ops2 Skrevet 5. juli 2015 #21 Skrevet 5. juli 2015 Nei vel???? Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!! Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn! Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Som du bruker tegnsetting, virker du trashy, bastant og fordømmende. Opp til fire utropstegn? Det er tegn på en dårlig skolegang. Fasaden betyr ikke alt hvis du er slik du framstår her i omgangen med andre mennesker. Det er ikke så uvanlig at tre gutter tett i alder lager mer lyd enn en (liten?) jente. 17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #22 Skrevet 5. juli 2015 Du virker mer og mer snerpete. Hva er det som er så oppsiktsvekkende med å spise i hagen om sommeren når været tillater det? Dessuten er det litt morsomt at du starter innlegget med å benekte at du sladrer, før du innrømmer at du sladrer om naboen med de andre naboene. Jeg har bare kommet i snakk om henne, det har ikke vært noe spydig i det! Akkurat nå er jeg passe forbannet, fordi, JA, det er et flott vær til å sitte ute. Men jeg har altså gått inn og lukket verandadøra fordi jeg rett og slett ikke orket å høre på mer mas!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #23 Skrevet 5. juli 2015 La det gå seg til litt til. Det er første sommeren i nytt hus. Hva med å ha en innflyttingsfest? Kanskje de vil høre hvor lytt det er! Anonymous poster hash: 72ca0...6b3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #24 Skrevet 5. juli 2015 En nabo sa at ho har bodd alene siden den yngste dattera ble født. Og så lenge ho driter i både oppdragelse, hus og hage, og faktisk også sitt eget utseende, finner ho nok heller ingen andre...Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Holy fuck, det der har du da ingenting med. Du vet heller ingenting om oppdragelsen til barna hennes. Hva om hennes barn blir lykkelige voksne, mens dattera deres blir introvert og deprimert. Hva sier du da? Anonymous poster hash: 14343...a3f 8
Berit Skrevet 5. juli 2015 #25 Skrevet 5. juli 2015 Er det ikke egentlig et luksusproblem. Tror aldri jeg hadde fått meg til å klage på noe sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #26 Skrevet 5. juli 2015 Vi har faktisk en ganske rotete hage, et umalt hus og liker oss i hagen.... Jeg er kronisk syk og må ta ting når jeg har mulighet helsemessig, og det kan da være at ungene roter mer enn jeg har anledning til å få kontroll over i perioder. Skal sies at jeg har en mann som jobber og gjør sitt beste, men det er ikke akkurat strøkent i hagen nei. malingen skal tas i år, av innleigde folk, så om vi har slike naboer som deg håper jeg de blir litt bedre i humør da Ungene er forøvrig unger, og elsker å leke ute i hagen. De klatrer og koser seg, men får beskjed om de støyer for mye da. Er glade de er ute i frisk luft jeg i stede for å sitte bak en skjerm til alle døgnets tider... aktve glade barn. Om naboen har problemer med det, kan han/hun ta seg en bolle. Det er ikke alltid jeg er like fornøyd med hva mine naboer gjør, men jeg prøver å finne meg i det og tenke at jeg er heldig som har mitt eget hus der jeg kan gjøre som jeg vil. Anonymous poster hash: b1520...092 17
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #27 Skrevet 5. juli 2015 Jeg sladrer vel ikke når jeg ikke går ut med navn??? Ja, jeg vet at i alle fall to andre naboer også irriterer oss over henne. Hun er hjemme hele dagen som sagt, så aldri en pause! De SPISER til og med ute i hagen, har virkelig bosatt seg der! En nabo sa at ho har bodd alene siden den yngste dattera ble født. Og så lenge ho driter i både oppdragelse, hus og hage, og faktisk også sitt eget utseende, finner ho nok heller ingen andre... Selvfølgelig gidder jeg ikke å bruke av MIN fritid til å stelle hos henne!!! Jeg har da mitt eget liv, og bare tre uker ferie i sommer! Den vil jeg absolutt ikke bruke på det der nei!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Etter å ha lest dette svaret synes jeg faktisk mer synd i din nabo enn deg som må leve med å ha fått en sladre kjærring som deg til nabo i tillegg til de som bor der fra før. Pass dine egne saker, du bestemmer over ditt hus og hjem hun over sitt. 12
Klar*a Skrevet 5. juli 2015 #28 Skrevet 5. juli 2015 Stakkars nabo. At barna leker ute i egen hage er jo bare positivt, jo flere barn jo mere støy, sånn er det bare. At de både spiser og tilbringer mye tid ute når det er fint vær er helt naturlig. Har du bosatt deg med naboer rundt må du regne med det. Du har ingenting du skulle ha sagt om hva naboen gjør på sin eiendom så lenge de ikke bryter noen lover. Forventer du virkelig at en trebarnsmor skal prioritere utseende på hus og hage kun for naboene sin skyld? Hun har sikkert mer en nok av andre viktigere ting å tenke på. Hadde du hatt noen form for empati hadde du heller tenkt hva dere kunne hjelpet henne med, istede for å sladre om henne. 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #29 Skrevet 5. juli 2015 Vi har faktisk en ganske rotete hage, et umalt hus og liker oss i hagen.... Jeg er kronisk syk og må ta ting når jeg har mulighet helsemessig, og det kan da være at ungene roter mer enn jeg har anledning til å få kontroll over i perioder. Skal sies at jeg har en mann som jobber og gjør sitt beste, men det er ikke akkurat strøkent i hagen nei. malingen skal tas i år, av innleigde folk, så om vi har slike naboer som deg håper jeg de blir litt bedre i humør da Ungene er forøvrig unger, og elsker å leke ute i hagen. De klatrer og koser seg, men får beskjed om de støyer for mye da. Er glade de er ute i frisk luft jeg i stede for å sitte bak en skjerm til alle døgnets tider... aktve glade barn. Om naboen har problemer med det, kan han/hun ta seg en bolle. Det er ikke alltid jeg er like fornøyd med hva mine naboer gjør, men jeg prøver å finne meg i det og tenke at jeg er heldig som har mitt eget hus der jeg kan gjøre som jeg vil. Anonymous poster hash: b1520...092 Vel, jeg har ikke hørt noe annet enn at denne naboen er frisk som en fisk! Ho fyker hit og dit, så store helseproblemer har hun ikke! Tror rett og slett bare hun er for lat til å oppdra eller få malt dette huset sitt, faktisk... Ofrer nok ikke en tanke på oss naboer, nei!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #30 Skrevet 5. juli 2015 Som du bruker tegnsetting, virker du trashy, bastant og fordømmende. Opp til fire utropstegn? Det er tegn på en dårlig skolegang. Fasaden betyr ikke alt hvis du er slik du framstår her i omgangen med andre mennesker. Det er ikke så uvanlig at tre gutter tett i alder lager mer lyd enn en (liten?) jente. Nå er jo du bastant og fordømmende. La folk få bruke så mange utropstegn de vil, og når de vil. Anonymous poster hash: 53bd2...a91 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #31 Skrevet 5. juli 2015 Vel, jeg har ikke hørt noe annet enn at denne naboen er frisk som en fisk! Ho fyker hit og dit, så store helseproblemer har hun ikke! Tror rett og slett bare hun er for lat til å oppdra eller få malt dette huset sitt, faktisk... Ofrer nok ikke en tanke på oss naboer, nei!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Du må godta at hun er som hun er. Det er kjernen av problemet her. Du er deg, hun er seg. Anonymous poster hash: 53bd2...a91 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. juli 2015 #32 Skrevet 5. juli 2015 Og OM det er ryddig, kan du banne på at unga hennes løper rundt i hagen, - hyler, løper og støyer! De er stort sett bare hjemme, så her er ikke fred å få! De er grusomt høylytte disse barna! Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Så flytt da vel! Og pass inderlig på å sjekke at alle nabohus kun består av eldre par på de neste visningene du går på når du ikke tåler barn slik!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #33 Skrevet 5. juli 2015 Spør egentlig bare om råd og LITT forståelse her! Livet mitt er faktisk BRA, så ikke beskymre dere om det!! Jeg ORKER ikke å bo med en sånn nabo, så JA, noe må gjøres. Jeg vet bare ikke hvordan enda, det var her jeg ba om råd... Skal ikke stikke under en stol at slike mennesker irriterer meg. Klarer ikke å forstå at mennesker setter barn til verden kun for å ødelegge dem. ALLE barn trenger oppdragelse, og få bo i et pent og,- eller hyggelig hjem. Når ingenting av dette er til stede, er det ille! Noen nevnte at min datter kan ende opp deprimert og ulykkelig. Ja, selvfølgelig! Ingen kjenner fremtiden! MEN sjansene er imidlertid ikke så stor for dette, da hun har en familie som setter grenser for henne. Hun bor også under hyggelige, fine og ryddige forhold, i motsetning til visse andre..Anonymous poster hash: 0cdfc...90a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #34 Skrevet 5. juli 2015 Problemer har man ... Her har vi slitt med en narkoman leieboer som ikke makter å bruke nøkkel, som klatrer på balkongene, stjeler og ødelegger sykler, pisser i fellesgangen, bruker fellsvaskeriet til alle døgnets tider, kaster søppel fra sin balkong ned på gaten og over i nabohagen, drar med seg alle byens løse fugler inn i huset til og siden nøkkel ikke helt er greien må det ringes på alle klokken til noen lukker opp midt på natten. Jeg skulle gledet meg stort over utsikten til et umalt hus, rotete hage og støyende unger når som helst fremfor dette.Anonymous poster hash: eb70c...d54 17
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2015 #35 Skrevet 5. juli 2015 Jeg synes det er rart at du som synes dette er så viktig at du ikke orker være på verandaen ikke fikk med deg dette på visning. Og selv om jeg kan forstå at støyende barn er irriterende, så begriper jeg ikke at utsikten skal kverne sånn i magen din at du ikke vil være ute. Nei, det er lite du kan gjøre annet enn å tilby hjelp.
Pinkee Skrevet 5. juli 2015 #36 Skrevet 5. juli 2015 Hun bodde der først, hvis ikke du kan akseptere naboene, så må du bare flytte. Du har ingenting med hvordan huset hennes ser ut, eller om ungene hennes leker i hagen. Umalt hus, lekende barn og spising i hagen, er faktisk helt lovlig i Norge. Hvis du får så store problemer med å se bort på naboen, så hold deg innendørs. Men, jeg håper for din skyld at du troller, ellers må du leve veldig stusslig. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #37 Skrevet 5. juli 2015 Spør egentlig bare om råd og LITT forståelse her! Livet mitt er faktisk BRA, så ikke beskymre dere om det!! Jeg ORKER ikke å bo med en sånn nabo, så JA, noe må gjøres. Jeg vet bare ikke hvordan enda, det var her jeg ba om råd... Skal ikke stikke under en stol at slike mennesker irriterer meg. Klarer ikke å forstå at mennesker setter barn til verden kun for å ødelegge dem. ALLE barn trenger oppdragelse, og få bo i et pent og,- eller hyggelig hjem. Når ingenting av dette er til stede, er det ille! Noen nevnte at min datter kan ende opp deprimert og ulykkelig. Ja, selvfølgelig! Ingen kjenner fremtiden! MEN sjansene er imidlertid ikke så stor for dette, da hun har en familie som setter grenser for henne. Hun bor også under hyggelige, fine og ryddige forhold, i motsetning til visse andre..Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Når du skal ha sånn kontroll på omgivelsene som du skal ha, bør du gå inn i deg selv å lese litt psykologi. Det er et dårlig tegn å bli så sint på en ukjent nabo som lever annerledes enn deg. Ja, du har lov til å bli irritert, men alt du nevner her er langt over grensa til hva man skal legge som opp i andres liv. Hun er annerledes enn deg, og det takler du ikke. Vet du hva det betyr i psykologien, når man forakter andre? Det betyr at du har sider i deg selv du bør jobbe med. Ofte handler det faktisk om noe du selv har, som hun trigger hos deg, men som du vil fornekte. Noe å tenke på. Anonymous poster hash: 53bd2...a91 9
Chizue Skrevet 5. juli 2015 #38 Skrevet 5. juli 2015 Flytt på landet...Eller, der kan du få støy som traktorer, bikkjer, og barna på åkeren støyer kanskje enda mer, fordi det knapt er naboer rundt... Flytt heller til skogs! Barn er barn, barn er bråkete av seg...Jeg mimrer enda om sommerdagene hvor vi var 10-15barn som spilte fotball eller lekte på løkka...Vi spilte boksen går i gatene, eller i hagen...Vi klatret og syklet og slo oss og gråt... Slik barn gjør.. Idag har barn knapt lov til å være barn...Alt skal være stille og bråker ett barn litt for mye, så blir de plassert foran en skjerm.. Det er motbydelig å se på! Det er ikke slikt det skal være i det hele tatt, barn må få lov til å utfolde seg... Og liker du det ikke og vil få en slutt på dette, så..ja...FLYTT. 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #39 Skrevet 5. juli 2015 Har man valgt å bo tett, så må man tåle slikt. Dette er ikke uvanlig oppførsel. Jeg selv spiser så mange måltider som mulig ute i hagen. Det er helt normalt å spise mat i hagen. Ikke noe å frike ut for. Tvert i mot. Og dere har en unge. En unge alene hyler ikke. Men slipp henne sammen med flere unger, og du skal se deres lille også hyler og leker. Hun er alene med tre barn. Hvordan i alle dager skal hun ha råd til å male huset sitt da? Hun prioriterer vel heller mat og klær til barna fremfor maling av huset. Og å ha tre barn krever sitt tidsmessig også, så når skal hun rekke å male? Nei sorry TS - denne her kommer du ikke langt med. Anonymous poster hash: cb35d...3c1 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #40 Skrevet 5. juli 2015 Har du kontaktet barnevernet? Du kan legge inn en bekymringsmelding på barna.Anonymous poster hash: 60c9e...158
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå