Gå til innhold

Hvor viktig er håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor mener du at det er det eneste ærlige svaret? :klo:

Det er ingen som egentlig liker fårikål, for JEG syns nemlig det smaker dritt.

Tror du det er tilfeldig at etter at jeg skrev min mening rant plutselig inn med like kommentarer? Ingen tørde å bryte isen.

 

Hvis du leser tråder som omhandler hvilke utseendetrekk damer ønsker i en mann, kan jeg si deg at mange av ønskene er at han skal ha håret i behold.

Anonymous poster hash: 8cd15...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er ikke politisk korrekt å si noe annet enn at det "ikke betyr noenting" ...

 

Vi menn som har levd en stund både "med" og "uten" hår kan alle avkrefte den myten rimelig kontant.

 

Det jeg ikke fatter er hvorfor så mange er så opptatte av å være politisk korrekte istedenfor å uttrykke sine

meninger fritt ..vi er på et forum, det er det som er meningen.

 

 

Anonymous poster hash: 65434...de6

 

WORD!

Anonymous poster hash: 8cd15...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er tilfeldig at etter at jeg skrev min mening rant plutselig inn med like kommentarer? Ingen tørde å bryte isen.

Hvis du leser tråder som omhandler hvilke utseendetrekk damer ønsker i en mann, kan jeg si deg at mange av ønskene er at han skal ha håret i behold.

Anonymous poster hash: 8cd15...af4

Rant og rant....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant og rant....

 

Må alltid være noen som tar alt bokstavelig.

Anonymous poster hash: 8cd15...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alltid være noen som tar alt bokstavelig.

Anonymous poster hash: 8cd15...af4

Og alltid noen som må overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare basert på håret og det er mange mange andre ting som er med på å gjøre en mann attraktiv, men, men:

Hvis hårveksten blir veldig tynn som hvis det kommer en tydelig måne, da synes jeg det er finest om mannen shaver hele hodet. Det er kjempefint på mange menn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte på denne tråden da jeg var ute i kveld. Hår har virkelig ikke noe å si for meg. Et godt smil eller øyne med liv tar fokus. Hva som skjer på hodet, legger jeg ikke merke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en ærlig kvinne her. Skallede menn vil nok være turn-off for deg frem til 30-års alderen når du vil trenge en desperat betaforsørger for å stifte familie med, da finnes det hundrevis av slike tilgjengelig, om du vil riske få en skallet sønn da.

Det arves via mor, ikke far. Og det er uattraktivt. Men jeg tror du sliter enda mer med din uattraktive personlighet.

Anonymous poster hash: d3999...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jenter: hvor mye betyr det at en gutt har lite /tynt hår?

Hilsen en som har litt tynt hår! Dette plager meg daglig!

Anonymous poster hash: 1738b...b63

For meg betyr det ingenting! :hug:

Anonymous poster hash: a8c0d...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du gjør det samme og du vil lett se at hårtapende menn har i snitt har mindre pene damer ved sine sioe, spesielt blant ungdommen 18-24 år. En mann vil alltid ha de fineste damene, en skalla mann må ofte ta til takke med overvektige kvinner. Utseendemaksimering kan ta en til et visst punkt.

Folk som ikke har opplevd hårtap selv har ingen myndighet på temaet og bør holde kjeft, noe denne tråden beviser.

Jeg har ikke noe problem med å se at det å miste hår/bli tynn i håret føles som et "tap" for menn og vi kvinner hadde nok kun forstått dette om vi selv gjorde det.

 

Det at menn sliter når hårtap er et faktum, handler om langt mer enn forfengelighet tror jeg. Det ligger noe i det å miste noe som "definerer" deg/er deg som vi kvinner kanskje ikke helt forstår pga manglende erfaring med det. Alle vet at de som mister/taper hår ved sykdom opplever det som svæt traumatisk. Det burde ikke være så  vanskelig egentlig for oss kvinner å forstå at dette er vanskelig og at det er en dårlig trøst at vi sier at det ikke spiller noen rolle for oss. 

 

Men det utelukker ikke at vi faktisk snakker sant  når vi sier akkurat det, vi som faktisk sier at det ikke er av betydning. Det kan du faktisk velge å tro selv om du sørger over tapet av hår.

 

Jeg forstår med andre ord noe av sorgfølelsen over tapet, men jeg ønsker å bli trodd når jeg sier at min hårløse mann er den kjekkeste og "snillest"e mannen jeg noensinne har vært med. Han hadde ikke hår da jeg traff ham og jeg har aldri savnet hår på ham. Jeg er heller ikke i kategorien lite attraktiv ;)

 

 

Anonymous poster hash: e1cc6...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en del an på hodeformen om man passer å ha hår eller være skallet....

 

Er man skallet så er man mer avhengig av å ha en gjennomtrent fysikk for å se bra ut. 

 

Er man tynn\hengslete eller "feit" så ser man enten bare litt sånn småsyk ut eller som en litt

gammel avdanka mann med dårlige livsvaner. 

 

Jeg startet å miste håret sånn i midten av 20årene og var helt skallet når jeg var 30år. 

Jeg hadde testa den "shaved" looken tidligere før jeg mista håret og jeg passet den absolutt ikke.

Så det var ganske tungt når jeg så hvilken vei det hele gikk, ikke mye å se frem til med den erfaringen.

 

Så det tror jeg kan være mye av den psykologiske forklaringen mange menn har til at de tviholder på

håret de har så lenge de kan ..selv om det nok er bedre å bare ta alt fra et visst tidspunkt av.

 

...og etter noen år som skalla nå så har ikke blitt noen damer på meg siden håret forsvant nei :laugh:

 

Det er definitivt en enten eller greie. Passer du det så no worries, hvis ikke så er det mer forståelig

at man sliter på den dame fronten. Tror heller ikke så mange menn hadde tatt det såpass tungt om det i praksis ikke hadde noen betydning. 

 

Argumentet om at den eller den filmstjernen er skallet og mega sexy holder ikke ettersom den personen 

har vært heldig som passer et barbert hode. Det er ikke regelen men unntaket kalles det vel :) 

 

 

 



Anonymous poster hash: 65434...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det arves via mor, ikke far. Og det er uattraktivt. Men jeg tror du sliter enda mer med din uattraktive personlighet.

Anonymous poster hash: d3999...a11

 

Personlighet? Tror du på julenissen også? Den personlighetsmyten ble deubnket for lenge siden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlighet? Tror du på julenissen også? Den personlighetsmyten ble deubnket for lenge siden

https://www.youtube.com/watch?v=VTwSSTWfwuM

Det er ikke til å stikke under en stol at du virker litt...intens. Mulig du ikke er sånn i virkeligheten, men her fremstår du ikke akkurat som drømmemannen. Er som sagt helt enig med deg at håret (og ørten andre estetiske og sosiale faktorer) er viktige, men tviler heller ikke på at tonen din her kan være en dealbreaker for mange.

Anonymous poster hash: dd0a9...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at du virker litt...intens. Mulig du ikke er sånn i virkeligheten, men her fremstår du ikke akkurat som drømmemannen. Er som sagt helt enig med deg at håret (og ørten andre estetiske og sosiale faktorer) er viktige, men tviler heller ikke på at tonen din her kan være en dealbreaker for mange.

Anonymous poster hash: dd0a9...14c

 

Ah, ekspertråd fra en anonym feiging, priceless

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, ekspertråd fra en anonym feiging, priceless

 

Den kommentaren der hjalp liksom ikke på inntrykket. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren der hjalp liksom ikke på inntrykket. :P

 

Hva så? Jeg har postet bevis for hvor mye utseende teller alle situasjoner, og når AB ikke har argumenter så fokuserer hun heller på min person som en skandaløs tøs, det ække bra debattskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Jeg har postet bevis for hvor mye utseende teller alle situasjoner, og når AB ikke har argumenter så fokuserer hun heller på min person som en skandaløs tøs, det ække bra debattskikk.

 

For all del, jeg er enig med deg i at utseendet teller. Jeg tror du vektlegger håret for mye, men jeg tror Petras fullstendige avfeiing er drøyere enn påstandene du kommer med. Det ABen på midten av siden påpeker er imidlertid at dersom du argumenterer på en lignende måte i virkeligheten som du gjør her, vil det være enn større turn off enn manglende hår noengang vil være. Du kan ikke levere mengder av nedlatende generaliseringer for å så akke deg når noen kommenterer fremferden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg er enig med deg i at utseendet teller. Jeg tror du vektlegger håret for mye, men jeg tror Petras fullstendige avfeiing er drøyere enn påstandene du kommer med. Det ABen på midten av siden påpeker er imidlertid at dersom du argumenterer på en lignende måte i virkeligheten som du gjør her, vil det være enn større turn off enn manglende hår noengang vil være. Du kan ikke levere mengder av nedlatende generaliseringer for å så akke deg når noen kommenterer fremferden din.

 

Jeg sier bare meningen min innenfor tema basert på min (og flere andre baldcels) erfaring, enkelte her takler ikke sannhetene og tyr dermed til desperate hoe moves, som å dra frem min "personlighet" på nettet. Noe som bare er intetsigende tøv, duh, selvfølgelig "snakker" jeg ikke sånn i virkeligheten, det er en helt annen setting med andre forutsetninger og dynamikk.. Hvis de mener at personlighet trumfer utseende kan de heller poste noe bevis for dette. Sånne "hjelpende råd" som dere kommer er bare kleint, for deres del.

Endret av Jegern Puahate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...