Gå til innhold

Var det en tut jeg så på ultralyd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Var på ultralyd i går og ønsket i utgangspunktet ikke å vite kjønn. Synes det kan være en spennende overraskelse til selve fødselen. Jeg ga beskjed til jordmor at jeg ikke ønsket å vite på forhånd. Likevel føler jeg veldig sterkt at jeg så en gutt der. Hun switchet litt frem og tilbake mellom vanlig 2D og 3D. Når hun peker og forklarer noe i 3D ser jeg lenger ned og ser akkurat noe som ser ut som en penis stikkende oppover mellom bena på babyen. Hun sier ingenting, men videre i undersøkelsen er hun veldig påpasselig med å ikke vise oss så langt ned. Hun sier blant annet "nå må jeg ikke avsløre alt her".

Jeg tenker, en jente hadde jeg ikke klart å sett uansett fra siden, da man må se mellom bena. En gutt kan penis stikke oppover fra sidevsining av babyen.. Har hun ikke da avslørt seg selv? Evt. jeg avslørte det selv da jeg så den lille turen som stakk opp.

Dette blir jo litt tipping, men hva tror dere?

Anonymous poster hash: 9c387...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS

Men føler jo egentlig at jeg vet nå da..og det ville jeg jo ikke.. Litt kjedelig å føle at hun avslørte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Men føler jo egentlig at jeg vet nå da..og det ville jeg jo ikke.. Litt kjedelig å føle at hun avslørte det..

Skal du sikre deg mot det, må du se vekk under ultralyden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være penis du så, det kan også være navlestrengen. Så du vet ikke noe mer enn du gjorde før UL.

Anonymous poster hash: 3c85c...536

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun avslørte i såfall ingenting. Vil du ikke vite må du se bort:) kam like gjerne være navlestrengen:)

Anonymous poster hash: a308f...e94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Det er klart, men regner vel egentlig med at jordmor ville be meg snu seg bort eller si i fra når hun tok litt lenger ned. Siden hun visste jeg ikke ville vite. Jaja, vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vanlig folk er det ikke lett å si hva man ser på UL.

Som regel ser foreldrene navlestrengen eller bare vev i området og tror de ser penis. Jeg bare jatter med, hvis ikke hadde jeg sittet hele dagen og forklart UL-fysikk...

Anonymous poster hash: f035f...623
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert om du klarte å se tissen uten at du fikk det tegnet og forklart. Jeg klarte ikke se det selv om jeg fikk en utskrift med ring rundt tissen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det var når hun plutsleig skiftet over til 3D. Så nesten hele babyen, og nederst i bildet en pik som stakk oppover som lignet mistenkelig på en penis eller en finger. Regner med den ikke har fingre som stikker opp fra bena. Forhåpentligvis i alle fall :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I infoen vi fikk fra sykehuset sammen med innkallingen til OUL stod det skrevet i et lite avsnitt ment til dem som ikke ønsker å vite kjønn om at "vi advarer om at ultralydbilder kan være avslørende!".

Tror altså ikke jordmor kunne gjort så mye annerledes i ditt tilfelle, HVIS det nå var tissen du så :)

Anonymous poster hash: 65908...1f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer tror også at han så kjønn på ul selvom vi ikke ønsker å vite. Vi går ikke ut og kjøper alt blått nå uansett ;) for det kan ha vært mye rart. Er det en gutt så er det gøy, er det en jente er det like gøy :) jeg føler jeg er like uviten som før vi var der.

Anonymous poster hash: 88631...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så lett at det var en gutt på ordinær ultralyd, jeg vil tro det var en penis du så:)

Jeg spurte og jordmor bekreftet det. Viste oss også pungen.

Da vi var på ultralyd med storesøster så man ingenting slikt. Navlestrengen er mye tykkere og med tre hvite streker, så en "fingeraktig" ting er nok tissen ja;)

Når man sier man ikke vil vite kjønn betyr det bare at jordmor ikke sier noe. Hun skal ikke behøve å skjule enkelte deler av fosteret, hun må jo sjekke låret og magen osv..

På vår innkallelse sto det også at fosteret ofte avslører seg selv, så dersom det er viktig å ikke vite bør man se bort;) Det betyr jo i praksis at man lett ser guttetissen.

Dette forutsetter at det var rundt uke 18 eller senere da. På tidlig ul kan både gutter og jenter ha en "tut".

Anonymous poster hash: 265fc...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Var på privat ultralyd og har gått litt til denne jordmoren tidligere. Sist var hun veldig flink til å gi beskjed når vi nått snu oss, eller ikke se. Har på en måte en litt mer personlig kommunikasjon med en privat jordmor en kjenner, enn bare en tilfeldig på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så innmari lenge siden noen jeg kjenner fikk vite en rekke ganger på ul at de ventet gutt. Men jaggu var det ei jente som kom ;)

Anonymous poster hash: 3c5d6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...