Gå til innhold

Venstrefeltet er som ..


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Nei? Du skal flytte deg. De viser at de vil fram. Om du må bremse og legge deg inn bak bilene i høyre felt så er det dette du skal gjøre.

Dette skjønner du selv er helt meningsløst og vil skape fryktelig dårlig trafikkflyt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjønner du selv er helt meningsløst og vil skape fryktelig dårlig trafikkflyt

 

Ikke bry deg, han kommer bare med kverruleringer og sleivspark hele tida, og sier mot seg sjøl.

Klarer heller ikke å trekke fram noen eksempel, i alle innlegg er han slik

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner du selv er helt meningsløst og vil skape fryktelig dårlig trafikkflyt

Hele Europa skjønner at dette er måten å kjøre på.

 

Og det skaper dårligere trafikkflyt at du hindrer andre bilister. Det er forresten også miljøfiendtlig å være et hinder slik at bakenliggende biler først må bremse for så å gasse på igjen når du finner ut at du synes det er greit å legge deg inn. Og ulovlig.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Europa skjønner at dette er måten å kjøre på.

Og det skaper dårligere trafikkflyt at du hindrer andre bilister. Det er forresten også miljøfiendtlig å være et hinder slik at bakenliggende biler først må bremse for så å gasse på igjen når du finner ut at du synes det er greit å legge deg inn. Og ulovlig.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

Det som er ulovlig er å bryte fartsgrensen.

Vegtrafikkloven sier at man må være aktsom slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

At jeg hindrer en annen bil fordi jeg selv kjører forbi på fartsgrensen er ikke unødig hindring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg hindrer en annen bil fordi jeg selv kjører forbi på fartsgrensen er ikke unødig hindring.

Du er en unødig hinder per definisjon hvis du ikke gidder å flytte deg.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en unødig hinder per definisjon hvis du ikke gidder å flytte deg.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

Det stemmer ikke. Unødig betyr "grunnløs" eller "unødvendig". Hvis jeg ligger i venstre kjørefelt for å kjøre forbi er min plassering i det feltet ikke grunnløs. Hvis jeg ikke legger over til høyre når forbikjøringen er gjennomført så er jeg unødig til hinder, men jeg er alltid påpasselig med å avslutte plasseringen i venstre felt så fort det er aktsomt å skifte felt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. Unødig betyr "grunnløs" eller "unødvendig". Hvis jeg ligger i venstre kjørefelt for å kjøre forbi er min plassering i det feltet ikke grunnløs. Hvis jeg ikke legger over til høyre når forbikjøringen er gjennomført så er jeg unødig til hinder, men jeg er alltid påpasselig med å avslutte plasseringen i venstre felt så fort det er aktsomt å skifte felt.

Du glemmer at du først brøt vikeplikten ved å legge deg ut i venstrefeltet slik at en raskere bil måtte holde igjen. Samtidig glemmer du at de færreste ser i speilet og legger seg inn igjen etter en forbikjøring. Jeg kjører 120 km på motorveien hver dag. Jeg ser hvor lite hensyn trege folk tar når de ligger i venstrefilen.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer at du først brøt vikeplikten ved å legge deg ut i venstrefeltet slik at en raskere bil måtte holde igjen. Samtidig glemmer du at de færreste ser i speilet og legger seg inn igjen etter en forbikjøring. Jeg kjører 120 km på motorveien hver dag. Jeg ser hvor lite hensyn trege folk tar når de ligger i venstrefilen.

Anonymous poster hash: ddca0...52d

1) jeg legger meg ikke ut i venstrefeltet når jeg ser en raskere bil er på vei, men det hender at en bil som kjører over fartsgrensen kommer opp bak meg mens jeg kjører forbi. Og da venter jeg med å legge meg over i høyre til jeg er kommet forbi bilen jeg passerer.

2) at andre gjør feil har ingenting med meg å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...