Safiye Skrevet 5. juli 2015 #21 Del Skrevet 5. juli 2015 Tråden er ryddet for diskusjon rundt barn. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 5. juli 2015 #22 Del Skrevet 5. juli 2015 syns det er ekkelt men nå skjønner jeg ikke helt forholdet Marianne Aulie og Aune Sand heller da.. syns det også bare er ekkelt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 5. juli 2015 #23 Del Skrevet 5. juli 2015 er generelt veldig for at folk får gjøre det de vil og det som passer de best. Men å gå ut til pressen med dette er en uting. Dette er nok ikke en positiv historie som vil følge den lille jenta i tiden fremover... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 5. juli 2015 #24 Del Skrevet 5. juli 2015 Den dama gjør jo alt for PR å gå ut i pressen med det her er bare tåpelig! Hun får gjøre hva hun vil, men gjør det hjemme. Å amme en 3 åring ute blant folk klarer jeg ikke å se er nødvendig. 3 åringen skal spise vanlig mat, ammingen er da bare for kos (i deres øyne). Nei, hun er spesiell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Universe Skrevet 5. juli 2015 #25 Del Skrevet 5. juli 2015 Nå må du slutte, folk ammer ikke barna sine lenge fordi de tenker på kroppen sin, dummest jeg har hørt! vet ikke om du vet det, men det er like vanlig å gå opp i vekt som ned i vekt når man ammer.Kvinner kan gå lettere ned i vekt av det f.eks. De legger ikke så lett på seg. Har jeg lest. Er det tull så er det tull. Dessuten leste jeg dette "Ved amming produserer kvinner to hormoner, endorfin og oksytosin, som begge påvirker psyken. Det gjør at kvinner føler seg bedre, og det minsker også risikoen for depresjon." De ammer lenge også for nærheten. "En av grunnene til at amming av store barn er så tabubelagt, er at pupp blir sterkt assosiert med seksualitet, særlig i vår vestlige verden" var en ekspert som skrev. Kan være noe i det men ikke derfor jeg reagerer. I stor alder er det lettere for barn å skrike ut i offentligheten "jeg vil ha pupp" litt flaut kanskje? Sikkert ikke for alle. Uansett det kan ikke være så bra for barnet når det blir større enn 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. juli 2015 #26 Del Skrevet 5. juli 2015 Kvinner kan gå lettere ned i vekt av det f.eks. De legger ikke så lett på seg. Har jeg lest. Er det tull så er det tull. Dessuten leste jeg dette "Ved amming produserer kvinner to hormoner, endorfin og oksytosin, som begge påvirker psyken. Det gjør at kvinner føler seg bedre, og det minsker også risikoen for depresjon." De ammer lenge også for nærheten. "En av grunnene til at amming av store barn er så tabubelagt, er at pupp blir sterkt assosiert med seksualitet, særlig i vår vestlige verden" var en ekspert som skrev. Kan være noe i det men ikke derfor jeg reagerer. I stor alder er det lettere for barn å skrike ut i offentligheten "jeg vil ha pupp" litt flaut kanskje? Sikkert ikke for alle. Uansett det kan ikke være så bra for barnet når det blir større enn 2 år. Du burde ta en telefon til en lege å høre, jeg vet om flere som har opplevd betydleig vektoppgang under amming, som de som har opplevd å gå ned. Ha alle fakta på bordet før du uttaler deg om ting. Jeg fikk mer problemer med psyken av å amme, da hormonene gjør at jeg blir utrolig emosjonell. Det er forksjellig fra person til person, men slik du uttaler deg så er det jo åpenabrt at du ikke har barn. Folk som ammer barna sine så lenge gjør det fordi de mener det er bra for barnet, og da må de jo bare det. Det går jo ikke utover ditt liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 5. juli 2015 #27 Del Skrevet 5. juli 2015 Leste en artikkel en om en gutt som skulle stoppe å amme når han var 15år ! :-O Jeg synes at når ungen kan spørre om pupp så er ungen for gammel til amming, men det er min mening :-) 15 år?! Det er bare sykt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 5. juli 2015 #28 Del Skrevet 5. juli 2015 Kommer ikke over innslaget i God Kveld Norge for lenge siden der Aune Sand stod ved siden av henne når hun ammet og sa at han tente på det. Æsj! Derfor får jeg ubehagelige assosiasjoner når eg leser om henne og amming 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Universe Skrevet 5. juli 2015 #29 Del Skrevet 5. juli 2015 Du burde ta en telefon til en lege å høre, jeg vet om flere som har opplevd betydleig vektoppgang under amming, som de som har opplevd å gå ned. Ha alle fakta på bordet før du uttaler deg om ting. Jeg fikk mer problemer med psyken av å amme, da hormonene gjør at jeg blir utrolig emosjonell. Det er forksjellig fra person til person, men slik du uttaler deg så er det jo åpenabrt at du ikke har barn. Folk som ammer barna sine så lenge gjør det fordi de mener det er bra for barnet, og da må de jo bare det. Det går jo ikke utover ditt liv. Leger sier så mye forskjellig at vi vet ikke hvem som har rett. Kan hende noen går lett opp i vekt også, varierer vel fra person til person. Jeg vet ihvertfall at noen går lett ned. Foreldre kan da gjøre hva de vil for min del, men jeg kan aldri tro det er noe bra for barn fra 3 år og oppover. Så hvordan folk mener det er bra kan ikke jeg forstå. Er det bra at barnet kan bli mobbet når det vokser opp? For mange mødre sier det jo til alle rundt seg. Holdt det for dere selv i det minste. Er det bra at barnet roper ut i offentlighet, jeg vil ha pupp!? I barnehagen med andre barn. Hva hvis ungen plutselig vil ha pupp og skriker det ut? Hva hadde de andre barna gjort, og sagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. juli 2015 #30 Del Skrevet 5. juli 2015 Leger sier så mye forskjellig at vi vet ikke hvem som har rett. Kan hende noen går lett opp i vekt også, varierer vel fra person til person. Jeg vet ihvertfall at noen går lett ned. Foreldre kan da gjøre hva de vil for min del, men jeg kan aldri tro det er noe bra for barn fra 3 år og oppover. Så hvordan folk mener det er bra kan ikke jeg forstå. Er det bra at barnet kan bli mobbet når det vokser opp? For mange mødre sier det jo til alle rundt seg. Holdt det for dere selv i det minste. Er det bra at barnet roper ut i offentlighet, jeg vil ha pupp!? I barnehagen med andre barn. Hva hvis ungen plutselig vil ha pupp og skriker det ut? Hva hadde de andre barna gjort, og sagt? Du overdriver så sykt.... Blir sliten av å lese innleggene dine. De er jo helt blotta for innsikt. Sier ikke at jeg ville ammet så lenge, jeg syne sikke noe om det. Men om hun ønske rå amme barnet sitt så lenge barnet vil til kvelden eller hvordan de gjør det så må de bare det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Universe Skrevet 5. juli 2015 #31 Del Skrevet 5. juli 2015 Du overdriver så sykt.... Blir sliten av å lese innleggene dine. De er jo helt blotta for innsikt. Sier ikke at jeg ville ammet så lenge, jeg syne sikke noe om det. Men om hun ønske rå amme barnet sitt så lenge barnet vil til kvelden eller hvordan de gjør det så må de bare det.Jeg snakker etter folk som faktisk har blitt mobbet av sånt. Ja folk gjør som de vil uansett, men la det være en privatsak. Hvorfor må noen si det rundt til alle som om de er stolt av det? Holdt det hemmelig for barnet sin del. Dessuten er det jo barn som ikke vil drikke annet enn morsmelk fra puppen. De må jo lære seg å drikke fra kopp, glass og flaske. Ikke være avhengig av pupp. De skal ikke være babyer for lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vireo Skrevet 6. juli 2015 #32 Del Skrevet 6. juli 2015 Hun dama er jo en skrulle fra før av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 7. juli 2015 #33 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Helvete. Jeg var i matbutikken og så et forsidebilde av denne kvinnen og ungen med puppen hennes i kjeften. En ting er å amme store barn på privaten, men ikke så hele Norge ser det. Tråden er ryddet for diskusjon av barn. - pavilion, mod Endret 7. juli 2015 av Pavilion 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 7. juli 2015 #34 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg snakker etter folk som faktisk har blitt mobbet av sånt. Ja folk gjør som de vil uansett, men la det være en privatsak. Hvorfor må noen si det rundt til alle som om de er stolt av det? Holdt det hemmelig for barnet sin del. Dessuten er det jo barn som ikke vil drikke annet enn morsmelk fra puppen. De må jo lære seg å drikke fra kopp, glass og flaske. Ikke være avhengig av pupp. De skal ikke være babyer for lenge.. Igjen du overdriver så sykt. Klart barna som blir ammet lenge spiser vanlig mat og drikker vanlig drikke også. Det er ikke enten eller vettu, men det nytter ikke å diskutere med deg, for dette har du null greie på. Og vandrehistorier blir for dumt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 7. juli 2015 #35 Del Skrevet 7. juli 2015 Blir man ikkje tom for melk etter ei tid? 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. juli 2015 #36 Del Skrevet 7. juli 2015 Blir man ikkje tom for melk etter ei tid? 😟 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 7. juli 2015 #37 Del Skrevet 7. juli 2015 Nei. No høres eg sikkert dritdum ut, men man har vel ikkje melk for alltid? Har man det, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. juli 2015 #38 Del Skrevet 7. juli 2015 No høres eg sikkert dritdum ut, men man har vel ikkje melk for alltid? Har man det, da? Så lenge noen dier vil det stort sett opprettholdes melkeproduksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 7. juli 2015 #39 Del Skrevet 7. juli 2015 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. juli 2015 #40 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg snakker etter folk som faktisk har blitt mobbet av sånt. Ja folk gjør som de vil uansett, men la det være en privatsak. Hvorfor må noen si det rundt til alle som om de er stolt av det? Holdt det hemmelig for barnet sin del. Dessuten er det jo barn som ikke vil drikke annet enn morsmelk fra puppen. De må jo lære seg å drikke fra kopp, glass og flaske. Ikke være avhengig av pupp. De skal ikke være babyer for lenge.. Nå jobber jeg med dette og de som får en tår fortsatt når de er 15 mnd og 2 år (har ikke opplevd 3-4 åringer som fortsatt dier) drikker selvfølgelig av glass/kopp også, og spiser vanlig mat, det er jo ikke enten-eller... Når det gjelder disse foreldrene er ammingen det siste jeg bekymrer meg for i forhold til barnet for å si det sånn! Det å se en far som alltid ser beruset ut med champisflasken er en mye større grunn til bekymring mener jeg.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg