke en hobby som tar for mye tid.

Jeg ber han om å spille play station mens jeg scrapper men det er kjeeeedelig.

Sagt vi kan begynne å trene sammen, det vil han men aldri skjedd å ja jeg spør han hver gang jeg skal trene når ungene ikke er hjemme.

Så trenger ideer til han, så det kan bli litt husfred her :P

Vet jo innerst inne at det ødelegger litt for meg for det eneste han gjør nå er å rydde og vaske for å få tiden til å gå :P hehe ( har det luksus slik)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt litt trening, så holder man kroppen i form samtidig (evt. forbedre). Og man trenger ikke bare pumpe jern på studio, f. eks. svømming, sykling, ballspill etc. er alle morsomme hobbyer. Eller fjellklatring, fallskjermhopping e.l. for de som ønsker litt mer adrenalin. 

Anonymous poster hash: 944fd...d51
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flere hobbyer når jeg traff han som jeg har sluttet med for han kjeeeeder seg.

Jeg har vert alene med min sønn i 4 år og nå samboer som også har et barn, å sagt jeg trenger den alene tiden til å scrappe, lese eller strikke.

Han vil begynne å skyte og fullføre jegerprøven men dette er ikke en hobby som tar for mye tid.

Sagt vi kan begynne å trene sammen, det vil han men aldri skjedd å ja jeg spør han hver gang jeg skal trene når ungene ikke er hjemme.

Vet jo innerst inne at det ødelegger litt for meg for det eneste han gjør nå er å rydde og vaske for å få tiden til å gå :P hehe ( har det luksus slik)

Han kan jo kjøpe seg hest....

Anonymous poster hash: a1b9c...d79

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt litt trening, så holder man kroppen i form samtidig (evt. forbedre). Og man trenger ikke bare pumpe jern på studio, f. eks. svømming, sykling, ballspill etc. er alle morsomme hobbyer. Eller fjellklatring, fallskjermhopping e.l. for de som ønsker litt mer adrenalin.

Anonymous poster hash: 944fd...d51

Det tenker jeg også på.

Tenkte på det i går kveld at jeg kan bli flinkere å motivere han.

Han sier han er skeptisk pågrunn av at jeg er "trent" enn han og at den lille overvekten gjør det vanskelig å holde følge med meg.

Har sagt at vi trenger bare å gå tur sammen i rolig tempo for tiden sammen er viktigere enn det å få en trenings økt ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min begynte med sykling for noen år siden og er blitt rene tour de france frelst. 

Han sykler i snitt 15timer i uka, drar på sykkelferier med sykkelgjengen sin i utlandet. Unner han dette, for da får jeg alenetid med det jeg liker best :)

Anonymous poster hash: 4d158...5b6
  • Liker 2
Skrevet

Fotografering , photoshop, kampsport, fisker og litt viking ting. Sporadisk alt sammen, bortsett fra fotografering og photoshop :-)

Gjest Belle âme
Skrevet

Min kjæreste speler mykje fotball, henger med kompiser og gamer.

AnonymBruker
Skrevet

Samboer jakter fra september til februar, medlem av pistolklubb og skytterlag. Radiostyrt helikopter har han 4 av (slike store dyre til 20000+), vi har en båt han bruker og styre med. Han skrur og snekrer i huset, spiller gitar og xbox.

Anonymous poster hash: 996eb...975

AnonymBruker
Skrevet

Med tre unger, hus og hytte er det lite tid til å kjede seg.

Han holder på med div vedlikehold ute, spiller fotball en gang i uken, drikker øl med kompiser en sjelden gang, kjører på unger, går på tur med hunden og spiller Playstation.

Jeg styrer på med mitt når jeg måtte ønske, hadde klikket om jeg måtte være selskapsdame.

Anonymous poster hash: 88e9d...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg også på.

Tenkte på det i går kveld at jeg kan bli flinkere å motivere han.

Han sier han er skeptisk pågrunn av at jeg er "trent" enn han og at den lille overvekten gjør det vanskelig å holde følge med meg.

Har sagt at vi trenger bare å gå tur sammen i rolig tempo for tiden sammen er viktigere enn det å få en trenings økt ut av det.

Ja, det skjønner jeg. Gjerne fortell han at det er han som styrer tempoet, med mindre du ikke har sagt det allerede. Han føler vel seg som last, og det er jo forståelig. 

Hva er det han liker å gjøre da? Er han kreativ eller ikke? Liker han håndarbeid eller ikke? Liker han aktiviteter der han bruker hele kroppen eller ikke? Ønsker han å være sosial i hobbyene sine, eller er det noe  han vil gjøre alene? Er han musikalsk eller ikke? 

For min del liker jeg veldig godt å lage mat og prøve meg litt frem. Dersom jeg hadde gått og kjedet meg hjemme hadde dette vært noe jeg hadde brukt mer tid på. Kjøpe noen matlagingsbøker, se på noen videoer, søke etter oppskrifter, og selvsagt å prøve meg selv frem. Når jeg gjør det i hverdagen lager jeg ofte middagsretter. Som oftest fungerer det og er godt, men det er jo også noen retter som ikke blir noe særlig. Nå om sommeren passer det ypperlig å utforske litt med grillen, og finne litt nye og kreative retter. Grilling er jo generelt noe mange menn liker. 

Klatring og tennis er noe jeg også liker veldig godt, men her trenger man jo faktisk en partner. Har han noen han kan finne en hobby sammen med da (bortsett fra deg)? 

Anonymous poster hash: 2717d...bf3

Skrevet

Ski, fotball, volleyball og sykling går det mest i her. Nå driver han i tillegg å bygger ut huset, så det tar også mye av tiden hans. Han er foresten veldig opptatt av sport og sportsrevyen/sporten må han se hver kveld 😝

Skrevet (endret)

Hobbyen til mannen er bil, skru på bil, bygge bil++ ellers bruker han også mye av fritiden til å snekre og vedlikeholde hus og garasje, og gå tur med bikkja:)

Endret av Tinuwiel
Skrevet (endret)

min kjæreste elsker alt som har med gambling og spilling å gjøre. Trav, poker, fotball, u name it. Han er ganske god og, så han har vunnet en del penger på det. Han er på travbanen hver onsdag, og har jevnlig pokerkveld med gutta. Så det er en ganske sosial hobby.  Ellers er han veldig opptatt av film og er mye på kino.

Endret av miaw
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Min er ganske sosial med venner, konserter, fotball, matlaging

Skrevet

Han gamer,mekker på båten vår og spiller paintball en gang i uken.Vi danser også salsa sosialt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Min mekker på bil, fisking, radiostyrte biler/helikopter og duppedingser til mobil/bil osv

Anonymous poster hash: 5822f...93a

Skrevet

Musikk er den største hobbyen hans, alt ved musikk er hans livs lidenskap. Han er en samler av vinyler, musikkutstyr, han har spilt i flere band og spiller flere instrumenter. Det tar mye av tiden hans, spesielt bandøvingen. Men jeg har aldri møtt en så artistisk og lidenskapelig person med så sterk drivkraft som han har, så jeg støtter han selv om det er tøft.

Trening er en annen hobby, og han trener muay thai, som er en kampsport.

Han er også et friluftsmenneske. Dette er jo heldigvis bare noe som går etter sesong, da vi bor i nord. Han er mye på fjellturer, vandringer, fisketurer, og høsting av planter og diverse arter som kan tilberedes hjemme og spises.

Alt som har med andre verdenskrig er også en stor hobby, og om sommeren bruker han å dra på metallsøking i området hvor vi bor.

Tvspill er også en stor hobby for han, som også er meget tidskrevende.

AnonymBruker
Skrevet

Det som slår meg med denne tråden er hvor forskjellige kvinner og menn er.😂 Kvinner og menn har totalt forskjellige interesser. Og folk mener fortsatt det ikke skal være forskjell på menn og kvinner? Kvinner liker å strikke, trene, være sosial, shoppe, bake osv osv.

Menn er besatt av alt som har motor som bil, båter og radistyrte ting, fotball, øl, poker, gaming, jakt, våpen osv osv.

Tror det er viktig å la damer få være damer og menn være menn. Det tror jeg alle er tjent med.:)

Anonymous poster hash: 3985c...d71

• Liker 1
Skrevet

Foreslå at han begynner med geocaching. Får frisk luft, mulighet for mosjon, og potensielt ganske vanedannende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye av fritiden hans går ut på å sparke ball med venner. Be han om p starte med fotball eller andre idretter som basket osv

Anonymous poster hash: d6924...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...