Jolene Skrevet 14. juli 2015 #41 Del Skrevet 14. juli 2015 nei, nei så klart ikke. Jeg vet jo at mange tror at overvekt = store bryster. Men det stemmer som sagt ikke alltid. Og klesstilen min, jeans og hettegenser. Noen ganger "helt tette", ellers så bruker jeg slike hettegensere med glidelås, kaller det for hettegenser jeg Gjerne 3-4 nummer for store. Jo større, jo bedre. Før var det "verre", jeg gikk 4 år med KUN joggebukser. Læreren min på ungdomskolen gråt da hun så meg i jeans siste skoledag i 10. For hun hadde ikke sett meg i noe slikt før Nå har jeg 1 genser som er 6XL (L og XL er min egentlige størrelse), og den brukes kun hjemme. For den er så god og varm! Og ikke minst behagelig. Den største genseren jeg har ellers, er i 2XL, men den er ganske liten i størrelsen og er en 1XL-XL egentlig. Selv om at jeg trekkes mot de største størrelsene, så prøver jeg å velge de som ser litt mer.. "flatterende" ut. Men det å pynte meg tørr jeg ikke. Vet ikke om det er det at jeg sliter med selvbilde, eller om det er det at jeg har sosial angst som gjør det. Har aldri gått ute med verken shorts, tights eller kjoler/skjørt. Sist gang jeg hadde på meg kjole så var jeg 2 år. Jeg liker BH som "separerer" brystene litt, altså monoboobs er ikke hyggelig. Noe som gir god støtte, og et bittelitt løft. Men ikke overdrivelse på løften, ønsker ikke å kveles av mine egne bryster Aller helst så vil jeg ha noe som presser de inn litt, for å få de til å se mindre ut. Men det fører til smerte og ubehag. Har sett noen "brystvortedekkere" på ebay... kanskje jeg kan prøve de ut å se om de funker. V-hals ser ikke bra ut på meg, samme hvor kort eller lang splitten er. Det får brystene mine til å faktisk se større ut, for presset blir på helt feil plass. Slik som en t-skjorte, og om jeg går for en lengre så vises for mye av brystene. Singlet er det eneste som ikke ser så ille. Bortsett fra pripne jenter som ikke tåler å se andre med kløft og menn ser på det som en invitasjon. googlet "singlet" og fant et bilde.. jeg er jo større. men bruker å ha den så høyt, og du ser like mye slik som på det bilde. Men så klart, står du helt inntil meg og er noen cm høyere så ser du jo rett ned, men det gjelder vell for alle, små og store. http://images.bubbleroom.se/data/product/300w/noos-singlet-53285-7ff12.jpg Jeg kan ikke bruke store singletter, for da ser jeg større ut, for det får magen til å se større ut. For brystene er "lengre ute", slik at det ser da ut som et telt ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd [Advarsel: Dette kan kanskje virke litt krast ( ), men pakker ikke inn ordene mine.] Slutt å kjøpe store gensere. Store gensere gjør jo nettopp det at du ser større ut. Dessuten vil det slettes ikke være flatterende på grunn av brystene og deres størrelse. Kjoler. Finn en kjoletype som passer deg, din fasong og kropp. Fremhev det du ønsker å fremheve, skjul det du måtte ønske å skjule (når jeg ikke vet hvordan fasong du har, eller hvordan kropp du har blir kjoletyper vanskelig å anbefale.) Hvorfor anbefaler jeg kjoler til en som ikke går med kjoler tenker du sikkert? Nettopp fordi jeg tror du trenger litt variasjon, samtidig som du trenger å fremheve de tingene du liker ved kroppen din. Ved å bevisst søke etter klesplagg en ikke er vant med kan man oppleve en aha-opplevelse. (Vært der selv, men da med andre ting.) Kjøp brystvorte-skjulere. Da kan du bruke den bhen du måtte ønske, fordi du får skjult det som eventuelt måtte plage deg med synlige brystvorter. Angående bher; Det finnes en rekke nettbutikker for dette, har hørt veldig mye om Brastrop, kanskje du finner den typen du måtte søke? Jeg tror dessuten at en t-shirt bh eller en balconette-bh kan være noe for deg. T-shirt bh vil gi et lite løft, men den er uten vattering, så den gir støtte uten å synes under klærne. En balconette-bh vil gi et løft, men fra undersiden og er ikke med vattering den heller. Livvidde på bukser kan ha mye å si for en silhuett. En bukse med høyt liv gir som regel en penere figur enn en bukse med lavt liv. Dette kan være med på å balansere ut brystene dine også, fordi da blir det flere fokus-områder enn kun bryster alene. Det finnes mange måter å "dempe" bryster. En vest utenpå en singlet, et lengre smykke eller en cardigan vil automatisk balansere selve inntrykket. Det samme vil en ensfarget overdel. Mørke farger forminsker, lysere farger forstørrer. Hettegensere = NEI En hettegenser vil være med på å gi deg volum, hvilket jeg antar du ikke er ute etter (se punkt 1). Derimot finnes det en rekke alternativer du kan benytte deg av. En cardigan med en v-hals også har du en topp inni med rund hals. Kombiner dette med et fint smykke og voilá! I det hele tatt kan det være lurt å balansere bekledning dersom brystene og/eller kroppen er til besvær. Du skal selvsagt føle deg komfortabel med hvordan du kler deg, for det er jo tross alt det viktigste Den singletten du lenket til var slettes ikke ille, men jeg ville anbefalt deg litt bredere stropper. Selve utringingen var det i hvertfall IKKE noe galt med. Om noen skulle se stygt på deg på grunn av kløft eller annet, så er det DE som har et problem, IKKE DU. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 14. juli 2015 #42 Del Skrevet 14. juli 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #43 Del Skrevet 14. juli 2015 [Advarsel: Dette kan kanskje virke litt krast ( ), men pakker ikke inn ordene mine.] Slutt å kjøpe store gensere. Store gensere gjør jo nettopp det at du ser større ut. Dessuten vil det slettes ikke være flatterende på grunn av brystene og deres størrelse. Kjoler. Finn en kjoletype som passer deg, din fasong og kropp. Fremhev det du ønsker å fremheve, skjul det du måtte ønske å skjule (når jeg ikke vet hvordan fasong du har, eller hvordan kropp du har blir kjoletyper vanskelig å anbefale.) Hvorfor anbefaler jeg kjoler til en som ikke går med kjoler tenker du sikkert? Nettopp fordi jeg tror du trenger litt variasjon, samtidig som du trenger å fremheve de tingene du liker ved kroppen din. Ved å bevisst søke etter klesplagg en ikke er vant med kan man oppleve en aha-opplevelse. (Vært der selv, men da med andre ting.) Kjøp brystvorte-skjulere. Da kan du bruke den bhen du måtte ønske, fordi du får skjult det som eventuelt måtte plage deg med synlige brystvorter. Angående bher; Det finnes en rekke nettbutikker for dette, har hørt veldig mye om Brastrop, kanskje du finner den typen du måtte søke? Jeg tror dessuten at en t-shirt bh eller en balconette-bh kan være noe for deg. T-shirt bh vil gi et lite løft, men den er uten vattering, så den gir støtte uten å synes under klærne. En balconette-bh vil gi et løft, men fra undersiden og er ikke med vattering den heller. Livvidde på bukser kan ha mye å si for en silhuett. En bukse med høyt liv gir som regel en penere figur enn en bukse med lavt liv. Dette kan være med på å balansere ut brystene dine også, fordi da blir det flere fokus-områder enn kun bryster alene. Det finnes mange måter å "dempe" bryster. En vest utenpå en singlet, et lengre smykke eller en cardigan vil automatisk balansere selve inntrykket. Det samme vil en ensfarget overdel. Mørke farger forminsker, lysere farger forstørrer. Hettegensere = NEI En hettegenser vil være med på å gi deg volum, hvilket jeg antar du ikke er ute etter (se punkt 1). Derimot finnes det en rekke alternativer du kan benytte deg av. En cardigan med en v-hals også har du en topp inni med rund hals. Kombiner dette med et fint smykke og voilá! I det hele tatt kan det være lurt å balansere bekledning dersom brystene og/eller kroppen er til besvær. Du skal selvsagt føle deg komfortabel med hvordan du kler deg, for det er jo tross alt det viktigste Den singletten du lenket til var slettes ikke ille, men jeg ville anbefalt deg litt bredere stropper. Selve utringingen var det i hvertfall IKKE noe galt med. Om noen skulle se stygt på deg på grunn av kløft eller annet, så er det DE som har et problem, IKKE DU. Takk for gode tips :D Jeg har aldri vært komfortable i min egen kropp. Jeg gjør alt jeg kan for å skjule, og vet godt at en 6XL hettegenser får meg til å se større ut. Men, det gjør at JEG føler meg tryggere ute blant folk. Jeg har jobbet med selvbilde en god stund, men føler jeg ikke kommer noen vei. Det å snu 25 år med samme tankegang og selvforakt er ikke så lett. Og forandringer skjer ikke over natten Følger meg ikke komfortable med å bli sett, og ikke minst få positive (eller negative) bemerkninger for klærne jeg bruker. Jeg vil helst forsvinne i mengden, eller.. egentlig så vil jeg flytte langt inni skogen og være lang fra mennesker for evig og for alltid. jeg ser store kvinner med god klesstil, og er misunnelig. For de finner klær som ser pent ut på de, samme hvilken størrelse det er. Mens jeg finner aldri noe. Smykker har jeg prøvd, har 40+ smykker, noen av de er det lengste man finner, eller som JEG har funnet. De går ned til navlen på "normale" folk, men hos meg så faller de rett ned i kløften Letter etter så lange lenker som mulig, slik at jeg kan bruke de smykkene som normale folk. ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #44 Del Skrevet 14. juli 2015 [Advarsel: Dette kan kanskje virke litt krast ( ), men pakker ikke inn ordene mine.] Slutt å kjøpe store gensere. Store gensere gjør jo nettopp det at du ser større ut. Dessuten vil det slettes ikke være flatterende på grunn av brystene og deres størrelse. Kjoler. Finn en kjoletype som passer deg, din fasong og kropp. Fremhev det du ønsker å fremheve, skjul det du måtte ønske å skjule (når jeg ikke vet hvordan fasong du har, eller hvordan kropp du har blir kjoletyper vanskelig å anbefale.) Hvorfor anbefaler jeg kjoler til en som ikke går med kjoler tenker du sikkert? Nettopp fordi jeg tror du trenger litt variasjon, samtidig som du trenger å fremheve de tingene du liker ved kroppen din. Ved å bevisst søke etter klesplagg en ikke er vant med kan man oppleve en aha-opplevelse. (Vært der selv, men da med andre ting.) Kjøp brystvorte-skjulere. Da kan du bruke den bhen du måtte ønske, fordi du får skjult det som eventuelt måtte plage deg med synlige brystvorter. Angående bher; Det finnes en rekke nettbutikker for dette, har hørt veldig mye om Brastrop, kanskje du finner den typen du måtte søke? Jeg tror dessuten at en t-shirt bh eller en balconette-bh kan være noe for deg. T-shirt bh vil gi et lite løft, men den er uten vattering, så den gir støtte uten å synes under klærne. En balconette-bh vil gi et løft, men fra undersiden og er ikke med vattering den heller. Livvidde på bukser kan ha mye å si for en silhuett. En bukse med høyt liv gir som regel en penere figur enn en bukse med lavt liv. Dette kan være med på å balansere ut brystene dine også, fordi da blir det flere fokus-områder enn kun bryster alene. Det finnes mange måter å "dempe" bryster. En vest utenpå en singlet, et lengre smykke eller en cardigan vil automatisk balansere selve inntrykket. Det samme vil en ensfarget overdel. Mørke farger forminsker, lysere farger forstørrer. Hettegensere = NEI En hettegenser vil være med på å gi deg volum, hvilket jeg antar du ikke er ute etter (se punkt 1). Derimot finnes det en rekke alternativer du kan benytte deg av. En cardigan med en v-hals også har du en topp inni med rund hals. Kombiner dette med et fint smykke og voilá! I det hele tatt kan det være lurt å balansere bekledning dersom brystene og/eller kroppen er til besvær. Du skal selvsagt føle deg komfortabel med hvordan du kler deg, for det er jo tross alt det viktigste Den singletten du lenket til var slettes ikke ille, men jeg ville anbefalt deg litt bredere stropper. Selve utringingen var det i hvertfall IKKE noe galt med. Om noen skulle se stygt på deg på grunn av kløft eller annet, så er det DE som har et problem, IKKE DU. og btw, det å skrive advarsel er ikke nødvendig. Synes det er bra at du sier ting rett frem! ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 14. juli 2015 #45 Del Skrevet 14. juli 2015 Takk for gode tips :D Jeg har aldri vært komfortable i min egen kropp. Jeg gjør alt jeg kan for å skjule, og vet godt at en 6XL hettegenser får meg til å se større ut. Men, det gjør at JEG føler meg tryggere ute blant folk. Jeg har jobbet med selvbilde en god stund, men føler jeg ikke kommer noen vei. Det å snu 25 år med samme tankegang og selvforakt er ikke så lett. Og forandringer skjer ikke over natten Følger meg ikke komfortable med å bli sett, og ikke minst få positive (eller negative) bemerkninger for klærne jeg bruker. Jeg vil helst forsvinne i mengden, eller.. egentlig så vil jeg flytte langt inni skogen og være lang fra mennesker for evig og for alltid. jeg ser store kvinner med god klesstil, og er misunnelig. For de finner klær som ser pent ut på de, samme hvilken størrelse det er. Mens jeg finner aldri noe. Smykker har jeg prøvd, har 40+ smykker, noen av de er det lengste man finner, eller som JEG har funnet. De går ned til navlen på "normale" folk, men hos meg så faller de rett ned i kløften Letter etter så lange lenker som mulig, slik at jeg kan bruke de smykkene som normale folk. ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Får bare lyst til å gi deg en klem jeg! Dersom du vil og føler for, kan du gjerne sende meg en PM. For om jeg får vite litt mer om deg, kan jeg kanskje hjelpe deg litt på veien? (For da trenger du ikke utlevere alt av info i en åpen tråd) og btw, det å skrive advarsel er ikke nødvendig. Synes det er bra at du sier ting rett frem! ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Godt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 14. juli 2015 #46 Del Skrevet 14. juli 2015 Forøvrig, dersom du sender en PM; alt blir mellom oss uansett hvem du er her inne på forumet. Jeg skiller veldig kraftig mellom PM og tråder da det er et skille jeg synes man burde respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #47 Del Skrevet 14. juli 2015 Forøvrig, dersom du sender en PM; alt blir mellom oss uansett hvem du er her inne på forumet. Jeg skiller veldig kraftig mellom PM og tråder da det er et skille jeg synes man burde respektere. kanskje jeg tar kontakt en dag. synes det er flaut å syte over noe som er så tabulagt. Mange betaler flere tusen for å få større bryster, og her sitter jeg å griner i frustrasjon for å ha så store! Noe jeg har fått helt gratis. ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #48 Del Skrevet 14. juli 2015 Er flatbtystet, så misunner dere som i hvertfall har bryster Anonymous poster hash: 34b28...9a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 15. juli 2015 #49 Del Skrevet 15. juli 2015 Vil gjerne gi deg et tips om å ta kontakt med en erfaren sydame. De kan sy topper/ kjoler/gensere som er flatterende med store bryst :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 15. juli 2015 #50 Del Skrevet 15. juli 2015 kanskje jeg tar kontakt en dag. synes det er flaut å syte over noe som er så tabulagt. Mange betaler flere tusen for å få større bryster, og her sitter jeg å griner i frustrasjon for å ha så store! Noe jeg har fått helt gratis. ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Du trenger ikke å synes det er flaut altså. Jeg hjelper deg mer enn gjerne Det er opp til deg hva du vil gjøre Det er aldri en god følelse å ikke være komfortabel i egen kropp, har vært der selv og det påvirker virkelig alle aspekter av livet. Det høres kanskje teit ut, men det gjør det, virkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #51 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg bruker 75G og hater puppene mine. Jeg liker helst å gå uten BH, men det går ikke uten at noen stirrer og ikke kan jeg ha utringning heller. Jeg bruker mye sports-bh for å holde disse på plass. Jeg innbiller meg at de ser mindre ut med sports-bh. Har du tenkt på brystreduksjon, ts? Jeg vurderer det og ønsker meg A-cup. Anonymous poster hash: bebdb...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #52 Del Skrevet 15. juli 2015 Du har 65D og kaller dem små? Det er mer enn en håndfull. Vi som bruker A og B cup har små bryster. Hvis D er små, så er A/B mikroskopisk da..Menn sier til meg at jeg har en håndfull. C er gjennomsnittet til kvinner, i hvert fall i Norge. Anonymous poster hash: 1cac3...af8 Koppen er jo mindre når omkretsen er mindre. Jeg bruker 70C og jeg vil si at jeg har en liten håndfull. Jeg kategoriserer brystene mine som små, men til kroppen min er de helt innenfor og ser ikke så små ut. Anonymous poster hash: 52807...252 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #53 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg bruker 75G og hater puppene mine. Jeg liker helst å gå uten BH, men det går ikke uten at noen stirrer og ikke kan jeg ha utringning heller. Jeg bruker mye sports-bh for å holde disse på plass. Jeg innbiller meg at de ser mindre ut med sports-bh. Har du tenkt på brystreduksjon, ts? Jeg vurderer det og ønsker meg A-cup. Anonymous poster hash: bebdb...dc2 finnes det virkelig sports BHer i så store størrelser?! Oy det viste jeg ikke.. må se om jeg finner meg noen! Kanskje det funker.. ser for meg at det gir mono-boobs da.. men det finnes vell noen med bøyler også. Hvordan blir størrelsene i forhold til vanlige BHer? ts Anonymous poster hash: a0bb7...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #54 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg bruker 70A og trives med det, sånn bortsett fra at de har en ganske så spesiell fasong som gjør at jeg må kjøpe push up. Sliter voldsomt med å finne noen uten push up... Men så blir det jo ikke akkurat en synlig kløft heller for min del Det er også kjedelig å finne klær som henger og slenger over brystet, mye som ikke passer. Anonymous poster hash: a4571...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 15. juli 2015 #55 Del Skrevet 15. juli 2015 Tråden er ryddet for avsporing. Marr, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #56 Del Skrevet 15. juli 2015 Vær glad i puppene du har, store, små eller middels, sier nå jeg. Vi har alle ting vi ikke er så fornøyd med ved kroppen vår, men de fleste av oss er friske og har en fungerende kropp. Det burde være viktigere enn å klage på "bagateller". Mye kan gjøres ved å bruke rett bh-størrelse, rett klesstørrelse og fasong som passer til din kropp. Selv elsker jeg mine store pupper, de er det jeg liker aller best med kroppen min! Etter at jeg fant min rette bh-størrelse, ble jeg enda mer fornøyd. Pleide klemme dem inn i en 80 C, også viser det seg at jeg er en 75 EE! Anonymous poster hash: c41df...8a5 Anonymous poster hash: c41df...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #57 Del Skrevet 15. juli 2015 Vær glad i puppene du har, store, små eller middels, sier nå jeg. Vi har alle ting vi ikke er så fornøyd med ved kroppen vår, men de fleste av oss er friske og har en fungerende kropp. Det burde være viktigere enn å klage på "bagateller". Mye kan gjøres ved å bruke rett bh-størrelse, rett klesstørrelse og fasong som passer til din kropp. Selv elsker jeg mine store pupper, de er det jeg liker aller best med kroppen min! Etter at jeg fant min rette bh-størrelse, ble jeg enda mer fornøyd. Pleide klemme dem inn i en 80 C, også viser det seg at jeg er en 75 EE! Anonymous poster hash: c41df...8a5 Anonymous poster hash: c41df...8a5 Det er ingen EU størrelse som er EE, da er det UK størrelse. Anonymous poster hash: d3f6d...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #58 Del Skrevet 15. juli 2015 Det er ingen EU størrelse som er EE, da er det UK størrelse. Anonymous poster hash: d3f6d...ab3 Og så? Anonymous poster hash: c41df...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 15. juli 2015 #59 Del Skrevet 15. juli 2015 Vær glad i puppene du har, store, små eller middels, sier nå jeg. Vi har alle ting vi ikke er så fornøyd med ved kroppen vår, men de fleste av oss er friske og har en fungerende kropp. Det burde være viktigere enn å klage på "bagateller". Mye kan gjøres ved å bruke rett bh-størrelse, rett klesstørrelse og fasong som passer til din kropp. Selv elsker jeg mine store pupper, de er det jeg liker aller best med kroppen min! Etter at jeg fant min rette bh-størrelse, ble jeg enda mer fornøyd. Pleide klemme dem inn i en 80 C, også viser det seg at jeg er en 75 EE! Anonymous poster hash: c41df...8a5 Anonymous poster hash: c41df...8a5 Tror jeg ikke har sett 90A før. Eller 85A, men har ikke sjekket ordentlig. For når jeg kommer til BHene så blir jeg så lamslått av hvor mange det er :-p Men det er ikke alltid man kan velge "rett" størrelse på klær. Med kjolen som jeg nevnte tidligere så kom jeg ikke inn i størrelse m. Så hva skal jeg gjøre da? Kunne forsåvidt valgt en annen type kjole, men jeg falt pladask for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #60 Del Skrevet 15. juli 2015 Tror jeg ikke har sett 90A før. Eller 85A, men har ikke sjekket ordentlig. For når jeg kommer til BHene så blir jeg så lamslått av hvor mange det er :-p Men det er ikke alltid man kan velge "rett" størrelse på klær. Med kjolen som jeg nevnte tidligere så kom jeg ikke inn i størrelse m. Så hva skal jeg gjøre da? Kunne forsåvidt valgt en annen type kjole, men jeg falt pladask for den. Kanskje det går an å få en sydame til å fikse den for deg? Anonymous poster hash: c41df...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå