sweg Skrevet 17. juli 2015 #41 Skrevet 17. juli 2015 Har lyst til å lære spansk. Noe tips til hvordan? TsAnonymous poster hash: d7b0f...275 Jeg hadde jo spansk i 5 år på skolen, og jeg lærte ihvertfall veldig mye av å skrive tekster etterhvert som jeg fikk teken over grammatikken. Det funker sikkert å låne en bok på biblioteket som er beregnet for tidlig ungdomsskole. Ellers var jeg i Mexico og var kun med lokalbefolkningen som ikke kunne engelsk. Spansken min ble flytende allerede etter 2 uker, men så fikk jeg meg en "novio" borti der, og han rettet veldig mye på meg. Var ganske morsomt når jeg og han plutselig kunne ha dype samtaler jeg faktisk forstod og kunne delta i, heh. Anbefaler deg å ikke dra på typisk turistplasser når du skal til et spansktalende land hvis du har bestemt deg for å lære deg språket! :D
Chizue Skrevet 17. juli 2015 #42 Skrevet 17. juli 2015 Norsk, engelsk, Forstår svensk og dansk, men prater det ikke... x) Også holder jeg på å studere koreansk Kan bare enkle setninger og gjøre meg forstått på "konglish", men hadde jo vært litt gøy å lese på koreansk også.. Også det at jeg forstår mer enn hva jeg prater selv -Type "åååh...jeg vet hva du sa, men aner ikke hva jeg skal svare.../facepalm eeehhh"
Gjest Carmen. Skrevet 8. august 2015 #43 Skrevet 8. august 2015 (endret) Norsk Engelsk Arabisk Persisk. Hadde vært greit å kunne få språk, feks norsk og engelsk. Blir forvirra når jeg snakker morsmålet med familien, og norsk på jobb og med norske venner. Føler at jeg har et begrenset ordforråd pga det. Mine venner og kolleger mener at norsken min er helt toppers, nja men jeg kunne brukt flere ord for å uttrykke meg bedre. Hardt å være " ottleniing "😆 Endret 8. august 2015 av Carmen.
Macro Skrevet 8. august 2015 #44 Skrevet 8. august 2015 Norsk, svensk, engelsk og italiensk kan jeg flytende både skriftlig og muntlig. Kan gjøre meg forstått og forstå dansk, men det kan de fleste ønsker å lære russisk.
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #45 Skrevet 8. august 2015 Snakker norsk og engelsk flytende, førstnevnte er jo mitt morsmål. Ellers snakker jeg: Svensk Dansk Litt tysk Litt spansk Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #46 Skrevet 9. august 2015 De to jeg snakker helt flytende er norsk og engelsk (og i forlengelsen av førstnevnte svensk og dansk). Jeg kan også en del hindi, siden jeg har indisk bakgrunn, men vi har med vilje alltid snakket norsk hjemme. Strengt tatt ikke noe problem ettersom engelsk er offisielt språk der borte, men derfor snakker jeg ikke helt flytende. Kan likevel kommunisere fint med de fleste som snakker hindi eller urdu, bare ikke helt på morsmålnivå. Jeg kan også gjøre meg forstått på spansk og italiensk, men langt fra flytende. Tysk klarer jeg å forstå, men å snakke det er verre. Anonymous poster hash: 9462f...a96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå