Gå til innhold

Danmark heiser flagget: -Vi er et kristent land

Fremhevede innlegg

Skrevet
Danmarks nye regjering skriver følgende i regjeringsgrunnlaget: ”Danmark er et kristent land.” Den manglende kulturelle bevisstheten har skadet integreringen og utvannet innholdet i opplæringen i skolen, sier kultur- og kirkeminister Bertel Haarder. Budskapet hans er tydelig: Ikke minst innvandrere og barna deres skal bevisstgjøres om hvilken kultur de har valgt å bosette seg i.

Kanskje også noe for Norge og Fremskrittspartiet i regjering? Det er i hvert fall noe påtagende tafatt over Fremskrittspartiet i regjering angående innvandring – hvilket de utvilsomt baserer en sentral del av velgergrunnlaget sitt på.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje også noe for Norge og Fremskrittspartiet i regjering? Det er i hvert fall noe påtagende tafatt over Fremskrittspartiet i regjering angående innvandring – hvilket de utvilsomt baserer en sentral del av velgergrunnlaget sitt på.

Ingen har strammet inn mer i innvandringen og sendt ut flere snyltere og domsfelte enn denne regjeringen, men vi skal selvsagt ikke tvangskristne de som kommer hit for å blidgjøre noen titalls breivikere :fnise:

Anonymous poster hash: 8f159...ea2

• Liker 2
Skrevet

Ingen har strammet inn mer i innvandringen og sendt ut flere snyltere og domsfelte enn denne regjeringen, men vi skal selvsagt ikke tvangskristne de som kommer hit for å blidgjøre noen titalls breivikere :fnise:

Denne forskjellen mellom Danmark og Fremskrittspartiet og dets sympatisørers vilje til å skyte seg selv i foten synes jeg forteller hele historien i seg selv. Så hva kan jeg si annet enn heia Danmark? Jeg skulle ønske jeg kunne si heia Norge, men Fremskrittspartiet i regjering gir ingen grunnlag for det, snarere tvert i mot.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne forskjellen mellom Danmark og Fremskrittspartiet og dets sympatisørers vilje til å skyte seg selv i foten synes jeg forteller hele historien i seg selv. Så hva kan jeg si annet enn heia Danmark? Jeg skulle ønske jeg kunne si heia Norge, men Fremskrittspartiet i regjering gir ingen grunnlag for det, snarere tvert i mot.

Du er altså imot at regjeringen strammer inn asylpolitikken og sender ut kriminelle og ulovlige i rekordfart, da vet vi det :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Du er altså imot at regjeringen strammer inn asylpolitikken og sender ut kriminelle og ulovlige i rekordfart, da vet vi det :fnise:

Hva med at vi forholder oss til forskjellen mellom Danmark og Norge, og Fremskrittspartiets rolle i det? Jeg vet ikke med deg, men jeg savner Danmarks ånd i både Norge og Fremskrittspartiets rolle i Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at vi forholder oss til forskjellen mellom Danmark og Norge, og Fremskrittspartiets rolle i det? Jeg vet ikke med deg, men jeg savner Danmarks ånd i både Norge og Fremskrittspartiets rolle i Norge.

FrP har strammet kraftig inn og sendt ut domsfelte og ulovlige som vil gi bedre integrering. At det skuffer brunskjortene og breivikerne får så være, FrP gikk nemlig aldri til valg på tvangskristening/tvangskonverting og innskrenking av religionsfriheten som dere drømmer om :fnise:

Skrevet

FrP har strammet kraftig inn og sendt ut domsfelte og ulovlige som vil gi bedre integrering. At det skuffer brunskjortene og breivikerne får så være, FrP gikk nemlig aldri til valg på tvangskristening/tvangskonverting og innskrenking av religionsfriheten som dere drømmer om :fnise:

Jeg mener likevel at det Fremskrittspartiet gikk til valg på, er mer i tråd med Danmarks ånd enn det Fremskrittspartiet har levert i regjering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener likevel at det Fremskrittspartiet gikk til valg på, er mer i tråd med Danmarks ånd enn det Fremskrittspartiet har levert i regjering.

FrP gikk kun til valg på lavere innvandring og ut med snyltere og kriminelle, det har de også gjort. De har aldri gått til valg på tvangskonvertering uansett hvor mye breivikerne måtte skuffes over det :laugh:

Skrevet

FrP gikk kun til valg på lavere innvandring og ut med snyltere og kriminelle, det har de også gjort. De har aldri gått til valg på tvangskonvertering uansett hvor mye breivikerne måtte skuffes over det :laugh:

Betyr det at du distanserer deg fra Danmark og den danske ånd?

• Liker 1
Skrevet

Tror fortsatt Krekar, profetens ummah, Bhatti og hjemvendte syriakrigere går fritt rundt i gatene, når vi først snakker vellykket integrering, men regjeringen har hvert flinke til å sende ut de som faktisk viser vilje til å bidra på en positiv måte til samfunnet

• Liker 1
Skrevet

men regjeringen har hvert flinke til å sende ut de som faktisk viser vilje til å bidra på en positiv måte til samfunnet

Problemet er snarere at regjeringen ikke har vært flinke til å sende ut og avvise dem som viser vrangvilje til å bidra på en positiv måte til samfunnet. Det er nettopp derfor Danmark fremstår som utopia sammenlignet med Norge!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er snarere at regjeringen ikke har vært flinke til å sende ut og avvise dem som viser vrangvilje til å bidra på en positiv måte til samfunnet. Det er nettopp derfor Danmark fremstår som utopia sammenlignet med Norge!

Tull, de har gjort det vanskeligere for kriminelle å slippe inn i landet, lettere og bortvise eller deportere dømte kriminelle ved at grensen for når de kan sendes ut har blitt senket og strammet inn kravene for opphold. Men tvangskonverting har de ikke gjennomført, noe de heller aldri gikk til valg på selv om det skuffer ytre-tøysehøyre :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare fine ord og festtaler når det kommer til stykket i Danmark, det som teller er den realpolitiske utøvelsen av innvandringspolitikk. Fine ord betyr nada for islamske totalitære i praksis

Personlig ønsker jeg ingen større innflytning av hverken totalitær kristendom eller islam, i Norge bør man heller fronte humanistiske og sekulære verdier og stå for dem. Offentlig utøvelse av de monoteistiske og "altoppslukende" religionene burde egentlig vært forbudt. I det store og hele er det som regel sekulære og frie verdier som har ført til den teknologiske og vitenskapelige utviklingen som har gitt mange flere mennesker velstand enn man typisk hadde i tidligere tider, og i den grad det har vært dypt religiøse mennesker som har kommet med oppfinnelser og nye ideer har det som regel vært på tross av, og ikke på grunn av religion. 

Anonymous poster hash: 78fab...fba

Skrevet

Det er vel det instruksen fra justisministeren handlet om, ressursbruken i politiet skulle dreies bort fra tungt kriminelle som vanskelig lar seg integrere, mot bla, barnefamilier, for da fikk en sendt ut langt flere personer slik at statistikken ble bra.

AnonymBruker
Skrevet

Tull, de har gjort det vanskeligere for kriminelle å slippe inn i landet, lettere og bortvise eller deportere dømte kriminelle ved at grensen for når de kan sendes ut har blitt senket og strammet inn kravene for opphold. Men tvangskonverting har de ikke gjennomført, noe de heller aldri gikk til valg på selv om det skuffer ytre-tøysehøyre :laugh:

Hehe, nei. De har gjort noen tiltak som ser fint ut på papiret, men som betyr nada i praksis. På grunn av åpne grenser (som følge av f. eks. Schengen) er det bortimot fritt frem for kriminelle å ta seg inn i landet igjen.

Og fra andre land reiser de gjerne tilbake igjen, under ny identitet med f. eks. falskt pass. Noen bekjente av meg som har jobbet i politiets utlendingsenhet kom med eksempler på folk som faktisk hadde returnert til Norge igjen og kommet tilbake før politiet selv hadde returnert, etter å ha vært eskorte om bord på fly. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det instruksen fra justisministeren handlet om, ressursbruken i politiet skulle dreies bort fra tungt kriminelle som vanskelig lar seg integrere, mot bla, barnefamilier, for da fikk en sendt ut langt flere personer slik at statistikken ble bra.

Jepp, det er dessverre bare tallene som teller. At kriminelle tar seg inn i landet igjen ved å utnytte f. eks. Schengenavtalen, eller bare reiser inn igjen med en annen identitet er det få som snakker om. 

Skrevet

Det er vel bare fine ord og festtaler når det kommer til stykket i Danmark, det som teller er den realpolitiske utøvelsen av innvandringspolitikk. Fine ord betyr nada for islamske totalitære i praksis

Det er likevel ord som ligger i forkant av handling, og ordene er definitivt forskjellige i Norge og Danmark, hvilket er mitt poeng.

Skrevet (endret)

Nei, det handler om ordene, som distanserer oss fra dem, og Danmark velger andre ord enn oss.

Endret av Jus sanguinis
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei. De har gjort noen tiltak som ser fint ut på papiret, men som betyr nada i praksis. På grunn av åpne grenser (som følge av f. eks. Schengen) er det bortimot fritt frem for kriminelle å ta seg inn i landet igjen.

Og fra andre land reiser de gjerne tilbake igjen, under ny identitet med f. eks. falskt pass. Noen bekjente av meg som har jobbet i politiets utlendingsenhet kom med eksempler på folk som faktisk hadde returnert til Norge igjen og kommet tilbake før politiet selv hadde returnert, etter å ha vært eskorte om bord på fly. Anonymous poster hash: 78fab...fba

Hehe niks, vi kan fint bortvise eller utvise og nekte adgang til riket for dømte kriminelle, også for EØS-borgere hehe. Så lite visste altså du om saken hehe. Og tar de seg ulovlig inn i riket etter å ha blitt utvist blir de kastet i fengsel da det er brudd på norsk lov.

Skrevet

Ikke glem, at Frp er en del av en mindretallsregjering. Mikropartier som Krf og V som representerer så å si ingen i landet har fått altfor mye makt. Jeg skulle ønske Frp gjennomførte en enda mer radikal asyl- og innvandringspolitikk, men for det må de ha et solid flertall og mye mer innflytelse i regjeringen.

Danmark er selvfølgelig på riktig vei nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...