Kattugla Skrevet 11. juli 2015 #21 Skrevet 11. juli 2015 Fint for deg. Finnes mange andre som ikke har det slik: der bestemmer kun mor og far.Anonymous poster hash: 53e4e...046 Hehe og det gjelder også barnehageansatte og lærere o.sv..? Det er å gjøre barn en gedigen bjørnetjeneste å la de vokse opp i den tro at de er viktigere enn alle andre og at de ikke trenger å ta hensyn til eller høre på andre enn mamma og pappa. Hvordan skal de lære gjensidig samspill med andre mennesker og å vise andre respekt; du vet, hele den "gi og ta" biten, hvis ingen har lov til å sette grenser? De skal jo forhåpentligvis ikke bo med mamma og pappa mer enn ca 20% av livet og det kan fort bli et ublidt møte med virkeligheten når de som unge voksne oppdager at deres ønsker og lyster er ikke øverst på prioriteringslisten hos alle andre også.. 4
oeas Skrevet 11. juli 2015 #22 Skrevet 11. juli 2015 ...hvorfor er det da greit at de er mye alene sammen med barna? For eksempel hvis far jobber og det er mors "ferieuker"?Anonymous poster hash: 1ca9b...38d Barnepassere kan også bruke mye tid med barna.
Arabella Skrevet 11. juli 2015 #23 Skrevet 11. juli 2015 Barnepassere kan også bruke mye tid med barna. Hvordan definerer du barnepass?
Kattugla Skrevet 11. juli 2015 #24 Skrevet 11. juli 2015 Barnepassere kan også bruke mye tid med barna. Og de får som regel både betalt OG lov til å sette grenser 3
oeas Skrevet 11. juli 2015 #25 Skrevet 11. juli 2015 Og de får som regel både betalt OG lov til å sette grenser Kjenner ikke mange barnepassere med mer de skulle ha sagt enn stemødre, altså. 1
SiMa Skrevet 11. juli 2015 #26 Skrevet 11. juli 2015 Jeg setter grenser og gir konsekvenser selv som barnevakt. (Men jeg straffer ikke barna, konsekvensene er en direkte følge av handlingene.) Det burde jo være helt uaktuelt, men siden det er barnas mor/far som ber meg sitte barnevakt er det visst greit. Hvorfor skal en stemor ha mindre hun skulle ha sagt enn en barnevakt? Eller foreldrene til barnas venner? De setter naturligvis grenser og gir konsekvenser (igjen, ikke straff) når barna er på besøk 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #27 Skrevet 11. juli 2015 Fint for deg. Finnes mange andre som ikke har det slik: der bestemmer kun mor og far.Anonymous poster hash: 53e4e...046 Men da bør mor og far passe barna selv, ikke reise på ferie / være på jobb.Anonymous poster hash: 1ca9b...38d 2
SiMa Skrevet 11. juli 2015 #28 Skrevet 11. juli 2015 Javel. Dette er IKKE representativt for så veldig mange. Det virker muligens slik på KG, men vi har kommer lenger en dette. Fedre ønsker også ferier med sine barn. At enkelte kvinner drar oss tilbake til 50-tallet skal ikke alle lastes for. ( hjemmeværende på "husmorstrygd" feks) Hva er "husmortrygd"?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #29 Skrevet 11. juli 2015 Hehe og det gjelder også barnehageansatte og lærere o.sv..? Det er å gjøre barn en gedigen bjørnetjeneste å la de vokse opp i den tro at de er viktigere enn alle andre og at de ikke trenger å ta hensyn til eller høre på andre enn mamma og pappa. Hvordan skal de lære gjensidig samspill med andre mennesker og å vise andre respekt; du vet, hele den "gi og ta" biten, hvis ingen har lov til å sette grenser? De skal jo forhåpentligvis ikke bo med mamma og pappa mer enn ca 20% av livet og det kan fort bli et ublidt møte med virkeligheten når de som unge voksne oppdager at deres ønsker og lyster er ikke øverst på prioriteringslisten hos alle andre også.. Nå er det vel ikke slik at barnehageansatte bor hjemme med barnet i barnets hjem? Det er forskjell på foreldre og "samfunnet for øvrig". Hadde kanskje tenkt at du evnet å skille litt mellom sfærene. Det gir seg jo selv at en lærer og en skole har et sett av regler som til en viss grad styrer barnet akkurat som alle de andre elevene i klassen (som et eksempel). Anonymous poster hash: 53e4e...046
Trampe Skrevet 11. juli 2015 #30 Skrevet 11. juli 2015 Her i huset gir de voksne konsekvenser og sier ifra til barna om det trengs, uavhengig om det er biologiske barn, stebarn eller tilfeldige kompiser på besøk. Noe annet hadde vært helt utelukket. Det fungerer utmerket hos oss. Jeg kunne aldri bodd sammen med et barn jeg ikke fikk være med på å oppdra. Da måtte jeg og kjæresten vært særboere. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #31 Skrevet 11. juli 2015 Her i huset gir de voksne konsekvenser og sier ifra til barna om det trengs, uavhengig om det er biologiske barn, stebarn eller tilfeldige kompiser på besøk. Noe annet hadde vært helt utelukket. Det fungerer utmerket hos oss. Jeg kunne aldri bodd sammen med et barn jeg ikke fikk være med på å oppdra. Da måtte jeg og kjæresten vært særboere. Ja, hver sine regler og verdisett: dere som ikke hadde klart å holde dere unna oppdragelse og påvirkning av andres barn, håper dere lever bra der dere er med å bo som kjæresten til far i barnas hjem - og for oss som er enige om at det kun er foreldrene (med deres biologiske familier som besteforeldre etc.) som har med oppdragelse, verdisett og påvirkning å gjøre har det slik vi må ha det. Da får barna også beholde sine hjem og fars nye kjæreste eller mors nye kjæreste får leve som særboere. Anonymous poster hash: 53e4e...046
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #32 Skrevet 11. juli 2015 Ja, hver sine regler og verdisett: dere som ikke hadde klart å holde dere unna oppdragelse og påvirkning av andres barn, håper dere lever bra der dere er med å bo som kjæresten til far i barnas hjem - og for oss som er enige om at det kun er foreldrene (med deres biologiske familier som besteforeldre etc.) som har med oppdragelse, verdisett og påvirkning å gjøre har det slik vi må ha det. Da får barna også beholde sine hjem og fars nye kjæreste eller mors nye kjæreste får leve som særboere.Anonymous poster hash: 53e4e...046 Hvis niesen din hadde vært frekk/vært vanskelig, hadde du ikke snakket til henne da? Hadde du ventet til din søster/bror hadde kommet, for å gi dem beskjed om at datteren deres ikke kunne oppføre seg? Blir jo helt merkelig om stemødre ikke kan si i fra til barna hvis de ikke oppfører seg ordentlig. Anonymous poster hash: 1ca9b...38d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #33 Skrevet 11. juli 2015 Hvis niesen din hadde vært frekk/vært vanskelig, hadde du ikke snakket til henne da? Hadde du ventet til din søster/bror hadde kommet, for å gi dem beskjed om at datteren deres ikke kunne oppføre seg? Blir jo helt merkelig om stemødre ikke kan si i fra til barna hvis de ikke oppfører seg ordentlig.Anonymous poster hash: 1ca9b...38d Da ville jeg ha fortalt niesen på en diplomatisk måte at jeg ikke likte at hun gjorde..mot meg (hvis det var seriøst noe). Jeg ville overhode ikke ha oppdratt niesen eller forsøkt å styre henne! Ellers ville jeg i første omgang ha henvendt meg til niesens mor eller far slik at de fikk ta en prat med niesen (om det var nødvendig). Jeg har ikke noe med å blande meg inn i oppdragelsen til niesen, det skal foreldrene hennes få gjøre. Anonymous poster hash: 53e4e...046
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #34 Skrevet 11. juli 2015 Da ville jeg ha fortalt niesen på en diplomatisk måte at jeg ikke likte at hun gjorde..mot meg (hvis det var seriøst noe). Jeg ville overhode ikke ha oppdratt niesen eller forsøkt å styre henne! Ellers ville jeg i første omgang ha henvendt meg til niesens mor eller far slik at de fikk ta en prat med niesen (om det var nødvendig). Jeg har ikke noe med å blande meg inn i oppdragelsen til niesen, det skal foreldrene hennes få gjøre.Anonymous poster hash: 53e4e...046 Da snakker du jo til henne? Stemødre står ikke å hyler. Hvis man blir kalt noe stygt feks av tenåringen, så må jo stemor kunne si rolig at slik oppførsel aksepterer hun ikke. Hadde mitt barn oppført seg dårlig, hadde jeg sett på det som en selvfølge at det voksne mennesket hadde korrigert ham. Anonymous poster hash: 1ca9b...38d 1
Trampe Skrevet 11. juli 2015 #35 Skrevet 11. juli 2015 Ja, hver sine regler og verdisett: dere som ikke hadde klart å holde dere unna oppdragelse og påvirkning av andres barn, håper dere lever bra der dere er med å bo som kjæresten til far i barnas hjem - og for oss som er enige om at det kun er foreldrene (med deres biologiske familier som besteforeldre etc.) som har med oppdragelse, verdisett og påvirkning å gjøre har det slik vi må ha det. Da får barna også beholde sine hjem og fars nye kjæreste eller mors nye kjæreste får leve som særboere.Anonymous poster hash: 53e4e...046 Jeg må si at jeg syns synd på deg som er så bitter. Du må ha gått igjennom et stygt brudd, siden du har et så stort behov for å rakke ned på steforeldre i tråd etter tråd. Vi har lykkelige barn, samarbeider svært godt med biologiske foreldre og feirer bursdager etc sammen i storfamilien. Biologiske bestemødre, fraskilte ekstanter og inngiftede stebesteforeldre feirer barna sammen hjemme hos oss, og det har gått helt fint i mange år. Barna våre har det godt, ingen er bitre og sinte og sure. Slik er det i de blandede familiene jeg kjenner. Folk greier å få ting til å fungere hvis de har fokus på at de voksne skal samarbeide og lytte til det barna har å si. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #36 Skrevet 11. juli 2015 Stemor: Jeg liker ikke at du leker med sminken min, lille venn Trine: Jeg gjør hva jeg vil, du kan ikke bestemme over meg!! (knekker leppestiften) (Stemor ringer til far, men får ikke svar) (Stemor ringer til mor...) Stemor: Kan du si til Trine at hun ikke skal leke med sminken min? Hun ødelegger den og... Mor: Men du må da skjønne at du må låse tingene dine inn hvis du er så j¤%&#¤ redd for dem! Anonymous poster hash: b22f2...a48 10
Arabella Skrevet 11. juli 2015 #37 Skrevet 11. juli 2015 Stemor: Jeg liker ikke at du leker med sminken min, lille venn Trine: Jeg gjør hva jeg vil, du kan ikke bestemme over meg!! (knekker leppestiften) (Stemor ringer til far, men får ikke svar) (Stemor ringer til mor...) Stemor: Kan du si til Trine at hun ikke skal leke med sminken min? Hun ødelegger den og... Mor: Men du må da skjønne at du må låse tingene dine inn hvis du er så j¤%&#¤ redd for dem! Anonymous poster hash: b22f2...a48 Her treffer du blink. Skal bli spennende å se hvilke kommentarer du får . 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #38 Skrevet 11. juli 2015 Stemor: Jeg liker ikke at du leker med sminken min, lille vennTrine: Jeg gjør hva jeg vil, du kan ikke bestemme over meg!! (knekker leppestiften)(Stemor ringer til far, men får ikke svar)(Stemor ringer til mor...)Stemor: Kan du si til Trine at hun ikke skal leke med sminken min? Hun ødelegger den og...Mor: Men du må da skjønne at du må låse tingene dine inn hvis du er så j¤%&#¤ redd for dem!Anonymous poster hash: b22f2...a48 Supert :)Anonymous poster hash: 1ca9b...38d 1
Kattugla Skrevet 11. juli 2015 #39 Skrevet 11. juli 2015 Kjenner ikke mange barnepassere med mer de skulle ha sagt enn stemødre, altså. Men det er jo heller ingen som forventer at "barnepassere" lar være å sette grenser når det er behov for de. 1
Maimira Skrevet 11. juli 2015 #40 Skrevet 11. juli 2015 Ja, hver sine regler og verdisett: dere som ikke hadde klart å holde dere unna oppdragelse og påvirkning av andres barn, håper dere lever bra der dere er med å bo som kjæresten til far i barnas hjem - og for oss som er enige om at det kun er foreldrene (med deres biologiske familier som besteforeldre etc.) som har med oppdragelse, verdisett og påvirkning å gjøre har det slik vi må ha det. Da får barna også beholde sine hjem og fars nye kjæreste eller mors nye kjæreste får leve som særboere. Anonymous poster hash: 53e4e...046 Hvis foreldrene er så imot at andre bryr seg om deres barn, så burde de heller holde sammen. For det er det de fleste steforeldre gjør, de bryr seg... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå