Gå til innhold

Å aldri være rørt, en sjeldenhet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg grubler så mye. Nå har jeg kommet over et nytt tema å grunne på. Jeg liker å tenke, det er ikke det; men dette rørte ved noen strenger i meg som jeg ikke visste om kunne være så sterke og triste.

Er det ikke lenger regnet som noe spesielt å være den første for hverandre?

Er det likegyldig hvor mange din kjære har hatt før deg?

Kjenn på det, dine innerste sårbare følelser..... og spør deg selv: Ville jeg gjerne være hans/hennes første?

Innerst inne blir jeg veldig sår og lei meg når jeg tenker på alle de jentene min kjæreste har hatt før meg; og jeg kan ikke hjelpe for å tenke- hvordan hadde det føles om jeg var hans første?

Hadde jeg følt større hengivenhet til ham om jeg var den første og eneste?

Tanken på det leie ved at han skal ha knullet andre jenter, har jeg lært meg å avfeie som smålige tanker, man skal jo ikke tenke sånn i dette åpne, sexfikserte samfunn...

Men innerst inne er det så sårt, så sårt :cry:

Hvorfor venter man ikke på den man virkelig elsker lengre?

Hilsen fast bruker av KG, nå anonym for anledningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natt til lørdag...

Gjest, problemet med tidligere sex-partnere begynner når man ikke lenger er i stand til å betrakte sex som 'limet' som binder to mennesker sammen.

Sex er ikke det samme som kjærlighet, men kjærlighet gjør sex til noe mer enn selvtilfredstillelse. Sex er en drift, som eksisterer uavhengig av kjærlighet og dypere følelser. I seg selv er det kun en måte å videreføre arten på (og knapt nok det).

Sex er derfor i seg selv meningsløst, men ikke umenneskelig. Jeg ville vært redd for dem som ikke brydde seg om sex, da slike mennesker ofte har en egosentrisk og selvfornektende holdning til seg selv, til andre og verden generelt. De som 'sparer seg' til den rette kan ofte bli fristet til å tenke negativt om de som har sex, istedenfor å tenke positivt på den ene man enda ikke har møtt (og som man kanskje aldri møter, da man jo aldri vet hvem det er før man har prøvd og sett, og generelt har en positiv holdning).

Den som betrakter sex som sjokolade, og som forspiser seg, den vil aldri kunne skjønne hva sex kan være når kjærlighet er tilstede. Først når man elsker sin partner vil man forstå hva sex dreier seg om. Kjærlighet vil viske vekk alle smålighetene, også smerten over at din kjære har hatt andre enn deg.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: ikke ha for mange sex-partnere da dette virker følelsesmessig forstumpende. Jeg har erfart at kvinner som har vært svært seksuelt aktive enten ble misbrukt som barn, eller har et svært dårlig selvbilde, eller er sosialt inkompitente og ekstremt selvopptatte. Det finnes selvfølgelig unntak, men det er regelen. Dette gjelder selvsagt like mye for menn, men det synes kanskje bedre hos kvinner.

Men husk også, at den som setter for store krav til renhet og kyskhet ofte gjør dette fordi de mangler et godt selvbilde og en sikkerhet på seg selv og sin partner. Å stille for høye krav til sin kjære viser kanskje at man elsker seg selv mer enn den andre.

Elefanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...