Gå til innhold

Rotete nabo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har nylig kjøpt drømmehuset vårt, og trives godt. Naboene virker også hyggelig. Problemet er bare nærmeste naboen. Bor et kvinnemennesket i det huset, med tre motbydelige og uoppdragne unger! Vel, det i seg selv kan jeg leve med.

Men hagen ser til tider ut som en svinesti! Tepper, sykler, bøtter, baller og ALT slikt ligger STRØDD rundt i hagen. Der i huset er det heller ikke slik at de rydder inn leker hver kveld. Det skjer toppen et par ganger i uka, og da kan det virkelig ha hopet seg opp med MYE rot!

Huset er umalt, det hadde trengt et strøk for mange år siden! Det virkelig skjemmer hele området her! Etter hva jeg har hørt har de bodd her i mange år, så dette ser jeg ikke lyst på. Vår veranda har utsikt rett mot huset og hagen deres.

Har lyst til å si til denne huseieren eller hva det er, hvordan jeg opplever dette, men vil helst ikke starte nabokrangel heller.

Har noen et tips til hvordan jeg kan si ifra på en måte som ikke virker FOR uhøflig?

Anonymous poster hash: 0cdfc...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde du skylapper på da du var på visning?

Huset var vel like umalt da... Og rotet var sannsynligvis der også....

Anonymous poster hash: 8cabb...2e0

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting med hva naboen gjør på sin eiendom. Hvis du sier fra, åpner du for dårlig naboskap.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde du skylapper på da du var på visning?

Huset var vel like umalt da... Og rotet var sannsynligvis der også....

Anonymous poster hash: 8cabb...2e0

Da vi var på visning, var det faktisk ryddig i hagen. Som sagt hender det altså at morra glimter til...

Mulig skylapper satt litt på ja. Følte vi virkelig hadde funnet drømmehuset, noe jeg jo på en måte enda føler. Da jeg så huset, tenkte jeg vel egentlig at de kom til å male i sommer, pga. utseende på det huset. Tenkte nok ikke på å spørre hvem type folk som bodde der heller.

Men nå kjenner jeg at jeg blir mer og mer irritert på dette. Går liksom ikke ann å glemme det heller, når verandaen våres har utsikt mot dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og OM det er ryddig, kan du banne på at unga hennes løper rundt i hagen, - hyler, løper og støyer! De er stort sett bare hjemme, så her er ikke fred å få! De er grusomt høylytte disse barna! 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør gå hjem til dem og synge noen av de strengeste Margrethe Munthe-sangene. Da blir det nok skikk på dem.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge de holder rotet sitt innenfor sine egne tomtegrenser og støyen er innenfor 7 og 23 har du ingenting du skulle sagt.

Anonymous poster hash: 92ca2...c3e
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du omtaler den nye naboen din på en skikkelig ufin måte. Du har selvfølgelig ingenting med hvordan de har det. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge de holder rotet sitt innenfor sine egne tomtegrenser og støyen er innenfor 7 og 23 har du ingenting du skulle sagt.

Anonymous poster hash: 92ca2...c3e

Nei vel????

Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!!

Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn!

Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vel????

Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!!

Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn!

Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!

Jeg forslår at dere kikker dere om etter ett nytt hus? :)

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass dine egne saker.

Hus og hafe så vel likedan ut da du var på visning?

Ellers så får du samle folk i nabolaget til dugnad og få malt huset for denne kvinnen? Kanskje hun bare leier, for alt det du vet?

Sånt kalles forøvrig sladder. Det er ufint å henge folk ut i all offentlighet på nett på denne måten.

Anonymous poster hash: 0c2b2...4af

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen et tips til hvordan jeg kan si ifra på en måte som ikke virker FOR uhøflig?

Nei, det er uhøflig å forlange at de skal rydde i hagen deres oftere, og at barna skal være mer stille på dagtid, og at huset bør males. 

Plante en høy hekk var et godt forslag. Kan du gjøre sånn at ikke du ser inn i hagen deres?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan ikke ha mye bekymringer i livet ditt. La nå de ha det som de har det også får du ha det som du har det. Ja, du forstår ikke at det går ann. Men hva vet vel du om livet deres. Ikke se den veien eller flytt. 

Får sikkert kommentarer på dette. Nei jeg har det veldig ryddig hos meg, bor i en leilighet og har heller ingen hage å ha orden i. 

Anonymous poster hash: f0dc9...f8a
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass dine egne saker.

Hus og hafe så vel likedan ut da du var på visning?

Ellers så får du samle folk i nabolaget til dugnad og få malt huset for denne kvinnen? Kanskje hun bare leier, for alt det du vet?

Sånt kalles forøvrig sladder. Det er ufint å henge folk ut i all offentlighet på nett på denne måten.

Anonymous poster hash: 0c2b2...4af

Jeg sladrer vel ikke når jeg ikke går ut med navn??? Ja, jeg vet at i alle fall to andre naboer også irriterer oss over henne. Hun er hjemme hele dagen som sagt, så aldri en pause! De SPISER til og med ute i hagen, har virkelig bosatt seg der!

En nabo sa at ho har bodd alene siden den yngste dattera ble født. Og så lenge ho driter i både oppdragelse, hus og hage, og faktisk også sitt eget utseende, finner ho nok heller ingen andre...

Selvfølgelig gidder jeg ikke å bruke av MIN fritid til å stelle hos henne!!! Jeg har da mitt eget liv, og bare tre uker ferie i sommer! Den vil jeg absolutt ikke bruke på det der nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Plant hekk?

Takk for forslag, men i dag står det faktisk noen fine små- trær det. De burde sikkert vært byttet med en hekk, men virker absurd at vi skal måtte jobbe med dette fordi naboen er blåst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sladrer vel ikke når jeg ikke går ut med navn??? Ja, jeg vet at i alle fall to andre naboer også irriterer oss over henne. Hun er hjemme hele dagen som sagt, så aldri en pause! De SPISER til og med ute i hagen, har virkelig bosatt seg der!

En nabo sa at ho har bodd alene siden den yngste dattera ble født. Og så lenge ho driter i både oppdragelse, hus og hage, og faktisk også sitt eget utseende, finner ho nok heller ingen andre...

Selvfølgelig gidder jeg ikke å bruke av MIN fritid til å stelle hos henne!!! Jeg har da mitt eget liv, og bare tre uker ferie i sommer! Den vil jeg absolutt ikke bruke på det der nei!

Du virker mer og mer snerpete. Hva er det som er så oppsiktsvekkende med å spise i hagen om sommeren når været tillater det? Dessuten er det litt morsomt at du starter innlegget med å benekte at du sladrer, før du innrømmer at du sladrer om naboen med de andre naboene.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det "morra" sin jobb å rydde i Hagen??

Det er hun som har valgt å få unger, og siden hun åpenbart ikke er interessert i å gi ungene en oppdragelse, er det jo selvsagt hennes ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...