AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 I Norge brukes Isopropanol som omdannes til Aceton i leveren. I Danmark brukes etanol, som er mye mer ufarlig i de mengdene som tas opp i gjennom huden. Sånn er det når det er monopol og griske mennesker bak. Isopropanol er mye billigere å bruke, men til tross så er hånddeskinfeksjon billigere i Danmark. Anonymous poster hash: 93e86...d83
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 I Norge brukes Isopropanol som omdannes til Aceton i leveren. I Danmark brukes etanol, som er mye mer ufarlig i de mengdene som tas opp i gjennom huden. Sånn er det når det er monopol og griske mennesker bak. Isopropanol er mye billigere å bruke, men til tross så er hånddeskinfeksjon billigere i Danmark. Anonymous poster hash: 93e86...d83 På min Antibac-flaske står det "Etanolbasert" (75%) Men dette er et overflatedesinfeksjonsmiddel på stor flaske kjøpt på apotek. Anonymous poster hash: 109d0...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 I Norge brukes Isopropanol som omdannes til Aceton i leveren. I Danmark brukes etanol, som er mye mer ufarlig i de mengdene som tas opp i gjennom huden. Sånn er det når det er monopol og griske mennesker bak. Isopropanol er mye billigere å bruke, men til tross så er hånddeskinfeksjon billigere i Danmark. Anonymous poster hash: 93e86...d83 Tusen takk for viktig info! Er det mulig å få kjøpt ren sprit på apotek eller vinmonopol til å bruke til hånddesinfeksjon? Er dette i tilfelle helt trygt å bruke? Anonymous poster hash: 109d0...ea8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Tusen takk for viktig info! Er det mulig å få kjøpt ren sprit på apotek eller vinmonopol til å bruke til hånddesinfeksjon? Er dette i tilfelle helt trygt å bruke? Anonymous poster hash: 109d0...ea8 Ærlig talt, tar du råd i mot på et kvinneforum av en amatør, som mest sannsynlig ikke har noen bakgrunn innenfor kjemifaget? Ikke glem, internett er også et talerør for alle kunnskapsløse amatører som ikke har kunnskap til å avgjøre hva som er sant og hva som ikke er det. Anonymous poster hash: 8c58b...62a 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Ærlig talt, tar du råd i mot på et kvinneforum av en amatør, som mest sannsynlig ikke har noen bakgrunn innenfor kjemifaget? Ikke glem, internett er også et talerør for alle kunnskapsløse amatører som ikke har kunnskap til å avgjøre hva som er sant og hva som ikke er det. Anonymous poster hash: 8c58b...62a Tusen takk for tilbakemeldingen! Hva mener du at er tryggest å bruke til desinfeksjon? Hvor kan jeg lese om dette? Anonymous poster hash: 109d0...ea8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 I Norge brukes Isopropanol som omdannes til Aceton i leveren. I Danmark brukes etanol, som er mye mer ufarlig i de mengdene som tas opp i gjennom huden. Sånn er det når det er monopol og griske mennesker bak. Isopropanol er mye billigere å bruke, men til tross så er hånddeskinfeksjon billigere i Danmark. Anonymous poster hash: 93e86...d83 Takk Inntil videre vasker jeg meg i Rom (har ikke noe sterkere Anonymous poster hash: 109d0...ea8 1
Luckiness Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Der hvor jeg har jobbet ble det brukt antibac (hånddesinfeksjon). Det var på et av de største sykehusene i landet. Regner ikke med de lar oss bruke antibac dersom det ikke er bra for huden/kroppen. Men kan selvsagt ikke si det med 100% trygghet.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #8 Skrevet 4. juli 2015 Tusen takk for viktig info!Er det mulig å få kjøpt ren sprit på apotek eller vinmonopol til å bruke til hånddesinfeksjon? Er dette i tilfelle helt trygt å bruke? Anonymous poster hash: 109d0...ea8 Ren sprit? "Legesprit er 96 % og utleveres bare til lege/tannlege. Fysioterapeuter får 70 ett eller annet mulig 75 %? Husker ikke. Dettol flasken vi har står det ingenting på hva den er passert på. Men ts, kan du komme med lenke eller annen info om hvor du har funnet denne informasjonen? Anonymous poster hash: 38d91...0de
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Så sjeldent som privatpersoner bruker slikt vil det ikke ødelegge kroppen. Anonymous poster hash: 7ef01...f12 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 Inntil det motsatte er bevist - I call bullshit. TS er muligens også en del av den antivitenskapelige gjengen som tror at aspartan fører til hjernesvulst, og som fikk Pepsi til å fjerne aspartam fra brusen deres, til tross for at forskere og næringsmiddeltilsynd (du vet, sånne folk som har peiling) avviser disse påstandene? Hva skal en med forskere og sånne folk, når en har folk på internett som googler hva som er farlig. Mennesker... Anonymous poster hash: 8c58b...62a 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 TS her. Les dere opp på isopropanol før dere uttaler dere negativt om det jeg skrev. http://www.healthline.com/health/isopropyl-alcohol#Causes2 Anonymous poster hash: 93e86...d83
Rumle Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Takk Inntil videre vasker jeg meg i Rom (har ikke noe sterkere Anonymous poster hash: 109d0...ea8 Vaske seg i rom?!!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Vaske seg i rom?!! Eller cognac Anonymous poster hash: 109d0...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 Vaske seg i rom?!! Reiser til Rom(a) ? Anonymous poster hash: 38d91...0de 1
Rumle Skrevet 4. juli 2015 #15 Skrevet 4. juli 2015 Reiser til Rom(a) ?Anonymous poster hash: 38d91...0de Jeg er med!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #16 Skrevet 4. juli 2015 Reiser til Rom(a) ?Anonymous poster hash: 38d91...0de Ja da Hver gang jeg skal vaske meg Anonymous poster hash: 109d0...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #17 Skrevet 5. juli 2015 Antibac er bortkastet å bruke som privatperson. Normal vask med vann og såpe er tilstrekkelig. Med mindre du er på reise hvor det er vanskelig å finne rent vann og såpe. Det er forøvrig sant av det inneholder Isopropanol, som kan skade leveren. Men da må du virkelig bruke STORE mengder, over lengre tid. Noe et normalt menneske ikke får til. Da snakker vi om å ligge i Isopropanol-badekar i flere dager.... Anonymous poster hash: f55d8...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #18 Skrevet 5. juli 2015 Isopropanol i hånddesinfeksjon skader ikke leveren. Det når ikke systemisk sirkulasjon ved at du vasker hendene med det. Jeg skjønner ikke problemstillingen. Forøvrig er den antibac som brukes mest i norge 85% etanol tilsatt glycerol (for ikke å tørke ut huden). Jeg skjønner ikke hvilket produkt ts snakker om. Vi bruker ikke isopropanol til hånddesinfeksjon der jeg jobber.Anonymous poster hash: 58570...3ca
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #19 Skrevet 5. juli 2015 På min Antibac-flaske står det "Etanolbasert" (75%)Men dette er et overflatedesinfeksjonsmiddel på stor flaske kjøpt på apotek. Anonymous poster hash: 109d0...ea8 Den er ikke egnet til hånddesinfeksjon. Overflatedesinfeksjonsmiddel med etanol fra antibac vil tørke ut huden ved gjentatt bruk.Anonymous poster hash: 58570...3ca 1
Cata Skrevet 5. juli 2015 #20 Skrevet 5. juli 2015 På min Antibac-flaske står det "Etanolbasert" (75%) Men dette er et overflatedesinfeksjonsmiddel på stor flaske kjøpt på apotek. Anonymous poster hash: 109d0...ea8 Samme står på mine Antibac våtservietter. Flasken jeg kjøpte på Gran Canaria (produsert i England) står det imidlertid bare Alcohol på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå