Cata Skrevet 5. juli 2015 #21 Skrevet 5. juli 2015 Så sjeldent som privatpersoner bruker slikt vil det ikke ødelegge kroppen.Anonymous poster hash: 7ef01...f12 Inntil det motsatte er bevist - I call bullshit. TS er muligens også en del av den antivitenskapelige gjengen som tror at aspartan fører til hjernesvulst, og som fikk Pepsi til å fjerne aspartam fra brusen deres, til tross for at forskere og næringsmiddeltilsynd (du vet, sånne folk som har peiling) avviser disse påstandene? Hva skal en med forskere og sånne folk, når en har folk på internett som googler hva som er farlig. Mennesker... Anonymous poster hash: 8c58b...62a Svært enig, de fleste av oss bruker vel bare antibac (eller tilsvarende) når vi er på reise eller hvis vi er ute og vet det er mye smitte rundt om (f.eks. influensaepidemi eller novovirus). Tror dermed det skal SVÆRT godt gjøres å få så mye inn gjennom huden at det blir skadelig for kroppen. Ville kanskje vært litt mer skeptisk dersom jeg hadde jobbet i helsevesenet og hatt krav om å bruke hånddesinfeksjon ofte.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #22 Skrevet 5. juli 2015 Javel...?Anonymous poster hash: 78dd5...d13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #23 Skrevet 6. juli 2015 Svært enig, de fleste av oss bruker vel bare antibac (eller tilsvarende) når vi er på reise eller hvis vi er ute og vet det er mye smitte rundt om (f.eks. influensaepidemi eller novovirus). Tror dermed det skal SVÆRT godt gjøres å få så mye inn gjennom huden at det blir skadelig for kroppen. Ville kanskje vært litt mer skeptisk dersom jeg hadde jobbet i helsevesenet og hatt krav om å bruke hånddesinfeksjon ofte. Tror du det ville vært tillatt å pålegge helsepersonell å bruke hå ddesinfeksjonsmidler som er skadelige ved jevnlig bruk? Ts har konstruert en problemstilling som ikke finnes. Jeg sitter på nattevakt og ser på en flaske antibac med norsk etikett der det fremgår at den inneholder 85% etanol, og at den er tilsatt glycerol. Vi har isopropanol, men bruker det ikke til hånddesinfeksjon. Dessuten kan man kanskje påpeke at dersom ts' påstand om at topisk bruk av isopropanol fører til leverskade, så ville samtlige sykehusansatte i norge vært drita fulle på jobb, siden vi bruker etanolbasert hånddesinfeksjon. Det er bare det at det ikke finnes noen slik systemisk absorpsjon av etanol gjennom håndvask. Heller ikke for isopropanol. Det ville KANSKJE kunnet skje ved bruk av enorme mengder over lang tid hvis man tilsatte en høyaktiv transkutan bærersubstans som f. eks. dimethylsulfoksid, men jeg tviler sterkt. Påstanden i hovedinnlegget er rett og slett bare tull og tøys!Anonymous poster hash: 58570...3ca
Cata Skrevet 6. juli 2015 #24 Skrevet 6. juli 2015 Påstanden i hovedinnlegget er rett og slett bare tull og tøys!Anonymous poster hash: 58570...3ca Det er jeg i grunnen enig med deg i, poenget mitt var at hvis noen i det hele tatt skulle bekymre seg så måtte det være dem som bruker hånddesinfeksjon mye - ikke vanlige "Hvermansen'er".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå