Gå til innhold

akupunktur mot ufrivillig barnløshet: klinikk fjeld eller frøyaklinikken?

Ayesh

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøvde å forklare blokkeringer tidligere, men det var tydeligvis for avansert for deg.

Legene behandler symptomer, ikke årsakene bak, hvorfor symptomene oppstår. DET er forskjellen på holistiske tankegang/alternativ kontra vestlig medisin. 

Anonymous poster hash: 173a7...5de

Nei, du forklarer det faktisk ikke. Så hva er "blokkeringer"?

Å påstå at leger kun behandler symptomer, og ikke bakenforliggende årsaker, vitner om en spesiell oppfatning av hva skolemedisin er.

Anonymous poster hash: 2176d...013

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akupunktur har dessverre ingen effekt på barnløshet. Bortkastede penger, utenom at det psykisk kan få deg til å føle deg bedre...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor skrev jeg at nålene stikkes i organer, hallo???

De stikkes i det ytre laget av huden, men er da i kontakt med indre organer og derfor effektive. Jeg bruker akupunktur selv og det har hjulpet meg, hvor ofte må jeg si dette?

Angående slag : regelmessig akupunktur kan forhindre slag, da det løser opp og får blodet til å sirkulere bedre. Det er bevist at det bl.a er en veldig bra recovery for slagpasienter, at de som har hatt slag og får raskt akupunktur, kommer seg raskere enn andre pasienter som ikke bruker akupunktur. 

Man trenger ikke ha sirkulasjonssvikt for å bruke akupunktur, da mange sykdommer oppstår pga sirkulasjonssvikt, som igjen fører til andre ubalanser. Derfor er akupunktur en veldig forebyggende behandling for mange sykdommer.

Les innlegget du kommenterer bedre neste gang!

Hvordan kan nålene være i kontakt med indre organer når de stikkes subcutant?

Du får si hva du vil. Akupunktur har aldri blitt vitenskapelig godkjent, gjett hvorfor!? Du har fortsatt ikke svart på hva blokkeringer i kroppen er. Du snakker bare rundt det.

Anonymous poster hash: c421a...20a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålene dine viser at du har NULL peiling om helse, og hvordan kroppen henger sammen.

Jeg vil ikke gå inn i detalj på meg og mitt sykdomsbilde, men de ble bedre etter akupunktur.

Det er vanlig å få blokkeringer i kroppen, som gjør at det blir ubalanser, bl.a hormonubalanser, som igjen kan føre til at man ikke blir gravide. Hormonsystemet henger sammen med det endokrine systemet, m.a.o, henger sammen med alt i kroppen, og hormonene våre er svært finstemte. Å få blokkeringer kan handle om noe psykisk og/eller noe fysisk, da det psykiske henger sammen med det fysiske. Nye undersøkelser viser hvor viktige tankene våre er, og at man nesten kan tenke seg syk eller frisk. Nå er ikke det poenget her, men akupunktur er veldig tynne nåler som er i kontakt med dine indre organer, jeg følte de godt selv. Hvis man har blokkeringer, flyter ikke blodet fritt, og det blir en ubalanse. Når en nål treffer et punkt, kan det få igang blodsirkulasjon, som igjen åpner blokkeringen/e.

Det er f.eks gjort mange studier på slagpasienter hvor effektivt akupunktur kan være på dem, da det handler nettopp om en blokkering ( blodpropp ) som slag er. Man får igang blodsirkulasjonen, og blokkeringen blir borte.

Hormonsystemet henger ikke sammen med det endokrine systemet. Hormonsystemet ER det endokrine systemet...

Jeg er glad slagpasienter nøter et bedre tilbud i helsevesenet enn den forståelsen du utviser her...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står det på frøyaklinikk sine sider at 60,2% blir gravide.

Fordi akupunktur ikke hindrer graviditet. Mange opplever å være barnløse i årevis, før de plutselig blir gravide. At det skal kunne være noen kausal sammenheng mellom et eller flere besøk på denne klinikken og graviditetstilfellene er selvfølgelig ikke bevist. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter spent på å få høre mer om disse "blokkeringene".

Det nok vanskelig å forklare tulleord som ikke har noen som helst rot i realiteten, så du må nok vente ei god stund. :D

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utskraping for 1,5 år siden. Før det ble jeg gravid på første forsøk 2 ganger. Etter det har jeg ikke blitt gravid bortsett fra utenfor livmoren. Trolig fordi de skrapet for mye og det resulterte i dårlige og for tynne slimhinner i livmoren. Jeg ble anbefalt akupunktur pga det hjelper for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren og dermed styrke slimhinnen.

Akupunktur har de på de fleste fødeavdelingar, fordi det er en anerkjent metode som også skolemedisinen har tro på. Ikke alle blir gravide pga akupunktur, det er ingeb vidunderkur, men det hjelper mange.

Endret av marihihia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde utskraping for 1,5 år siden. Før det ble jeg gravid på første forsøk 2 ganger. Etter det har jeg ikke blitt gravid bortsett fra utenfor livmoren. Trolig fordi de skrapet for mye og det resulterte i dårlige og for tynne slimhinner i livmoren. Jeg ble anbefalt akupunktur pga det hjelper for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren og dermed styrke slimhinnen.

Akupunktur har de på de fleste fødeavdelingar, fordi det er en anerkjent metode som også skolemedisinen har tro på. Ikke alle blir gravide pga akupunktur, det er ingeb vidunderkur, men det hjelper mange.

Eehh, de har ikke akupunktur på fødeavdelinger for å hjelpe folk med å bli gravide!?!

Nei, det hjelper ikke mange med å bli gravide. Statistisk sett hjelper det ingen! At noen blir gravide etter akupunktur er ikke fordi akupunktur hjelper! At akupunktur blir brukt som smertelindring har ingenting med saken å gjøre!

Anonymous poster hash: c91ec...e16

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eehh, de har ikke akupunktur på fødeavdelinger for å hjelpe folk med å bli gravide!?!

Nei, det hjelper ikke mange med å bli gravide. Statistisk sett hjelper det ingen! At noen blir gravide etter akupunktur er ikke fordi akupunktur hjelper! At akupunktur blir brukt som smertelindring har ingenting med saken å gjøre!

Hvis du tar deg tid til å lese før du svarer så skriver jeg at de har akupunktur på fødselsavdelinger og at det er anerkjent også blandt skolemedisinen. Jeg sa ikke at de bruker det for å hjelpe noen å bli gravide der.

Og til opplysning brukes det til mer enn smertelindring på sykehuset. Jeg fikk det etter fødsel fordi morkaka ikke kom ut, og de ville prøve det før utskraping.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tar deg tid til å lese før du svarer så skriver jeg at de har akupunktur på fødselsavdelinger og at det er anerkjent også blandt skolemedisinen. Jeg sa ikke at de bruker det for å hjelpe noen å bli gravide der.

Og til opplysning brukes det til mer enn smertelindring på sykehuset. Jeg fikk det etter fødsel fordi morkaka ikke kom ut, og de ville prøve det før utskraping.

Og så skrev du at det hjelper mange å bli gravide. Noe det ikke gjør. Men mange innbiller seg det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akupunktur har de på de fleste fødeavdelingar, fordi det er en anerkjent metode som også skolemedisinen har tro på.

Kanskje det er placebo de har tro på?

Jeg har fått akupunktur ved to anledninger:

1) Ved fødsel, for smertelindring. Det funket ikke.

2) Før fødsel (etter at vannet hadde gått), for å sette i gang fødselen. Det funket ikke det heller, gitt!

Godt mulig folk har tiltro til akupunktur, men for min del hjalp det sånn ca ingenting. Selv om det var på en fødeavdeling.

Anonymous poster hash: 01b08...3d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Akupunktur funker. Jeg hadde alvorlige plager, blodprøvene mine ble betydleig bedre etter akupunktur.

Ts, synes du skal lytte til din indre stemme her. Finnes en haug av eksempler på at folk har blitt bedre av akupunktur og hjelper barnløse med å bli gravide.

Det løser opp blokkeringer man har i kroppen. 

De som alltid skal ha dokumentert alt, kommer aldri til å forstå at helse/kroppen er veldig kompleks, og kan ikke alltid dokumenteres. Trangsynte mennesker vil alltid ha en bruksanvisning med svar. 

Akupunktur har fungert i tusenvis av år, og er til stor hjelp for mange. Hvorfor finnes det mange alupunktlører og hvorfor har de kunder : fordi de fungerer. 

Lytt til hjertet ditt ts. Ike la ukjente på nettet bestemme noe de ikke aner utfallet av. Akupunktur kan godt fungere på deg.

Blodprøver kan man da dokumentere om akupunktur funker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akupunktur funker. Jeg hadde alvorlige plager, blodprøvene mine ble betydleig bedre etter akupunktur.

Ts, synes du skal lytte til din indre stemme her. Finnes en haug av eksempler på at folk har blitt bedre av akupunktur og hjelper barnløse med å bli gravide.

Det løser opp blokkeringer man har i kroppen. 

De som alltid skal ha dokumentert alt, kommer aldri til å forstå at helse/kroppen er veldig kompleks, og kan ikke alltid dokumenteres. Trangsynte mennesker vil alltid ha en bruksanvisning med svar. 

Akupunktur har fungert i tusenvis av år, og er til stor hjelp for mange. Hvorfor finnes det mange alupunktlører og hvorfor har de kunder : fordi de fungerer. 

Lytt til hjertet ditt ts. Ike la ukjente på nettet bestemme noe de ikke aner utfallet av. Akupunktur kan godt fungere på deg.

Hvorfor er det da INGEN som klarer å BEVISE at det virker? At noe har eksistert i "tusenvis av år", er ikke et argument for at det har noe for seg. At folk forteller om sine positive erfaringer, er heller ikke bevis, det er anekdotisk bevisførsel og på ingen måte i tråd med den vitenskapelige metode. Å hevde at å kreve vitenskapelig bevis og dokumentasjon, er trangsynt, forteller meg at du desverre ikke har fotfeste.

Dersom dine "blodprøver ble betydelig bedre etter akupunktur", hvilke ANDRE TILTAK satt du i gang i samme eller i omtrent samme tidsrom? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det da INGEN som klarer å BEVISE at det virker? At noe har eksistert i "tusenvis av år", er ikke et argument for at det har noe for seg. At folk forteller om sine positive erfaringer, er heller ikke bevis, det er anekdotisk bevisførsel og på ingen måte i tråd med den vitenskapelige metode. Å hevde at å kreve vitenskapelig bevis og dokumentasjon, er trangsynt, forteller meg at du desverre ikke har fotfeste.

Dersom dine "blodprøver ble betydelig bedre etter akupunktur", hvilke ANDRE TILTAK satt du i gang i samme eller i omtrent samme tidsrom?

Heksedoktorer ikke Afrika har også kunnet praktisere i noen år, for alle kjenner noen som har blitt friskere etter "behandling";-)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur har ikke god dokumentasjon på å lindre fødselssmerter effektivt. Men selv placebo hjelper på å utsette/eliminere epidural, som det er et mål for fødeavdelingen å begrense bruken av.

Det er en grunn til at ingen tilbyr akupunktur hvis du kommer i akuttmottaket med nyrestein eller ankelen ute av ledd. De får tilbud om effektive medikamenter. Det ville fødende også fått, hadde det ikke vært for at det er ugunstig for fosteret.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Akupunktur har ikke god dokumentasjon på å lindre fødselssmerter effektivt. Men selv placebo hjelper på å utsette/eliminere epidural, som det er et mål for fødeavdelingen å begrense bruken av.

Det er en grunn til at ingen tilbyr akupunktur hvis du kommer i akuttmottaket med nyrestein eller ankelen ute av ledd. De får tilbud om effektive medikamenter. Det ville fødende også fått, hadde det ikke vært for at det er ugunstig for fosteret.

Hvordan er epidural ugunstig for fosteret??

Anonymous poster hash: 42f3c...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er epidural ugunstig for fosteret??

Anonymous poster hash: 42f3c...47c

Epidural er ikke et direkte problem for fosteret, det kan evt indirekte være et problem hvis fødselen hemmes og det blir nødvendig med inngrep.

Men det var ikke det jeg siktet til, men alle de smertestillende medikamentene som kan gis enkelt via tabletter, injeksjoner, nesespray osv, som er tilgjengelige for andre pasienter med smerter enn fødende. Veldig få mener at akupunktur skal være noe andre med sterke smerter bør prøve. Hvorfor ikke, hvis helsevesenet mente at akupunktur er så effektivt som det hevdes i tråden her? Tenk om kreftpasienter ved å få litt nåler kunne redusere kraftig på sterke medikamenter som gir mye bivirkninger som sløvhet, av og til hallusinasjoner og forvirring, tretthet, kvalme og redusert appetitt, for.eks?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålene dine viser at du har NULL peiling om helse, og hvordan kroppen henger sammen.

Jeg vil ikke gå inn i detalj på meg og mitt sykdomsbilde, men de ble bedre etter akupunktur.

Det er vanlig å få blokkeringer i kroppen, som gjør at det blir ubalanser, bl.a hormonubalanser, som igjen kan føre til at man ikke blir gravide. Hormonsystemet henger sammen med det endokrine systemet, m.a.o, henger sammen med alt i kroppen, og hormonene våre er svært finstemte. Å få blokkeringer kan handle om noe psykisk og/eller noe fysisk, da det psykiske henger sammen med det fysiske. Nye undersøkelser viser hvor viktige tankene våre er, og at man  nesten kan tenke seg syk eller frisk. Nå er ikke det poenget her, men akupunktur er veldig tynne nåler som er i kontakt med dine indre organer, jeg følte de godt selv. Hvis man har blokkeringer, flyter ikke blodet fritt, og det blir en ubalanse. Når en nål treffer et punkt, kan det få igang blodsirkulasjon, som igjen åpner blokkeringen/e.

Det er f.eks gjort mange studier på slagpasienter hvor effektivt akupunktur kan være på dem, da det handler nettopp om en blokkering ( blodpropp ) som slag er. Man får igang blodsirkulasjonen, og blokkeringen blir borte.

Hvor skrev jeg at nålene stikkes i organer, hallo???

De stikkes i det ytre laget av huden, men er da i kontakt med indre organer og derfor effektive. Jeg bruker akupunktur selv og det har hjulpet meg, hvor ofte må jeg si dette?

Angående slag : regelmessig akupunktur kan forhindre slag, da det løser opp og får blodet til å sirkulere bedre. Det er bevist at det bl.a er en veldig bra recovery for slagpasienter, at de som har hatt slag og får raskt akupunktur, kommer seg raskere enn andre pasienter som ikke bruker akupunktur. 

Man trenger ikke ha sirkulasjonssvikt for å bruke akupunktur, da mange sykdommer oppstår pga sirkulasjonssvikt, som igjen fører til andre ubalanser. Derfor er akupunktur en veldig forebyggende behandling for mange sykdommer.

Les innlegget du kommenterer bedre neste gang!

Du må være så snill og linke til disse metastudiene som viser denne effekten for slagpasienter. Det er gjort studier som har vist positiv effekt av akupunktur, men senere studier utført på større grupper har ikke vist noen effekt for slagpasientene. Og påstå virkelig ikke at akupunktur er en god måte å forebygge sykdommer med sirkulasjonssvikt! Det kommer til å bli en stor økning i antall hjerneslag når mennesker med høyt blodtrykk kaster medisinene og heller starter på akupunktur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått hos akupunktør i 8 måneder og fortsatt ingen baby i sikte.

Jeg håpte på resultater hver gang og akupunktøren var veldig flink til å gi meg dette og jeg ble tilslutt avhengig av hennes solskinnshistorier. Det eneste jeg fikk ut av dette var tusenvis av kroner i vasken.

Vil ikke anbefale.

Anonymous poster hash: 95c4d...8c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...