AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Nå kommer alle mødre som gjør alt rett. Fy og fy...man lar ikke barn under 18 være alene hjemme om natten. Spør foreldre som må jobbe om natten. Hvor gjør de av ungene? Anonymous poster hash: 2e091...0d4 De finner seg en dagjobb! Enslige foreldre bør da ikke jobbe om nettene!!!!!!Anonymous poster hash: e00db...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #22 Skrevet 4. juli 2015 Spørs vel på barnet :-) ansvarlighet osv. Jeg fikk være hjemme alene en helg da jeg var 14, mamma og pappa hadde da en bekjent politimann på "standby" som jeg kunne ringe dersom festen kom ut av kontroll :-P hadde selvsagt ikke fest, men de ville være "føre var". Min bror på 16 får enda ikke være hjemme alene, da han har hatt litt div episoder som mine foreldre mener gjør at han ikke er til å stole på alene. Så, det spørs på barnet mener jeg :-) Anonymous poster hash: b4323...5f7
Rallymac Skrevet 4. juli 2015 #23 Skrevet 4. juli 2015 Var hjemme aleine fra onsdag -lørdag når eg var 14 sammen med min bror på 17
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #25 Skrevet 4. juli 2015 De finner seg en dagjobb! Enslige foreldre bør da ikke jobbe om nettene!!!!!!Anonymous poster hash: e00db...1ed De jeg jobber med er mye eneforsørgere.Mange jobber på natt.Er det noe alternativ? Finne seg en da jobb. Vet du hvor mange som er på jobb om natten i Norge som har barn alene hjemme? Min nabo er politi, ofte på natt. 16 åringen er alene hjemme.Anonymous poster hash: 2e091...0d4
infectedsopp Skrevet 4. juli 2015 #26 Skrevet 4. juli 2015 Tror jeg var ca 15 da jeg var alene hjemme ei helg.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #27 Skrevet 5. juli 2015 Jeg tror jeg var rundt 13-14.Anonymous poster hash: 62a4d...bd3
Gjest Belle âme Skrevet 5. juli 2015 #29 Skrevet 5. juli 2015 11-12 år første gang sammen med ei venninne. Då heldte vi på å ødelegge mikroen. 14 år heilt aleine 2 netter. Gjekk fint.
TotallyWannabe Skrevet 5. juli 2015 #30 Skrevet 5. juli 2015 Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne la noen under 18 være alene hjemme om natten? Hva frykter dere? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #31 Skrevet 5. juli 2015 Altså, er det ikke helt vanlig i dag at unger ned i 8-9-årsalderen er hjemme en time eller to mellom skole/SFO og arbeidstidens slutt? Og etter hvert som de blir tenåringer ennå flere timer? Ser da ikke helt problemet med at en 15-åring f.eks. kan være alene en helg/andre netter. Det er vel EGENTLIG ikke så veldig mye skummelt som kryper frem og er en overhengende fare for dem bare fordi det er natt. De er jo uansett gamle nok til å få i seg mat og ta vare på seg selv. Det avhenger derfor i mine øyne utelukkende av om tenåringen kan stoles på. Type ikke ha fest (men mener besøk av et par venner må være greit), rydder opp etter matlagning og slikt. Synes ikke det må være nødvendig at en onkel eller bestemor eller nabo kan holde oppsyn, men bonus om det finnes en slik person som kan ringes og komme dersom noe ekstremt skulle skje. Anonymous poster hash: 64f32...c14
Chizue Skrevet 5. juli 2015 #32 Skrevet 5. juli 2015 13-14år gammel.. men så har vi alltid bodd på plasser hvor det egentlig ikke bor så mange folk..Små tettsteder, hvor man har god kontakt med naboer... F.eks. når jeg var 13 så var lensmannen på bygda naboen vår og familien min kunne dra vekk og vite det at jeg var i gode hender... (litt mindre kult da jeg ikke kunne ha hjemmefester ) Er sikker på at om vi bodde i en større by, så hadde jeg nok ikke fått lov til å være hjemme alene en helg eller uke Så når alt kommer til alt, så kommer det vel helt an på hvor man bor, hvor selvstendig man er og vet hva man skal gjøre om noe går galt.. De fleste bør vel vite at man ikke skal si at man er alene hjemme og om det kommer ut, så har man en voksen autoritær person man kan ringe, som både du som er ung og dine foreldre stoler på
Million Skrevet 5. juli 2015 #34 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har en 15 årig gutt og han er mørkredd fremdeles, så han kunne ikke vært alene hjemme over natta. Går greit noen timer på kvelden, men når det begynner å bli sent og mørkt ute, hender det at han ringer og spør "Er det lenge til du kommer hjem....?" Så nei, han kunne ikke vært hjemme alene over natta med det første. Får se om et par år Men har ikke hatt noe behov for at han skal være alene om natten heller, så saken er i grunnen ikke så aktuell.
Jade Skrevet 5. juli 2015 #35 Skrevet 5. juli 2015 Nå kommer alle mødre som gjør alt rett. Fy og fy...man lar ikke barn under 18 være alene hjemme om natten. Spør foreldre som må jobbe om natten. Hvor gjør de av ungene?Anonymous poster hash: 2e091...0d4 Ja, hvor gjør de av ungene om de er 3 år gamle, da?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #36 Skrevet 5. juli 2015 Da jeg var 12 år satt jeg barnevakt for første gang alene hele natta med ansvar for 4 små barn. Dette var 2 km fra nærmeste nabo. Anonymous poster hash: 8246d...993 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #37 Skrevet 5. juli 2015 Jeg var rundt 13-14 år tror jeg. Var hvertfall hjemme alene en hel helg da jeg var 14. Men så flyttet jeg på hybel da jeg var 15 år, ingen problem det. Anonymous poster hash: 5098a...f74
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #38 Skrevet 6. juli 2015 Nå kommer alle mødre som gjør alt rett. Fy og fy...man lar ikke barn under 18 være alene hjemme om natten. Spør foreldre som må jobbe om natten. Hvor gjør de av ungene?Anonymous poster hash: 2e091...0d4 Ehhh... De har barnevakt? Anonymous poster hash: 0c967...058
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #39 Skrevet 6. juli 2015 Jeg var 14 når jeg var alene fra lørdag til søndag første gang. Mamma hadde alliert seg med naboen slik at hun fulgte med litt, og jeg kunne ringe (på hos) henne om det var noe. Jeg hadde en venninne sammen med meg, men vi var ikke interessert i festing og slikt før mye senere, så det skjedde ingenting mer enn at vi var oppe til langt på natt. (Hadde ikke fått gjort stort uten å ha blitt fersket uansett.) Var vel kanskje 15-16 når jeg var alene fra fredag til søndag, da også med naboen som passet på. Anonymous poster hash: 0257a...371
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #40 Skrevet 6. juli 2015 Ehhh... De har barnevakt? Anonymous poster hash: 0c967...058 Hvorfor skal man ha barnevakt på barn som er så store at de selv fungerer som barnevakter? Jeg var barnevakt for en baby på 4 mnd og en toåring en hel natt da jeg var 12 år, null problem! Min datter regner jeg med kan være alene om natten med ei venninne fra hun er 12 år. Nå er hun ti og har vært alene kveldstid flere ganger. Anonymous poster hash: 8c45a...357
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå