Gå til innhold

Kriminalitet utført av innvandrere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det helt tyst i media når etnisk norske blir utsatt for overgrep og grov mishandling fra innvandrere? I dette tilfelle 3 generasjons innvandrere.

Er det fordi det er så vanlig eller er det andre grunner?

Jeg har gode grunner for å lure på det.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest ashanti
Skrevet

Hvorfor er det helt tyst i media når etnisk norske blir utsatt for overgrep og grov mishandling fra innvandrere? I dette tilfelle 3 generasjons innvandrere.

Du kan umulig ha fulgt med i mediene de siste årene. Det er stort sett bare vold utført av innvandrere som det fokuseres på i media, mens vold, rasisme og mishandling utført av etniske nordmenn derimot - da er det tyst, eller de lar være å opplyse om at gjerningspersonen var etnisk norsk. Så du er virkelig helt ute å kjører nå, men det vet du vel godt, og du er vel helst ute etter å sverte innvandrere kan jeg tenke meg. 

Skrevet

Du kan umulig ha fulgt med i mediene de siste årene. Det er stort sett bare vold utført av innvandrere som det fokuseres på i media, mens vold, rasisme og mishandling utført av etniske nordmenn derimot - da er det tyst, eller de lar være å opplyse om at gjerningspersonen var etnisk norsk. Så du er virkelig helt ute å kjører nå, men det vet du vel godt, og du er vel helst ute etter å sverte innvandrere kan jeg tenke meg. 

Det samme inntrykket har jeg.

Skrevet

du er vel helst ute etter å sverte innvandrere kan jeg tenke meg. 

Nei! Grunnen til at jeg lurer er at to unge jenter ble mishandlet i dag for å gå og holde hender i et "muslimsk" område i Oslo.

Ikke et ord i media.

Hun ene er bruker her inne, og min kusine.

Men greit skjønner at sånt ikke kan diskuteres her inne så vi legger det dødt tenker jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt tyst? Jeg hører da stadig vekk på radio (ser ikke TV) at "politiet jakter en gjerningsmann av utenlandsk opprinnelse."

Det er forresten ikke noe som heter 3. generasjons innvandrer. Seriøst, når du er født i Norge av foreldre som er født i Norge så er du faen meg norsk. Det blir for dumt å regne folk som innvandrere når de aldri har vært i "landet hvor de kommer fra". 

Anonymous poster hash: c8213...d83

• Liker 3
Skrevet

Det er forresten ikke noe som heter 3. generasjons innvandrer.

Jo visst er det det.

Det er plenty av de her jeg residerer.

Fordi foreldrene ikke tillater at det blir snakket Norsk hjemme og har en drømmeaktig forestilling om hjemlandet kan aldri deres avkom eller deres avkoms avkom osv bli Norske.

For mange av de er det moren til alle mareritt å bli fornorsket.

Har første hånds kjenskap til saken ettersom jeg bor midt i smørøyet.

Håper det går bra med din kusine og hennes venn TS.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt tyst? Jeg hører da stadig vekk på radio (ser ikke TV) at "politiet jakter en gjerningsmann av utenlandsk opprinnelse."

Det er forresten ikke noe som heter 3. generasjons innvandrer. Seriøst, når du er født i Norge av foreldre som er født i Norge så er du faen meg norsk. Det blir for dumt å regne folk som innvandrere når de aldri har vært i "landet hvor de kommer fra". 

Amerikanske statsborgere som har forfedre fra afrikanske  land, kaller seg fremdeles for afrikansk-amerikanere. Selv om dem aldri noensinne har vært i nærheten av Afrika selv, og det er fleire generasjoner siden forfedrene deres reiste fra hjemlandene sine...

Anonymous poster hash: 0860f...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Naiviteten lenge leve. 3. generasjons innvandrere begynner på skolen uten å snakke norsk. De reiser til hjemlandet i hver eneste ferie, og spør du hvor de kommer fra så svarer de "fyll inn land som passer". Under halvparten av elevene på barneskolen jeg jobber, stiller opp på 17.mai. 

"Det er ikke noe som heter 3. generasjons innvandre." Haha. Jeg ler meg skakk. Naive mennesker.

Anonymous poster hash: 676cc...399

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La oss se på det sånn da, at du har gjester hos deg... og du brenner opp gardinene dine med vilje. Så gjør gjesten det samme.

Jeg forsvarer ikke at nordmenn ikke blir lyst ut i media når de gjør noe galt, men hallo. Utenlandske er trossalt våres gjester, og da får de oppføre seg som gjester flest.

Anonymous poster hash: 60806...6c1
  • Liker 1
Skrevet

Nei! Grunnen til at jeg lurer er at to unge jenter ble mishandlet i dag for å gå og holde hender i et "muslimsk" område i Oslo.

Ikke et ord i media.

Hun ene er bruker her inne, og min kusine.

Men greit skjønner at sånt ikke kan diskuteres her inne så vi legger det dødt tenker jeg.

Mitt inntrykk er at de aller fleste voldssaker ikke omtales i media. De fleste sakene jeg kjenner til fra min ungdom ble ikke engang anmeldt til politiet. Skal saken du omtaler nå media, vil jeg tro din kusine og hennes venninne selv må kontakte mediene og informere dem.

Skrevet

Jeg forsto TS slik at det er helt tyst om denne saken. Men jeg vil tro, TS, at det er tyst, fordi det er slett ingen nyhet lenger. 

Selvfølgelig er man ikke norsk når man snakker kebabnorsk og har sterkere forhold til hjemlandet enn til landet man er født i. Det holder ikke å bli født et sted for å høre til dette stedet. Hvilken planet befinner du deg i?

• Liker 4
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet i henhold til reglene.

* Vi forbeholder oss retten til å slette/endre innlegg vi vurderer at bryter med reglene, eller som har innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Dette forbeholdet skal ikke oppfattes som at Kvinneguiden har godkjent alle meldinger som ikke har blitt slettet. Dersom du ser et innlegg du mener bør slettes/redigeres, så kan du ta kontakt med oss via personlige meldinger, bruke rapporteringsknappen eller poste et innlegg under Ris, ros og spørsmål.

Tekola, admin.

Skrevet

Da var den uavhengige kilden slettet. AB, har du lenke fra pk-media?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er man ikke norsk når man snakker kebabnorsk og har sterkere forhold til hjemlandet enn til landet man er født i. Det holder ikke å bli født et sted for å høre til dette stedet. Hvilken planet befinner du deg i?

"Hvilken planet befinner du deg på."

Anonymous poster hash: baeca...9bd

• Liker 1
Skrevet

"Hvilken planet befinner du deg på."

Anonymous poster hash: baeca...9bd

Selvfølgelig, takk.  :blomst:

Skrevet

Oppdatering.

Begge er overført til sørlandet sykehus, min kusine til nevrokirurgisk avdeling og kjæresten hennes til kirurgisk.

Bege ble nedslått og sparket mens de lå nede. 

Min kusine har kraniebrudd og kragebensbrudd, samt brudd i underarm. 

Kjæresten hennes har brudd på flere ribbben og brukket lårhals.

Dett var dett og blir siste innlegg fra meg om dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi det er så vanlig eller er det andre grunner? Jeg har gode grunner for å lure på det.

Fordi 3. generasjonsinnvandrere er norske statsborgere og blir da naturligvis fremstilt som dette i mediene

Anonymous poster hash: 0d147...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mye å lure på. Innvandrerbefolkningen kom til Norge etter oljealderen, eller fra 70-tallet og utover, så tredje generasjon er veldig liten, og de få som er går fremdeles i barnehage eller grunnskole, så det er ingen grunn til at de skal være særlig synlige i mediebildet.

Anonymous poster hash: c5af1...a1c

Skrevet

Jeg er en ekstremt fredlig person. Men lurer på når vi skal ta tilbake landet vårt.

Det er ikke vårt ansvar å tilpasse oss til islam.

Tolk dette som dere vil.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Til TS: Post gjerne her hvordan det går med din kusine. Vet hvem hun er fordi vi har bodd i samme blokk. Noe jeg fikk vite i dag.

Du kan evt sende meg pm.

Endret av Wild-Animal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...