Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å ha i lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjære ts.

De med 20.000 mnd etter skatt kontra de med 30 til 40.000 mnd etter skatt er likt.. Synes nå alle jeg kjenner med top-jobber har sine økonomiske problemer, lett og få store lån, mye lån, utgifter på alt. De jeg kjenner med mer vanlig jobber er akkurat slik som fyren med topjobber, med mindre hus og toyota å ikke Mercedes. 

Forskjellen er relativt lite egentlig, det kommer an på person. Jeg tjener ikke mer en topp 21.000,- hver mnd, har da ikke gjeld så har brukspeng etter mat, forsikring, tv/internett og evt strøm på ca 14 - 16.000 hver mnd. 

Ska da snart pådra meg gjeld til en båt, det blir da min nye bolig også, velger å leve litt annet enn de fleste. 

Anonymous poster hash: b3069...1df
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke klag eller kall det lite i hvert fall. Jeg er ansatt 100 % i matserveringsbransjen, og hadde i fjor 255 000 brutto. Er 24 år, ingen utdannelse.

Anonymous poster hash: 90ccc...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på type jobb, utdanning, hvor lenge du har jobbet, tidligere erfaring, hvor vanskelig/lett det er for arbeidsgiver å erstatte deg osv.

Forøvrig var snittlønna i norge for 2014 503 800 kr.

ssb.no/lonnansatt

Det er vel normalverdien, og ikke snittverdien, som er mest interessant ved slike spørsmål som skisseres i hovedinnlegget. 

Anonymous poster hash: 0421f...c62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...