Gjest baby-E Skrevet 13. september 2004 #21 Del Skrevet 13. september 2004 En annen alternativ kalender er denne som min tante bruker til sine tre barn: De har en helt enkel bilde kalender (jesus motiv) som henger på veggen. På golvet rett under denne kalenderen setter de en korg. Annenhver dag får barna åpne en luke og finne et klesplagg, leke eller noe annet som de legger i kurven. Lille julaften legges tingene i korga over i en pose. Så drar de til byn og legger denne posen under juletreet til frelsesarmeen sin innsamling.! Så utrolig fint å lære barna dette! For julen handler faktisk om noe mer enn bare å FÅ pakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. september 2004 #22 Del Skrevet 13. september 2004 Ungene har Frelsesarmèkalender i barnehagen. Det har vært veldig ok. Jeg snapper idèen med å lage kosekvelder, der vi lager julesnop og slikt. I år får de ikke hver sin presang hver dag. De får bare hver tredje dag. Jeg liker å være tidlig ute med kalenderen. Plutselig er første desember der, EmblaS. *Skremmer enda mer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 13. september 2004 #23 Del Skrevet 13. september 2004 Bare sjokolade i min kalender, og mamma & pappa pakker fremdeles inn og lager kalender til meg på 26 og min søster på 34! :-) Det er kjempekoselig, og jeg har aldri ønsket meg ting i kalenderen. Gleder meg litt til jul, nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 2. oktober 2004 #24 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har beskrevet årets julekalender på førstesiden i dagboken min! Du er -lig velkommen innom for å ta en titt på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 2. oktober 2004 #25 Del Skrevet 2. oktober 2004 Likte veldig godt ideen som ble nevnt om å gi bort gavene til frelsesarmeen. Kanskje noe for meg og sambo? Ta å gi bort ting vi setter pris på, men som ikke blir brukt så mye som de burde. Kan vært godt å bli minnet på slike ting i voksen alder også... Jeg kommer til å gi hjemmelaget kalender til et vennepar. Må bare finne på noe å putte i den... litt verre å pakke inn klistremerker, glansbilder og viskelær når "barna" er 25-26! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 2. oktober 2004 #26 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kjenner til en familie som har en litt alternativ kalender. De har 4 unger og de har en kalender. Den ene dagen kan det være at de skal bake pepperkaker en annen dag kan det være en film de har kjøp til hele familien' date=' lage jule pynt osv.. Hoved saken er at de bruker litt ekstra tind med ungene. kjempe koselig! Må inndrømme at da jeg bodde i samme by som dem var jeg ofte i desember [/quote'] For en god idè! Tror jeg skal satse på noe sånt når jeg får barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå