Gå til innhold

Hvis stemor ikke kan gi konsekvenser...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...hvorfor er det da greit at de er mye alene sammen med barna? For eksempel hvis far jobber og det er mors "ferieuker"?

Anonymous poster hash: 1ca9b...38d

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må stemor sette grenser for seg selv og si at du ikke kan passe barna.

Anonymous poster hash: e0b85...804

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kan alle voksne gi konsekvenser. Hvis jeg som stemor ikke fikk lov å gi konsekvenser ville konsekvensen av det vært at far måtte stå for all oppdragelse av særkullsbarn, og jeg ville overhodet ikke hatt dem alene. Sannsynligvis hadde konsekvensen på sikt blitt samlivsbrudd, fordi jeg ville funnet det veldig vanskelig å forholde meg til den situasjonen.

Anonymous poster hash: c136f...d77
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da må stemor sette grenser for seg selv og si at du ikke kan passe barna.

Anonymous poster hash: e0b85...804

Lol!

Anonymous poster hash: 9622f...345

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemor og setter grenser... tror jeg. Mitt stebarn er utrolig snill og godt oppdratt (6 år). Om det skulle være noe, er det klart at jeg bestemmer når vi er alene, hvor jeg ikke har noen problem med å sette grenser. Er det for eksempel leggetid, da blir det slik. Om hun vil ha nugatti, blir det ost siden det ikke er lørdag osv.

Klart du kan sette grenser, så lenge du og far er enige om grensene som settes :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kennel?

Anonymous poster hash: 92417...949

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes stemødre må få gi konsekvenser. Men konsekvensene bør være i samråd med far. Det er viktig at konsekvenser er like til en hver tid slik barnet vet hvordan h*n skal forholde seg og ikke bli usikker. 

• Liker 5
Gjest morhjertegod
Skrevet

Hos oss gir alle voksne konsekvenser og rettleder barna, både stemor og stefar, noe annet ville vært helt feil for oss og unger. 

Skrevet

Trådstarter innleder furtent her, må jeg si.

Alle kan og bør sette grenser for barna som ferdes i ens hjem.

Hva pokker menes med "mors ferieuker"?

Er det liksom de obligatoriske stemorsukene som eksisterer i de 1000 hjem der mannen jobber og kvinnen er askepott?

Grensene du slitermed, TS er vel ovenfor faren til barna du har slik omsorg for ( :ironi: )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter innleder furtent her, må jeg si.

Alle kan og bør sette grenser for barna som ferdes i ens hjem.

Hva pokker menes med "mors ferieuker"?

Er det liksom de obligatoriske stemorsukene som eksisterer i de 1000 hjem der mannen jobber og kvinnen er askepott?

Grensene du slitermed, TS er vel ovenfor faren til barna du har slik omsorg for ( :ironi: )

Dette gjelder ikke meg. Det er mange tråder der dette kommer frem. Far jobber i sin ferie med barna, og mor har sin ferie.

Skrevet

Dette gjelder ikke meg. Det er mange tråder der dette kommer frem. Far jobber i sin ferie med barna, og mor har sin ferie.

Forstår ikke hvorfor man sier ja til å ha det slik?  

Barna har 2 mnd ferie hver sommer- så det er jo bare helt normalt at den deles mellom far og mor..

Regner med at dere prater med de som dere bor sammen med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...hvorfor er det da greit at de er mye alene sammen med barna? For eksempel hvis far jobber og det er mors "ferieuker"?

Hvem sier at det er greit?

Far må ta seg sammen.

Det er barnets mor og far som skal t seg av barnet og oppdra det - ikke du.

Du får sette grenser da, hvis ingen andre gjør det for deg.

Anonymous poster hash: 53e4e...046

Skrevet

Klart stemor kan gi konsekvenser (riktignok innenfor foreldrenes rammer så lenge de ikke er urimelige for stemor), ellers får mor/far passe på barna selv. Har man urimelige krav (stemor får ikke lov til å ta fra guttungen sprittusjen, det må vente til far kommer hjem fra jobb), så kan man ikke forvente gratis barnevakt og hushjelp.

Skrevet

Dette gjelder ikke meg. Det er mange tråder der dette kommer frem. Far jobber i sin ferie med barna, og mor har sin ferie. Anonymous poster hash: 1ca9b...38d

Javel. Dette er IKKE representativt for så veldig mange. Det virker muligens slik på KG, men vi har kommer lenger en dette.

Fedre ønsker også ferier med sine barn.

At enkelte kvinner drar oss tilbake til 50-tallet skal ikke alle lastes for. ( hjemmeværende på "husmorstrygd" feks)

Skrevet

Far må ta seg sammen.

Men kan ikke en stemor/far også være en god ressurs for barnet? Mor og far er ikke de eneste personene i verden for barnet.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan hun sette konsekvenser, men ut i fra mitt prinsipp bør det være 90% gode ord og gjerninger og maks 10% konsekvenser og negative sanksjoner.

Ge barnet kärlek, mer kärlek och ennu mera kärlek så kommer folkvettet av sig själv . - Astrid Lindgren (www.ordtak.no/sitat.php?id=14194)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Far må ta seg sammen.

Mor og far, mor og far og atter mor og far.

Får du barn og skilles, ja da får barnet en ekstra på hver side. Deal with it.... Og jo, vi (stemor her) har lik rolle på far sin side. Vi er to om oppdragelsen og jeg har mye jeg skulle sagt i ting. :o

AnonymBruker
Skrevet

Mor og far, mor og far og atter mor og far.

Får du barn og skilles, ja da får barnet en ekstra på hver side. Deal with it.... Og jo, vi (stemor her) har lik rolle på far sin side. Vi er to om oppdragelsen og jeg har mye jeg skulle sagt i ting. :o

Fint for deg. Finnes mange andre som ikke har det slik: der bestemmer kun mor og far.

AnonymBruker
Skrevet

Fint for deg. Finnes mange andre som ikke har det slik: der bestemmer kun mor og far. Anonymous poster hash: 53e4e...046

Jeg kjenner ingen familier der steforeldre kun er til pynt, men det er kanskje normen i din omgangskrets.

Det er rimelig unaturlig at en steforelder ikke får bestemme i sitt eget hjem. Hvis man har fellesbarn går det ikke an å gi konsekvenser kun til eget barn og la stebarn "slippe unna".

Foreldrene får heller holde sammen hvis det er så fælt at andre gir konsekvenser, snakker til, oppdrar eller what so ever.

Anonymous poster hash: 49175...a29

• Liker 3
Skrevet

Steforeldre bør kunne gi konsekvenser. Det blir for dumt å sitte og se på at barna ikke oppfører seg uten å si noe. Akkurat som om dårlig oppførsel er greit.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...