Gå til innhold

Sulteslanking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så drita lei av å ikke greie å kontrollere matinntaket mitt! Jeg greier ikke å spise bare litt.

Det eneste jeg har en viss kontroll over, er når jeg ikke spiser i det hele tatt. Men er dette udiskutabelt usunt? Man får vel ikke anoreksi når man er over 100 kg?

Jeg stanser slapphet og vond sult ved å drikke grønnsaksjuice.

Anonymous poster hash: b9f9e...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe inn mindre tallerkener, lage mindre porsjoner til middag, lage handleliste FØR du drar til butikken, og kjøp KUN det som er på lista (sunne varer!). Om du smører deg et par brødskiver (bytte ut med knekkebrød?), si til deg selv at du KUN skal ha to, og lag disse ferdig, og rydd vekk maten. Hvis du skal ha noe godt å knaske på til TVen, kutt opp litt stangselleri og dypp i tacosaus, kjempegodt! Tar du bussen kan du også gå av et par stopp før ditt stopp, slik at du går 30-45 min.

 

Og nei, du kan ikke bare slutte å spise. Spis, men begrens inntaket og spis SUNT!

Endret av Cashbah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo å begrense inntaket som er problemet. Jeg spiser supersunt og variert. Bare alt for mye av alt. Og er det rester etter middag, forsvinner disse til kvelds. Og strax jeg er alene, finner jeg noe å spise. Har null selvkontroll. Er foresten veldig aktiv. Ligger på 15.000 skritt om dagen i gjennomsnitt.

Kan alle trixa med små tallerkener, drikk vann før mat osv. Men får bare ikke all teorien ut i praksis.

Anonymous poster hash: b9f9e...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drita lei av å ikke greie å kontrollere matinntaket mitt! Jeg greier ikke å spise bare litt.

Det eneste jeg har en viss kontroll over, er når jeg ikke spiser i det hele tatt. Men er dette udiskutabelt usunt? Man får vel ikke anoreksi når man er over 100 kg?

Jeg stanser slapphet og vond sult ved å drikke grønnsaksjuice. Anonymous poster hash: b9f9e...c0c

Lag regler for deg selv og lat som om du ikke får lov til å bryte dem. Det krever litt fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv slitt med det, at jeg har tvangssultet meg selv og heg har overspist..mye.. men mine behandlere sier at når man gjør det slik er det for å dempe det man egentlig sliter med. Jeg hadde en alvorlig depresjon blandt annet, og når jeg ikke klarte forstå den eller kontrollere det, tok jeg kontrollen over noe jeg kunne, å var mat. Er jo ikke sikkert du sliter sånn, men som regrl er det vel alltid noe underliggende årsaker til slikt.

Endret av deprim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er udiskutabelt usunt å ikke spise, UANSETT VEKT. Selv om man ikke er/blir undervektig blir man underernært og det går ut over alt mulig rart. Det er en spiseforstyrrelse selv om det ikke nødvendigvis er anoreksi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du km få diagnosen atypisk anoreksi uavhengig av vekt, tror jeg?

Anonymous poster hash: 5c60f...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

 

Du kan ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

 

 

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...