Gå til innhold

Knipse på barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ferie med noen familiemedlemmer for litt siden og reagerte veldig på at de knipser på barna når barna skal lye dem. Selv mener jeg det er en uting å knipse på andre mennesker og syntes det er nedverdigende. Mannen mener jeg overreagerer.

Av ren nysjerrighet lurer jeg på hva er vanlig blandt andre?

Anonymous poster hash: 0353a...225

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mor gjorde det på meg og mine søsken da vi var barn, og jeg har tatt henne i å gjøre det på mitt barn også. Hun har fått klar beskjed fra meg om at hun ikke får lov til å gjøre det på mitt barn. Hva hun gjorde på meg og mine søsken da vi var barn er historie, men hva som skjer med mitt barn er det meg og min mann som har råderett over.

Anonymous poster hash: 8da2d...d47
  • Liker 2
Skrevet

Ja, det er nedverdigende og signaliserer at det er greit ty til kroppslig maktbruk (selv om det er veldig mild maktbruk). Irriterer meg over slike foreldre, som må ta i bruk sånne metoder. Lurer av og til hvorfor de får barn....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts her; nener forresten ikke fysisk knipsing på hender men slik man knipser på hunder for at de skal lye. Burde nok spesifisert det bedre. Pappa knipset slik på pss, kanskje derfor jeg reagerer så veldig sterkt. Opplevde det som autoritært og nedverdigende.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vold. Vold er straffbart. Dere bør anmelde.

Anonymous poster hash: ad8ca...344
Skrevet

Mener du at de knipser barna på hånden el.l hvis de peller på ting? Det er vel forbudt ved lov?

Mener du derimot at de knipser etter dem, er det vel i verste fall dårlig skikk. Man knipser ikke etter kelnere, ei heller etter egne (eller andres) barn.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du kan jo spørre disse voksne fam.medlemmene hvordan de ville følt det

hvis de fikk kritikk av sjefen på jobb etterfulgt av et par klips?

Det er ikke greit, nedverdigende og kroppslig maktmisbruk! Jeg hadde sagt

fra til dem!

Endret av Jobbermedbarn
Skrevet

Jeg var på ferie med noen familiemedlemmer for litt siden og reagerte veldig på at de knipser på barna når barna skal lye dem. Selv mener jeg det er en uting å knipse på andre mennesker og syntes det er nedverdigende. Mannen mener jeg overreagerer.

Av ren nysjerrighet lurer jeg på hva er vanlig blandt andre?

Det er definitivt nedverdigende og all grunn til å reagere. Si fra! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest ditt andre innlegg ser jeg for meg at de knipser med fingrene for å få oppmerksomheten til barna? Ser ikke problemet med det...

Anonymous poster hash: eed49...9e2
  • Liker 1
Skrevet

Etter å ha lest ditt andre innlegg ser jeg for meg at de knipser med fingrene for å få oppmerksomheten til barna? Ser ikke problemet med det...

Shait, det gjelder å lese ordentlig skjønner jeg. Enig med siste taler....... :natti:

Gjest Evans
Skrevet

Jeg trodde det var snakk om å knipse på selve barnet, for eksempel knipse det på nesa, men ser at det er knipsning i lufta.

Knipse som man knipser på en kelner (man gjør vel strengt talt ikke det lenger), syns jeg ikke er noe å bry seg om. Noen plystrer på unga, noen klapper hendene to ganger sammen for å signalisere at "nå må dere komme".

Folk gjør vel ulike ting for at barna skal komme eller høre etter, så lenge det ikke er snakk om ting som kan skremme barna eller skade de fysisk eller psykisk syns jeg det er greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Uansett er ikke slik knipsing for å "få oppmerksomheten" til barna. Det er for å fortelle at "jeg er sjefen", hør etter! Dårlig, dårlig. Går an å fortelle det på andre måter. 

Barn er ikke hunder heller.

Anonymous poster hash: 7767f...b1a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett er ikke slik knipsing for å "få oppmerksomheten" til barna. Det er for å fortelle at "jeg er sjefen", hør etter! Dårlig, dårlig. Går an å fortelle det på andre måter. 

Barn er ikke hunder heller.

Anonymous poster hash: 7767f...b1a

Men de voksne er jo sjefen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har aldri sett noen knipse til hunder jeg.. Og hva betyr lye?

Anonymous poster hash: ae085...fd9

• Liker 1
Skrevet

Jo, knipsing er jo faktisk for å fange oppmerksomheten til noen. De har sikkert lært de opp til at når de knipser, skal de stoppe opp og høre hva de sier, eller stoppe opp og tenke om de gjør noe galt. Kanskje de trenger et signal for å stoppe opp.

Har faktisk aldri sett noen gjøre dette, ikke en gang på kelnere. Men har jo fått med meg at det er uhøflig. Litt vanskelig å legge meg opp en mening når jeg ikke ser det selv.

Skjønner at TS ikke vil de skal gjøre dette på TS sine barn, men ville ikke lagt meg opp i hva de gjorde med sine egne barn.

Skrevet

Men de voksne er jo sjefen..

Ikke sjef - men veileder. Burde i alle fall være det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg knipser av og til. Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til fireåringen, men hun reagerer alltid på et knips i kombinasjon med et skarpt 'hei'. Da er oppmerksomheten til stede, og det er mulig å fortelle henne at 'vi skal i den retningen' eller 'det er på tide å få på seg skoene'.

Hun sliter litt ekstra med konsentrasjon og det å fokusere riktig, men når jeg knipser så retter hun så å si alltid fokus mot meg. For oss fungerer det mye bedre enn å løpe etter henne/ta henne i armen for å få henne til å lytte. Det gir rett og slett et signal om at det kommer viktig informasjon.

Anonymous poster hash: 72916...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da knipsingen ikke er av den fysiske typen synes jeg virkelig ikke det er noe å bry seg om. Noen knipser, noen plystrer.

Anonymous poster hash: b8910...606

• Liker 1
Skrevet

har aldri sett noen knipse til hunder jeg.. Og hva betyr lye?

Anonymous poster hash: ae085...fd9

Jeg tror du spør bare for å være vrang, men "lye" betyr å adlyde, høre etter.

• Liker 2
Skrevet

Det er vold. Vold er straffbart. Dere bør anmelde. Anonymous poster hash: ad8ca...344

er du gal? Det er en helt feil måte å behandle barn på, men det er da ikke vold! De rører jo ikke ungen, tror ikke anmeldelse ville kommet langt
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...