Gå til innhold

Støtende trenings-bekledning.


Mippi

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1600824.ece

 

En kvinne tolket skiltene til Sats Elixia om trenings-bekledning som at de ville at kvinner skal gjemme kroppen sin og være skamfull over den.

 

Er det virkelig mulig å ta seg så nær av småting,

og ikke minst; feiltolke noe så inni h******?

 

Det eneste Sats Elixia har villet oppnå med slike retningslinjer er at folk skal ha fokus på trening når de er på deres treningssentre. Og hygienen på sentrene er bedre når folk kler mer på seg. Er det virkelig noe å bli støtt av?

 

Hva folk reagerer på er helt uforståelig for meg noen ganger...

 

(Nei, jeg jobber ikke for Sats Elixia).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er bra de stiller med slike regler. Jeg synes det er støtende med folk i minst mulig klær som gnir svette og skitt på alle treningsapparatene, for så bare gå og ikke desinfisere etter seg. ÆSJ



Anonymous poster hash: 7c60f...91a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var merkelige regler jeg. Hva er så støtende med de antrekkene der?

Anonymous poster hash: a077b...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes det er bra de stiller med slike regler. Jeg synes det er støtende med folk i minst mulig klær som gnir svette og skitt på alle treningsapparatene, for så bare gå og ikke desinfisere etter seg. ÆSJ

Anonymous poster hash: 7c60f...91a

 

 

Ja, de folka er de ekleste!

 

Jeg synes ikke det gjør noe at folk viser mye hud dersom de bare trener på mølle e.l., men så fort de trener i styrkerommene synes jeg det er på sin plass å kle på seg slik at man ikke skitner til apparatene mer enn nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Kvinner er sjalu og hater hverandre. Derfor må de ha disse reglene for ikke å miste kunder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å tolke alt i verste mening. Når man stiller krav til bekledning pga. hygiene, så gjelder det alle kjønn. Men jeg er glad jeg begynte å trene ute, slipper jeg å ta i klissvåte treningsbeker.



Anonymous poster hash: 0da40...fdc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var merkelige regler jeg. Hva er så støtende med de antrekkene der?

Anonymous poster hash: a077b...6ab

 

De er jo ikke støtende, men hvorfor er det så ille å be folk kle litt på seg på treningssenteret?

 

Det er vel bare bra med retningslinjer som illustrerer hva SATS Elixia anser for å være akseptabelt, slik at folk kan bruke skjønn. Tror hun dama i artikkelen skjønner at hun hadde kommet inn på Sats slik hun var kledd.

 

Og det er kvalmt med folk i styrkerommet som gnir fettete hud mot apparatene. Skitt fester seg lettere til fettete apparater, sier seg selv. Hud er fet. Spesielt om man svetter. Treningstøy absorberer mye av dette fettet og det blir mindre fett på apparatene. 

Og hvem dusjer vel rett før trening? Det betyr at folk gnir fettete og "møkkete" hud mot apparatene dersom de ikke dekker seg til med rent treningstøy.

 

For å gi et eksempel: Du har kanskje merket at du kan få fingerflekker på rent glass dersom du tar på det? Spesielt om du ikke har nyvaskede hender? Samme effekt har kroppshud på apparater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Folk i dag blir jo støtt for alt mulig

 

 

Menneskeheten har bltit en gjeng med nærtagne sytepaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke støtende, men hvorfor er det så ille å be folk kle litt på seg på treningssenteret?

Det er vel bare bra med retningslinjer som illustrerer hva SATS Elixia anser for å være akseptabelt, slik at folk kan bruke skjønn. Tror hun dama i artikkelen skjønner at hun hadde kommet inn på Sats slik hun var kledd.

Og det er kvalmt med folk i styrkerommet som gnir fettete hud mot apparatene. Skitt fester seg lettere til fettete apparater, sier seg selv. Hud er fet. Spesielt om man svetter. Treningstøy absorberer mye av dette fettet og det blir mindre fett på apparatene.

Og hvem dusjer vel rett før trening? Det betyr at folk gnir fettete og "møkkete" hud mot apparatene dersom de ikke dekker seg til med rent treningstøy.

For å gi et eksempel: Du har kanskje merket at du kan få fingerflekker på rent glass dersom du tar på det? Spesielt om du ikke har nyvaskede hender? Samme effekt har kroppshud på apparater.

Det står ingenting om hygiene på skiltet til elixia, bare at det er støtende. Så at visse antrekk er støtende er noe elixia ser på som en mer viktig sak enn om antrekk er uhygieniske. Dessuten kan man gni fra seg svette fra antrekkene som er OK og. Eneste forskjellen er at shortsene er noe lengre.

For menn var det visst bare ikke lov å gå med bar overkropp, det var ingenting om shorts-lengde? Er menn mer hygieniske?

Nei, det står ingenting om hygiene på skiltet. De mener det er støtende.

Anonymous poster hash: a077b...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er produkt av feminisme der man ikke vil at folk skal "vise seg frem", også klager damer på det i ettertid.

Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man med så korte shorts, så viser man vel relativt mye hud når man bøyer og vrir seg i trening. Greit nok når man står opp og ned, blir annerledes når man er i aktivitet. Samme med topp. Bøyer man seg framover er det raskt at puppa tyter ut. Så ja, jeg kan skjønne det.



Anonymous poster hash: c84f6...aa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes det er bra de stiller med slike regler. Jeg synes det er støtende med folk i minst mulig klær som gnir svette og skitt på alle treningsapparatene, for så bare gå og ikke desinfisere etter seg. ÆSJ

Anonymous poster hash: 7c60f...91a

 

OK, hadde det vært en slik begrunnelse, så hadde det jo vært forståelig. Men det er ikke det. Menn kan trene i antrekk som ikke er tillatt for kvinner, og for menn er det meste greit, så lenge de ikke stiller i bar overkropp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i dag blir jo støtt for alt mulig

 

 

Menneskeheten har bltit en gjeng med nærtagne sytepaver.

Som syter av at folk kler seg som det passer dem på treningssenter, og lager tåpelige regler for å regulere alt mellom himmel og jord så ingen skal bli "støtt". Merkelig nok er det dem som mener at dette er urimelige inngrep i deres rett til å bestemme hva som er et egnet treningsantrekk for dem, som blir kritisert for å være nærtagende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva begrunnelsen egentlig er kan vi vanskelig vite så alt for mye om. Det kan oppfattes "støtende" både på bakgrunn av hvordan det ser ut, og av hygieniske årsaker, og "støtende" kan fort ha vært en lettvint måte å slippe å nevne alle grunnene på. Gitt at bildet slik jeg forstår det er tatt i kvinnegarderoben kan det for alt jeg vet være tilsvarende regler for menn, noe som vil være naturlig. 

 

Selv plages jeg ikke nevneverdig av andres bekledning, men jeg forstår at noen treningssentre ønsker et minimum av påkledning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hadde det vært en slik begrunnelse, så hadde det jo vært forståelig. Men det er ikke det. Menn kan trene i antrekk som ikke er tillatt for kvinner, og for menn er det meste greit, så lenge de ikke stiller i bar overkropp.

Er det slik at Sats/Elixia tillater singlet for menn? (Spør fordi jeg ikke vet).

 

Det bør jo iallefall være lik kleskode mellom kjønnene i forhold til bar hud, helst så lite som mulig etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at Sats/Elixia tillater singlet for menn? (Spør fordi jeg ikke vet).

 

Det bør jo iallefall være lik kleskode mellom kjønnene i forhold til bar hud, helst så lite som mulig etter min mening.

Jeg trener ikke på Sats, så jeg vet ikke.

Jeg forstår ikke problemet enkelte har med bar hud. Særlig ikke i en gymsal. Det er ikke alle som veit dette, men ordet "gymnasium", som var den gamle greske betegnelsen på et treningslokale, betyr direkte oversatt "nakenområde". Yep. Og det er unektelig mye mer behagelig å trene når man ikke har så mye klær på seg.

Anyway, shorts og T-skjorte er det lov å gå i på gata, og det skulle ikke være forbudt å være kledt sånn på et treningsstudio, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å tilpasse seg andre kulturer.

Så er det de som går der for å vise seg frem.nysminket, klær som kunne fått plass i en konvolutt. Jeg orker ikke svette lår fra andre

Anonymous poster hash: c2375...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hadde det vært en slik begrunnelse, så hadde det jo vært forståelig. Men det er ikke det. Menn kan trene i antrekk som ikke er tillatt for kvinner, og for menn er det meste greit, så lenge de ikke stiller i bar overkropp.

 

Noe som er litt snurrig, siden menn svetter mye mer, og egentlig burde pakkes bedre inn enn kvinner, dersom hygiene hadde vært greia. 

Anonymous poster hash: 8aa21...9a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kilder på at menn ikke har tilsvarende begrensninger når det gjelder antrekk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tilpasse seg andre kulturer.

Så er det de som går der for å vise seg frem.nysminket, klær som kunne fått plass i en konvolutt. Jeg orker ikke svette lår fra andre

Anonymous poster hash: c2375...25f

Tips: ikke lov å svette på treningsstudio.

Herregud, tåler ikke folk svette på et TRENINGSSTUDIO?? Man dusjer da vel etterpå uansett. Greit om folk tørker litt etter seg selvfølgelig, men man trenger da ikke ta helt av om noen ikke gjør det.

Anonymous poster hash: a077b...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...