Gå til innhold

Hvor mange språk snakker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Norsk,svensk,engelsk,spansk,italiensk og en god del fransk.

Forstår godt tysk også da jeg bodde i tyskland 4mnd og tysk og norsk er veldig likt.

Har begynt å lære arabisk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakker norsk, engelsk og fransk flytende. Kan en del spansk og nok arabisk til å komme meg rundt i arabisktalende land. Kan også en god del amerikansk tegnspråk.

Anonymous poster hash: 0cd4f...7b5

Skrevet

Norsk

Nederlandsk

Engelsk

Gjest FruPotter
Skrevet

To. Norsk og engelsk. Synes det er viktig å iallefall kunne litt engelsk, i og med at mye foregår på det språket; mye (det meste) på tv og internett er på engelsk, så er en fordel å kunne det for min del. Jeg elsker engelsk og det fascinerer meg. Snakker, skriver og tenker mye på dette språket. Har av og til problemer med å finne norske ord, så da ender det ofte opp i oversetting/spørre de jeg snakker med, haha.  :fnise: Sånn går det når man bruker et annet språk mer enn morsmålet.

AnonymBruker
Skrevet

Norsk,svensk,engelsk,spansk,italiensk og en god del fransk.

Forstår godt tysk også da jeg bodde i tyskland 4mnd og tysk og norsk er veldig likt.

Har begynt å lære arabisk.

Jeg anbefaler å ikke bruke for mye tid på den skriftlige delen men heller den muntlige parten. Den skriftlige er veldig vanskelig med ufattelig nye regler samt at nordmenn generelt vil slite med å utallen de arabiske bokstavene korrekt, så er mye viktigere.

Har lyst til å lære spansk. Noe tips til hvordan?

Ts

Anonymous poster hash: d7b0f...275

AnonymBruker
Skrevet

To. Norsk og engelsk. Synes det er viktig å iallefall kunne litt engelsk, i og med at mye foregår på det språket; mye (det meste) på tv og internett er på engelsk, så er en fordel å kunne det for min del. Jeg elsker engelsk og det fascinerer meg. Snakker, skriver og tenker mye på dette språket. Har av og til problemer med å finne norske ord, så da ender det ofte opp i oversetting/spørre de jeg snakker med, haha. :fnise: Sånn går det når man bruker et annet språk mer enn morsmålet.

Har selv glemt mange norske ord. Bruker to andre språk mer enn Norsk og er kun i Noreg annethvert år. Gtammatikken har også begynt å miste grepet på. Det er jo naturlig at det skjer. Vanlig.

Anonymous poster hash: 8aca8...141

Skrevet

Jeg anbefaler å ikke bruke for mye tid på den skriftlige delen men heller den muntlige parten. Den skriftlige er veldig vanskelig med ufattelig nye regler samt at nordmenn generelt vil slite med å utallen de arabiske bokstavene korrekt, så er mye viktigere.

Har lyst til å lære spansk. Noe tips til hvordan?

TsAnonymous poster hash: d7b0f...275

Hahaha nei den skriftlige delen er nok noe jeg ikke kommer til å sette fokus på:)

Lærer meg med "vanlige ord" hva ting betyr først og fremst så får det skriftlige komme senere.

Lei en lærebok på biblioteket og lær basicen der, også hør på typisk spansk/latinamerikansk musikk og se på tv serier(spanske). Da lærer man fort uttale og sånn. Har jo kurs i Norge og, men føler at på disse kursene går de for sakte frem noen ganger. Du kan ta 5 kurstimer og "bare"ha lært å presantere deg selv omtrent:)

Skrevet

Snakker norsk, engelsk og noe fransk. Forstår godt (og liker å tro at jeg snakker bra) de andre skandinaviske språkene. Kan også forstå en god del av svært mange andre språk ut fra språkene jeg snakker.

Skrevet

Norsk og engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Norsk(svensk, dansk), engelsk, fransk, tysk og litt japansk. De to sistnevnte har jeg lært meg selv:) Ja, jeg er glad i språk:)

Anonymous poster hash: dc42b...6eb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har norsk som morsmål, og snakker engelsk ganske bra. Jeg må snakke engelsk relativt ofte i jobbøyemed. I tillegg kan jeg nok amharisk til å skryte av det ovenfor etiopere. Ikke nok til å holde en hel samtale i gang med kun amharisk, men nok til å få god kontakt med de. Tysk kan jeg kun litt av nå. Hadde det i fem-seks år på skolen, men har aldri brukt det etterpå. Språk må man bruke jevnlig for å holde det vedlike føler jeg. 

Jeg mener at det er svært viktig å kunne minst engelsk og norsk godt i dagens samfunn, i tillegg til ens eget morsmål. Det kommer kanskje litt an på hvilken jobb man har, men om man er mye i kontakt med andre mennesker er det en stor fordel jo flere språk man kan.

Anonymous poster hash: 912af...3f1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har norsk som morsmål, og snakker engelsk ganske bra. Jeg må snakke engelsk relativt ofte i jobbøyemed. I tillegg kan jeg nok amharisk til å skryte av det ovenfor etiopere. Ikke nok til å holde en hel samtale i gang med kun amharisk, men nok til å få god kontakt med de. Tysk kan jeg kun litt av nå. Hadde det i fem-seks år på skolen, men har aldri brukt det etterpå. Språk må man bruke jevnlig for å holde det vedlike føler jeg. 

Jeg mener at det er svært viktig å kunne minst engelsk og norsk godt i dagens samfunn, i tillegg til ens eget morsmål. Det kommer kanskje litt an på hvilken jobb man har, men om man er mye i kontakt med andre mennesker er det en stor fordel jo flere språk man kan.

+ at jeg forstår svensk ganske godt da jeg har noen svenske slektninger.

Skrevet

Jeg snakker norsk, dansk og engelsk. Jeg kan prate noe tysk, spansk, svensk og fransk. 

Skrevet

Norsk, engelsk, spansk og italiensk, pluss at jeg kan noe russisk, kinesisk og farsi/persisk. Prøvde å lære litt nederlandsk en stund, men det var ikke helt min kopp te. :P 

Skrevet

Fire

Norsk Engelsk Pastho og selvfølgelig Pasta, ciao.

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Snakker norsk, svensk, engelsk og italiensk flytende og bittelitt kinesisk

AnonymBruker
Skrevet

Norsk flytende, engelsk tilnærmet flytende. Norsk tegnspråk er morsmålet mitt. I tillegg kan jeg forstå svensk og dansk, og kan grunnleggende japansk og mandarin. 

Anonymous poster hash: 356e6...09c
AnonymBruker
Skrevet

Norsk (og forstår alle dialekter i Norge, og kan godt herme)

Svensk (forstår hva som blir sagt, men kan godt herme)

Dansk (forstår hva som blir sagt, men kan godt herme)

Engelsk (så og si ganske så flytende, men ikke avansert. Forstår alt jeg leser og hører)

Tysk (prater det ganske dårlig, men om jeg leser tysk forstår jeg det veldig godt, også om jeg hører)

Spansk (dette kan jeg dessverre veldig dårlig ... både lese, prate og å høre ...)

Fransk (kan bare noen fraser her og der, og å telle, og kan kjenne igjen ord her og der)

Grunnen til at det er letter for meg å høre og å lese språk, er nok at jeg ikke er så vant til å uttrykke meg på språk, og kan lett glemme. Men om jeg leser eller hører gjenkjenner jeg med en gang.

Det jeg mener med å herme, er at jeg kan etterligne. Orket ikke rette på det. :)

Anonymous poster hash: dfd78...4b9
Skrevet

Norsk, engelsk og spansk flytende. Snakker litt fransk, men overhodet ikke flytende. Synes fransk er vanskelig.

Skrevet

Norsk

Engelsk

Russisk

Spansk

Svensk og dansk gidder jeg ikke å ta med, selv om jeg forstår dem og kan snakke dem.

Forstår persisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...